MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
herman schreef:
En wauw, dat je gewoon Paul live gaat zien west. Ik wist niet eens dat hij kwam (en kan die dag ook niet, maar toch...).

Er is nog een extra concert een dag later. Vaak zie je dat als er meerdere concerten zijn de prijzen er vlak voor zakken op bijvoorbeeld marktplaats. Ideetje?

Telamon schreef:
Ff rennen en wat doordrukken en de top 10 is klaar!

Vol suikerlipjes, Jezus en Maria, de zondes, DM, prinsjes, een IJslandse 5e verjaardag en een coma. Ik ben blij als het regent!

Hier heb ik er zeker vijf van

Ik laat me verder nog diep begraven, in de liefde, net als in de hemel, waar de zanger van Big Star al is, degene waar ik van hou. Blijf schijnen!

Na 26 lijstjes is het super spannend, de nummer 1 heeft slechts 52 punten, de nummer 2 heeft er 49 en de nummer 3 heeft 48 punten.
Een nieuw lijstje kan de boel weer op de kop zetten.

De lijstjes van de volgende users zijn daarin ook al verwerkt: Renoir Dwejkk_ chevy93 herman nelis yeahyeahyeah GrafGantz J.J. Wever thelion

zaaf
t kan hier oorverdovend stil zijn. he rudi, heeft dat nieuwe lijstje de boel op stelten gezet, of juist niet?

Kan ik ook nog even snel een lijstje maken, paar dagen best druk gehad haha.

Edit: Ik zie nu pas dat ik helaas heb gemist

Deadline lag toch op 0:00 uur Rudi S?

Ik wilde nog even de laatste aanpassingen aan mijn lijstje doen voordat ik hem opstuur.

Ik dacht dat het een eenmalige wijziging was van 0 naar 23 uur. Het zou fijn als je hem nog even iets kan verruimen voor Laxus11 en mij.

Gretz schreef:
Deadline lag toch op 0:00 uur Rudi S?

Ik wilde nog even de laatste aanpassingen aan mijn lijstje doen voordat ik hem opstuur.

Ik dacht dat het een eenmalige wijziging was van 0 naar 23 uur. Het zou fijn als je hem nog even iets kan verruimen voor Laxus11 en mij.

deadline is van 24.00 naar 23.00 gegaan om dat er toch veel lijstjes in het laatste uur kwamen, dit is vorige week 2x in het topic gemeld (jij hebt nog een tag gehad).
Ik heb nu nog 3 lijstjes vanaf 23.29 en later gehad , ik lag al in bed en had de eindstand en openingspost klaar.
Ik ga ze alle 3 nog meenemen, maar heb het vandaag (Pinkster)druk dus had kan even duren, ik probeer het voor iedereen leuk te houden.
Toch nog even een persoonlijke noot, jij hebt 5 lijstjes ingestuurd waarvan 2 stuks 3 minuten voor de deadline, 2 stuks precies op de deadline en nu 1 stuks een half uur over de deadline (o en eerder nog eens een update op vrijdag om 0.50 uur).
Dit betekend voor mij laat (of vroeg) de eindstand schikken en openingspost maken.
3 lijstjes van HugovdBos Gretz laxus11worden nog meegenomen.

zaaf
voor ons blijft het wel leuk rudi, maar voor jou.... jij stelt daartoe de voorwaarden. die zijn voor mij, en naar ik aanneem voor iedereen, duidelijk.
het gaat hier niet om kommaneuken, maar om tamelijk wat werk op een tijdstip waarop dat slecht uitkomt. ik voel met je mee en moedig je aan om de deadline strikt te hanteren.
dit is richting rudi persoonlijk, richting de deelnemers niet.

Rudi S schreef:
Toch nog even een persoonlijke noot, jij hebt 5 lijstjes ingestuurd waarvan 2 stuks 3 minuten voor de deadline, 2 stuks precies op de deadline en nu 1 stuks een half uur over de deadline (o en eerder nog eens een update op vrijdag om 0.50 uur).
Dit betekend voor mij laat (of vroeg) de eindstand schikken en openingspost maken.

Ik durf te wedden dat Gretz een hoop nummers uit z'n lijst niet eens kent .

Rudi S schreef:
Ik heb nu nog 3 lijstjes vanaf 23.29 en later gehad , ik lag al in bed en had de eindstand en openingspost klaar.
Tof dat je ze nog meeneemt maar zoals zaaf al (terecht) stelt. Deadline = deadline. We hebben bijna een week de tijd om een lijstje in te leveren!

Hm, er is een liedje met 9 nominaties op de 14e plaats geeindigd
33 punten en hoogste positie is 1 keer 5e plaatst.
Dit liedje stond gisteren om 23.20 nog in de openingspost.

De nummer 1 in de eindlijst van 1987 heeft 10 nominaties.

10. The Replacements – Alex Chilton

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/d/dc/The_Replacements_-_Alex_Chilton_cover.jpg

Punten : 38
Nom. : 6
Nr. 1 van: ArthurDZ Dwejkk_ J.J. Wever

Wat Alex Chilton niet lukte met zijn bands en solo (onze top 10 halen) lukt The Replacements wel met hun ode voor Chilton.
Mede door 3 maal een 10 punter kwamen er 38 punten binnen, evenveel als de nummer 9 maar die had 7 nominaties.

Chilton was zelf bij de opnames van het album Pleased to meet me aanwezig en heeft ook productiewerk voor The Replacements gedaan.

