Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 22 mei 2015, 17:33 uur
deric raven schreef:
Tot nu toe drie nummers in de Top 10, die ik er niet in verwacht had.
Tot nu toe drie nummers in de Top 10, die ik er niet in verwacht had.
U2 had ik ook ?
0
geplaatst: 22 mei 2015, 17:37 uur
Hoop toch wel dat er ook nog wat alternatievere dingen komen dan Michael en Bono, veel meer mainstream kan haast niet.
0
geplaatst: 22 mei 2015, 17:42 uur
herman schreef:
Hoop toch wel dat er ook nog wat alternatievere dingen komen dan Michael en Bono, veel meer mainstream kan haast niet.
Ik heb altijd geredeneerd: het boeit me niet of het alternatief, niche, disco, commercieel of mainstream is: als de muziek maar goed is. En op een andere manier: ook daarom luister ik naar soul, funk, pop, rock, dance & metal: als het maar goed is, toch?

Dan nog een redenering: zijn 'bijvoorbeeld' the Smiths & R.E.M. & Tom Waits hier op MM juist niet mainstream?

0
geplaatst: 22 mei 2015, 18:09 uur
west schreef:
Dan nog een redenering: zijn 'bijvoorbeeld' the Smiths & R.E.M. & Tom Waits hier op MM juist niet mainstream?
Goede redenering hoor! Hier op MuMe is Michael een stuk alternatiever dan deze mainstreamerts Dan nog een redenering: zijn 'bijvoorbeeld' the Smiths & R.E.M. & Tom Waits hier op MM juist niet mainstream?
.
0
geplaatst: 22 mei 2015, 18:54 uur
7. R.E.M. – The One I Love
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/8/8e/R.E.M._-_The_One_I_Love.jpg
Punten : 42
Nom. : 9
Nr. 1 van: niemand
Oh wat zat het allemaal dicht op elkaar, nu toch een flinke stap van wel 3 punten.
In het begin van de week heeft dit lied veel punten behaald en bleef daarna stabiel in de top 10.
Voor de 3e keer is REM top 10 en vast
de top 10 in, maar toch even goed luisteren.
This one goes out to the one I love
This one goes out to the one I've left behind
A simple prop to occupy my time
niet voor het laatst.
REM schrijft gewoon een liefdesliedje en huppelt zo de hitparades in.
De drums en gitaar openen het liedje en de uit duizenden herkenbare stem van Stipe is daar.
Het refrein is enkel door Stipe gezongen Fire met Mills (She's comin' down on her own, now) op de achtergrond.
Ook de coupletten zijn niet uitgebreid, maar wat een mooi liedje, een gitaarbandje zoals wij dat graag hoern.
Het zou hun eerste maar niet hun laatste hit(je) zijn.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/8/8e/R.E.M._-_The_One_I_Love.jpg
Punten : 42
Nom. : 9
Nr. 1 van: niemand
Oh wat zat het allemaal dicht op elkaar, nu toch een flinke stap van wel 3 punten.
In het begin van de week heeft dit lied veel punten behaald en bleef daarna stabiel in de top 10.
Voor de 3e keer is REM top 10 en vast
de top 10 in, maar toch even goed luisteren.
This one goes out to the one I've left behind
A simple prop to occupy my time
niet voor het laatst.
REM schrijft gewoon een liefdesliedje en huppelt zo de hitparades in.
De drums en gitaar openen het liedje en de uit duizenden herkenbare stem van Stipe is daar.
Het refrein is enkel door Stipe gezongen Fire met Mills (She's comin' down on her own, now) op de achtergrond.
Ook de coupletten zijn niet uitgebreid, maar wat een mooi liedje, een gitaarbandje zoals wij dat graag hoern.
Het zou hun eerste maar niet hun laatste hit(je) zijn.
0
geplaatst: 22 mei 2015, 19:09 uur
R.E.M> 
Had zelf King of Birds, maar deze is ook fraai.
Dat eerste ben ik met je eens.
Dat tweede is toch anders: tot grofweg mijn 20ste had ik niet of nauwelijks van The Smiths gehoord, terwijl je aan U2 echt niet ontkwam.

Had zelf King of Birds, maar deze is ook fraai.
west schreef:
Ik heb altijd geredeneerd: het boeit me niet of het alternatief, niche, disco, commercieel of mainstream is: als de muziek maar goed is. En op een andere manier: ook daarom luister ik naar soul, funk, pop, rock, dance & metal: als het maar goed is, toch?
(quote)

Dat eerste ben ik met je eens.
Dat tweede is toch anders: tot grofweg mijn 20ste had ik niet of nauwelijks van The Smiths gehoord, terwijl je aan U2 echt niet ontkwam.
0
geplaatst: 22 mei 2015, 19:25 uur
Al enkele mooie hits. MJ had ik niet verwacht, R.E.M. nog wel. Bij deze weer een nr uit mijn top 10. En dat op een site waar pop alternatief is en Smiths mainstream. 

0
geplaatst: 22 mei 2015, 19:36 uur
Edgar18 schreef:
.
(quote)
Goede redenering hoor! Hier op MuMe is Michael een stuk alternatiever dan deze mainstreamerts
. Eensch, volgens mij is Sonic Youth zelfs nog mainstreamer hier op MuMe dan MJ

0
geplaatst: 22 mei 2015, 19:53 uur
Erg mooi, ik had echter een ander (werk)liedje van REM in mijn Top 20
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 22 mei 2015, 20:01 uur
vigil schreef:
Ik ook en er komt er nog een van
0
geplaatst: 22 mei 2015, 20:14 uur
Deze had ik niet....nog maar 1 goed.Het is niet het einde van de wereld, maar toch.

