Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 16 mei 2015, 22:34 uur
Bigmouth, één van de beste liedjes allertijden!
Wat zouden we behalve het lichtje nog krijgen? Ik gok op Talk Talk (Living in..) en anders misschien Graceland? Al kan ik maar moeilijk voorstellen dat Paul Simon zoveel aanhangers heeft.
Of.. zou Bon Jovi heel brutaal met de overwinning aan de haal gaan
. Nog meer mensen met deze helden in hun lijstje?
Wat zouden we behalve het lichtje nog krijgen? Ik gok op Talk Talk (Living in..) en anders misschien Graceland? Al kan ik maar moeilijk voorstellen dat Paul Simon zoveel aanhangers heeft.
Of.. zou Bon Jovi heel brutaal met de overwinning aan de haal gaan
. Nog meer mensen met deze helden in hun lijstje?
0
geplaatst: 16 mei 2015, 22:39 uur
Ik lees her en der de naam Paul Simon maar het lijkt mij (maar wie ben ik) dat die geen enkele kans maakt.
Zal idd TT wel zijn al hoop ik op een stuntje van Suburbia
Zal idd TT wel zijn al hoop ik op een stuntje van Suburbia
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 16 mei 2015, 22:44 uur
Pfft 4 keer The Smiths jammer voor de variatie.
0
geplaatst: 16 mei 2015, 23:06 uur
Op zich niet zo gek met een klassiek album als The Queen Is Dead. Alleen Panic is wat dat betreft verrassend, maar dat was dan wel weer hun grootste hit in Nederland.
Ik verwacht ook wel een dergelijke overheersing van The Cure in 1989, of van Radiohead in 1997 of Arcade Fire in 2004.
Ik verwacht ook wel een dergelijke overheersing van The Cure in 1989, of van Radiohead in 1997 of Arcade Fire in 2004.
0
geplaatst: 16 mei 2015, 23:08 uur
Ik hoop toch geen Bon Jovi. En het zal vermoed ik ook niet gebeuren.
Paul Simon zou ik wel terecht vinden trouwens.
Graceland het album is sowieso een hoogtepunt uit het jaar "86". Ik heb Boy In The Bubble in mijn top 10 gezet.
You Can Call Me Al was natuurlijk de hit, maar "Boy" vind ik veel beter. Maar die gaat het nu niet meer redden.
Ook geen Beastie Boys gezien.
Paul Simon zou ik wel terecht vinden trouwens.
Graceland het album is sowieso een hoogtepunt uit het jaar "86". Ik heb Boy In The Bubble in mijn top 10 gezet.
You Can Call Me Al was natuurlijk de hit, maar "Boy" vind ik veel beter. Maar die gaat het nu niet meer redden.
Ook geen Beastie Boys gezien.

0
geplaatst: 16 mei 2015, 23:31 uur
Doe maar Frankie Knuckles, Mr. Fingers of M&G als late italo-verrassing 
Madonna kan ook met Live to Tell, een van haar beste jaren '80 nummers. Of Mel & Kim.
Maar het zal denk ik wel Living in Another World worden. Hoewel Graceland ook bij de 5 populairste albums uit 1986 van dit jaar hoort en meestal is dat ook wel een goede raadgever.

Madonna kan ook met Live to Tell, een van haar beste jaren '80 nummers. Of Mel & Kim.

Maar het zal denk ik wel Living in Another World worden. Hoewel Graceland ook bij de 5 populairste albums uit 1986 van dit jaar hoort en meestal is dat ook wel een goede raadgever.
0
geplaatst: 16 mei 2015, 23:37 uur
Daar noem je even meteen mijn nummers 1 en 2. Dat italo nummer ken ik niet, die ga ik even opzetten.
EDIT: Lekker hoor, had wel mijn top-30 gered. EDIT: Het B-kantje is minstens net zo goed.
0
geplaatst: 16 mei 2015, 23:38 uur
Ik denk ook dat Living In Another het wel gaat worden. Ik heb een andere gekozen.
0
geplaatst: 16 mei 2015, 23:40 uur
Your Love zou mooi zijn, maar in '86 wordt dat dan het origineel van Jamie Principle (mijn nr 3). De Knuckles-versie (cover met vage feat.-credits voor JP) komt voor zover ik weet uit '87 (is m.i. wel minder speciaal dan de originele versie van JP).
0
geplaatst: 16 mei 2015, 23:41 uur
herman schreef:
Doe maar Frankie Knuckles,
Doe maar Frankie Knuckles,
Die kreeg ik binnen als Frankie Knuckles ft. Jamie Principle, Jamie Principle en Frankie Knuckles en dus moest de verslaggever weer eens goed opletten

