Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 20 mei 2015, 09:04 uur
Zouden ze daar ook geld naar elkaar overmaken voor stemmen en promotie? 

0
geplaatst: 20 mei 2015, 13:59 uur
ArthurDZ schreef:
Zal hiphop het goed doen in de eindlijst? De eerste echte albummeesterwerken kwamen immers uit deze jaren. Uit '87 is er toch wel één heel grote. Of anders gezegd: zijn er hier homies die soul hebben?
Zal hiphop het goed doen in de eindlijst? De eerste echte albummeesterwerken kwamen immers uit deze jaren. Uit '87 is er toch wel één heel grote. Of anders gezegd: zijn er hier homies die soul hebben?
Ik weet het. Daarnaast heb ik ook de touwtjes van het leven in handen, misschien zelfs de toekhomst. En ik kan ook wel uitbreiden naar Marrs.
0
geplaatst: 20 mei 2015, 14:10 uur
Ah ! bedank west ! Van het geld ga ik naar de finale van het Eurovisie songfestival.
Gelijk een broekpak gekocht !!
Gelijk een broekpak gekocht !!

0
geplaatst: 20 mei 2015, 14:36 uur
Zo, net in gestuurd. Voor het eerst dat er redelijk wat jeugdsentiment is doorgesijpeld. Op mijn eerste cassettebandje stonden 2 albums uit dit jaar: 2 mannelijke artiesten met een deels overlappende naam. 1 van hen heeft mijn top 20 weten te halen, de andere niet. Verder naast jeugdsentiment die nu ook nog overeind ook qua nationaliteiten best een bont zooitje, al staat er max 1 Italiaan in.
Op 1 dus geen 2 Italianen en ook niet 2 Nederlanders. Relatief recente ontdekking en een veel leuker nummer dan hun hitje van een paar jaar hiervoor wat mij betreft.
En op 2 een mierzoete ballade van een van de grootste popartiesten allertijden. Ik denk de meesten het nummer vermoeien, maar het doet mij terugdenken aan de tijd van buitenspelen en vhs-films kijken.
Op 3 een perfecte popsingle waarvan het me zowat 20 jaar heeft geduurd om er achter te komen van wie dat deuntje nou was. Met dank aan The Field (ik denk dat GrafGantz het nu wel moet kunnen weten).
Op 1 dus geen 2 Italianen en ook niet 2 Nederlanders. Relatief recente ontdekking en een veel leuker nummer dan hun hitje van een paar jaar hiervoor wat mij betreft.
En op 2 een mierzoete ballade van een van de grootste popartiesten allertijden. Ik denk de meesten het nummer vermoeien, maar het doet mij terugdenken aan de tijd van buitenspelen en vhs-films kijken.
Op 3 een perfecte popsingle waarvan het me zowat 20 jaar heeft geduurd om er achter te komen van wie dat deuntje nou was. Met dank aan The Field (ik denk dat GrafGantz het nu wel moet kunnen weten).
0
geplaatst: 20 mei 2015, 15:08 uur
Ik ben nog nooit vergeleken met het complete Oostblok!

(weet ik er toch weer een positieve swing aan te geven: wat is jouw banknummer ook al weer?)
0
geplaatst: 20 mei 2015, 15:45 uur
Vierde jaar op rij met The Smiths. Ben benieuwd hoe hoog deze gaan (ja, twee!) eindigen. 

0
geplaatst: 20 mei 2015, 15:46 uur
herman schreef:
Jeetje Herman, dat had ik nou nooit achter jou gezocht:
Se La / Serves You Right by Lionel Richie (Single, Pop Reggae): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Even serieus, is het soms deze:
Little Lies / Ricky by Fleetwood Mac (Single, Pop Rock): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com
0
geplaatst: 20 mei 2015, 15:47 uur
chevy93 schreef:
Vierde jaar op rij met The Smiths. Ben benieuwd hoe hoog deze gaan (ja, twee!) eindigen.
Het is niet onze dag chevy. Eerst al bij Muse en nu begin je over 2 nummes van the Smiths....

Gelukkig vind ik Crime of the Century wel geweldig.
0
geplaatst: 20 mei 2015, 15:51 uur
west schreef:
Se La / Serves You Right by Lionel Richie (Single, Pop Reggae): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com
(quote)
Er was eens een andere grote artiest dan Lionel.

