Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 30 mei 2015, 01:37 uur
Tracy. 
Eindelijk weer eens een nummer dat laxus11 en ik allebei op waarde kunnen schatten. Hier op #2.

Eindelijk weer eens een nummer dat laxus11 en ik allebei op waarde kunnen schatten. Hier op #2.
0
Cured
geplaatst: 30 mei 2015, 07:25 uur
Ik had het niet, maar goed/fijn nummer van Tracy en ook weer goed voor de Top 10 samenstelling qua stijlen muziek.
Over The Pixies : als zelfs ik daar een nummer van in mijn Top 10 heb, komt die er zeker in.
Over The Pixies : als zelfs ik daar een nummer van in mijn Top 10 heb, komt die er zeker in.

0
geplaatst: 30 mei 2015, 08:38 uur
6. Sonic Youth – Teenage Riot
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/50/Sonic_Youth_Teenage_Riot.jpg
Punten : 58
Nom. : 11
Nr. 1 van : niemand.
He, he, eindelijk heeft er eentje van Sonic Youth de top 10 gehaald.
Met grote regelmaat kwamen de punten binnen deze week, wat tot een mooie eindklassering gezorgd heeft.
Vorig jaar een 19e positie en de jaren daarvoor niet eens top 25.
Teenage riot is dan wel meteen een van de “radio vriendelijkste liedjes “tot dan uit de Sonic Youth catalogus.
Het is afkomstig van de dubbelaar Daydream Nation wat toch wel het doorbraak album naar een groter publiek was.
Het liedje begint met een rustig gitaar motiefje waardoor Kim Gordon zachtjes wat teksten fluistert .You're it
No, you're it
Hey, you're really it
You're it
No I mean it, you're it
Say it
Don't spray it
Spirit desire (face me)
Spirit desire (don't displace me)
Spirit desire
We will fall
……..
Daarna komt Thurston met zijn gitaar binnen met een melodie die doet denken aan de beste VU en Stooges tijden, vanaf dat moment is dit lied van Thurston Moore en hij zingt die lekker lopende rock & rol tune heerlijk.
Op de single (die in tijd de originele track halveert ) ontbreekt de opening met Kim Gorden, uiteraard hebben wij de lange album uitvoering.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/50/Sonic_Youth_Teenage_Riot.jpg
Punten : 58
Nom. : 11
Nr. 1 van : niemand.
He, he, eindelijk heeft er eentje van Sonic Youth de top 10 gehaald.
Met grote regelmaat kwamen de punten binnen deze week, wat tot een mooie eindklassering gezorgd heeft.
Vorig jaar een 19e positie en de jaren daarvoor niet eens top 25.
Teenage riot is dan wel meteen een van de “radio vriendelijkste liedjes “tot dan uit de Sonic Youth catalogus.
Het is afkomstig van de dubbelaar Daydream Nation wat toch wel het doorbraak album naar een groter publiek was.
Het liedje begint met een rustig gitaar motiefje waardoor Kim Gordon zachtjes wat teksten fluistert .You're it
No, you're it
Hey, you're really it
You're it
No I mean it, you're it
Say it
Don't spray it
Spirit desire (face me)
Spirit desire (don't displace me)
Spirit desire
We will fall
……..
Daarna komt Thurston met zijn gitaar binnen met een melodie die doet denken aan de beste VU en Stooges tijden, vanaf dat moment is dit lied van Thurston Moore en hij zingt die lekker lopende rock & rol tune heerlijk.
Op de single (die in tijd de originele track halveert ) ontbreekt de opening met Kim Gorden, uiteraard hebben wij de lange album uitvoering.
0
geplaatst: 30 mei 2015, 08:55 uur
Cured schreef:
Als initiator van dit topic heb jij natuurlijk wel een beetje voorrang, ik zal kijken wat ik nog voor jou kan doen.

0
geplaatst: 30 mei 2015, 09:30 uur
Gretz schreef:
Tracy.
Tracy.

Ach is er toch nog een nummer

SY kan ik niet veel mee maar dit is wel een aardig nummer.
0
geplaatst: 30 mei 2015, 09:34 uur
Joepie, Sonic Youth! Ik had The Sprawl, maar deze is vrijwel even heerlijk. Hopelijk in 1990 en 1992 ook in de top 10, daarna zal het waarschijnlijk niet meer lukken...
0
geplaatst: 30 mei 2015, 09:41 uur
ArthurDZ schreef:
. Hopelijk in 1990 en 1992 ook in de top 10, daarna zal het waarschijnlijk niet meer lukken...
. Hopelijk in 1990 en 1992 ook in de top 10, daarna zal het waarschijnlijk niet meer lukken...
Sugar Kane is mijn favoriet van SY dus duimen en misschien stiekem die Diamond Sea.
1990 (Goo) heeft wel een diversiteit aan goede nummers, daar zouden de liefhebbers het weleens niet eens kunnen zijn

0
geplaatst: 30 mei 2015, 10:24 uur
Hoop op een spetterende finale. Zal voor de rest v/d dag en morgenochtend weinig on-line zijn.
bikkel gaat zelf muziek maken met band.
Op naar het noorden zo !
bikkel gaat zelf muziek maken met band.
Op naar het noorden zo !

