Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 30 mei 2015, 18:38 uur
Ik had The Church - Reptile erin, die vind ik nog beter. Ik verw8 trouwens wel DCD in de top 10 deze keer.
0
geplaatst: 30 mei 2015, 18:43 uur
Ik besef nu dat ik 'Straight Outta Compton' ben vergeten. Zonde.
0
geplaatst: 30 mei 2015, 18:45 uur
Tussen de nummer 3 en nummer 1 zitten overigens maar 12 punten, ja een spannend jaartje dat 1988 

0
geplaatst: 30 mei 2015, 18:55 uur
Mijn nummer 3! Topnummer van een geweldige band, dinsdag te zien in Paradiso.
2 van de 3 laatsten kunnen we wel invullen, hoop nog op een leuke verrassing als 3e.
2 van de 3 laatsten kunnen we wel invullen, hoop nog op een leuke verrassing als 3e.
0
geplaatst: 30 mei 2015, 19:24 uur
Mijn nummer 4!
Wat denk jij Johan? De trilogie van TT en Sunday van Mozz verwacht ik nog en dan verder de torenThe Mission? Bijna te mooi om waar te zijn
Wat denk jij Johan? De trilogie van TT en Sunday van Mozz verwacht ik nog en dan verder de torenThe Mission? Bijna te mooi om waar te zijn
0
geplaatst: 30 mei 2015, 19:31 uur
Zou ook kunnen, ik hoop het niet. De band heeft natuurlijk ook minstens zo veel "haters" dus eens kijken welke kant het kwartje op gaat vallen.
0
geplaatst: 30 mei 2015, 19:32 uur
vigil schreef:
Zou ook kunnen, ik hoop het niet. De band heeft natuurlijk ook minstens zo veel "haters" dus eens kijken welke kant het kwartje op gaat vallen.
Tossen, goed idee

0
Cured
geplaatst: 30 mei 2015, 19:44 uur
Ik geloof dat dit mijn best scorende Top 10 is tot nu toe vanaf startjaar '65, waar het me overigens niet om te doen is. Blijkbaar valt mijn Top 10 aardig samen met de gemiddelde keuzes van dit jaar.....1988, dat had ik ver van tevoren nooit verwacht. Ik heb er in de breedte eigenlijk weinig mee (deze jaren).
0
geplaatst: 30 mei 2015, 19:48 uur
3. Pixies - Where is my mind
http://rymimg.com/lk/f/l/54367bdeb4fffeac55133917ca3779a2/1307822.jpg
Punten : 80
Nom. : 14
Nr. 1 van : Telamon Film Pegasus
Were is your mind was constant stabiel in de top 10, maar een eindsprint bracht hem zelfs op een podiumplek, sterker nog 3 punten en de nummer 2 was ingehaald geweest.
Misschien wel de beste Pixies single die nooit een single is geweest.
Hij is afkomstig van het eerste volle Pixies album en ik was fan.
Was Surfer Rosa niet gevuld met de meest vreemde en bizare verhalen, echter dit lied is dan weer tamelijk normaal.
Het gaat over Black zijn studententijd , dat hij ging duiken en zwemmen in de Caraïben .
Die achtergrond geluiden maken het lied toch ook weer creepy
Het liedje opent met een akoestische gitaar maar dat is maar voor even.
Het tempo wisselt zo vaak en de sfeer ook, Black Francis zingt waarschijnlijk bewust een beetje valser en zeker gemener en dan is daar de felheid van surf gitarist Joey Santiago ook nog.
Ook de komende jaren gaan ons nog prachtige Pixies muziek brengen
http://rymimg.com/lk/f/l/54367bdeb4fffeac55133917ca3779a2/1307822.jpg
Punten : 80
Nom. : 14
Nr. 1 van : Telamon Film Pegasus
Were is your mind was constant stabiel in de top 10, maar een eindsprint bracht hem zelfs op een podiumplek, sterker nog 3 punten en de nummer 2 was ingehaald geweest.
Misschien wel de beste Pixies single die nooit een single is geweest.