0
geplaatst: 16 mei 2015, 23:42 uur
yeahyeahyeah schreef:
Your Love zou mooi zijn, maar in '86 dan het origineel van Jamie Principle (mijn nr 3). De Knuckles-versie komt voor zover ik weet uit '87 (is m.i. wel minder speciaal dan de originele versie van JP).
Your Love zou mooi zijn, maar in '86 dan het origineel van Jamie Principle (mijn nr 3). De Knuckles-versie komt voor zover ik weet uit '87 (is m.i. wel minder speciaal dan de originele versie van JP).
Maar of je nou die van Knuckles of die van Jamie Principle wilt nomineren, allebei hadden ze volgens de regels dit jaar gemoeten.
0
geplaatst: 16 mei 2015, 23:42 uur
Ja, klopt inderdaad. Beetje lastig die naamgeving door alle verschillende versies, ik heb hem zelf op 4 als Frankie Knuckles ft. Jamie Principle - Your Love. Maar bedoel ook het origineel.
0
geplaatst: 16 mei 2015, 23:44 uur
De uitvoerende artiest is toch anders? Die van Knuckles is dan dus een cover. Covers mogen wel apart worden genomineerd, in het jaar van uitbrengen uiteraard 

0
geplaatst: 16 mei 2015, 23:44 uur
herman schreef:
Ja, klopt inderdaad. Beetje lastig die naamgeving door alle verschillende versies, ik heb hem zelf op 4 als Frankie Knuckles ft. Jamie Principle - Your Love. Maar bedoel ook het origineel.
Oh ik heb ze allemaal bij elkaar opgeteld, zijn het verschillende uitvoeringen

0
geplaatst: 16 mei 2015, 23:45 uur
bikkel2 schreef:
Ik denk ook dat Living In Another het wel gaat worden. Ik heb een andere gekozen.
plus 1 (als we nou beide dezelfde hebben gekozen dan maken we nog kans
)
0
geplaatst: 16 mei 2015, 23:47 uur
Rudi S schreef:
(quote)
Nauwelijks.
0
geplaatst: 16 mei 2015, 23:48 uur
Van mij mag het, dan komt het nummer misschien nog in de uitslag voor, maar technisch gezien had de FN-versie volgens mij in '87 gehoord. Maar ik vind ook wel dat het zo weinig verschilt dat je het ook als twee versies van één nummer kunt zien (die van FN als edit) en dus alles samen kunt nemen in '86. Hopelijk zijn er dan geen liefhebbers van het nummer die hem tot '87 hebben bewaard.
M.i. zijn de vocals wel beter in de JP-versie, ook is de productie iets rauwer.
M.i. zijn de vocals wel beter in de JP-versie, ook is de productie iets rauwer.
0
geplaatst: 16 mei 2015, 23:49 uur
Er staan wat nummers op die al een sfeer kenmerken die op Spirit Of Eden voor komen.
En dat is ook mijn favo van Talk Talk.
Hoop ik dus ook Teun
En dat is ook mijn favo van Talk Talk.
Hoop ik dus ook Teun

