Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 16 mei 2015, 15:40 uur
Broem schreef:
Elvis ook hier ook over het hoofd gezien. Prachtige sonog.
Elvis ook hier ook over het hoofd gezien. Prachtige sonog.
Hoe heb ik die nou kunnen vergeten?

In 4 uurtjes naar mijn hotel, straks het laatste stukje Highway To... Hockenheim-Ring.
Ik hoop dat het bij jullie nog gaat sneeuwen in april.
0
geplaatst: 16 mei 2015, 16:00 uur
Van de Prins geen kwaad weten, even geduld aub ik ben nog wel een paar uur mobiel.
0
geplaatst: 16 mei 2015, 16:25 uur
Sometimes it snows in april: meesterwerk van Prince voor een overleden vriend.
0
geplaatst: 16 mei 2015, 16:39 uur
Ik denk dat er niet één nummer is van The Colour of Spring die genoeg stemmen zal verzameld hebben, het is zo'n goed album... Living In Another World misschien? Ik had opener Happiness Is Easy. Graceland komt wel nog waarschijnlijk.
0
geplaatst: 16 mei 2015, 17:51 uur
GrafGantz schreef:
Geen idee wat er hier te winnen valt, dus aangezien je het hier neem ik aan over mij hebt verneem ik graag wat dat dan wel zou zijn. Als semi-autist zijnde wil ik gewoon een correct lijstje insturen, als dat niet gebeurt dan baal ik flink.
(quote)
Geen idee wat er hier te winnen valt, dus aangezien je het hier neem ik aan over mij hebt verneem ik graag wat dat dan wel zou zijn. Als semi-autist zijnde wil ik gewoon een correct lijstje insturen, als dat niet gebeurt dan baal ik flink.
Met "ze" bedoel ik The Smiths

Verder snap ik gewoon niet helemaal dat gejuich/gejippie als er weer eens een nummer van ze voorbij komt. Dat ziet Stevie Wonder nog wel aankomen maar hier doen sommige net of de loterij gewonnen is.
Ik vraag me af of ik ook nog wel moet meedoen. Een lijstje kan ik ook wel voor mezelf maken. Het is schijnbaar belangrijk om zoveel mogelijk vanuit je eigen lijst in de Top 10 te hebben en daardoor wordt er volgens mij enkel naar kanshebbers gekeken bij het maken van de lijstjes.
0
Telamon
geplaatst: 16 mei 2015, 18:04 uur
Johnny Marr schreef:
Ik denk dat er niet één nummer is van The Colour of Spring die genoeg stemmen zal verzameld hebben, het is zo'n goed album... Living In Another World misschien? Ik had opener Happiness Is Easy. Graceland komt wel nog waarschijnlijk.
Mijn #2 Talk Talk - I Dont Believe In You
0
geplaatst: 16 mei 2015, 18:11 uur
0
geplaatst: 16 mei 2015, 18:12 uur
vigil schreef:
Verder snap ik gewoon niet helemaal dat gejuich/gejippie als er weer eens een nummer van ze voorbij komt. Dat ziet Stevie Wonder nog wel aankomen maar hier doen sommige net of de loterij gewonnen is.
Ik vraag me af of ik ook nog wel moet meedoen. Een lijstje kan ik ook wel voor mezelf maken. Het is schijnbaar belangrijk om zoveel mogelijk vanuit je eigen lijst in de Top 10 te hebben en daardoor wordt er volgens mij enkel naar kanshebbers gekeken bij het maken van de lijstjes.
(quote)

Volgens mij neem jij het serieuzer dan ik doe, terwijl je eerder juist het tegenovergestelde insinueerde

0
geplaatst: 16 mei 2015, 18:31 uur
Nog steeds niks uit mijn top-10 
EDIT: Mijn baal- of juichreacties mag je ook altijd wel met een hele flinke korrel zout nemen
Ik had trouwens echt wel Sonic Youth verwacht, maar dat gaat hem nu niet meer worden.

