Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 8 mei 2015, 21:49 uur
Die heb ik al lekker in het zonnetje op. Maar in ieder geval: proost! 

0
geplaatst: 8 mei 2015, 23:28 uur
Talk Talk - Life's What You Make It kocht ik ooit in zo’n bak met allemaal afgeprijsde singles tijdens een braderie.
Nummers die niet meer in de Top 40 stonden, en waarvoor normaal 5 gulden betaald werden, nu 2,5 gulden per stuk.
Het waren veelal singles van Depeche Mode en Golden Earring die ik daar kocht, maar deze zat daar ook bij.
Net gestopt met het verzamelen van Star Wars action figuren, en ook stripboeken hadden minder prioriteit.
Albums waren mij te duur, en met een buurtvriendje wilde je toch radiootje spelen.
Ik heb deze van Talk Talk lang hun beste gevonden, pas rond mijn 30 jaar ontdekte ik pas Such A Shame, Dum Dum Girl en It’s My Life.
Nummers die niet meer in de Top 40 stonden, en waarvoor normaal 5 gulden betaald werden, nu 2,5 gulden per stuk.
Het waren veelal singles van Depeche Mode en Golden Earring die ik daar kocht, maar deze zat daar ook bij.
Net gestopt met het verzamelen van Star Wars action figuren, en ook stripboeken hadden minder prioriteit.
Albums waren mij te duur, en met een buurtvriendje wilde je toch radiootje spelen.
Ik heb deze van Talk Talk lang hun beste gevonden, pas rond mijn 30 jaar ontdekte ik pas Such A Shame, Dum Dum Girl en It’s My Life.
0
geplaatst: 8 mei 2015, 23:34 uur
The Jesus and Mary Chain - Just Like Honey ontdekte ik eigenlijk pas afgelopen jaar via SongPop.
Ik had niet zo veel met het stofzuigergeluid van deze band.
Eigenlijk maakte het prachtige Darklands en April Skies pas echt indruk op mij, en toen ben ik mij meer in deze band gaan verdiepen.
Terwijl ik Psychocandy wel al een aantal jaren in de kast had staan, maar tot toen maar eenmaal gedraaid te hebben.
Ik had niet zo veel met het stofzuigergeluid van deze band.
Eigenlijk maakte het prachtige Darklands en April Skies pas echt indruk op mij, en toen ben ik mij meer in deze band gaan verdiepen.
Terwijl ik Psychocandy wel al een aantal jaren in de kast had staan, maar tot toen maar eenmaal gedraaid te hebben.
0
geplaatst: 8 mei 2015, 23:34 uur
Hmm, deze had ik ook niet. Wel goed nummer natuurlijk. Ben bang dat dit jaar niets uit mijn top 10 het gaat halen. 
Edit: leuke verhalen deric

