MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Vleermuizenplaag in 1989.

Cured
Ik heb eigenlijk ook niets met '89, behalve !

Kan een moderator even de topictitel aanpassen

8. The Cure - Disintegration

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/b8/CureDisintegration.jpg

Punten : 35
Nom. : 4
Nr. 1 van: Cured Arno GrafGantz

Weer een puntje meer en weer The Cure.
3 keer een eerste plek en 1 keer een vijfde plek, op dinsdag (Graf’s lijstje) stond deze nog even op 1 maar na dinsdag heeft dit lied geen punten meer verdiend.

Een kadans ja en wanhoop dat kenmerkt vooral dit lied, de sfeermuziekjes tussen de teksten van RS zijn er ook weer.
Hoe langer het nummer duurt, hoe hoger de intensiteit wordt.
"Now that I know that I'm breaking to pieces / I'll pull out my heart and feed it to anyone."
Hierna zouden nog 2 tracks op het album komen maar die zijn voor de cooling down.

Ik las eens ergens dat de tekstregel "songs about happiness murmured in dreams," eigenlijk het album samenvat en daar kan ik mij goed in vinden.

Potverdrie, daar zitten we al aan de door mij voorspelde drie. Het lijkt me sterk dat het nu voorbij is met The Cure, dus 5 in de eindlijst (Plain en Street er nog bij)?

Uniek, 3 keer Cure op rij, en alle drie mooi, maar of er nu nog eentje komt betwijfel ik.

Nou 3x Cure en misschien wel meer vind ik erg overdreven, heb maar 1x Cure in mijn lijst maar die zal denk ik niet de lijst halen.

DjFrankie (moderator)
Nou op 7 Plain Song dan maar

Doe toch maar gewoon Another Sunny Day of The Field Mice nu...

Reken toch nog zeker op in ieder geval Lou Reed en The Blue Nile.....Urban Dance Squad wellicht.
Voor de rest denk ik niet veel meer uit mijn lijstje.

DjFrankie (moderator)
Blues from à gun komt ook nog wel

Wordt dit eindelijk het jaar met een hiphop-notering? Publieke vijand of Beestige jongens?

bikkel2 schreef:
Reken toch nog zeker op in ieder geval Lou Reed en The Blue Nile.....Urban Dance Squad wellicht. Voor de rest denk ik niet veel meer uit mijn lijstje.

ach wat maakt het uit...

Maar Lou Reed? hhmmm helemaal niet aan gedacht eigenlijk maar dat zou best kunnen Dirty Blvd of Romeo Had Juliette bv. Ik hoop nog op Depeche Mode

De hiphophits zouden leuk zijn, maar ik zet m'n geld eerder in op Pixies en Stone Roses.

Zeg wat word dit, The Cure Top 10 of zet de nummers van Disintegration in de juiste volgorde.......

Tja, het zou me eigenlijk verbazen als Pictures niet meer komt...

Allemaal mooie nummers verder, maar geen moment overwogen voor mijn lijstje. Vooral veel '4-sterrenmateriaal', om het klinisch uit te drukken. Titelnummer steekt er wel wat bovenuit voor mij.

Pfff, slechts een 8e plek, dat is behoorlijk teleurstellend

Cured
ja, ik val van teleurstelling uiteen...

Gelukkig hebben we de foto's nog

Ik had naast Lullaby gekozen voor Lovesong en net niet voor Fascination Street, ook zo'n mooi nummer.

Misschien toch richting de regel van bikkel2: maar 1 song per artiest in je top 10? Zelf doe ik nu max. 2.

Je kan aan de hand van de lijstjes nu in principe van elk jaar een Top 3 samen stellen van hoogst gewaardeerde albums.

Volgens mij gaat het er om wat je de beste nummers uit een bepaald jaar vindt. Als dat toevallig meerdere nummers van dezelfde artiest is, dan valt daar wat mij betreft niet veel op af te dingen. Lijkt me juist een scheef beeld worden als je verplicht allerhande nummers in je top 10 op moet gaan nemen die je er zelf eigenlijk net niet in vindt horen. Van bovenaf opgelegde diversiteit is wat mij betreft geen diversiteit.

Eens met Graf. Het aantal jaren waarin 1 enkele band zwaar domineert valt volgens mij ook reuze mee.

DjFrankie (moderator)
Bij de blauwe Nijl heb ik ook een nummer dat andere waarschijnlijk niet hebben

zaaf
Eens met Gretz.

Gretz schreef:
Eens met Graf. Het aantal jaren waarin 1 enkele band zwaar domineert valt volgens mij ook reuze mee.

Correct, en dat is op zich ook wel logisch. Bij zeer populaire albums gebeurt veelal een van onderstaande twee zaken:

1) Er is duidelijk sprake van een prijsnummer dat door veel mensen in de lijst opgenomen worden. Alleen dit nummer komt hoog in de uiteindelijke top 10, de rest valt buiten de top 10 (of wellicht is er nog 1 ander nummer dat het nipt haalt).

2) Er is niet echt sprake van een enkel prijsnummer, maar hierdoor raken de stemmen dusdanig verdeeld dat het niet leidt tot dominantie, in elk geval niet in de top 10.

Slechts in zeer uitzonderlijke gevallen is een album zo populair dat meerdere nummers goed genoeg scoren voor de top 10. Enige twee die me nu te binnen schieten zijn Joshua Tree en Disintegration, maar wellicht zijn er nog een paar.

Ik heb bij dit jaar voor de eerste keer 2 nummers van een band in mijn Top 10.
Doolittle is dan ook een geweldig album.

Niet eens met Graf, Gretz en zaaf......

Ik heb er vrede mee verder hoor. Ik heb mijn woedeuitbarstingen goed onder controle nu.

Gelukkig wel eens mij mij.

deric raven schreef:
Ik heb bij dit jaar voor de eerste keer 2 nummers van een band in mijn Top 10.
Doolittle is dan ook een geweldig album.

Losing your religion deric ?

Van The Cure heb ik een nummer in mijn Top 10, maar The Cure heeft meerdere geweldige albums.
Bij Pixies vind ik er maar een echt geweldig.
Mijn nummer 1 is trouwens echt een dance nummer, op 5 seconde na 10 minuten lang trippen.
Viel mij dan ook tegen dat de single maar 4:15 minuten duurde.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:53 uur

geplaatst: vandaag om 03:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.