0
geplaatst: 16 mei 2015, 23:49 uur
Rudi S schreef:
(quote)
Nou op die manier is het nog een kanshebber ik had Your Love op 6, Can You Feel It viel net buiten de boot. Wel heb ik nog Robert Owens - Bring Down the Walls en Farley "Jackmaster" Funk & Jessie Saunders - Love Can't Turn Around
0
geplaatst: 16 mei 2015, 23:50 uur
herman schreef:
Er is trouwens net een mooie 2 cd uit van Knuckles met als starter Your Love. Op de 2de cd staan coole remixes waaronder Pet shop Boys,Left To My Own Devices-frankie knuckles royal piano mix - YouTube
Defected presents House Masters Frankie Knuckles: all profits to be donated to Frankie Knuckles Fund - Elton John AIDS Foundation - london.ejaf.org
0
geplaatst: 16 mei 2015, 23:52 uur
Ik zie het, hij staat voor iedereen als de Jamie Principle versie in de lijst.
0
geplaatst: 16 mei 2015, 23:56 uur
Ik denk dat het zo goed is hoor. Frankie Knuckles heeft gewoon een eigen edit gemaakt en het onder zijn eigen naam op de markt gezet, omdat zijn naam veel beter verkocht. Vervolgens heeft hij Jamie Principle niet eens bij de credits gezet. Op latere uitgaven weer wel. Ik zou het dus eerder een remix/edit noemen dan een cover.
0
geplaatst: 16 mei 2015, 23:58 uur
Ik denk dat de 5 april/kameleonsdag liefhebbers even beter hadden moeten overleggen 

0
geplaatst: 17 mei 2015, 07:28 uur
2. Talk Talk - Living in Another World
http://www.recordsale.de/cdpix/t/talk_talk-living_in_another_world(1).jpg
Punten : 86
Nom. : 12
Nr. 1 van: HugovdBos
Maar een keer op de eerste plek, maar wel in het totaal 8 keer top 3.
Even leek er zelfs een 1e plek in zicht, maar de eindsprint van de winnaar was te machtig.
De eerste single van The Colour of spring hadden wij al in de vorige editie en nu is de tweede aan de beurt .
Rustige drums openen dit liedje, dan die gitaar en de klagende stem van Hollis, en hoor ik daar een orgeltje tussendoor.
De bedenker van die mondharmonica in dit nummer verdient een lintje , wat is dit lekker.
De refreinen zijn mooi en hebben bezieling.
Op 3,5 minuut is daar die percussie break en daar aansluitend die prachtige mondharmonicasolo.
Dit zou mijn kandidaat zijn als beste Talk Talk liedje ooit of praat praat ik nu voor mijn beurt.
http://www.recordsale.de/cdpix/t/talk_talk-living_in_another_world(1).jpg
Punten : 86
Nom. : 12
Nr. 1 van: HugovdBos
Maar een keer op de eerste plek, maar wel in het totaal 8 keer top 3.
Even leek er zelfs een 1e plek in zicht, maar de eindsprint van de winnaar was te machtig.
De eerste single van The Colour of spring hadden wij al in de vorige editie en nu is de tweede aan de beurt .
Rustige drums openen dit liedje, dan die gitaar en de klagende stem van Hollis, en hoor ik daar een orgeltje tussendoor.
De bedenker van die mondharmonica in dit nummer verdient een lintje , wat is dit lekker.
De refreinen zijn mooi en hebben bezieling.
Op 3,5 minuut is daar die percussie break en daar aansluitend die prachtige mondharmonicasolo.
Dit zou mijn kandidaat zijn als beste Talk Talk liedje ooit of praat praat ik nu voor mijn beurt.
0
geplaatst: 17 mei 2015, 07:41 uur
Leuk feitje:
In het radioprogramma Avondspits draaide Tom Blomberg, bij afwezigheid van Frits Spits, op 1 april 1986 als 1 aprilgrap het nummer 'Living In Another World' het hele programma (40 minuten lang) ononderbroken in een 'loop'.
In het radioprogramma Avondspits draaide Tom Blomberg, bij afwezigheid van Frits Spits, op 1 april 1986 als 1 aprilgrap het nummer 'Living In Another World' het hele programma (40 minuten lang) ononderbroken in een 'loop'.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.