EDIT: Mijn baal- of juichreacties mag je ook altijd wel met een hele flinke korrel zout nemen

Ik had trouwens echt wel Sonic Youth verwacht, maar dat gaat hem nu niet meer worden.
0
Cured
geplaatst: 16 mei 2015, 18:37 uur
Valt reuze mee denk ik; Fish is nu eenmaal niet (zo) van The Smiths en menig andere wel en dan is dat soms irritant voor de 'tegenstander' als je er teveel waarde aan hecht. Wat moet ik (of sommige anderen dan) met al die prog-lijstjes bij de lustrum 80's ?
. Ik heb er geen probleem mee, ieder zijn ding.(voor de duidelijkheid : ik heb niks tegen prog-gerelateerde muziek, maar heb er gewoon niet zo veel mee.
. Ik heb er geen probleem mee, ieder zijn ding.(voor de duidelijkheid : ik heb niks tegen prog-gerelateerde muziek, maar heb er gewoon niet zo veel mee.
0
geplaatst: 16 mei 2015, 18:42 uur
Teunnis schreef:
Veel te weinig liefde (of in geval van dit jaar, edfeil) voor Sonic Youth dit jaar, inderdaad. Die worden vanaf nu wel een vaste waarde in mijn top 10, dus wie weet in één van de komende edities

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 16 mei 2015, 18:43 uur
ArthurDZ schreef:
Veel te weinig liefde (of in geval van dit jaar, edfeil) voor Sonic Youth dit jaar, inderdaad. Die worden vanaf nu wel een vaste waarde in mijn top 10, dus wie weet in één van de komende edities
Ik heb ook Sonic Youth(quote)
0
geplaatst: 16 mei 2015, 19:00 uur
Cured schreef:
Valt reuze mee denk ik; Fish is nu eenmaal niet (zo) van The Smiths en menig andere wel en dan is dat soms irritant voor de 'tegenstander' als je er teveel waarde aan hecht. Wat moet ik (of sommige anderen dan) met al die prog-lijstjes bij de lustrum 80's ?
. Ik heb er geen probleem mee, ieder zijn ding.(voor de duidelijkheid : ik heb niks tegen prog-gerelateerde muziek, maar heb er gewoon niet zo veel mee. Nou in al mijn lijstjes hier zou je enkel "Marillion" als 'prog gerelateerd' kunnen bestempelen. Kennelijk heb ik bij jou een progstempel maar dan zou je me toch wat beter volgen of moeten stoppen met het bestempelen.
0
Cured
geplaatst: 16 mei 2015, 19:58 uur
Je bent gewoon progger, klaar (hindert niet)
. Niet zo moeilijk doen, je neemt het allemaal veel te serieus dit topic/deze site (ben je overigens niet de enige in) en je ergert je nog steeds door die 'overmaat' aan 'zoutjes'. Hou oud ben je?
. Niet zo moeilijk doen, je neemt het allemaal veel te serieus dit topic/deze site (ben je overigens niet de enige in) en je ergert je nog steeds door die 'overmaat' aan 'zoutjes'. Hou oud ben je?
0
geplaatst: 16 mei 2015, 20:03 uur
0
geplaatst: 16 mei 2015, 20:21 uur
Teunnis schreef:

SY? Met welk nummer dan? Ik heb ze heel hoog in mijn top 10 met Star Power, maar daar verwacht ik verder weinig van.
Ik had gehoopt op een mooie Chicago-klassieker, Mr. Fingers ofzo.
0
geplaatst: 16 mei 2015, 20:22 uur
vigil schreef:
Nou in al mijn lijstjes hier zou je enkel "Marillion" als 'prog gerelateerd' kunnen bestempelen. Kennelijk heb ik bij jou een progstempel maar dan zou je me toch wat beter volgen of moeten stoppen met het bestempelen.
(quote)
Nou in al mijn lijstjes hier zou je enkel "Marillion" als 'prog gerelateerd' kunnen bestempelen. Kennelijk heb ik bij jou een progstempel maar dan zou je me toch wat beter volgen of moeten stoppen met het bestempelen.
Rush had je er vorig jaar ook in toch?
Maar ja, meer een allesvreter dan een progger pur sang inderdaad.

