Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 22 mei 2015, 10:49 uur
vigil schreef:
ik vind de PSB versie ook een heel stuk beter (moet ik nu dekking zoeken)
ik vind de PSB versie ook een heel stuk beter (moet ik nu dekking zoeken)

Mijn #3, fantastisch nummer van U2, naar mijn mening.

0
geplaatst: 22 mei 2015, 10:53 uur
Dat mag 
Het intro vind ik wel cool (zeg de eerste 2 minuten) maar verder hoor ik weinig anders dan een gewone poprocksong.

Het intro vind ik wel cool (zeg de eerste 2 minuten) maar verder hoor ik weinig anders dan een gewone poprocksong.
0
geplaatst: 22 mei 2015, 11:24 uur
Laat ik hem nu nog een paar plekjes hoger hebben staan
.
Mijn nummer vijf zijn de PSB's, iemand ze hoger dan plekje vijf?
Met U2 heb ik he-le-maal niets dus die hadden we prima kunnen missen in onze eindlijst.
.Mijn nummer vijf zijn de PSB's, iemand ze hoger dan plekje vijf?
Met U2 heb ik he-le-maal niets dus die hadden we prima kunnen missen in onze eindlijst.
0
geplaatst: 22 mei 2015, 11:30 uur
U2 heb ik ook totaal niet overwogen, toch een overschat album hier, dat Joshua Tree.
Op 5 heb ik The Cure, zou het best kunnen zijn, hoewel ik het idee heb dat de poppy kant van ze hier niet zo geliefd is (hoewel dan juist een 14e plaats wel zou passen).
Op 5 heb ik The Cure, zou het best kunnen zijn, hoewel ik het idee heb dat de poppy kant van ze hier niet zo geliefd is (hoewel dan juist een 14e plaats wel zou passen).
0
geplaatst: 22 mei 2015, 11:50 uur
johan de witt schreef:
U2 heb ik ook totaal niet overwogen, toch een overschat album hier, dat Joshua Tree.
1737 stemmen met een gemiddelde van 4,08 en nummer 33 in de top 250. Toch best wel goed onderbouwd dat Joshua Tree hier op MM.
0
geplaatst: 22 mei 2015, 11:55 uur
Inderdaad, maar wel wat overschat. Op RYM staat-ie met 3,84 op de 590e plaats, dat komt al dichter in de buurt. Ik heb hem zelf op 3,5. Maar ik verwacht ze nog wel een paar keer in de top 10, ja.
0
geplaatst: 22 mei 2015, 12:02 uur
U2 had ik ook niet overwogen. Ik kijk altijd naar mijn hooggestemde albums hier en singles op RYM en dan nog naar eventueel mooie albumtracks op mindere albums, dus U2 ben ik helemaal niet tegengekomen. 
Replacements is wel een leuke verrassing. Draai deze week elke dag wel een album van ze, al ben ik aan die met Alex Chilton nog niet toegekomen.

Replacements is wel een leuke verrassing. Draai deze week elke dag wel een album van ze, al ben ik aan die met Alex Chilton nog niet toegekomen.
0
geplaatst: 22 mei 2015, 12:23 uur
Edgar18 schreef:
.
Mijn nummer vijf zijn de PSB's, iemand ze hoger dan plekje vijf?
(quote)
Laat ik hem nu nog een paar plekjes hoger hebben staan
.Mijn nummer vijf zijn de PSB's, iemand ze hoger dan plekje vijf?
Hier op 3, ik neem tenminste aan dat we het hier over hetzelfde nummer hebben. Zou "zonde" zijn als dat niet zo was