Hij is afkomstig van het eerste volle Pixies album en ik was fan.
Was Surfer Rosa niet gevuld met de meest vreemde en bizare verhalen, echter dit lied is dan weer tamelijk normaal.
Het gaat over Black zijn studententijd , dat hij ging duiken en zwemmen in de Caraïben .
Die achtergrond geluiden maken het lied toch ook weer creepy
Het liedje opent met een akoestische gitaar maar dat is maar voor even.
Het tempo wisselt zo vaak en de sfeer ook, Black Francis zingt waarschijnlijk bewust een beetje valser en zeker gemener en dan is daar de felheid van surf gitarist Joey Santiago ook nog.
Ook de komende jaren gaan ons nog prachtige Pixies muziek brengen
0
geplaatst: 30 mei 2015, 19:54 uur
Geweldig nummer!!
Als Nick Cave nog langs komt, ben ik zeer tevreden.
Als Nick Cave nog langs komt, ben ik zeer tevreden.
0
Telamon
geplaatst: 30 mei 2015, 20:00 uur
Nick en the La's. Kan niet anders.
En anders wordt het oog om oog, tand om tand, Rudi!
En anders wordt het oog om oog, tand om tand, Rudi!
0
geplaatst: 30 mei 2015, 20:12 uur
vigil schreef:
Mijn nummer 4!
Mijn nummer 4!
Pixies en Cave uiteraard

Maar die derde kan van alles zijn. Moz verwacht ik niet nog een keer. Talk Talk zou goed kunnen, heb ik zelf niks (meer) mee in dit stadium. Had gehoopt op Stone Roses, House of Love of La's, maar dat zal voor later zijn, waarschijnlijk (wat die eerste twee betreft tenminste)

0
geplaatst: 30 mei 2015, 21:14 uur
ArthurDZ schreef:
Ik ben vrij zeker dat we Nick Cave ook nog wel gaan tegenkomen!
Ik ben vrij zeker dat we Nick Cave ook nog wel gaan tegenkomen!
Ow ja natuurlijk. Nou dan denk ik TT op de 2de plek
0
geplaatst: 30 mei 2015, 21:47 uur
Ik gok op de trilogie van Talk Talk en Cave, hoewel die laatste van mij persoonlijk niet zo hoeft.
0
Cured
geplaatst: 31 mei 2015, 06:17 uur
Ik ben wel een Cave liefhebber, maar minder van zijn pre-90's werk. The Mercy Seat zal wel komen en is verder prima, maar persoonlijk heb ik er minder mee. Talk Talk zou zeker kunnen, maar die derde weet ik zo snel niet.
Ik hoop zelf op het nummer COP , maar die wordt hier niet breed gedragen om in aanmerking te komen voor de eindlijst (lijkt me). U2 mag ook.
Ik hoop zelf op het nummer COP , maar die wordt hier niet breed gedragen om in aanmerking te komen voor de eindlijst (lijkt me). U2 mag ook.

0
geplaatst: 31 mei 2015, 06:45 uur
Cured schreef:
maar die derde weet ik zo snel niet.
maar die derde weet ik zo snel niet.
Er komen er echt nog maar 2 hoor

0
geplaatst: 31 mei 2015, 07:11 uur
2. Talk Talk - The Rainbow / Eden / Desire
http://i.ytimg.com/vi/5nwfBsSUc8Q/hqdefault.jpg
Punten : 83
Nom. : 10
Nr. 1 van : Teunnis nelis Johnny Marr chevy93
Zoals gezegd had Talk Talk artistieke vrijheid gekregen om Spirit of Eden te maken.
Het schijnt te zijn dat toen de vertegenwoordiger van de platenmaatschappij het eerste nummer hoorde in huilen uitbarsten, niet omdat hij het mooi vond of omdat hij ontroerd was , nee omdat hij geen idee had hoe zij dit nu weer moesten gaan verkopen, het album werd beschouwd als een nachtmerrie en voor het volgende album had Talk Talk dan ook een nieuwe platenmaatschappij.