0
geplaatst: 16 mei 2015, 20:36 uur
Cured schreef:
. Niet zo moeilijk doen, je neemt het allemaal veel te serieus dit topic/deze site (ben je overigens niet de enige in) en je ergert je nog steeds door die 'overmaat' aan 'zoutjes'. Hou oud ben je? 39 en jij?
Ik erger me helemaal niet specifiek aan de band The Smiths, hoogstens aan de overratedheid er van op MuMe. Daar gaat het ook helemaal niet om. Maar goed begrijpend lezen is nooit je sterkste punt geweest (hindert niet).
0
geplaatst: 16 mei 2015, 20:53 uur
herman schreef:
SY? Met welk nummer dan? Ik heb ze heel hoog in mijn top 10 met Star Power, maar daar verwacht ik verder weinig van.
(quote)
Die of Shadow of a Doubt (staan beiden in mijn top-10).
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 16 mei 2015, 21:02 uur
Expressway to Your Skull heb ik erin staan, maar zal er net buiten vallen schat ik in.
0
geplaatst: 16 mei 2015, 21:09 uur
Hoop nog op XTC ( er was nog leven na Senses Working Overtime hoor ) en natuurlijk Talk Talk !
0
geplaatst: 16 mei 2015, 21:11 uur
DjFrankie schreef:
Expressway to Your Skull heb ik erin staan, maar zal er net buiten vallen schat ik in.
Nou, ik zie nu al drie verschillende titels voorbij komen, dus vraag me af of ze uberhaupt wel bij de beste 25 staan.
0
geplaatst: 16 mei 2015, 21:16 uur
Zo ik ben er weer , dadelijk maar even teruglezen.
Eerst de nummer 3 plaatsen.
Eerst de nummer 3 plaatsen.
0
geplaatst: 16 mei 2015, 21:21 uur
3. The Smiths - Bigmouth Strikes Again
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1/1c/Bigmouth_Strikes_Again.jpg
Punten : 70
Nom. : 9
Nr. 1 van: Edgar18 herman nelis
Nu gaan wij afstand nemen van de rest van het veld en weer een Smiths.
Bigmouth was populair en stond van het begin af bovenin.
Johnny’s antwoord op de rocker Jumpin' Jack Flash en ja toch gaat Morrissey met deze briljante tune enigszins aan de haal.
Morrissey bijt terug richting de Britse muziekpers en voelde zich soms als een soort van Jeanne d'Arc.
And now I know how Joan of Arc felt
Now I know how Joan of Arc felt
As the flames rose to her Roman nose
And her Walkman started to melt
Maar goed hij had het gehad met de pers
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to smash every tooth
In your head
When I said by rights you should be
Bludgeoned in your bed
Heerlijk liedje en Morrissey kan weer eens jodellen.
Uh ja, het hoge achtergrond stemmetje (chipmunk) is ook van Morrissey (hoewel de mythe Ann Coates die vocalen toeschrijft , ha, ha, ha, grapjassen).
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1/1c/Bigmouth_Strikes_Again.jpg
Punten : 70
Nom. : 9
Nr. 1 van: Edgar18 herman nelis
Nu gaan wij afstand nemen van de rest van het veld en weer een Smiths.
Bigmouth was populair en stond van het begin af bovenin.
Johnny’s antwoord op de rocker Jumpin' Jack Flash en ja toch gaat Morrissey met deze briljante tune enigszins aan de haal.
Morrissey bijt terug richting de Britse muziekpers en voelde zich soms als een soort van Jeanne d'Arc.
And now I know how Joan of Arc felt
Now I know how Joan of Arc felt
As the flames rose to her Roman nose
And her Walkman started to melt
Maar goed hij had het gehad met de pers
When I said I'd like to smash every tooth
In your head
When I said by rights you should be
Bludgeoned in your bed
Heerlijk liedje en Morrissey kan weer eens jodellen.
Uh ja, het hoge achtergrond stemmetje (chipmunk) is ook van Morrissey (hoewel de mythe Ann Coates die vocalen toeschrijft , ha, ha, ha, grapjassen).
0
geplaatst: 16 mei 2015, 21:42 uur
Mooi, ook mijn nummer 3!
Mijn nummers 3, 4, 5 en 6 zijn nu geweest, en de nummer 1 verwacht ik oom nog wel
Mijn nummers 3, 4, 5 en 6 zijn nu geweest, en de nummer 1 verwacht ik oom nog wel

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.