Onder de vaak zwaar aangezette gitaarpartijen waren The Replacements toch altijd een band van gouden pop melodieën.
Ook in dit mooie liedje, gloedvolle coupletten, geweldig refrein en dit alles keurig in 3 minuten.

Alex Chilton was een held, maar Paul Westerberg stiekem ook.

Wat vond Alex er zelf van:
In a 1987 interview with Buzz magazine, asked how he felt about the song, Alex Chilton said: "Uh well, I didn't feel any way about it. I mean I'm so used to having these kind of fawning, imbecilic fans you know. To have it take on some coherence is refreshing."

Sorry Rudi normaal gesproken lever ik hem altijd eerder in maar omdat ik het deze week wat druk had ben ik het vergeten.

Dank dat je mijn lijstje nog meegenomen hebt.

Volgende week in Paradiso, nu al in onze top 10
Prachtig begin van de lijst, mijn nummer 9.

Rudi S schreef:
Hm, er is een liedje met 9 nominaties op de 14e plaats geeindigd
33 punten en hoogste positie is 1 keer 5e plaatst.

Gelijk even naar mijn ingezonden lijstje gekeken en op zoek gegaan naar de 5de plek, hmmm een van de bekendste b kanten van de jaren 80 (al gaat het over de jaren 60), die zal vast niet aan de 9 nominaties geraakt zijn.

GrafGantz schreef:
(quote)

Ik durf te wedden dat Gretz een hoop nummers uit z'n lijst niet eens kent .

Ik ken via de ladder altijd al wel minstens 10 songs per jaar die ik de moeite waard vind. Heb ze alleen dan nog nooit op volgorde gezet, en wil vaak het een en ander nog (opnieuw) beluisteren. Ik zal eens op tijd beginnen met 1988, want altijd maar net voor de deadline zitten is ook niet fijn.

vigil schreef:
(quote)

Gelijk even naar mijn ingezonden lijstje gekeken en op zoek gegaan naar de 5de plek.... die zal vast niet aan de 9 nominaties geraakt zijn.

Het zou zo maar eens mijn nummer 5 Dirty Diana kunnen zijn.
Of niet.

Rudi S het is helder nu. Bedankt dat je de lijstjes toch nog wilde meenemen en ik ga proberen om je minder vaak tot last te zitten (Lees: vlak voor de deadline inleveren).

west schreef:
(quote)

Of niet.

klopt

Gretz schreef:
Rudi S het is helder nu. Bedankt dat je de lijstjes toch nog wilde meenemen en ik ga proberen om je minder vaak tot last te zitten (Lees: vlak voor de deadline inleveren).

ach het is nu eenmaal zo dat MuMe het niet geautomatiseerd heeft, er moeten ook nog wat handelingen gedaan worden.

west schreef:
(quote)

Of niet.

Het antwoord is neen, die heb ik nog een plekje hoger staan

Mooie om mee af te trappen; de Replacements waren bij mij bubbling under. Ik had ze klaarstaan voor het geval dat een nummer in mijn top 10 niet mee zou kunnen doen

Mijn nummer 5 zal wel gewoon 6 punten hebben.

9. U2 - Where The Streets Have No Name

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/b1/Where_the_Streets_Have_No_Name.png

Punten : 38
Nom. : 7
Nr. 1 van: niemand

Deze opener van The Joshua Tree begon zeer sterk en stond zelfs even op de 3e plek, tegen het einde van de week kwamen er nog maar weinig nominaties binnen zodat langzaam maar zeker een afdaling werd ingezet.
Maar wat een geweldig lied, de zang van Bono is heerlijk en wat een refrein en een echt “The Edge” intro van toch ruim anderhalve minuut.
Lanois en Eno weer aan de knoppen maar de sound en sfeer is totaal anders als op TUF.
Meeslepend en rockend en live is dit nummer toch altijd weer een hoogtepunt.

I want to run
I want to hide
I want to tear down the walls
That hold me inside
I want to reach out
And touch the flame
Where the streets have no name

Natuurlijk krijgen jullie de dakclip.

U2 heb ik 2 keer maar niet dit nummer, had zeker mijn top 20 wel gehaald.

laxus11 schreef:
U2 heb ik 2 keer maar niet dit nummer...

Ik ook.

Daarom verwacht ik With Or Without You nog. Mijn favoriet van The Joshua Tree is echter Bullet The Blue Sky.

Nog even mijn excuses aan Rudi. Normaal gesproken ben ik altijd op tijd, maar door drukte kon ik pas op het laatste moment mijn lijstje aanleveren. Komende week ben ik weer ruim binnen de deadline.

Gaat al goed, ik had Where the streets have no name op nr 2 staan.

Ik heb 3x U2 in de top 20 (waarvan eentje in de top 10), maar deze zit daar niet bij. De andere hits van het album ook niet trouwens, ben ik nu een hipster?

GrafGantz schreef:
Ik heb 3x U2 in de top 20 (waarvan eentje in de top 10), maar deze zit daar niet bij. De andere hits van het album ook niet trouwens, ben ik nu een hipster?

Van een plaat met 1750 stemmen, ik vrees van niet

Ik had deze overigens helemaal niet verwacht, With or natuurlijk wel en die zal vast nog wel komen maar deze niet. Ik vind het zelf ook niet zo'n sterk lied, ik vind de PSB versie ook een heel stuk beter (moet ik nu dekking zoeken). Verder heb ik geen enkel U2 lied in mijn top 20...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:15 uur

geplaatst: vandaag om 18:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.