Zoals inmiddels bekend bij de lezers hier was Mark Hollis zeer geïnteresseerd in Jazz (Miles Kind of Blue met namen) en Klassieke muziek (o.a. Debussy) en die inspiratie nam hij mee bij het componeren van het Spirit of Eden album.
In Tim Friese Greene had Hollis een perfecte partner.
De opener is een driedelig stuk een format wat ook vaak door klassieke componisten werd gebruikt.
Het is een stuk met grote contrasten, uitbarstingen tot stilte rustige akoestische muziek tot crescendo’s
In de opening lijken de stiltes even belangrijk als de trompettonen.
Als de gitaar komt lijkt het even weer het oude liedje, maar de band is echt definitief veranderd.
Met de 12 additionele muzikanten (waaronder o.a. de op dat moment succesvolle violist Nigel Kennedy) kon Hollis zich eindelijk uitleven en muziek maken die hem na aan het hart lag.
Bij de teksten druipt de emotie er soms van af.
Everybody needs someone to live by
Rage on omnipotent
Dat Talk Talk een duidelijk nieuwe richting was ingeslagen kun je hier in het topic ook wel zien, er zijn echte afhakers die gewoon meer van de popsong Talk Talk houden en er zijn deelnemers die zowel de oude als de “nieuwe richting “ bewonderen.
http://i.ytimg.com/vi/5nwfBsSUc8Q/hqdefault.jpg
Punten : 83
Nom. : 10
Nr. 1 van : Teunnis nelis Johnny Marr chevy93
Zoals gezegd had Talk Talk artistieke vrijheid gekregen om Spirit of Eden te maken.
Het schijnt te zijn dat toen de vertegenwoordiger van de platenmaatschappij het eerste nummer hoorde in huilen uitbarsten, niet omdat hij het mooi vond of omdat hij ontroerd was , nee omdat hij geen idee had hoe zij dit nu weer moesten gaan verkopen, het album werd beschouwd als een nachtmerrie en voor het volgende album had Talk Talk dan ook een nieuwe platenmaatschappij.
Zoals inmiddels bekend bij de lezers hier was Mark Hollis zeer geïnteresseerd in Jazz (Miles Kind of Blue met namen) en Klassieke muziek (o.a. Debussy) en die inspiratie nam hij mee bij het componeren van het Spirit of Eden album.
In Tim Friese Greene had Hollis een perfecte partner.
De opener is een driedelig stuk een format wat ook vaak door klassieke componisten werd gebruikt.
Het is een stuk met grote contrasten, uitbarstingen tot stilte rustige akoestische muziek tot crescendo’s
In de opening lijken de stiltes even belangrijk als de trompettonen.
Als de gitaar komt lijkt het even weer het oude liedje, maar de band is echt definitief veranderd.
Met de 12 additionele muzikanten (waaronder o.a. de op dat moment succesvolle violist Nigel Kennedy) kon Hollis zich eindelijk uitleven en muziek maken die hem na aan het hart lag.
Bij de teksten druipt de emotie er soms van af.
Rage on omnipotent
Dat Talk Talk een duidelijk nieuwe richting was ingeslagen kun je hier in het topic ook wel zien, er zijn echte afhakers die gewoon meer van de popsong Talk Talk houden en er zijn deelnemers die zowel de oude als de “nieuwe richting “ bewonderen.
0
Cured
geplaatst: 31 mei 2015, 07:33 uur
Ach ja....
. Het zal aan het tijdstip liggen....nou ja, dan is het duidelijk. 
. Het zal aan het tijdstip liggen....nou ja, dan is het duidelijk. 
0
geplaatst: 31 mei 2015, 08:35 uur
1. Nick Cave & The Bad Seeds – The Mercy Seat
http://www.bcncultura.cat/wp-content/uploads/2010/04/10.-Nick-Cave-and-The-Bad-Seeds-The-Mearcy-Seat-1988.jpg
Punten : 92
Nom. : 11
Nr. 1 van : deric raven Edgar18 ArthurDZ Broem Renoir Rudi S
The Merci Seat stoomde binnen en nam gelijk een pittige voorsprong op de rest van het veld.
