Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 23 mei 2015, 08:08 uur
Inderdaad! Ik vind Strangeways sowieso van hetzelfde niveau als TQID.
0
geplaatst: 23 mei 2015, 09:27 uur
5. The Smiths - A Rush and a Push and the Land Is Ours
http://images.rapgenius.com/03fd686c8bc476c6f67882688f5613b1.630x630x1.jpg
Punten: 44
Nom. : 6
Nr. 1 van: Telamon
Oeps en nogmaals The Smiths , met slechts 1 puntje meer dan de nummer 6.
Weer eentje met 6 nominaties, de laagste positie was de 5e plaats (3 keer) en naast de 10 punten van Telamon nog 2 keer een 3e plaats.
Deze opener is andere koek dan de knaller van het vorige album, maar openers van een album van The Smiths zijn altijd geweldig.
Een lied met galm en een smile, die tingel tangel piano en die vocalen van Morrissey, hij is wel heel speels
Zoals hij die laatste” Ooh, I think I'm in love” steeds verhaspelt, prachtig lied en prachtig album.
Hello..
I am the ghost of Troubled Joe
hung by his pretty white neck
some eighteen months ago
I travelled to a mystical time zone
and I missed my bed
and I soon came home
they said:
"there's too much caffeine
in your blood stream
and a lack of real spice
in your life"
I said:
"leave me alone because I'm alright, dad
surprised to still be on my own...."
prachtig toch, niet dan.
http://images.rapgenius.com/03fd686c8bc476c6f67882688f5613b1.630x630x1.jpg
Punten: 44
Nr. 1 van: Telamon
Oeps en nogmaals The Smiths , met slechts 1 puntje meer dan de nummer 6.
Weer eentje met 6 nominaties, de laagste positie was de 5e plaats (3 keer) en naast de 10 punten van Telamon nog 2 keer een 3e plaats.
Deze opener is andere koek dan de knaller van het vorige album, maar openers van een album van The Smiths zijn altijd geweldig.
Een lied met galm en een smile, die tingel tangel piano en die vocalen van Morrissey, hij is wel heel speels
Zoals hij die laatste” Ooh, I think I'm in love” steeds verhaspelt, prachtig lied en prachtig album.
Hello..
I am the ghost of Troubled Joe
hung by his pretty white neck
some eighteen months ago
I travelled to a mystical time zone
and I missed my bed
and I soon came home
they said:
"there's too much caffeine
in your blood stream
and a lack of real spice
in your life"
I said:
"leave me alone because I'm alright, dad
surprised to still be on my own...."
prachtig toch, niet dan.
0
geplaatst: 23 mei 2015, 09:34 uur
Film Pegasus schreef:
maar de memorabele Smiths-hits komen toch uit 1986. En met 1987 is het wel gedaan, want Morrissey solo is ook maar een ouwe zeur tegenover zijn 80's groep.
maar de memorabele Smiths-hits komen toch uit 1986. En met 1987 is het wel gedaan, want Morrissey solo is ook maar een ouwe zeur tegenover zijn 80's groep.
Dit jaar zijn er 9 verschillende liedjes van The Smiths genomineerd.
Morrissey solo zal toch vaak in mijn lijstje staan

0
geplaatst: 23 mei 2015, 09:37 uur
Met The One I Love 1 nummer uit mijn Top 10 tot op heden ik verwacht er nog wel 1 of 2........
0
geplaatst: 23 mei 2015, 09:40 uur
thelion schreef:
Met The One I Love 1 nummer uit mijn Top 10 tot op heden ik verwacht er nog wel 1 of 2........
Ik zal eens even kijken.
edit: interessant