Mijn nummer 5 heeft herman op #3 dus die is het in elk geval niet.
0
zaaf
geplaatst: 22 mei 2015, 12:28 uur
johan de witt schreef:
Inderdaad, maar wel wat overschat. Op RYM staat-ie met 3,84 op de 590e plaats, dat komt al dichter in de buurt. Ik heb hem zelf op 3,5. Maar ik verwacht ze nog wel een paar keer in de top 10, ja.
+1Inderdaad, maar wel wat overschat. Op RYM staat-ie met 3,84 op de 590e plaats, dat komt al dichter in de buurt. Ik heb hem zelf op 3,5. Maar ik verwacht ze nog wel een paar keer in de top 10, ja.
0
geplaatst: 22 mei 2015, 12:30 uur
Mijn nummer 5 is een albumtrack van Sonic Youth, maar verwacht niet dat zoveel mensen die hebben.
0
geplaatst: 22 mei 2015, 12:37 uur
8. Michael Jackson - Dirty Diana
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/cf/Michael_Jackson_-_Dirty_Diana.png
Punten : 39
Nom. : 6
Nr. 1 van: Edgar18
Who’s bad, 1 puntje meer dan beide voorgangers en door een “op het nippertje lijstje” de top 10 in geduwd.
De punten kwamen wel heel gespreid door de week heen binnen.
Dirty Diana , met die Billy Idol gitarist aan boord gemaakt.
Dit liedje is toch wel wat Beat it voor Thriller was .
Het nummer begint nog enigszins rustig mid tempo maar openbaart zich als een echte rocker, de felheid in de stem van Jackson is toch best wel fenomenaal en het einde is gewoon het einde.
Dik verdiend deze plek in onze top 10.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/cf/Michael_Jackson_-_Dirty_Diana.png
Punten : 39
Nom. : 6
Nr. 1 van: Edgar18
Who’s bad, 1 puntje meer dan beide voorgangers en door een “op het nippertje lijstje” de top 10 in geduwd.
De punten kwamen wel heel gespreid door de week heen binnen.
Dirty Diana , met die Billy Idol gitarist aan boord gemaakt.
Dit liedje is toch wel wat Beat it voor Thriller was .
Het nummer begint nog enigszins rustig mid tempo maar openbaart zich als een echte rocker, de felheid in de stem van Jackson is toch best wel fenomenaal en het einde is gewoon het einde.
Dik verdiend deze plek in onze top 10.
0
zaaf
geplaatst: 22 mei 2015, 12:41 uur
herman schreef:
Mijn nummer 5 is een albumtrack van Sonic Youth, maar verwacht niet dat zoveel mensen die hebben.
Als t iets met MPD te maken heeft zijn t er tenminste 2 Mijn nummer 5 is een albumtrack van Sonic Youth, maar verwacht niet dat zoveel mensen die hebben.

0
geplaatst: 22 mei 2015, 12:57 uur
Ah, Bad was met Faith mijn eerste album en dus dik jeugdsentiment. Maar anno nu is er toch wel aardig wat glans vanaf, al blijft dit met Liberian Girl wel het beste op dat album.
Nee, het is niet die over MPD, maar ik verwacht wel dat dat de best scorende van SY gaat zijn.
Nee, het is niet die over MPD, maar ik verwacht wel dat dat de best scorende van SY gaat zijn.

0
geplaatst: 22 mei 2015, 13:00 uur
Dirty Diana had ik ook, er is maar 1 MJ nummer van Bad die ik hoger heb staan 

0
geplaatst: 22 mei 2015, 13:18 uur
Van The Joshua Tree" - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
"The Joshua Tree received critical acclaim, topped the charts in over 20 countries, and sold in record-breaking numbers. According to Rolling Stone, the album increased the band's stature "from heroes to superstars"..... The album won Grammy Awards for Album of the Year and Best Rock Performance by a Duo or Group with Vocal in 1988.... Frequently featured on critics' lists of music's greatest records, The Joshua Tree is one of the world's best-selling albums, with over 25 million copies sold.
1-1