In het midden van de week begonnen Pixies en Talk Talk aan een inhaal race, op de streep had Cave nog 9 punten voorsprong over, hij zou nog zomaar door 1 extra lijstje verslagen kunnen zijn.
November vorig jaar mocht ik een Greatest hits editie van Nick Cave organiseren en daar kwam The Mercy Seat ook al op de 1e positie (13e in mijn lijstje bij die verkiezing).
Cave was een groot fan van Johnny Cash en zijn gevangenis liedjes zullen zeker een inspiratie zijn geweest, luister maar even naar Cash’s “25 minutes to go” _o_.
The Mercy seat beschrijft de gedachten van een gevangen in een dodencel die wacht op zijn executie.
Het lied wordt nog enigszins rustig opgebouwd maar gaat in de ruim 7 minuten naar een adembenemende climax.
Wat was The Bad Seeds toch een fantastische begeleidingsband voor Cave, het lijkt een instrumentale chaos, maar het is behoorlijk gestructureerd en dan gaat het tempo omhoog en het geluidsniveau ook.
Nick Cave declameert zijn grote lappen tekst (doorspekt met verwijzingen naar de bijbel)zoals hij dat alleen kan.
In 2000 zou Johnny Cash een cover van dit lied opnemen, daarmee was de cirkel rond.
http://www.bcncultura.cat/wp-content/uploads/2010/04/10.-Nick-Cave-and-The-Bad-Seeds-The-Mearcy-Seat-1988.jpg
Punten : 92
Nom. : 11
Nr. 1 van : deric raven Edgar18 ArthurDZ Broem Renoir Rudi S
The Merci Seat stoomde binnen en nam gelijk een pittige voorsprong op de rest van het veld.
In het midden van de week begonnen Pixies en Talk Talk aan een inhaal race, op de streep had Cave nog 9 punten voorsprong over, hij zou nog zomaar door 1 extra lijstje verslagen kunnen zijn.
November vorig jaar mocht ik een Greatest hits editie van Nick Cave organiseren en daar kwam The Mercy Seat ook al op de 1e positie (13e in mijn lijstje bij die verkiezing).
Cave was een groot fan van Johnny Cash en zijn gevangenis liedjes zullen zeker een inspiratie zijn geweest, luister maar even naar Cash’s “25 minutes to go” _o_.
The Mercy seat beschrijft de gedachten van een gevangen in een dodencel die wacht op zijn executie.
Het lied wordt nog enigszins rustig opgebouwd maar gaat in de ruim 7 minuten naar een adembenemende climax.
Wat was The Bad Seeds toch een fantastische begeleidingsband voor Cave, het lijkt een instrumentale chaos, maar het is behoorlijk gestructureerd en dan gaat het tempo omhoog en het geluidsniveau ook.
Nick Cave declameert zijn grote lappen tekst (doorspekt met verwijzingen naar de bijbel)zoals hij dat alleen kan.
In 2000 zou Johnny Cash een cover van dit lied opnemen, daarmee was de cirkel rond.
0
geplaatst: 31 mei 2015, 08:45 uur
1. R.E.M. - World Leader Pretend
2. The Waterboys - Fisherman's Blues
3. Talk Talk - The Rainbow-Eden-Desire
4. Tracy Chapman - Fast Car
5. Pet Shop Boys - Domino Dancing
6. The KLF - What Time Is Love?
7. S-Express - Theme From S-Express
8. Tanita Tikaram - Twist In My Sobriety
9. U2 - Heartland
10. Pixies - Where Is My Mind?
11. Fine Young Cannibals - She Drives Me Crazy
12. 101 - Rock to the Beat
13. Model 500 - Interference (Mix 1)
14. Inner City - Good Life
15. The Stone Roses - Elephant Stone
16. Fingers Inc. - Can You Feel It
17. The La's - There She Goes
18. Hithouse - Jack to the Sound of the Underground
19. Humanoid - Stakker Humanoid
20. The House of Love - Christine
Had meer van m'n nummer 1 verwacht, dacht eigenlijk dat dat toch de "fan favoriet" van het album was.
