Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 4 juni 2015, 13:16 uur
west schreef:
Oh ja, jij wil zeker dat je lijstje 2x meegeteld wordt door Rudi S Blatter, oeps.
(quote)
Oh ja, jij wil zeker dat je lijstje 2x meegeteld wordt door Rudi S Blatter, oeps.
Zou vreemd zijn want dat gebeurt nu ook al.
0
zaaf
geplaatst: 4 juni 2015, 13:39 uur
GrafGantz schreef:
Ik zet Rudi S in elk geval op 1, daarachter is het nog vrij onduidelijk momenteel.
rudi komt niet uit de eighties....Ik zet Rudi S in elk geval op 1, daarachter is het nog vrij onduidelijk momenteel.
0
geplaatst: 4 juni 2015, 14:09 uur
Daarover gesproken: ik vind het nieuwe tarief voor 3x laten meetellen wel erg hoog geworden...

0
geplaatst: 4 juni 2015, 14:42 uur
west tarief is conform het risico, FBI kan zomaar voor de deur staan. 

0
geplaatst: 4 juni 2015, 15:39 uur
Spoed debat is al gaande in de 2e kamer zag ik op teletekst. Gordijnen dicht Rudi !

0
geplaatst: 5 juni 2015, 08:51 uur
10. The Cure - Lullaby
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/7/74/Lullaby.jpg
Punten : 33
Nom. : 8
Nr. 1 van : niemand
The Cure werd wel vaker genoemd, Lullaby had evenveel punten als de nummer 11 maar had 3 nominaties meer, zo kreeg dit lied een mooie 10e plek in onze top 10.
Creepy liedje de sfeer is somber en beklemmend en depressief zoals heel het Disintegration album.
Misschien is dit lied met enige fantasie nog wel de vrolijke noot te noemen.
Zoals wel vaker fluistert Robert Smith zich het lied in en dan komt die mooie langzame melodie, ritmisch klappen en Robert begint te zingen.
On candy stripe legs the Spiderman comes
Softly through the shadow of the evenin' sun
Stealin' past the windows of the blissfully dead
Looking for the victim shivering in bed
Sluipend als de spin wordt je langzaam maar zeker gevangen door dit lied, hap, hap hap, slik.
En wat vond Robert er zelf van: ‘Lullaby’ is my least favorite track, but I suppose it’s a sensible choice because it sounds very Cure-like
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/7/74/Lullaby.jpg
Punten : 33
Nom. : 8
Nr. 1 van : niemand
The Cure werd wel vaker genoemd, Lullaby had evenveel punten als de nummer 11 maar had 3 nominaties meer, zo kreeg dit lied een mooie 10e plek in onze top 10.
Creepy liedje de sfeer is somber en beklemmend en depressief zoals heel het Disintegration album.
Misschien is dit lied met enige fantasie nog wel de vrolijke noot te noemen.
Zoals wel vaker fluistert Robert Smith zich het lied in en dan komt die mooie langzame melodie, ritmisch klappen en Robert begint te zingen.
On candy stripe legs the Spiderman comes
Softly through the shadow of the evenin' sun
Stealin' past the windows of the blissfully dead
Looking for the victim shivering in bed
Sluipend als de spin wordt je langzaam maar zeker gevangen door dit lied, hap, hap hap, slik.
En wat vond Robert er zelf van: ‘Lullaby’ is my least favorite track, but I suppose it’s a sensible choice because it sounds very Cure-like
0
geplaatst: 5 juni 2015, 08:54 uur
Mijn nummer 9. Had dit nummer wel wat hoger verwacht, maar misschien krijgen we nog wat Cure.
0
geplaatst: 5 juni 2015, 08:58 uur
Kabaam! Mijn numero 3. Heb ik altijd een waanzinnig sfeervol nummer gevonden, dit schijnbaar i.t.t. Robert Smith.... 

0
zaaf
geplaatst: 5 juni 2015, 09:04 uur
op t laatste moment eruit gehaald ten faveure van een tweede track van een album dat ik hoger heb zitten,,,, maar goed, terecht, logisch en verwacht dat ie erin staat.
0
Cured
geplaatst: 5 juni 2015, 09:14 uur
Had Lullaby ook niet : ik heb favorietere tracls op dat album, maar inderdaad.wat Zaaf zegt....niet vreemd.
0
geplaatst: 5 juni 2015, 09:16 uur
Mijn nr 3, mooie start van de top 10. En leuk om de dag te beginnen met een lullaby. 