0
geplaatst: 30 mei 2015, 10:28 uur
Dank Rudi ! Zeker mooie setlist, maar we schrijven de nummers zelf , op 3 bewerkte covers na dan.
0
geplaatst: 30 mei 2015, 11:51 uur
5. Talk Talk - I believe in you
http://eil.com/images/main/Talk-Talk-I-Believe-In-You-115622.jpg
Punten : 59
Nom. :
Nr. 1 van : Arno bikkel2
1 puntje meer dan de 3 voorgangers, de puntenverdeling is hier wel behoorlijk apart.
3 keer een 10e plek en 6 keer een 1e of 2e plaats in de aangeleverde lijstjes.
Je zou kunnen zeggen dat dit lied geen middenmoter is , maar daar eindigt hij wel in onze lijst.
Over blijvertjes gesproken, het 4e jaar dit decennium met een nummer van Talk Talk in de top 10.
Mark Hollis liefde voor klassieke muziek (impressionisten) en Jazz muziek werd steeds meer hoorbaar in zijn “popmuziek” .
De platenmaatschappij had Talk Talk na de voorgaande successen een soort van Carte blanche gegeven en kwamen van een koude kermis thuis.
I believe in you is dan zeker in de single uitvoering nog een beetje een liedje wat iets van hit gevoeligheid in zich had.
Het lied dat begint met een rustig drum intro heeft direct de nodige spanning, een trieste piano en een voorzichtige gitaar.
Dan Mark Hollis stem, de muziek zweeft en engelen komen voorbij, de muziek lijkt even zeer geimproviseerd.
Daarna eindigt het lied in schoonheid, Spirit, spirit.
Pfff stilte.
En hadden op het vorige album nog een liedje genaamd I Don't Believe in You
I believe in you is een smeekbede om de drugsverleiding te weerstaan.
Hear it in my spirit
I've seen heroin for myself
On the street so young laying wasted
Enough, ain't it enough
Crippled world
I just can't bring myself to see it starting
Tell me how I fear it
I buy prejudice for my health
Is it worth so much when you taste it
Enough, there ain't enough hidden hurt
A time to sell yourself
A time for passing
Spirit
http://eil.com/images/main/Talk-Talk-I-Believe-In-You-115622.jpg
Punten : 59
Nom. :
Nr. 1 van : Arno bikkel2
1 puntje meer dan de 3 voorgangers, de puntenverdeling is hier wel behoorlijk apart.
3 keer een 10e plek en 6 keer een 1e of 2e plaats in de aangeleverde lijstjes.
Je zou kunnen zeggen dat dit lied geen middenmoter is , maar daar eindigt hij wel in onze lijst.
Over blijvertjes gesproken, het 4e jaar dit decennium met een nummer van Talk Talk in de top 10.
Mark Hollis liefde voor klassieke muziek (impressionisten) en Jazz muziek werd steeds meer hoorbaar in zijn “popmuziek” .
De platenmaatschappij had Talk Talk na de voorgaande successen een soort van Carte blanche gegeven en kwamen van een koude kermis thuis.
I believe in you is dan zeker in de single uitvoering nog een beetje een liedje wat iets van hit gevoeligheid in zich had.
Het lied dat begint met een rustig drum intro heeft direct de nodige spanning, een trieste piano en een voorzichtige gitaar.
Dan Mark Hollis stem, de muziek zweeft en engelen komen voorbij, de muziek lijkt even zeer geimproviseerd.
Daarna eindigt het lied in schoonheid, Spirit, spirit.
Pfff stilte.
En hadden op het vorige album nog een liedje genaamd I Don't Believe in You
I believe in you is een smeekbede om de drugsverleiding te weerstaan.
Hear it in my spirit
I've seen heroin for myself
On the street so young laying wasted
Enough, ain't it enough
Crippled world
I just can't bring myself to see it starting
Tell me how I fear it
I buy prejudice for my health
Is it worth so much when you taste it
Enough, there ain't enough hidden hurt
A time to sell yourself
A time for passing
Spirit
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 30 mei 2015, 12:09 uur
Talk talk vond ik hier niet leuk meer, des te gaver dat Sonic Youth eindelijk de lijst heeft gehaald?
0
geplaatst: 30 mei 2015, 12:14 uur
Ziek geniaal, maar The Rainbow is nog iets intenser, hopelijk komt die nog.
0
geplaatst: 30 mei 2015, 12:18 uur
Heerlijk nummer van Talk Talk. Eindelijk weer eens iets herkenbaars in de top 10. Wat een verschil met de 70's. Toen was bijna elke plaat raak, nu sporadisch. The Smiths, Sonic Youth enz...helemaal aan me voorbij gegaan. Belangrijkste is dat ik er met terugwerkende kracht ook niet voor warm loop. Nope
0
geplaatst: 30 mei 2015, 12:36 uur
Niet in mijn top 20, maar ik vond het wat overdreven om het hele album in m'n lijstje op te nemen 

