MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Vast niet, die krijgt maar 1 schamel puntje van mij.

(ik maak hier wel vrienden geloof ik)

thelion schreef:
Maar euhhhh

Is Bill Withers wellicht kans hebber op een van de 2 overgebleven plaatsen.....??????

Ik ga er toch vanuit dat Brown Sugar nog komt, misschien zelfs dat Lennon liedje

thelion schreef:
(quote)

+8 = 26

+ 8 = 34

Bizar welke nummers al zijn langsgekomen. Stones en Inner City Blues had ik namelijk achterin de top-10 verwacht. Of zie ik nog een nummer over het hoofd?

EDIT: Nee he, toch geen Imagine?

EDIT: En Riders on the Storm is er natuurlijk ook nog Die zal wel gewonnen hebben.

thelion schreef:
Is Bill Withers wellicht kans hebber op een van de 2 overgebleven plaatsen.....??????
In dat geval zouden mijn tien en negen punten nog komen, dat zou een feestje zijn!

Dat Stairway niet wint verbaasd me zeer (in positieve zin). Weinig mis met het nummer maar ik heb er niets mee. Baba vind ik bijzonder vervelend... (excuus!)

Brown Sugar ben ik blijkbaar vergeten, die had nog wel één of twee puntjes meegepakt.

Bill heeft dus ook zo-wie-zo ook al 19 punten

Riders on the storm en Brown sugar?

Cured
Vanavond de ontknoping... ...ik ben zo pleite.

Simon77 schreef:
Riders on the storm en Brown sugar?

Juist!
Hoewel een open deur, maar die zal het zijn.

Brown Sugar op 2 en Riders On The Storm op 1?

west schreef:
Brown Sugah op 2 en Riders On The Storm op 1?

Die zullen het zijn, maar het kan net zo goed andersom zijn

Cured
2. Riders On The Storm - The Doors
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1/1f/Ridersonthestorm.jpg

Punten : 81
Nom. : 12x
Nr. 1 van : Johnny Marr en Simon77

Het 2e nummer van L.A. Woman, maar nu de afsluiter van dat album. Ook deze de hele week al dik in de Top 10 en zelfs 2 keer de Nr. 1 positie in handen gehad, maar moest gedurende donderdagavond toch de hoogste notering prijsgeven.

Riders On The Storm was de laatst opgenomen song van The Doors van dit album en ook de laatste opname met Jim Morrison. de song werd in juni uitgebracht en op 3 juli '71zou Jim overlijden......
Volgens Robbie Krieger was de song geïnspireerd door de song 'Ghost Riders In The Sky. Er zitten ook echt 'slecht weer' effecten in en Ray Manzarek 'imiteert' ook op zijn elektrische piano de neer-gutsende regen. Naast Light My Fire de bekendste Doors classic.

Één van de fijnste nummers van deze band. Aangezien ik Brown Sugar niet verwacht zet ik in op een eindoverwinning voor Marvin ! Iets met wens en vader van de gedachte..

Cured
Na 20.00 uur....de Nr. 1 !

In tegenstelling tot Edgar18 ben ik wat realistischer en wens ik niets te weten over vaders en gedachten, denk ik dat de overwinning uiteindelijk toch naar Bill zal gaan.........
Ja ik ben ook eens positief........

thelion schreef:
I denk ik dat de overwinning uiteindelijk toch naar Bill zal gaan.........
Ja ik ben ook eens positief........

Thanks dude.
http://www.themarysue.com/wp-content/uploads/2014/11/bill.jpg

Pas op of ik stuur Lenny Kravitz op je af

thelion schreef:
denk ik dat de overwinning uiteindelijk toch naar Bill zal gaan.........
Dat zou nog een fractie fijner zijn dan Marvin. En dan te bedenken dat het de afgelopen week nog geen enkele keer is gegaan over de klassiekers van Scott-Heron en Hathaway. Wat een jaar dat 1971..

Gil heb ik ook in mijn Top 10, voor Donny was helaas geen plaats meer...............

Hopelijk NIET brown sugar op 1. Totaal niet het beste nummer van Sticky Fingers, Can't You Hear Me Knocking is nog vééél beter. En ik hoop Inner City Blues op 1, dat was mijn nummer 2.

Johnny Marr schreef:
Hopelijk NIET brown sugar op 1. Totaal niet het beste nummer van Sticky Fingers, Can't You Hear Me Knocking is nog vééél beter. En ik hoop Inner City Blues op 1, dat was mijn nummer 2.

Oh, dan heeft hij wel veel punten, ik heb even gekeken > 40 is nodig voor de top 10 en dat heeft mijn nummero 1 , wel een verrassing en geen stones

Rudi S schreef:
(quote)

Oh, dan heeft hij wel veel punten, ik heb even gekeken > 40 is nodig voor d top 10 en dat heeft mijn nummero 1 , wel een verrassing en geen stones

Does it make you wanna holler?

Johnny Marr schreef:

Ik heb Sister Morphine in m'n lijstje. Misschien inderdaad niet The Stones op #1 vanwege te weinig consensus?

Wat een standaard top-5 zeg
Wel heel beroerd.

johan de witt schreef:
Wat een standaard top-5 zeg
Wel heel beroerd.

Ik weet niet, ik heb vooraf een workshop met Leo Blokhuis gedaan.

Cured
Kom op, Johan, dat moet jij nou juist niet zeggen . Maggot Brain's 9 minuten 'gitaarsolo' is minder standaard/toegankelijker dan een Bowie, als Life On Mars wel een wat ingewikkelder compositie dan andere nummers van hem.

Top-4 bedoel ik dan eigenlijk. Baba, Stairway en Riders vind ik wel heel standaard, maar misschien dat dit spel ook wel noopt tot het kiezen van de standaardsongs.

Cured
Ik vind de nrs. 2 t/ 5 voorlopig ook de beste van de Top 10, maar wie ben ik.

Stairway en Riders kan ik na al die jaren nog steeds geen standaard songs vinden: ze blijven bijzonder (mooi).

Zeg het is 20.00 uur geweest Cured!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:36 uur

geplaatst: vandaag om 14:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.