Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 8 mei 2015, 15:18 uur
bikkel2 schreef:
Mag jij vinden, maar ik heb zo het idee dat men hier anders over denkt.
Mag jij vinden, maar ik heb zo het idee dat men hier anders over denkt.
Ha ha beste bikkel2: ook ik hoor niet bij 'men' ('gevaarlijk' statement
)Ik was diegene die Whole of the Moon wel had van de laatste 15 lijstjes en wel op 2. Sterker nog: ik vind het een veel te lage plek, die achtste plaats, hier op MM. Het is zo'n waanzinnig mooi nummer!

Wie denken die laatste 15 lijstjes eigenlijk wel niet wie ze zijn!

0
geplaatst: 8 mei 2015, 15:40 uur
johan de witt schreef:
Be My Enemy en Medicine Bow beter dan Whole of the Moon
Ik vind dit samen met Old England, Don't Bang the Drum en The Pan Within toch echt het beste van het album.
(quote)

Ik vind dit samen met Old England, Don't Bang the Drum en The Pan Within toch echt het beste van het album.
Tsja, als je This Is the Sea niet eens noemt kan ik je moeilijk serieus nemen

0
geplaatst: 8 mei 2015, 15:44 uur
Ik vind Be My Enemy nu juist een prima nummer , Scott doet daar Dylan (Highway 61 era) prachtig na.
Maar dat nummer is dan weer niet zo populair hier op de site (zie albumpagina)
Prima album trouwens dat zee album.
Maar dat nummer is dan weer niet zo populair hier op de site (zie albumpagina)

Prima album trouwens dat zee album.
0
geplaatst: 8 mei 2015, 15:46 uur
Helaas nog niets uit mijn top 20, alhoewel de eerste 3 nummers (met name Just Like Honey) wel goed zijn. Hoop op nog een ander nummertje dan Whole of the Moon van de Donnie Darko soundtrack.
0
geplaatst: 8 mei 2015, 15:59 uur
johan de witt schreef:
(quote)

Spirit is kort maar top(en het genoemde titelnummer idd). Ik bedoel ook niet dat The Whole een slecht nummer is, maar bij de mindere van de plaat behoort en dat er veel betere op t album staan. Ik heb het album op een 4,5 staan.
Maar wie weet komt Don't Bang nog wel voorbij

0
geplaatst: 8 mei 2015, 16:37 uur
Ja, hier ook geen kwaad woord over Whole of the Moon, voordat mensen denken dat ik het een slecht nummer vind. Zelfs het minste nummer op een 5* album is uiteraard nog meer dan prima.
0
geplaatst: 8 mei 2015, 16:43 uur
west schreef:
)
Ik was diegene die Whole of the Moon wel had van de laatste 15 lijstjes en wel op 2. Sterker nog: ik vind het een veel te lage plek, die achtste plaats, hier op MM. Het is zo'n waanzinnig mooi nummer!
(quote)
)Ik was diegene die Whole of the Moon wel had van de laatste 15 lijstjes en wel op 2. Sterker nog: ik vind het een veel te lage plek, die achtste plaats, hier op MM. Het is zo'n waanzinnig mooi nummer!

Wellicht is dit een toetje voor hun magnum opus west.

Hoop ook nog op The Sound.
0
Cured
geplaatst: 8 mei 2015, 17:16 uur
bikkel2 schreef:
Hoop ook nog op The Sound.
Oh, bestonden die toen nog ?Hoop ook nog op The Sound.
0
geplaatst: 8 mei 2015, 17:28 uur
Hun wat jij noemt 'magnum opus' staat bij mij op 11. Net niet dus!

Maar die komt vast en zeker nog aan bod.

0
geplaatst: 8 mei 2015, 17:40 uur
0
geplaatst: 8 mei 2015, 17:41 uur
johan de witt schreef:
Total Recall zou geweldig zijn, maar ik verwacht hem niet.
Total Recall zou geweldig zijn, maar ik verwacht hem niet.
Ga er ook niet van uit.