2. The Waterboys - Fisherman's Blues
3. Talk Talk - The Rainbow-Eden-Desire
4. Tracy Chapman - Fast Car
5. Pet Shop Boys - Domino Dancing
6. The KLF - What Time Is Love?
7. S-Express - Theme From S-Express
8. Tanita Tikaram - Twist In My Sobriety
9. U2 - Heartland
10. Pixies - Where Is My Mind?
11. Fine Young Cannibals - She Drives Me Crazy
12. 101 - Rock to the Beat
13. Model 500 - Interference (Mix 1)
14. Inner City - Good Life
15. The Stone Roses - Elephant Stone
16. Fingers Inc. - Can You Feel It
17. The La's - There She Goes
18. Hithouse - Jack to the Sound of the Underground
19. Humanoid - Stakker Humanoid
20. The House of Love - Christine
Had meer van m'n nummer 1 verwacht, dacht eigenlijk dat dat toch de "fan favoriet" van het album was.
0
geplaatst: 31 mei 2015, 08:50 uur
1988
4. The Church – Under The Milky Way
5. Talk Talk - I believe in you
6. Sonic Youth – Teenage Riot
7. Tracy Chapman - Fast Car
8. Metallica - One
9. Morrissey - Suedehead
10 R.E.M. - Orange Crush
11. Dead Can Dance - The Host of Seraphim
12. Morrissey – Everyday is like Sunday
13. R.E.M. – World Leader Pretend
14.The La's - There She Goes
15.The Go-Betweens - Streets Of Your Town
16.Prince - Alphabet St.
17. The Mission - Tower of Strength
18. Marc Almond - Tears Run Rings
19. Spacemen 3 - Revolution
20. Iron Maiden - Seventh Son of a Seventh Son
21. Tanita Tikaram – Twist In My Sobriety
22. The KLF - What Time Is Love (Pure Trance)
23. The Waterboys – And A Bang On The Ear
24.N.W.A. – Straight Outta Compton
25.Mano Negra - Mala vida
4. The Church – Under The Milky Way
5. Talk Talk - I believe in you
6. Sonic Youth – Teenage Riot
7. Tracy Chapman - Fast Car
8. Metallica - One
9. Morrissey - Suedehead
10 R.E.M. - Orange Crush
11. Dead Can Dance - The Host of Seraphim
12. Morrissey – Everyday is like Sunday
13. R.E.M. – World Leader Pretend
14.The La's - There She Goes
15.The Go-Betweens - Streets Of Your Town
16.Prince - Alphabet St.
17. The Mission - Tower of Strength
18. Marc Almond - Tears Run Rings
19. Spacemen 3 - Revolution
20. Iron Maiden - Seventh Son of a Seventh Son
21. Tanita Tikaram – Twist In My Sobriety
22. The KLF - What Time Is Love (Pure Trance)
23. The Waterboys – And A Bang On The Ear
24.N.W.A. – Straight Outta Compton
25.Mano Negra - Mala vida
0
geplaatst: 31 mei 2015, 08:51 uur
Mijn lijstje.
1. Nick Cave – The Mercyseat
2. Spacemen 3 - Revolution
3. Sonic Youth - Teenage riot
4. Dead Can Dance - Host of sheraphin
5.Morrissey - Every day is like Sunday
6.R.E.M - Orange crush
7.Prince - Anna stetia
8.Pixies - Where Is My Mind
9.The Poques & Kirsty McColl- Fairytale Of New York
10.The La's - There She Goes
1. Nick Cave – The Mercyseat
2. Spacemen 3 - Revolution
3. Sonic Youth - Teenage riot
4. Dead Can Dance - Host of sheraphin
5.Morrissey - Every day is like Sunday
6.R.E.M - Orange crush
7.Prince - Anna stetia
8.Pixies - Where Is My Mind
9.The Poques & Kirsty McColl- Fairytale Of New York
10.The La's - There She Goes
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.