Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 8 mei 2015, 08:57 uur
Rudi S schreef:
En deze vindt Arno zo mooi.
Baby, life's what you make it
Celebrate it
Anticipate it
Yesterday's faded
Nothing can change it
Life's what you make it
En deze vindt Arno zo mooi.
Celebrate it
Anticipate it
Yesterday's faded
Nothing can change it
Life's what you make it
Een bericht van bijna acht jaar geleden. Maar ik sta er nog steeds volledig achter
Life’s What You Make It stond net niet op het hoogste schavotje in mijn top 10.
0
Cured
geplaatst: 8 mei 2015, 08:58 uur
Die had ik eigenlijk ook moeten noemen, sorry Edgar
. Wat mij betreft zeker in de Top 10 mooiste/beste Nederlandstalige (Pop) Top 10 ooit.
. Wat mij betreft zeker in de Top 10 mooiste/beste Nederlandstalige (Pop) Top 10 ooit.
0
Cured
geplaatst: 8 mei 2015, 08:58 uur
Arno schreef:
Celebrate it
Anticipate it
Yesterday's faded
Nothing can change it
Life's what you make it
Een bericht van bijna acht jaar geleden. Maar ik sta er nog steeds volledig achter
.
ja, dat tekstgedeelte is het summum.Baby, life's what you make it
Celebrate it
Anticipate it
Yesterday's faded
Nothing can change it
Life's what you make it
.
0
geplaatst: 8 mei 2015, 09:13 uur
Omdat ik dadelijk druk bezig ben, krijgen jullie er zo direct nog een.
dat hij er bij is.
dat hij er bij is.
0
geplaatst: 8 mei 2015, 09:22 uur
Cured schreef:
. Wat mij betreft zeker in de Top 10 mooiste/beste Nederlandstalige (Pop) Top 10 ooit. Nederlandstalig?
Ik vind de versie van no doubt er niet voor onderdoen.
0
geplaatst: 8 mei 2015, 09:23 uur
9. The Jesus and Mary Chain - Just Like Honey
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/49/Just_Like_Honey_(Single).jpg
Punten : 37
Nom. : 6
Nr. 1 van: DjFrankie
Oh man wat had mijn nummero 2 het moeilijk.
Gisterenavond om 23.00 verdween hij weer eens uit de top 10 echter om 23.57 (
) kwam er nog een reddende engel en dus een mooie 9e plek voor een persoonlijke favoriet.
Afkomstig van een prachtig debuutalbum en direct een favoriet van fans en volgers.
De liedjes van TYAMC werden vaak een mengeling van Beach Boys , Phil Spectors groepjes en The Sexpistols genoemd, voeg daar gerust The Velvet Underground aan toe.
Wat was dit toch mooi in een tijdperk van opkomende synthbands
Just like Honey gaat over Cocaine(candy)verslaving "walking back to you is the hardest thing that I could do"
Na de “Spector/Mowtown” opening ontspint zich een mooi liedje van de gebroeders Reid.
Gelaagde gitaren en distortion lijken wel de schoonheid van het lied te willen maskeren, maar doorluisteren en de schoonheid zal zich prijsgeven.
De melodie staat uiteindelijk altijd centraal bij deze Schotse band.
Overigens Bobby Gillespie (Primal Scream) was hier de drummer.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/49/Just_Like_Honey_(Single).jpg
Punten : 37
Nom. : 6
Nr. 1 van: DjFrankie
Oh man wat had mijn nummero 2 het moeilijk.
Gisterenavond om 23.00 verdween hij weer eens uit de top 10 echter om 23.57 (
) kwam er nog een reddende engel en dus een mooie 9e plek voor een persoonlijke favoriet.Afkomstig van een prachtig debuutalbum en direct een favoriet van fans en volgers.
De liedjes van TYAMC werden vaak een mengeling van Beach Boys , Phil Spectors groepjes en The Sexpistols genoemd, voeg daar gerust The Velvet Underground aan toe.
Wat was dit toch mooi in een tijdperk van opkomende synthbands
Just like Honey gaat over Cocaine(candy)verslaving "walking back to you is the hardest thing that I could do"
Na de “Spector/Mowtown” opening ontspint zich een mooi liedje van de gebroeders Reid.
Gelaagde gitaren en distortion lijken wel de schoonheid van het lied te willen maskeren, maar doorluisteren en de schoonheid zal zich prijsgeven.
De melodie staat uiteindelijk altijd centraal bij deze Schotse band.
Overigens Bobby Gillespie (Primal Scream) was hier de drummer.
0
geplaatst: 8 mei 2015, 09:33 uur
Mooi liedje inderdaad Rudi S. Te lang geleden dat ik 'm gehoord had.
Talk Talk staat bij mij op 16, heb ik altijd een fraai nummer gevonden. Die clip is ook wel cool. De piano klinkt toch wel erg lekker. Had ook in mijn top 10 gekund.
Talk Talk staat bij mij op 16, heb ik altijd een fraai nummer gevonden. Die clip is ook wel cool. De piano klinkt toch wel erg lekker. Had ook in mijn top 10 gekund.
0
geplaatst: 8 mei 2015, 09:37 uur
Twee mooie nummers om de top 10 mee te beginnen, ik heb ze beide niet (ook niet in mijn top 20). Life is best een goed liedje van TT maar ze hebben toch al gauw 10 a 15 betere.
0
geplaatst: 8 mei 2015, 09:39 uur
vigil schreef:
Life is best een goed liedje van TT maar ze hebben toch al gauw 10 a 15 betere.
Life is best een goed liedje van TT maar ze hebben toch al gauw 10 a 15 betere.
Niet in dit jaar