Edit: leuke verhalen deric
0
geplaatst: 8 mei 2015, 23:41 uur
The Waterboys – The Whole Of The Moon
Toen deze uit kwam ging ik nog niet stappen, maar 6 jaar later werd deze nogmaals als succesvolle single in Groot Brittannië uit gebracht.
In 1985 kwam hij tot nummer 26, in 1991 tot nummer 3.
Eigenlijk veel succesvoller dus.
Toen veel aangevraagd bij de plaatselijke disco.
De DJ had een goede smaak en vond deze ook prachtig.
The Whole Of The Moon heeft iets hoopvols en opgewekt in zich, en muzikaal gezien hoort deze bij mij nog steeds thuis in mijn persoonlijke Top 100 aller tijden.
Bedankt Herman.
Toen deze uit kwam ging ik nog niet stappen, maar 6 jaar later werd deze nogmaals als succesvolle single in Groot Brittannië uit gebracht.
In 1985 kwam hij tot nummer 26, in 1991 tot nummer 3.
Eigenlijk veel succesvoller dus.
Toen veel aangevraagd bij de plaatselijke disco.
De DJ had een goede smaak en vond deze ook prachtig.
The Whole Of The Moon heeft iets hoopvols en opgewekt in zich, en muzikaal gezien hoort deze bij mij nog steeds thuis in mijn persoonlijke Top 100 aller tijden.
Bedankt Herman.
0
geplaatst: 8 mei 2015, 23:50 uur
Kate Bush – Running Up That Hill.
The Dreaming was een stuk minder succesvol album dan de vorige albums, en ook de choreografie in de clip van The Dreaming was eigenlijk behoorlijk beneden niveau.
Een beetje dansen rondom een lazerstraal, veel meer was het niet.
Bij Running Up That Hill zat de choreografie zeer sterk in elkaar, en het nummer beloofde wat voor het komende album.
Hounds Of Love bleek inderdaad dat goede album te zijn; 2e single Cloudbusting was natuurlijk niet minder dan deze.
Ik twijfelde wel even toen ik deze single kocht, omdat een andere zangeres van vrijwel dezelfde leeftijd ook met een sterke single kwam; namelijk Madonna met Into The Groove; het werd dus Kate Bush.
Leuk feitje:
Prince geboren 7 juni 1958
Kate Bush geboren 30 juli 1958
Madonna geboren 16 augustus 1958
Michael Jackson geboren 29 augustus 1958
Het was een mooie vruchtbare zomer toen in 1958
The Dreaming was een stuk minder succesvol album dan de vorige albums, en ook de choreografie in de clip van The Dreaming was eigenlijk behoorlijk beneden niveau.
Een beetje dansen rondom een lazerstraal, veel meer was het niet.
Bij Running Up That Hill zat de choreografie zeer sterk in elkaar, en het nummer beloofde wat voor het komende album.
Hounds Of Love bleek inderdaad dat goede album te zijn; 2e single Cloudbusting was natuurlijk niet minder dan deze.
Ik twijfelde wel even toen ik deze single kocht, omdat een andere zangeres van vrijwel dezelfde leeftijd ook met een sterke single kwam; namelijk Madonna met Into The Groove; het werd dus Kate Bush.
Leuk feitje:
Prince geboren 7 juni 1958
Kate Bush geboren 30 juli 1958
Madonna geboren 16 augustus 1958
Michael Jackson geboren 29 augustus 1958
0
geplaatst: 9 mei 2015, 00:07 uur
Fuck, is Into the Groove ook uit dit jaar? Dat zou een dikke top 10 notering zijn geweest bij mij 

0
geplaatst: 9 mei 2015, 00:25 uur
Beide uit de zomer van 1985.
Into The Groove kwam later wel op een nieuwe druk van het album Like A Virgin te staan.
Into The Groove kwam later wel op een nieuwe druk van het album Like A Virgin te staan.
0
geplaatst: 9 mei 2015, 01:28 uur
GrafGantz schreef:
Fuck, is Into the Groove ook uit dit jaar? Dat zou een dikke top 10 notering zijn geweest bij mij

0
geplaatst: 9 mei 2015, 01:42 uur
Into The Groove staat op plek 4 in de lijst van de Top 100 van 1985 volgens de Top 40
Running Up That Hill staat op plek 44.
Blackstar van Georgie Davis op plek 36.
http://www.top40.nl/pdf/top100/top100-1985.pdf
Running Up That Hill staat op plek 44.
Blackstar van Georgie Davis op plek 36.
http://www.top40.nl/pdf/top100/top100-1985.pdf
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 9 mei 2015, 01:46 uur
deric raven schreef:
The Jesus and Mary Chain - Just Like Honey ontdekte ik eigenlijk pas afgelopen jaar via SongPop.

0
geplaatst: 9 mei 2015, 01:49 uur
Ik had helemaal niks met dat nummer Frank.
Ben wel blij dat ik Darklands nu ontdekt heb, die vind ik een stuk sterker dan het debuut.
Ben wel blij dat ik Darklands nu ontdekt heb, die vind ik een stuk sterker dan het debuut.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 9 mei 2015, 02:13 uur
deric raven schreef:
Dan moet jij Automatic helemaal geweldig vinden, en we schelen ook een paar jaar m.b.t. die beleving van Psychocandy in 1985. Dat was voor mij erg intens ineens op de VPRO zoiets geweldigs te horen.
By the Way
1968 Ook vruchtbaar

14-1 LL Cool J,
27-1 Mike Patton (Faith no More)
30-3 Céline Dion
28-5 Kylie Minogue
07-10 Thom Yorke
0
geplaatst: 9 mei 2015, 05:26 uur
Jawel! Niet te snel opgeven.
Kate Bush - Running Up That Hill ook in mijn lijst
0
geplaatst: 9 mei 2015, 07:34 uur
deric raven schreef:
Ook allebei mijn ouders werden toen geboren