Geweldig nummer van R.E.M ! Terechte notering.
0
geplaatst: 22 mei 2015, 20:33 uur
Hé, The One I Love: die had ik ook. Prachtnummer, één van mijn favorieten van R.E.M.! 
Oeps, ik realiseer me dat ik hierboven R.E.M. mainstream heb genoemd hier op MM.

Oeps, ik realiseer me dat ik hierboven R.E.M. mainstream heb genoemd hier op MM.

0
geplaatst: 22 mei 2015, 22:25 uur
6. The Smiths - Girlfriend in a Coma
http://eil.com/images/main/The-Smiths-Girlfriend-In-A-C-403191.jpg
Punten : 43
Nom. : 6
Nr. 1 van: johan de witt Gretz
Ach misschien kennen jullie ze nog uit de vorige rondes, hier hebben wij The Smiths nog eens.
Tja The Smiths scoren altijd en overal, ook nu weer, het laatste binnengekomen lijstje was een 10 punter en katapulteerde ze naar een 6e positie, ach wij kunnen toch niet meer zonder.
Girlfriend komt van het fraaie uitzwaai-album Strangeways, Here We Come
Een vrolijk klinkend popliedje en dan die tekst.
En daar zit hem de kneep, Marr tokkelt een beetje vrolijk gitaar en Morrisey zingt nog best luchtig die tekst, strijkers zijn toch vrolijlk en het liedje is al weer over voor ik hier ben uitgetikt.
Girlfriend in a coma, I knowI know it's serious
My, my, my, my, my, my baby
Goodbye
There were times when I could have strangled her
But you know, I would hate anything to happen to her
Would you please let me see her?
Do you really think she'll pull through?
Zeg nu zelf 2,18 minuten in de pophemel en de clip is ook nog fraai.
http://eil.com/images/main/The-Smiths-Girlfriend-In-A-C-403191.jpg
Punten : 43
Nom. : 6
Nr. 1 van: johan de witt Gretz
Ach misschien kennen jullie ze nog uit de vorige rondes, hier hebben wij The Smiths nog eens.
Tja The Smiths scoren altijd en overal, ook nu weer, het laatste binnengekomen lijstje was een 10 punter en katapulteerde ze naar een 6e positie, ach wij kunnen toch niet meer zonder.
Girlfriend komt van het fraaie uitzwaai-album Strangeways, Here We Come
Een vrolijk klinkend popliedje en dan die tekst.
En daar zit hem de kneep, Marr tokkelt een beetje vrolijk gitaar en Morrisey zingt nog best luchtig die tekst, strijkers zijn toch vrolijlk en het liedje is al weer over voor ik hier ben uitgetikt.
Girlfriend in a coma, I knowI know it's serious
My, my, my, my, my, my baby
Goodbye
There were times when I could have strangled her
But you know, I would hate anything to happen to her
Would you please let me see her?
Zeg nu zelf 2,18 minuten in de pophemel en de clip is ook nog fraai.
0
geplaatst: 22 mei 2015, 22:30 uur
Zo, de twee übermainstream-bands van MuMe achter elkaar 
Mijn nummers 10 en 1.

Mijn nummers 10 en 1.
0
geplaatst: 22 mei 2015, 23:18 uur
0
geplaatst: 22 mei 2015, 23:26 uur
Even tussendoor...
Er zitten hier een aantal liefhebbers: voor early synthpop/Wave liefhebbers, hier een fantastische playlist van ruim een uur
ELECTRONIC BRITANNIA VOLUME 1 - thethinwall.co.uk
Er zitten hier een aantal liefhebbers: voor early synthpop/Wave liefhebbers, hier een fantastische playlist van ruim een uur
ELECTRONIC BRITANNIA VOLUME 1 - thethinwall.co.uk
0
geplaatst: 22 mei 2015, 23:58 uur
Rudi S schreef:
Kunnen The Smiths hier een keer in een coma?

Ik kan wel zonder hen
0
geplaatst: 23 mei 2015, 00:00 uur
Ach dit is het laatste jaar van The Smiths volgend jaar hebben wij dat prachtige soloalbum van Morrissey

0
geplaatst: 23 mei 2015, 00:04 uur
Rudi S schreef:
Ach dit is het laatste jaar van The Smiths volgend jaar hebben wij dat prachtige soloalbum van Morrissey
(quote)
en daarna Morrissey zeker?

0
geplaatst: 23 mei 2015, 00:07 uur
En dat is een zeer goed iets, Suedehead en Everyday zijn een stuk beter dan die klaagzangen van Moz & Marr 

0
geplaatst: 23 mei 2015, 00:14 uur
vigil schreef:
Suedehead en Everyday
Suedehead en Everyday
Die zijn inderdaad zeer mooi, 1 van die staat al op mijn lijstje en Late Night, Maudlin Street is ook al prachtig en ...
Maar eerst maar eens 1987 afmaken, toch een fraai jaar.
0
geplaatst: 23 mei 2015, 00:58 uur
Girlfriend in a coma is wel een leuk nummer, maar de memorabele Smiths-hits komen toch uit 1986. En met 1987 is het wel gedaan, want Morrissey solo is ook maar een ouwe zeur tegenover zijn 80's groep. 

0
geplaatst: 23 mei 2015, 02:42 uur
Mooie posititie voor Girlfriend in a Coma, een perfect popliedje. 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.