0
zaaf
geplaatst: 8 mei 2015, 17:46 uur
Nee als Winter het vorig jaar niet deed, dan Total Recall nu zeker niet.
Maar er zijn nog wel wat snoepjes hoor, en niet alleen de watergasten.
Maar er zijn nog wel wat snoepjes hoor, en niet alleen de watergasten.
0
geplaatst: 8 mei 2015, 19:49 uur
Het is jammer dat er nog geen geen UFO's zijn gespot. Maar ik weet dat ze dichtbij me zijn, die verwacht ik wel nog. En, zoals gezegd, hopelijk ook nog een keertje The Waterboys. Verder uit mijn top-10 ook nog heel misschien The Smiths, al denk ik dat het daar eerder van twee nummers van buiten mijn top-10 (maar wel in mijn top-30) moet komen.
0
Cured
geplaatst: 8 mei 2015, 19:58 uur
Teunnis schreef:
. Verder uit mijn top-10 ook nog heel misschien The Smiths, al denk ik dat het daar eerder van twee nummers van buiten mijn top-10 (maar wel in mijn top-30) moet komen.
Ik hoop met je mee..... Verder uit mijn top-10 ook nog heel misschien The Smiths, al denk ik dat het daar eerder van twee nummers van buiten mijn top-10 (maar wel in mijn top-30) moet komen.
0
geplaatst: 8 mei 2015, 20:11 uur
7. Kate Bush – Running Up That Hill
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/c8/Running_up_that_hill.jpg
Punten : 42
Nom. : 7
Nr. 1 van: Cured GrafGantz
Stabiel top 10,dit lied was eigenlijk nooit in gevaar.
Als winnares van het jaar 1978 is zij natuurlijk een vriendin van dit topic.
Kate noemde het lied eerst A deal with God, maar dat vond de platenmij toch te gek en dus werd het Running up that hill.
Na een “Life’s what you make it” opening (overigens heeft Talk Talk het van Kate geleend) krijgen wij een fraai lied te horen.
Het lijkt wel iets voor 1985, maar ook hier is weer van alles te horen , een rijk arrangement, fraaie productie en een opzwepende beat.
Voeg hier nog de altijd mooie en sensuele stem van Kate bij en wij hebben weer een hit in onze top 10.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/c8/Running_up_that_hill.jpg
Punten : 42
Nom. : 7
Nr. 1 van: Cured GrafGantz
Stabiel top 10,dit lied was eigenlijk nooit in gevaar.
Als winnares van het jaar 1978 is zij natuurlijk een vriendin van dit topic.
Kate noemde het lied eerst A deal with God, maar dat vond de platenmij toch te gek en dus werd het Running up that hill.
Na een “Life’s what you make it” opening (overigens heeft Talk Talk het van Kate geleend) krijgen wij een fraai lied te horen.
Het lijkt wel iets voor 1985, maar ook hier is weer van alles te horen , een rijk arrangement, fraaie productie en een opzwepende beat.
Voeg hier nog de altijd mooie en sensuele stem van Kate bij en wij hebben weer een hit in onze top 10.
0
geplaatst: 8 mei 2015, 20:15 uur
0
geplaatst: 8 mei 2015, 20:20 uur
Ik verwacht trouwens nog acht nummers. Voor zes plekken... Laten we hopen dat ik het mis heb wat betreft Marillion en vooral DS.
0
geplaatst: 8 mei 2015, 20:27 uur
Teunnis schreef:
Laten we hopen dat ik het mis heb wat betreft Marillion en vooral DS.
Laten we hopen dat ik het mis heb wat betreft Marillion en vooral DS.
Wie is we?
Maar goed gun een ander ook eens wat joh
Al verwacht ik eigenlijk beide bands hier niet meer te zien.Ik vrees dat ik misschien wel eens helemaal geen nummer uit mijn Top 10 hier terug gaat zien.
0
geplaatst: 8 mei 2015, 20:30 uur
zaaf schreef:
Prachtig. En dan straks nog Cloudbusting, mooi hoor!
Prachtig. En dan straks nog Cloudbusting, mooi hoor!
Dat mag ik toch ook hopen. Vind dit trouwens wel een geweldig nummer. Maar heb wat meer met Cloudbusting. " Running" viel dus af voor de top 10.
0
geplaatst: 8 mei 2015, 20:49 uur
Bij mij precies zo bikkel2. Running Up That Hill wel op 13: ook mooi. 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.