0
geplaatst: 23 mei 2015, 10:15 uur
Houdt ons niet langer in spanning
En verlos ons van de zenuwen
Want van u is de top 10
En de rest van de lijst
Tot in eeuwigheid
Amen
En verlos ons van de zenuwen
Want van u is de top 10
En de rest van de lijst
Tot in eeuwigheid
Amen
0
geplaatst: 23 mei 2015, 10:49 uur
Ik neem aan dat er één nummer uit mijn top 10 de eindlijst nog wel haalt, de rest ben ik vrij onzeker over.
0
geplaatst: 23 mei 2015, 10:53 uur
Tot nu toe is mijn Smiths-plaat nog niet geweest, dus ik heb ook nog goede hoop. 
Al staat die ook pas op 24...
Is nog niets uit mijn top 25 langs gekomen

Al staat die ook pas op 24...
Is nog niets uit mijn top 25 langs gekomen

0
geplaatst: 23 mei 2015, 11:20 uur
Vandaag komt de gehele lijst, morgen moet ik alweer om 8.30 aanwezig zijn bij een pupillentoernooi.

0
geplaatst: 23 mei 2015, 11:25 uur
Schitterende opener. Daar is toch de tweede uit mijn lijstje. Wat Girlfriend in a Coma hier dan doet, snap ik niet. Vrij nietszeggend nummer vind ik eigenlijk met een redelijke tekst.

herman schreef:
Hoop toch wel dat er ook nog wat alternatievere dingen komen dan Michael en Bono, veel meer mainstream kan haast niet.
Die van R.E.M. is net zo mainstream. Staat al jaren in de top 2000. Daar moest Michael voor doodgaan. Hoop toch wel dat er ook nog wat alternatievere dingen komen dan Michael en Bono, veel meer mainstream kan haast niet.

0
geplaatst: 23 mei 2015, 11:41 uur
Ik zie er nog best jong uit voor mijn leeftijd en had nog oude foto's.

0
geplaatst: 23 mei 2015, 11:44 uur
chevy93 schreef:
Wat Girlfriend in a Coma hier dan doet, snap ik niet. Vrij nietszeggend nummer vind ik eigenlijk met een redelijke tekst.
Wat Girlfriend in a Coma hier dan doet, snap ik niet. Vrij nietszeggend nummer vind ik eigenlijk met een redelijke tekst.
Ik ben een groot Smiths-fan maar dat heb ik ook altijd een beetje een niemendalletje gevonden. Schijnt toch een van hun populairste nummers te zijn, dus waarschijnlijk missen we iets hier