0
geplaatst: 5 juni 2015, 09:17 uur
Deze had ik zelfs niet. Waanzinnig. Hopelijk volgen er nog wat nummers van Disintegration 

0
geplaatst: 5 juni 2015, 10:02 uur
Nee dat lijkt mij ook niet, voor mij een wat mindere track van het album maar dat is in dit geval nog steeds de moeite waard.
0
geplaatst: 5 juni 2015, 10:07 uur
Ik heb me (met grote moeite) weten te beperken tot slechts 2 nummers in m'n top 10 van het beste aller tijden. Deze zat daar niet bij, maar desondanks geen klachten 

0
geplaatst: 5 juni 2015, 10:16 uur
9. The Cure - Fascination Street
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/5/54/Fascinationstreet.jpg/220px-Fascinationstreet.jpg
Punten : 34
Nom. : 5
Nr. 1 van : nelis
1 puntje meer en weer the Cure, gisteravond kwam het lijstje van Nelis nog binnen en zorgde daarmee voor een top 10 notering.
Het zit dit jaar allemaal heel dicht op elkaar.
Dat basloopje aan het begin is al heel mooi, de gitaar, drum en keyboards rekken het intro op tot bijna anderhalve minuut.
Smith zingt die openingszin echt heel erg mooi en dan gaat langzaam maar zeker de beat er in
Let's move to the beat like we know that it's over
Blijf nu nog maar eens stilzitten.
Het is niet alleen Nelis favoriet van Distintegration maar ook die van mij (maar net niet in mijn top 10).
Wij gebruiken de normale clip.
Er is overigens ook een extended mix (Mixed Up), maar die vind ik met zijn gebliep in het intro helemaal niets.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/5/54/Fascinationstreet.jpg/220px-Fascinationstreet.jpg
Punten : 34
Nom. : 5
Nr. 1 van : nelis
1 puntje meer en weer the Cure, gisteravond kwam het lijstje van Nelis nog binnen en zorgde daarmee voor een top 10 notering.
Het zit dit jaar allemaal heel dicht op elkaar.
Dat basloopje aan het begin is al heel mooi, de gitaar, drum en keyboards rekken het intro op tot bijna anderhalve minuut.
Smith zingt die openingszin echt heel erg mooi en dan gaat langzaam maar zeker de beat er in
Let's move to the beat like we know that it's over
Blijf nu nog maar eens stilzitten.
Het is niet alleen Nelis favoriet van Distintegration maar ook die van mij (maar net niet in mijn top 10).
Wij gebruiken de normale clip.
Er is overigens ook een extended mix (Mixed Up), maar die vind ik met zijn gebliep in het intro helemaal niets.
0
geplaatst: 5 juni 2015, 10:21 uur
Deze had ik wel, op #4, maar kon ook op #1 hebben gestaan hoor. Bloeddorstig geniaal.
0
geplaatst: 5 juni 2015, 10:29 uur
En af en toe een pixiesje en een stenen roosje, waarom niet? Voor mij toch duidelijk the big three van dat jaar hoor. Voor mij dus een matig jaar (of juist niet).
0
geplaatst: 5 juni 2015, 10:31 uur
GrafGantz schreef:
Ik heb me (met grote moeite) weten te beperken tot slechts 2 nummers in m'n top 10 van het beste aller tijden. Deze zat daar niet bij, maar desondanks geen klachten
Herhaling dienstmededeling.
0
geplaatst: 5 juni 2015, 10:33 uur
Rudi S schreef:
Mixed Up, ja, een van de meest overbodige albums uit de muziekgeschiedenis.
0
Cured
geplaatst: 5 juni 2015, 10:48 uur
Ik ook , die versie daar van FS is één van mijn favoriete versies 'evah' .
Gaat goed zo met de top 10 ! Nog 8 Cure nummers
.
edit: klasse, nelis....en bedankt !
Gaat goed zo met de top 10 ! Nog 8 Cure nummers
.edit: klasse, nelis....en bedankt !

0
geplaatst: 5 juni 2015, 11:05 uur
Lukas schreef:
The Cure top 10?
The Cure top 10?
Hhhmm welke 2 zouden het dan niet halen? Wel verrassend dat de 2 bekendste al geweest zijn

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 5 juni 2015, 11:26 uur
Johnny Marr schreef:
En af en toe een pixiesje en een stenen roosje, waarom niet? Voor mij toch duidelijk the big three van dat jaar hoor. Voor mij dus een matig jaar (of juist niet).
Ik vind 1989 ook een mindet jaar. Zeker in diversiteit.
0
geplaatst: 5 juni 2015, 11:34 uur
Dit is voor mij het enige jaar van de '80s met drie albums met de maximale score. Dus ik ben waarschijnlijk de laatste die dit als een minder jaar zou kwalificeren. Ook wat betreft losse nummers kiezen was dit voor mij het lastigste jaar tot nog toe.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.