Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 9 mei 2015, 13:42 uur
Rudi S schreef:
Klopt, tenminste ik heb 'm in ieder geval t/m 1988 en 1989 (Batman moet ik nog aanzien/horen)
Klopt, tenminste ik heb 'm in ieder geval t/m 1988 en 1989 (Batman moet ik nog aanzien/horen)
Same here i.i.g. tot begin jaren 90 is Prince van de partij

0
geplaatst: 9 mei 2015, 13:43 uur
Cured schreef:
Ik vind Cloudbusting mooi, maar heb liever Running Up That Hill.......toch knap, met 2 nummers in de Top 10
Ik vind Cloudbusting mooi, maar heb liever Running Up That Hill.......toch knap, met 2 nummers in de Top 10
In ieder geval 2 nummers, wie weet.
In 1978 stonden er 2 van Kate in de top 10, waarvan 1 op de 1e positie.
0
geplaatst: 9 mei 2015, 15:40 uur
Prince and the Revolution & Kate Bush kan ook prima samengaan mensen: ik had ze allebei in mijn top 10. 
Overigens had ik het zo doorgegeven: Raspberry Beret (/ She's Always in My Hair (double A side)).
Dan stem je dus op Raspberry Beret, maar geef ik gelijk aan dat She's Always in My Hair eigenlijk mijn favoriete song van die single is. Die is echt geweldig, D'Angelo heeft 'm live ook best aardig gecovered.
Ik hoop trouwens dat we dit jaar the Talking Heads niet zijn vergeten...

Overigens had ik het zo doorgegeven: Raspberry Beret (/ She's Always in My Hair (double A side)).
Dan stem je dus op Raspberry Beret, maar geef ik gelijk aan dat She's Always in My Hair eigenlijk mijn favoriete song van die single is. Die is echt geweldig, D'Angelo heeft 'm live ook best aardig gecovered.
Ik hoop trouwens dat we dit jaar the Talking Heads niet zijn vergeten...
0
geplaatst: 9 mei 2015, 16:04 uur
Weer geen italo in de top 10, dat is nu wel duidelijk. 
Wel een mooie van Kate Bush natuurlijk.

Wel een mooie van Kate Bush natuurlijk.
0
geplaatst: 9 mei 2015, 16:24 uur
Welke Talking Heads zou er dan in moeten staan? 
Ik had ze er vorig jaar wel in, dit jaar helemaal niet overwogen.

Ik had ze er vorig jaar wel in, dit jaar helemaal niet overwogen.
0
zaaf
geplaatst: 9 mei 2015, 16:25 uur
denk dat men road to nowhere suggereert. staat ver af van mijn top 10.
0
geplaatst: 9 mei 2015, 16:25 uur
Dat lijkt me Road To Nowhere. Die staat bij mij op plek 11 dus kwam net te kort voor de punten.
0
geplaatst: 9 mei 2015, 16:28 uur
De weg naar nergens leidt in ieder geval niet naar veel punten in dit topic, zo lijkt het. Goed nummer, maar heb 'm ook niet.
Cloudbusting daarentegen
Cloudbusting daarentegen