0
Cured
geplaatst: 30 mei 2015, 12:44 uur
Lekker afwisselende Top 10 ! Bijna helemaal 'mijn ding' ook nog eens, maar dat is bijzaak.
0
zaaf
geplaatst: 30 mei 2015, 12:46 uur
ja hij gaat lekker Rudi, zal wel mijn een na laatste top 10er zijn denk ik.
0
geplaatst: 30 mei 2015, 12:49 uur
Gezien de smaak van de deelnemers hier, verwacht ik nog maar 1 nr uit mijn top 10 in de top 4. Maar denkelijk ineens mijn nr 1.
0
zaaf
geplaatst: 30 mei 2015, 12:52 uur
dan hebben we toch nog niet zooo'n slechte smaak.
mijn nummer 1 is nl-talig, die gaat t niet doen I think.
mijn nummer 1 is nl-talig, die gaat t niet doen I think.
0
geplaatst: 30 mei 2015, 12:54 uur
GrafGantz schreef:
Niet in mijn top 20, maar ik vond het wat overdreven om het hele album in m'n lijstje op te nemen
Had wel gemogen hoor, eigenlijk is het gewoon 1 nummer.

0
geplaatst: 30 mei 2015, 12:55 uur
Het gescoorde gemiddelde van dat liedje is anders heel erg goed.
0
geplaatst: 30 mei 2015, 13:38 uur
Deze periode van TT vind ik niks aan, na The Colour Of Spring was het voor mij gedaan met TT.
0
geplaatst: 30 mei 2015, 18:22 uur
4. The Church – Under The Milky Way
http://eil.com/images/main/The-Church-Under-The-Milky-W-91815.jpg
Punten : 67
Nom. : 13
Nr. 1 van : Cured
Zo weer een sprong van 8 punten, The Church en die hadden wij nog nooit gehad op ons podium, ze gaan toch al een tijdje mee in de jaren ’80, maar waren eerst vooral lokale bekendheden (Australië en omstreken).
Tja met 13 voorstemmers moet je wel een mooie positie halen.
Voor het album Starfish waar Under the milky way op staat, verruilde de Australiërs het thuisland voor de Verenigde Staten.
Dit lied is geschreven door zanger/bassist Steve Kilbey en zijn vriendin tijdens een onderling familie bezoekje aan de moeder van Kilbey.
Na het eten en een inspirerende sigaret werd er even op de piano gespeeld, zo ontstond de melodie van dit liedje.
De band vond het helemaal niets, maar gelukkig voor ons dacht de manager er anders over en voorzag hij hit potentie.
Under the Milkey Way is een stemmig liedje wat zeker herrineringen aan een band als Echo and the Bunnymen (die er een cover van hebben gemaakt) op roept.
Het werd een bescheiden wereldhit en het grootste succes van de band.
http://eil.com/images/main/The-Church-Under-The-Milky-W-91815.jpg
Punten : 67
Nom. : 13
Nr. 1 van : Cured
Zo weer een sprong van 8 punten, The Church en die hadden wij nog nooit gehad op ons podium, ze gaan toch al een tijdje mee in de jaren ’80, maar waren eerst vooral lokale bekendheden (Australië en omstreken).
Tja met 13 voorstemmers moet je wel een mooie positie halen.
Voor het album Starfish waar Under the milky way op staat, verruilde de Australiërs het thuisland voor de Verenigde Staten.
Dit lied is geschreven door zanger/bassist Steve Kilbey en zijn vriendin tijdens een onderling familie bezoekje aan de moeder van Kilbey.
Na het eten en een inspirerende sigaret werd er even op de piano gespeeld, zo ontstond de melodie van dit liedje.
De band vond het helemaal niets, maar gelukkig voor ons dacht de manager er anders over en voorzag hij hit potentie.
Under the Milkey Way is een stemmig liedje wat zeker herrineringen aan een band als Echo and the Bunnymen (die er een cover van hebben gemaakt) op roept.
Het werd een bescheiden wereldhit en het grootste succes van de band.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.