MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Telamon
zaaf schreef:
precies. staat erin, hahaha deels dan zie ik nu.
I'm Only Happy When It Rains is uit '95...

ROMMEL!!

Ik had deze trouwens bij jou ook wel verwacht (net als de zoete lipjes)

Regenliedjes altijd goed.

Zal hiphop het goed doen in de eindlijst? De eerste echte albummeesterwerken kwamen immers uit deze jaren. Uit '87 is er toch wel één heel grote. Of anders gezegd: zijn er hier homies die soul hebben? En worden jullie volledig uitbetaald?

ArthurDZ schreef:
Zal hiphop het goed doen in de eindlijst? De eerste echte albummeesterwerken kwamen immers uit deze jaren.

Heb je het voor 1987 over de publieke vijand nr. 1? Och nee, je wordt volledig uitbetaald voor deze commercial. Maar nee, je kiest voor de homies die soul hebben.

west schreef:
(quote)

Heb je het voor 1987 over de publieke vijand nr. 1?

Nope, maar voor '88 en '89 zijn dat wel zekerheidjes, nog even geduld dus! Ik heb het hier over een zekere E.B. en zijn maatje R.

Ah, ik had ze er net bijgezet.

zaaf
talkin' 'bout my number one here
en vanaf nu laten de gnomen zich ook gelden....

...in je top 10, mag ik toch hopen west?

Het ziet er hier wel naar uit dat de volledige rekening voldaan zal worden. Verder zal mijn lijstje een relatief lage pH-waarde hebben, ofwel zal het huis de sjaak zijn, zoals ze dat toen uitdrukten. Non stop feesten, mensen!

ArthurDZ schreef:
...in je top 10, mag ik toch hopen west?

Alleen als ik volledig uitbetaald wordt.

vigil schreef:
Wow, op 14 lijstjes boven de 100 verschillende nummers

Normaal is toch wel ruim 160 verschillende titels, users zoals bijvoorbeeld Lukas Henri-S en yeahyeahyeah hebben altijd wel minstens een handvol liedjes die niemand anders heeft.

Goedemorgen, kom ik er op het laatst achter dat mijn honger naar vernietiging ook al in 1987 plaats vond!
Oh zoet kind in mij!

Nee toch, Axl en zijn maatjes...

Rudi S schreef:
(quote)
Normaal is toch wel ruim 160 verschillende titels, users zoals bijvoorbeeld Lukas Henri-S en yeahyeahyeah hebben altijd wel minstens een handvol liedjes die niemand anders heeft.

op 14 lijstjes 160 verschillende titels, Rudi je bent ietwat in de war geloof ik

vigil schreef:
(quote)

op 14 lijstjes 160 verschillende titels, Rudi je bent ietwat in de war geloof ik

Nee hoor die > 160 zijn op het einde , dus na sluitingstijd.

vigil schreef:
Nee toch, Axl en zijn maatjes...

Ik neem je in de nachttrein mee naar de stad in het paradijs vigil, het is zo makkelijk zoet kind van mij: je bent gek!

west schreef:
(quote)
Ik neem je in de nachttrein mee naar de stad in het paradijs vigil, het is zo makkelijk zoet kind van mij: je bent gek!

'T is zo makkelijk

Ik heb zomaar het idee dat 1987 een uiterst verrassende top 10 gaat opleveren.
Voordat Rudi de ongetwijfeld markante top 10 aan ons gaat openbaren......eerst nog even wat facts uit 1987.

* U2 maakt dan wel een geweldig album dit jaar, maar eind 1987 is zij er dan ineens; Sinead O' Connor...ook uit Ierland. Zij komt blijkbaar uit het niets met het debuutalbum The Lion And The Cobra. Geleidelijk gaat Nederland overstag voor deze kale gepassioneerde dame. Pinkpop 1988 doet uiteindelijk de rest.