0
geplaatst: 20 mei 2015, 15:56 uur
Starship - Nothing's Gonna Stop Us Now - YouTube
Maar stiekem is het gewoon deze: Michael Jackson - I Just Can't Stop Loving You - YouTube
Maar stiekem is het gewoon deze: Michael Jackson - I Just Can't Stop Loving You - YouTube

0
Telamon
geplaatst: 20 mei 2015, 16:37 uur
herman schreef:
Zo moeilijk is dit niet te raden.
0
geplaatst: 20 mei 2015, 17:11 uur
Fleetwood Mac is een grote artiest, maar ik bedoel eentje van een nog groter kaliber.
0
geplaatst: 20 mei 2015, 17:15 uur
herman schreef:
Fleetwood Mac is een grote artiest, maar ik bedoel eentje van een nog groter kaliber.
(quote)
Toch niet de hele grote kleine man met If I Was Your Girlfriend? Maar die is niet echt mierzoet.
0
geplaatst: 20 mei 2015, 17:16 uur
Een kwijlballade van George M.?
vader figuur die andere, probeer het nog een keer?
vader figuur die andere, probeer het nog een keer?
0
geplaatst: 20 mei 2015, 17:17 uur
Nee, zoet is niet echt het goede woord wat betreft dat nummer van Prince... Doe mij maar de versie van Eels.
En die van George heb ik er wel in, maar een stuk lager.
Hij is toch lastiger te raden dan ik dacht. Is het dan zo lang geleden? Heb de complete titel inmiddels al in delen weggegeven.
Hij is toch lastiger te raden dan ik dacht. Is het dan zo lang geleden? Heb de complete titel inmiddels al in delen weggegeven.
0
geplaatst: 20 mei 2015, 17:32 uur
herman schreef:
Nee, zoet is niet echt het goede woord wat betreft dat nummer van Prince... Doe mij maar de versie van Eels.
Misschien PM
sturen.
0
geplaatst: 20 mei 2015, 19:03 uur
herman schreef:
lang geleden
lang geleden
Mariah Carey - Long Ago is van 1995

EDIT: Ik weet hem!
EDIT: Oh wacht, Telamon wist hem ook al...EDIT 2: Even geluisterd, maar nee, ik kan me niet voorstellen dat je dit in je top-10 zet, boven één van de grootste klassieker in de techno/house zet. Misschien once upon een lange tijd geleden toen je nog onbekend was met Derrick May.
0
geplaatst: 20 mei 2015, 20:23 uur
Teunnis schreef:
EDIT: Oh wacht, Telamon wist hem ook al...
EDIT 2: Even geluisterd, maar nee, ik kan me niet voorstellen dat je dit in je top-10 zet, boven één van de grootste klassieker in de techno/house zet. Misschien once upon een lange tijd geleden toen je nog onbekend was met Derrick May.
(quote)
EDIT: Oh wacht, Telamon wist hem ook al...EDIT 2: Even geluisterd, maar nee, ik kan me niet voorstellen dat je dit in je top-10 zet, boven één van de grootste klassieker in de techno/house zet. Misschien once upon een lange tijd geleden toen je nog onbekend was met Derrick May.
Echter: de nummer 2 van herman scoort 3,68 op RYM. Lief liedje toch? Lief, niet mierzoet trouwens. Beetje in the stijl van de band Vleugels. Ik heb het trouwens even opgezocht, na getriggerd te zijn door een oude hersen ergens: er is echt waar een lange 12" versie met extra solo's, die is nog een stukje beter.
En het gaat bij de top 10 niet alleen om inhoudelijke argumenten: muziek is ook sentiment!!!

0
geplaatst: 20 mei 2015, 20:32 uur
Nou, daar komt 'ie dan, 6-en een halve minuut jeugdsentiment:
Paul McCartney: Once Upon a Long Ago (extended version) / Back on My Feet - YouTube
Ik heb Paul McCartney in 1989 in Ahoy voor het eerst sinds 1970 weer Beatles nummers horen spelen, dat was geweldig. Op 7 juni ga ik weer. Dan is zo'n 2/3 van de setlist van 39 nummers van the Beatles. De toegift is bijna de complete kant B van Abbey Road. Inderdaad een hele grote artiest.
Paul McCartney: Once Upon a Long Ago (extended version) / Back on My Feet - YouTube
Ik heb Paul McCartney in 1989 in Ahoy voor het eerst sinds 1970 weer Beatles nummers horen spelen, dat was geweldig. Op 7 juni ga ik weer. Dan is zo'n 2/3 van de setlist van 39 nummers van the Beatles. De toegift is bijna de complete kant B van Abbey Road. Inderdaad een hele grote artiest.
0
geplaatst: 20 mei 2015, 21:36 uur
Mooi ja 
En wauw, dat je gewoon Paul live gaat zien west.
Ik wist niet eens dat hij kwam (en kan die dag ook niet, maar toch...).

En wauw, dat je gewoon Paul live gaat zien west.
Ik wist niet eens dat hij kwam (en kan die dag ook niet, maar toch...).Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.