Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 23 mei 2015, 12:31 uur
Nou we kijken wat The Smiths betreft natuurlijk nergens meer van op
De top 3? Pet shop Boys, Depeche Mode en New order? Vast niet...
Wie dan wel: Dead can Dance - Anywhere, U2 - With or en Prince - Sign 'O' misschien maar de eerste zal vast wel niet en een andere k*t plaat zijn
De top 3? Pet shop Boys, Depeche Mode en New order? Vast niet... Wie dan wel: Dead can Dance - Anywhere, U2 - With or en Prince - Sign 'O' misschien maar de eerste zal vast wel niet en een andere k*t plaat zijn
0
geplaatst: 23 mei 2015, 12:32 uur
1. Prince 2. U2 3. New Order
Dat laatste hoop ik dan, kan even goed PSB of DM zijn, ook prachtig.
Dat laatste hoop ik dan, kan even goed PSB of DM zijn, ook prachtig.
0
geplaatst: 23 mei 2015, 12:46 uur
Never Gonna Give You Up zal het toch wel gehaald hebben hoop ik!
0
Cured
geplaatst: 23 mei 2015, 13:15 uur
A Rush And A Push.....prachtig. Het zal wel mijn laatste favoriete nummer zijn in dit topic.....
0
geplaatst: 23 mei 2015, 13:18 uur
Cured schreef:
A Rush And A Push.....prachtig. Het zal wel mijn laatste favoriete nummer zijn in dit topic.....
Geen enkele favoriet meer vanaf 1988?

0
geplaatst: 23 mei 2015, 13:19 uur
Rudi S schreef:
Hm, er is een liedje met 9 nominaties op de 14e plaats geeindigd
33 punten en hoogste positie is 1 keer 5e plaatst.
Dit liedje stond gisteren om 23.20 nog in de openingspost.
Hm, er is een liedje met 9 nominaties op de 14e plaats geeindigd

33 punten en hoogste positie is 1 keer 5e plaatst.
Dit liedje stond gisteren om 23.20 nog in de openingspost.

14 is denk ik New Order - True Faith
0
geplaatst: 23 mei 2015, 13:37 uur
Ah
.
Just Like Heaven en What Have I Done to Deserve This zijn het ook niet.... dan misschien iets van of U2 of Sign o' the Times, Smooth Criminal of Never Let Me Down Again (al kreeg ik de indruk dat iemand die wel hoger dan 5 had) dat de lijst met zoveel stemmen niet heeft gehaald.
Ben erg benieuwd naar de top 3. Enkele nummers die ik van te voren als zekerheden zag, zitten er dus niet in.
.Just Like Heaven en What Have I Done to Deserve This zijn het ook niet.... dan misschien iets van of U2 of Sign o' the Times, Smooth Criminal of Never Let Me Down Again (al kreeg ik de indruk dat iemand die wel hoger dan 5 had) dat de lijst met zoveel stemmen niet heeft gehaald.
Ben erg benieuwd naar de top 3. Enkele nummers die ik van te voren als zekerheden zag, zitten er dus niet in.
0
Cured
geplaatst: 23 mei 2015, 13:47 uur
Jazeker wel. Ik schreef ' topic', maar ik bedoelde 'jaar'......foutje, bedankt Graf 

0
geplaatst: 23 mei 2015, 13:50 uur
Het eerste wat ik zie is nog een nummer van....... The Smiths.
En dat, naar ik begreep van liefhebbers hier, uit een minder laatste jaar.
Maar gelukkig gaat daarna de rock 'n roll hemel open: Sweet Child O' Mine, mijn nummer 2!
Even geleden speelde Slash het nog met Myles Kennedy on vocals in Paradiso: het dak ging er werkelijk waanzinnig af.
En dat, naar ik begreep van liefhebbers hier, uit een minder laatste jaar.
Maar gelukkig gaat daarna de rock 'n roll hemel open: Sweet Child O' Mine, mijn nummer 2!