0
geplaatst: 8 mei 2015, 09:56 uur
Mooi dat Just Like Honey het toch gehaald heeft, leek me vooraf toch een zekerheidje.
Ook de allereerste 3 voor 12-song van het jaar back in the day, toen de VPRO nog niet de NPO was
Ook de allereerste 3 voor 12-song van het jaar back in the day, toen de VPRO nog niet de NPO was

0
geplaatst: 8 mei 2015, 09:59 uur
Nou, een zekerheidje. Het is een mooi liedje, maar er zijn toch genoeg andere goede nummers die er net zo goed in hadden kunnen staan.
0
geplaatst: 8 mei 2015, 10:12 uur
west schreef:
Nou, een zekerheidje. Het is een mooi liedje, maar er zijn toch genoeg andere goede nummers die er net zo goed in hadden kunnen staan.
Inderdaad, ik had zelf The Hardest Walk van The Jesus and Mary Chain. Maar Never Understand had er ook best in kunnen staan. En zo zijn er nog wel wat van tJaMC.

Dacht trouwens dat DjFrankie The Hardest Walk ook leuker vond dan Just Like Honey.
0
geplaatst: 8 mei 2015, 10:15 uur
Hmm, die moet bij mij in iTunes dan een fout jaar hebben staan, want deze heb ik niet gezien.
0
geplaatst: 8 mei 2015, 10:21 uur
Goed begin, Talk Talk heeft bij mij een podiumplaats en JMC krijgt van mij weliswaar geen punten maar staat wel in m'n top 20.
0
Cured
geplaatst: 8 mei 2015, 10:32 uur
vigil schreef:
Twee mooie nummers om de top 10 mee te beginnen, ik heb ze beide niet (ook niet in mijn top 20). Life is best een goed liedje van TT maar ze hebben toch al gauw 10 a 15 betere.
je doelt toch niet op die periode na TCOS ? Twee mooie nummers om de top 10 mee te beginnen, ik heb ze beide niet (ook niet in mijn top 20). Life is best een goed liedje van TT maar ze hebben toch al gauw 10 a 15 betere.

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 8 mei 2015, 10:35 uur
Ik heb er 2 gekozen van psychocandy. Had inderdaad ook de hardest walk kunnen zijn.
0
geplaatst: 8 mei 2015, 10:37 uur
Onderschat de No Doubt cover van Kronenburger Park niet, beste Cured.
0
geplaatst: 8 mei 2015, 11:16 uur
Sterke start. Talk Talk op het laatste moment nog toegevoegd,- met goedkeuring van onze Rudi. Maar op het geweldige The Colour Of Spring staan idd nog mooiere nummers.
0
geplaatst: 8 mei 2015, 11:23 uur
Ik doel op alle periodes, zoals je had kunnen zien heb ik alle albums van TT op minimaal een 4 staan.
0
geplaatst: 8 mei 2015, 11:25 uur
herman schreef:
Nee net of No Doubt Life's what You Make It heeft gecoverd...
0
geplaatst: 8 mei 2015, 11:25 uur
Ook Just Like Honey stond in mijn top 10. Een voortvarend begin dit jaar.
0
geplaatst: 8 mei 2015, 11:30 uur
west schreef:
Klopt , het is "dit" jaar allemaal hele close
Enne ik volg het even niet, heeft Frank Boeijen echt Just like Honey gecovered

0
geplaatst: 8 mei 2015, 11:34 uur
bikkel2 schreef:
Sterke start. Talk Talk op het laatste moment nog toegevoegd,- met goedkeuring van onze Rudi.
Sterke start. Talk Talk op het laatste moment nog toegevoegd,- met goedkeuring van onze Rudi.
Vond 'ie dat zomaar goed?!

0
geplaatst: 8 mei 2015, 11:37 uur
0
geplaatst: 8 mei 2015, 11:40 uur
Nee joh, was een geintje!
Trouwens: al was het om 23:55 gisteren, jij bent the Boss!

Wanneer komt trouwens de nummer 8: ik kan niet wachten!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.