* Prince is uiterst succesvol maar met de dubbelaar Sign o' The Times is er echt sprake van een masterpiece. Lovende kritieken en zijn concerten uit deze periode behoren tot zijn allerbeste. Prince rules the 80's. Later betrekt hij ons kikkerland d.m.v Candy Dulfer te laten mee werken op later werk ( onze Candy krijgt een pieper mee om op te draven als de kleine grote man een brainwave krijgt) en later gaat hij met de dames van Lois Lane in zee. Niet altijd om muzikale redenen.......

* 1987 is tevens het jaar van de terugkeer van oude muzikale goden en niet zonder succes.
Neem Fleetwood Mac, in de Rumours samenstelling wordt Tango In The Night uitgebracht. Een album vol hits maar het heeft een andere reden. Drummer Mick Fleetwood is door zijn geld heen ( pretpoeder en dure feestjes) dus de big man moet geholpen worden.
Missie geslaagd en de band gaat ook maar weer op tour. Zonder Lindsay Buckingam overigens, die liever in zijn uppie doorging.

* Welcome back to the machine.......Pink Floyd komt ook weer bijelkaar. Iedereen blij ? Mwwa...weet niet. Roger Waters is er niet bij en veegt letterlijk de kont af met toiletpapier met ex collega Dave Gilmour er op. ( origineel waar !)
Wat een merknaam niet kan doen. Waters speelt solo voor halfvolle zalen dat jaar en Pink Floyd is steevast garant voor volle zalen.
De tour wordt geheel betaald door Gilmour en drummer Mason. Een gok....maar het slaagt.
Have a cigar gents ?? !

* Nou ja voor de hipsters, de opkomst van het producerstrio Stock, Aitken & Waterman. Hit na hit wordt er geschreven voor nieuw bloed, maar uiteindelijk ook acts met status.
Uiteindelijk stopt de hitreeks begin jaren 90 als men doorkrijgt dat het nieuwe hitje wel heel erg lijkt op de vorige en die van 3 x daarvoor. Zijn we eindelijk wakker ??? !!!!

* Mooiste zin uit een tekst van een liedje uit het jaar 1987; " So if you want my adress it's number one at the end of the bar."
That's The Spirit !!!

Tot zover maar weer. Niet vergeten je lijstje in te sturen !

Zijn concertreeks in de Galgenwaard in Utrecht toen was werkelijk subliem. Ik was er één avond bij en zal het nooit meer vergeten. Dat lijken grote woorden, maar samen met the Stones in Vredenburg in 2003 (toevallig 2x in Utrecht waar ik woon) de beste twee concerten ooit.

Ik was er niet. Maar achteraf scheen het magisch geweest te zijn. ( heb ik eens ergens gelezen

Oh ja west. Ik zal je zo even mijn rek.nummer pm'en........voor dat stukje van Prince.....weet je nog ?

bikkel2 schreef:

Oh ja west. Ik zal je zo even mijn rek.nummer pm'en

paid in full

Rudi S schreef:
(quote)

paid in full

zaaf
bikkel2 schreef:
* Nou ja voor de hipsters, de opkomst van het producerstrio Stock, Aitken & Waterman. Hit na hit wordt er geschreven voor nieuw bloed, maar uiteindelijk ook acts met status.
Uiteindelijk stopt de hitreeks begin jaren 90 als men doorkrijgt dat het nieuwe hitje wel heel erg lijkt op de vorige en die van 3 x daarvoor. Zijn we eindelijk wakker ??? !!!!
Hipster of niet, ik vond Roadblock altijd wel een erg lekker nummer. Blijkt uit '86 te zijn

Die is top ! Eerlijk is eerlijk.

Nou bikkel2 die mooiste zin hoefde ik niet te googlen om te weten van wie dat was

zaaf
hahahaha, daar maken wij geen grappen over!

vigil schreef:
Nou bikkel2 die mooiste zin hoefde ik niet te googlen om te weten van wie dat was

Joh !!!

bikkel2 schreef:
Oh ja west. Ik zal je zo even mijn rek.nummer pm'en........voor dat stukje van Prince.....weet je nog ?

Ik heb iets meer overgemaakt. Geweldig stukje Prince promotion!

Ondertussen in ons songfestival ...............

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:47 uur

geplaatst: vandaag om 14:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.