Even geleden speelde Slash het nog met Myles Kennedy on vocals in Paradiso: het dak ging er werkelijk waanzinnig af.
0
geplaatst: 23 mei 2015, 14:33 uur
3. New Order - True Faith
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/1/18/Truefaithsmall.jpg/220px-Truefaithsmall.jpg
Punten: 57
Nom. : 10
Nr. 1 van: niemand
Wat zou een jaar in dit topic zijn zonder New Order, maar dit keer geen nummer 1 nominaties.
True Faith is altijd middenmoter geweest, heeft echter ook nooit voor de bovenste en onderste posities meegestreden.
Het was mij eigenlijk nooit zo opgevallen dat vaak de titel van een New Order liedje niet meer in de tekst terugkomt.
New Order was nu echt op een punt aangekomen waar zij voor popmuziek met dance invloeden gingen.
De video is fraai, alleen al hoe dat percussie intro in beeld is gebracht.
Gilberts keyboard brengen je vervolgens aan het dansen.
Het refrein is aanstekelijk en kan na een keer horen al worden meegezongen.
Bernard Sumner is ondertussen een prima zanger gebleken.
Sumner schreef de teksten toen hij een keer per ongeluk ingesloten was, de bedoeling van de single was om een belastingschuld af te betalen.
Sumners tekstregel “Now that we’ve grown up together / They’re all taking drugs with me”
Is daarom gewijzigd in het radiovriendelijke Now that we’ve grown up together /They’re afraid of what they see.
Live wordt wel weer vaak de originele “drugs” tekstregel gebruikt.
Voor de clip ga voor de “kortste versie" van de 7” single omdat die video van Philippe Decouflé en Michael H. Shamberg ook gewoon zo mooi is.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/1/18/Truefaithsmall.jpg/220px-Truefaithsmall.jpg
Punten: 57
Nom. : 10
Nr. 1 van: niemand
Wat zou een jaar in dit topic zijn zonder New Order, maar dit keer geen nummer 1 nominaties.
True Faith is altijd middenmoter geweest, heeft echter ook nooit voor de bovenste en onderste posities meegestreden.
Het was mij eigenlijk nooit zo opgevallen dat vaak de titel van een New Order liedje niet meer in de tekst terugkomt.
New Order was nu echt op een punt aangekomen waar zij voor popmuziek met dance invloeden gingen.
De video is fraai, alleen al hoe dat percussie intro in beeld is gebracht.
Gilberts keyboard brengen je vervolgens aan het dansen.
Het refrein is aanstekelijk en kan na een keer horen al worden meegezongen.
Bernard Sumner is ondertussen een prima zanger gebleken.
Sumner schreef de teksten toen hij een keer per ongeluk ingesloten was, de bedoeling van de single was om een belastingschuld af te betalen.
Sumners tekstregel “Now that we’ve grown up together / They’re all taking drugs with me”
Is daarom gewijzigd in het radiovriendelijke Now that we’ve grown up together /They’re afraid of what they see.
Live wordt wel weer vaak de originele “drugs” tekstregel gebruikt.
Voor de clip ga voor de “kortste versie" van de 7” single omdat die video van Philippe Decouflé en Michael H. Shamberg ook gewoon zo mooi is.
0
geplaatst: 23 mei 2015, 14:35 uur
M'n nummer 2!! 
Serieuze gokjes voor de verrassing die blijkbaar nog steeds moet komen: Troy of Beds Are Burning.

Serieuze gokjes voor de verrassing die blijkbaar nog steeds moet komen: Troy of Beds Are Burning.
0
geplaatst: 23 mei 2015, 14:37 uur
Mijn nummer 4!
O ja, Troy natuurlijk! Dat is natuurlijk geen verrassing. Troy en Sign 'o' dan nog.
1 keer U2 is ook meer dan genoeg.
Just Like Heaven is te poppy waarschijnlijk. Wel een van hun beste singles vind ik.
O ja, Troy natuurlijk! Dat is natuurlijk geen verrassing. Troy en Sign 'o' dan nog.
1 keer U2 is ook meer dan genoeg.
Just Like Heaven is te poppy waarschijnlijk. Wel een van hun beste singles vind ik.
0
geplaatst: 23 mei 2015, 14:51 uur
vigil schreef:
de b kant had ik op 5!
de b kant had ik op 5!
Oei, ook een van m'n New Order favorieten, maar helaas over het hoofd gezien

0
geplaatst: 23 mei 2015, 14:58 uur
GrafGantz schreef:
(quote)
Oei, ook een van m'n New Order favorieten, maar helaas over het hoofd gezien
Tja dan had je True Faith moeten omdraaien dan zag je vanzelf de b kant

0
geplaatst: 23 mei 2015, 15:04 uur
Pffff....True Faith. Ja, die had ik eigenlijk wel in mijn top 10 willen hebben.
Niet aan gedacht.
Niet aan gedacht.

0
geplaatst: 23 mei 2015, 18:24 uur
TroyRick Astley en/of de PSB hoop ik niet! Ik verwacht Troy en U2
0
geplaatst: 23 mei 2015, 18:28 uur
Ik hoop Prince, Pet Shop Boys echter ik verwacht Sinead O Connor, Depeche Mode ....................
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.