0
zaaf
geplaatst: 9 mei 2015, 16:46 uur
Wel grappig: geregeld als ik nu iets beluister uit later jaren (dat komt er nog wel eens van jaja) denk ik aan dit spel. Beluister nu Motorpsycho, over 14 weken alweer aan de beurt (en mss wel eerder).... Deformatie!
0
geplaatst: 9 mei 2015, 17:19 uur
4. The Cult - She Sells Sanctuary
http://eil.com/images/main/The-Cult-She-Sells-Sanctua-50911.jpg
Punten : 63
Nom. : 10
Nr. 1 van: Telamon sheep67
Zoals gezegd, nummer 4 staat maar 12 punten gescheiden van de nummer 1.
Spannend was het dit jaar zeker, dit lied was nog even koploper, maar kreeg de laatste 15 lijstjes 0 punten!!!!
Na een post punk periode (The Southern Death Cult / Death cult), begon Ian Astbury samen met Billy Duffy , The Cult.
Het roer ging om en nu waren de inspiratiebronnen, vooral Led Zeppelin, maar ook AC/DC en The Doors.
De openingstonen zijn van Duffy’s witte Gretsch hier komen de bovengenoemde groepen samen met jubelende tonen zoals gebruikelijk waren bij Big Country en ons aller U2.
De ritme sectie zorgt voor een geweldig dansbaar ritme en Astbury heeft nooit beter en zeker niet dwingender gezongen.
She sells sanctuary is nooit van de setlist verdwenen en altijd de publieksfavoriet gebleven.
Overigens werd de demo opgestuurd met enige opmerking : To Steve (Steve Lillywhite werd hier bedoeld) omdat het management van Lillywhite ook de belangen van producer Steve Brown behartigde , kreeg The Cult de “verkeerde” producer .het kwam toch nog goed.
http://eil.com/images/main/The-Cult-She-Sells-Sanctua-50911.jpg
Punten : 63
Nom. : 10
Nr. 1 van: Telamon sheep67
Zoals gezegd, nummer 4 staat maar 12 punten gescheiden van de nummer 1.
Spannend was het dit jaar zeker, dit lied was nog even koploper, maar kreeg de laatste 15 lijstjes 0 punten!!!!
Na een post punk periode (The Southern Death Cult / Death cult), begon Ian Astbury samen met Billy Duffy , The Cult.
Het roer ging om en nu waren de inspiratiebronnen, vooral Led Zeppelin, maar ook AC/DC en The Doors.
De openingstonen zijn van Duffy’s witte Gretsch hier komen de bovengenoemde groepen samen met jubelende tonen zoals gebruikelijk waren bij Big Country en ons aller U2.
De ritme sectie zorgt voor een geweldig dansbaar ritme en Astbury heeft nooit beter en zeker niet dwingender gezongen.
She sells sanctuary is nooit van de setlist verdwenen en altijd de publieksfavoriet gebleven.
Overigens werd de demo opgestuurd met enige opmerking : To Steve (Steve Lillywhite werd hier bedoeld) omdat het management van Lillywhite ook de belangen van producer Steve Brown behartigde , kreeg The Cult de “verkeerde” producer .het kwam toch nog goed.
0
geplaatst: 9 mei 2015, 17:27 uur
En nog een nummer dat ik volledig over het hoofd gezien heb. Had in elk geval m'n top 20 gehaald, maar top 10 wellicht niet.
0
geplaatst: 9 mei 2015, 17:38 uur
Rockclassic van de bovenste plank. Zeer terechte notering. Definitieve doorbraak van The Cult.
Mooi beschreven Rudi.
Over Big Country gesproken......de drummer van die band is ook te zien in de videoclip.
Mooi beschreven Rudi.
Over Big Country gesproken......de drummer van die band is ook te zien in de videoclip.
0
geplaatst: 9 mei 2015, 18:44 uur
zaaf schreef:
Ti Sento zal t ook niet doen....
Bah, ik had niet door dat die uit '85 kwam. Had mijn lijstje zeker gehaald.Ti Sento zal t ook niet doen....
0
geplaatst: 9 mei 2015, 19:05 uur
zaaf schreef:
Nog 4.... tegen beter weten in hoop ik op Breakfast.
Ik ben bang voor Love Like Blood, She sells en ......
Nog 4.... tegen beter weten in hoop ik op Breakfast.
Ik ben bang voor Love Like Blood, She sells en ......
Ik zie drie nummers uit mijn Top 5!

0
geplaatst: 9 mei 2015, 19:14 uur
Iemand nog Slave To The Rhythm ?
Heerlijk op een bloedhete dag op hoog volume.
Goeie herinneringen aan......topsong.
Heerlijk op een bloedhete dag op hoog volume.
Goeie herinneringen aan......topsong.

0
geplaatst: 9 mei 2015, 19:23 uur
Voelde me toch wat beter thuis in THE 70's bij dit topic. Zit zelden een nummer tussen in THE 80's die in mijn P top 10 voorkomt. Poeh. We groeien uit elkaar 

0
geplaatst: 9 mei 2015, 19:55 uur
3. Dire Straits - Brothers in arms
http://eil.com/images/main/Dire-Straits-Brothers-In-Arms-151143.jpg
Punten : 65
Nom. : 7
Nr. 1 van: Film Pegasus laxus11 HugovdBos Simon77 Broem
5 x een 1e plaats, 1 x een 2e plaats en 1 x een 5e plaats.
Toen het lijstje van chevy93 (2e plaats) binnen kwam ging het gemiddelde omlaag.
Dire Straits doen het toch altijd wel goed in dit topic, wat moeten wij straks toch zonder die band.
These mist covered mountains
Are a home now for me
But my home is the lowlands
And always will be
Some day you'll return to
Your valleys and your farms
And you'll no longer burn
To be brothers in arms
Brothers in arms, met die weemoedige gitaartonen van Knopfler is geschreven naar aanleiding van de oorlog om de Falklandeilanden.
Na een mooi gitaarthema komt de bijna fluisterende stem van Mark Knopfler binnen.
De gitaar speelt duidelijk de hoofdrol in dit lied en Knopfler bewijst hier dat je helemaal niet snel op je gitaar hoeft te spelen om indruk te maken.
http://eil.com/images/main/Dire-Straits-Brothers-In-Arms-151143.jpg
Punten : 65
Nom. : 7
Nr. 1 van: Film Pegasus laxus11 HugovdBos Simon77 Broem
5 x een 1e plaats, 1 x een 2e plaats en 1 x een 5e plaats.
Toen het lijstje van chevy93 (2e plaats) binnen kwam ging het gemiddelde omlaag.
Dire Straits doen het toch altijd wel goed in dit topic, wat moeten wij straks toch zonder die band.
These mist covered mountains
Are a home now for me
But my home is the lowlands
And always will be
Some day you'll return to
Your valleys and your farms
And you'll no longer burn
To be brothers in arms
Brothers in arms, met die weemoedige gitaartonen van Knopfler is geschreven naar aanleiding van de oorlog om de Falklandeilanden.
Na een mooi gitaarthema komt de bijna fluisterende stem van Mark Knopfler binnen.
De gitaar speelt duidelijk de hoofdrol in dit lied en Knopfler bewijst hier dat je helemaal niet snel op je gitaar hoeft te spelen om indruk te maken.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.