0
geplaatst: 22 mei 2015, 13:29 uur
Edgar18 schreef:
Mijn nummer vijf zijn de PSB's.
Mijn nummer vijf zijn de PSB's.
Ja, ikke had hem hoger (podium zelfs)!
Tenminste als we dezelfde hebben
Komt toch regelmatig voorbij, is een Top 10 notering haalbaar?
0
geplaatst: 22 mei 2015, 13:54 uur
herman schreef:
Al blijft dit met Liberian Girl wel het beste op dat album.
Precies mijn twee favorieten! En de man in de spiegel maakt mijn Bad top 3 compleet.Al blijft dit met Liberian Girl wel het beste op dat album.
0
geplaatst: 22 mei 2015, 14:11 uur
Aah ! Where The Streets toch in de lijst, al zal er nog wel wat volgen van U2.( vrees ik 
Goddelijk intro. Nr. 10 kon ik niet, maar zeer de moeite waard. Wil wel meer horen van deze band.
Highlightje van Wacko trouwens. Ik heb verder niet veel op met het album Bad, maar dit blijft een uitstekende song.
Goed begin !

Goddelijk intro. Nr. 10 kon ik niet, maar zeer de moeite waard. Wil wel meer horen van deze band.
Highlightje van Wacko trouwens. Ik heb verder niet veel op met het album Bad, maar dit blijft een uitstekende song.
Goed begin !

0
zaaf
geplaatst: 22 mei 2015, 15:13 uur
west schreef:
The Joshua Tree is one of the world's best-selling albums, with over 25 million copies sold.
1-1
west, 1+1 versus -1 is niet 1-1. The Joshua Tree is one of the world's best-selling albums, with over 25 million copies sold.
1-1
maar als we de statistiekjes loslaten, fijn voor U2 dat er een paar liefhebbers zijn. ikzelf heb het album ook en mag er heel soms graag naar luisteren. bono is iemand die me snel op de zenuwen kan slaan, dus toedienen in zeer gepaste mate - voor mij.
0
geplaatst: 22 mei 2015, 15:58 uur
0 keer MJ maar wel zijn beste liedje voor mij.
Die U2 en Alex had ik wel

0
geplaatst: 22 mei 2015, 16:10 uur
Tot nu toe drie nummers in de Top 10, die ik er niet in verwacht had.
0
geplaatst: 22 mei 2015, 16:35 uur
Meen je dat nou? Where the streets is hier aangevinkt als favoriete track bij The Joshua Tree, de nummer 6 van 1987 op MM en de single staat op 23 bij RYM.
Ik heb net weer eens Alex Chilton gehoord, maar ik vind dat maar een matig nummertje. Dus daar ben ik het met je eens.
Ik heb net weer eens Alex Chilton gehoord, maar ik vind dat maar een matig nummertje. Dus daar ben ik het met je eens.
0
geplaatst: 22 mei 2015, 16:51 uur
zaaf schreef:
... ikzelf heb het album ook en mag er heel soms graag naar luisteren. bono is iemand die me snel op de zenuwen kan slaan, dus toedienen in zeer gepaste mate - voor mij.
(quote)
west, 1+1 versus -1 is niet 1-1. ... ikzelf heb het album ook en mag er heel soms graag naar luisteren. bono is iemand die me snel op de zenuwen kan slaan, dus toedienen in zeer gepaste mate - voor mij.
Hogere wiskunde zaaf of partijdig tellen: heb jij het rekeningnummer van Johan al?
Over het album: het voordeel van de achterkant van althans de LP is dat het hoofd van Bono er niet op staat. Dat heeft die Corbijn toch maar goed gedaan.

0
geplaatst: 22 mei 2015, 16:59 uur
zaaf schreef:
maar als we de statistiekjes loslaten, fijn voor U2 dat er een paar liefhebbers zijn. ikzelf heb het album ook en mag er heel soms graag naar luisteren. bono is iemand die me snel op de zenuwen kan slaan, dus toedienen in zeer gepaste mate - voor mij.
(quote)
west, 1+1 versus -1 is niet 1-1. maar als we de statistiekjes loslaten, fijn voor U2 dat er een paar liefhebbers zijn. ikzelf heb het album ook en mag er heel soms graag naar luisteren. bono is iemand die me snel op de zenuwen kan slaan, dus toedienen in zeer gepaste mate - voor mij.
Bono is mij in de loop der jaren ook wat gaan tegen staan en TJT ligt ook niet heel regelmatig in de speler......maar toch wel een topalbum hoor.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.