0
geplaatst: 23 mei 2015, 12:05 uur
Rudi S schreef:
9! Shoplifters en Sheila zijn ook van 1987, maar dat betekent dan toch dat vrijwel heel Strangeways is genomineerd.
0
geplaatst: 23 mei 2015, 12:09 uur
hahaha ja
maar even wat sterke koffie gedronken en jouw top 10 bekeken. Die ziet er wel goed uit 
0
geplaatst: 23 mei 2015, 12:11 uur
4. Guns 'n Roses - Sweet child o' mine
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/a/a7/Sweetchildomine.jpg
Punten: 55
Nr. 1 van: Arno Film Pegasus
Nu gaan wij opeens een flinke stap van 11 punten maken.
Dit lied schoot uit de startblokken en stond na 2 dagen fier bovenaan, op het einde van de week werd de aanvoer minder , maar toch 2x een 1e positie in de lijstjes en 3 maal als 2e genoemd niet slecht voor een band die voor het eerst meedoet.
Bij Guns ’n Roses hoor en zie je ze allemaal terug die hier al eerder voorbij zijn gekomen, AC/DC, Led Zep, Stones ook die “coole attitude”
Het debuut was natuurlijk een klinkend succes en er staan ook veel lekkere songs op.
Bij het intro weet je eigenlijk al dat er iets speciaals staat te gebeuren, Slash versiert het mooi en komt de band erbij.
Axl Rose’s vocalen vallen in en wij horen een mid tempo liefdesliedje.
Slash speelt 2 solo’s en als zo vaak een met een rustige melodie en een om te shinen.
Na de 2e solo mag de band het "where do we go now” deel nog doen waarna Axl en Slash in stijl afsluiten.
De band haalde hiermee een 1e plaats in de hitlijsten en misschien nog wel belangrijker een 4e plek in onze jaarlijst.
Wij doen de langere (album) versie en niet de single edit zoals die hier op albumpagina staat.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/a/a7/Sweetchildomine.jpg
Punten: 55
Nr. 1 van: Arno Film Pegasus
Nu gaan wij opeens een flinke stap van 11 punten maken.
Dit lied schoot uit de startblokken en stond na 2 dagen fier bovenaan, op het einde van de week werd de aanvoer minder , maar toch 2x een 1e positie in de lijstjes en 3 maal als 2e genoemd niet slecht voor een band die voor het eerst meedoet.
Bij Guns ’n Roses hoor en zie je ze allemaal terug die hier al eerder voorbij zijn gekomen, AC/DC, Led Zep, Stones ook die “coole attitude”
Het debuut was natuurlijk een klinkend succes en er staan ook veel lekkere songs op.
Bij het intro weet je eigenlijk al dat er iets speciaals staat te gebeuren, Slash versiert het mooi en komt de band erbij.
Axl Rose’s vocalen vallen in en wij horen een mid tempo liefdesliedje.
Slash speelt 2 solo’s en als zo vaak een met een rustige melodie en een om te shinen.
Na de 2e solo mag de band het "where do we go now” deel nog doen waarna Axl en Slash in stijl afsluiten.
De band haalde hiermee een 1e plaats in de hitlijsten en misschien nog wel belangrijker een 4e plek in onze jaarlijst.
Wij doen de langere (album) versie en niet de single edit zoals die hier op albumpagina staat.
0
geplaatst: 23 mei 2015, 12:14 uur
Dit maakt de nummers van The Smiths wel helemaal goed natuurlijk. 
Na R.E.M. en U2 mijn 3e nummer al uit mijn top 10. Dit jaar loopt het goed voor mij.

Na R.E.M. en U2 mijn 3e nummer al uit mijn top 10. Dit jaar loopt het goed voor mij.
0
zaaf
geplaatst: 23 mei 2015, 12:21 uur
dynamo d schreef:
maar even wat sterke koffie gedronken en jouw top 10 bekeken. Die ziet er wel goed uit
oooo had ik m aan jou gestuurd? oeps....(quote)
hahaha ja
Dan moet de top drie wel uit mijn nominaties bestaan: die betaalde rekening (een teken des tijds) die me nooit laat zitten...
0
geplaatst: 23 mei 2015, 12:23 uur
Wow, A Rush And A Push And The Land Is Ours had ik toch wel niet verwacht 
En natuurlijk missen jullie iets, Girlfriend In A Coma is namelijk geniaal.
/Smithspolice out

/Smithspolice out
0
geplaatst: 23 mei 2015, 12:23 uur
johan de witt schreef:
9! Shoplifters en Sheila zijn ook van 1987, maar dat betekent dan toch dat vrijwel heel Strangeways is genomineerd.
(quote)
Hoeft niet met b kantje etc kom je toch snel op een nummertje of 17 voor 1987.
0
geplaatst: 23 mei 2015, 12:24 uur
zaaf schreef:
Dan moet de top drie wel uit mijn nominaties bestaan: die betaalde rekening (een teken des tijds) die me nooit laat zitten...
Laat me nooit meer zitten zou het toch moeten halen, met of zonder jou.
Maar of het ware geloof er nog is...
0
geplaatst: 23 mei 2015, 12:25 uur
Johnny Marr schreef:
Logisch dat je dat vindt, je speelt er nota bene zelf op mee. Wij van WC-Eend...
0
geplaatst: 23 mei 2015, 12:27 uur
Rudi S schreef:
I Keep Mine Hidden zal het niet snel gehaald hebben

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.