0
geplaatst: 9 mei 2015, 07:41 uur
6. Prince - Raspberry Beret
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/52/Prince_RaspBeret.jpg
Punten : 45
Nom. : 7
Nr. 1 van: thelion
Maar 3 punten meer dan de nummer 7, maar weer een Prince liedje in de top 10.
Prince lijkt in de jaren 80 de rol van de jaren 70 Bowie over te nemen.
In de eerste 15 lijstjes was maar 2 keer Prince te zien, daarna sprokkelde (maar 2 top 3 noteringen) dit paarse genie toch weer punten met als resultaat een mooie 6e plaats voor dit liedje.
Raspberry Beret: de opener van Around the world in a day, is een heerlijk psychedelisch popliedje zoals alleen Prince ze kon maken.
Prince was toch wel de keizer van de jaren 80 die ons steeds weer met een nieuwe meesterwerk op het verkeerde been zetten.
Dit keer horen wij een strijktrio (2 cello’s en 1 viool) en Wendy en Lisa doen de achtergrondzang, zoals wel vaker doet Prince de rest.
Prince transporteert de jaren ‘60 pop naar de jaren ‘80 en maakt mij en in ieder geval nog 6 users blij.
PRINCE - Raspberry Beret (1985) Video - BronWaugh - MyVideo
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/52/Prince_RaspBeret.jpg
Punten : 45
Nom. : 7
Nr. 1 van: thelion
Maar 3 punten meer dan de nummer 7, maar weer een Prince liedje in de top 10.
Prince lijkt in de jaren 80 de rol van de jaren 70 Bowie over te nemen.
In de eerste 15 lijstjes was maar 2 keer Prince te zien, daarna sprokkelde (maar 2 top 3 noteringen) dit paarse genie toch weer punten met als resultaat een mooie 6e plaats voor dit liedje.
Raspberry Beret: de opener van Around the world in a day, is een heerlijk psychedelisch popliedje zoals alleen Prince ze kon maken.
Prince was toch wel de keizer van de jaren 80 die ons steeds weer met een nieuwe meesterwerk op het verkeerde been zetten.
Dit keer horen wij een strijktrio (2 cello’s en 1 viool) en Wendy en Lisa doen de achtergrondzang, zoals wel vaker doet Prince de rest.
Prince transporteert de jaren ‘60 pop naar de jaren ‘80 en maakt mij en in ieder geval nog 6 users blij.
PRINCE - Raspberry Beret (1985) Video - BronWaugh - MyVideo
0
geplaatst: 9 mei 2015, 07:54 uur
Iemand een idee van de top 5, vast niet 
Nog even dit, tussen de nummer 4 en de nummer 1, zitten maar 12 punten verschil

Nog even dit, tussen de nummer 4 en de nummer 1, zitten maar 12 punten verschil

0
geplaatst: 9 mei 2015, 08:17 uur
Ik hoop nog op Love Like Blood, She Sells Sanctuary, een nummer van The Smiths en ik verwacht een verkeerd gekozen single/track van D.S. (100 % niet mijn top 10 nominatie) 
Edit: Cloudbusting komt ook nog wel langs

Edit: Cloudbusting komt ook nog wel langs
0
geplaatst: 9 mei 2015, 08:24 uur
Ah, zoveel die eigenlijk nog zou moeten komen... The Pogues zouden er toch ook in moeten staan. En zou Kayleigh het gehaald hebben? She Sells Sanctuary zou ook super zijn.
0
geplaatst: 9 mei 2015, 08:31 uur
0
geplaatst: 9 mei 2015, 08:47 uur
Ga eens aan de wandel, misschien kan je dan makkelijk geld verdienen.
0
geplaatst: 9 mei 2015, 09:56 uur
Ik hoop Tom Waits - Downtown Train dat zou mijn 2e nummer uit mijn Top 10 in de Top 10 zijn, de rest van mijn Top 10 acht ik volledig kansloos voor een plaats in de Top 5.
Het zal wel iets worden als;
1. Kayleigh
2. She Sells Sanctuary
3. Cloudbusting
aangevuld met iets van The Smiths / Depeche Mode of Talking Heads..............
0
geplaatst: 9 mei 2015, 10:05 uur
0
geplaatst: 9 mei 2015, 10:07 uur
Killing Joke, Smiths, Waterboys, Kate Bush en (verrassing!) Tears for Fears. Niet specifiek in deze volgorde.
Maar dat zal het ongetwijfeld niet zijn
Maar dat zal het ongetwijfeld niet zijn

0
geplaatst: 9 mei 2015, 10:10 uur
Oeps tik / denk fout van de bovenste plank
Ik bedoel Depeche Mode of Talkingheads
Heb het aangepast stond niet al te snugger........

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.