Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 16 juni 2015, 16:18 uur
0
geplaatst: 16 juni 2015, 16:18 uur
Het staat dan ook een obscuur album uit 1991 met 19 stemmen. Uit Nederland. Gezien het genre is het voor ons allebei wel iets om eens te gaan luisteren.
0
geplaatst: 16 juni 2015, 16:22 uur
Teunnis schreef:
Het staat dan ook een obscuur album uit 1991 met 19 stemmen. Uit Nederland. Gezien het genre is het voor ons allebei wel iets om eens te gaan luisteren.
Ik heb al een andere artiest met een Q in de lijst, maar dan van onze zuiderburen

0
zaaf
geplaatst: 16 juni 2015, 16:26 uur
GrafGantz schreef:
Ik heb al een andere artiest met een Q in de lijst, maar dan van onze zuiderburen
die voor 4 oren?(quote)
0
geplaatst: 16 juni 2015, 16:30 uur
En ook die ga ik maar even in mijn lijstje zetten om eens te luisteren.
0
geplaatst: 16 juni 2015, 16:34 uur
Over onze zuiderburen gesproken. De Second Summer of Love was dan wel net afgelopen, maar in België was het nog steeds het tijdperk van liefde. Dan moet je wel oppassen voor Stella.
0
geplaatst: 16 juni 2015, 16:42 uur
De new beat oerversie van het tijdperk van de liefde toch? Of is de befaamde jam op je lepel-remix ook al uit 1990?
Trouwens nog 10 jaar voordat ik 45+ ben.
De Belgische Q (de wie?) moest ik over nadenken...
Trouwens nog 10 jaar voordat ik 45+ ben.

De Belgische Q (de wie?) moest ik over nadenken...
0
geplaatst: 16 juni 2015, 16:52 uur
herman schreef:
De new beat oerversie van het tijdperk van de liefde toch? Of is de befaamde jam op je lepel-remix ook al uit 1990?
Nee, maar daar moet je dit jaar wel al op stemmen. Remixen worden geteld in het jaar van het origineel.
En dat gaat steeds lastiger worden om dat allemaal goed bij te houden...
0
geplaatst: 16 juni 2015, 17:05 uur
Oja, dat is waar ook. Nouja, dan is het jammer. Vind hem wel goed, maar ook weer geen top 10 materiaal denk ik.
0
geplaatst: 16 juni 2015, 19:54 uur
Rudi S, kun je mij vertellen wanneer de deadline is voor het inleveren van de lijstjes? Die heb je volgens mij nog niet bekendgemaakt. (Of ik kan het gewoon niet vinden
).
Als die deadline nog minimaal 24 uur weg ligt haak ik waarschijnlijk aan.
).Als die deadline nog minimaal 24 uur weg ligt haak ik waarschijnlijk aan.
0
geplaatst: 16 juni 2015, 20:00 uur
stoepkrijt schreef:
Rudi S, kun je mij vertellen wanneer de deadline is voor het inleveren van de lijstjes? Die heb je volgens mij nog niet bekendgemaakt. (Of ik kan het gewoon niet vinden
).
Als die deadline nog minimaal 24 uur weg ligt haak ik waarschijnlijk aan.
zoals altijd donderdag 23.00 lijkt meRudi S, kun je mij vertellen wanneer de deadline is voor het inleveren van de lijstjes? Die heb je volgens mij nog niet bekendgemaakt. (Of ik kan het gewoon niet vinden
).Als die deadline nog minimaal 24 uur weg ligt haak ik waarschijnlijk aan.
0
geplaatst: 16 juni 2015, 20:33 uur
Dankjewel vigil! Voor die tijd krijg ik nog wel een lijstje in elkaar geflanst.
0
geplaatst: 16 juni 2015, 20:35 uur
Gezien je avatar hoeven we ook niet al te veel grote verrassingen te verwachten 

0
geplaatst: 16 juni 2015, 20:56 uur
In mijn top 1 zullen inderdaad niet veel verrassingen staan.
Daarachter is nog van alles mogelijk!
0
geplaatst: 16 juni 2015, 21:26 uur
0
geplaatst: 16 juni 2015, 21:35 uur
En nu ik weer ........... 
Voordat het spektakel losbarst, hier een overzichtje van het muziekjaar 1990.
Hoor ik gejuich ? Mooi !!!
* 21 Juli 1990 wordt er een stukje geschiedenis geschreven als tussen de Postdamer Platz en de Brandenburg Gate in Berlijn, Pink Floyd's The Wall wordt uitgevoerd.
Helaas geen Pink Floyd zelf- die bestonden wel weer, maar zonder Roger Waters. Diezelfde Waters was hier wel de aanjager en organisator.
De Berlijnse muur was 8 maanden ervoor gevallen en dan is de fameuze rockopera natuurlijk geschikt.
Naast Waters en band maakten veel bekenden hun opwachting. Sinead'O Connor, The Band, Paul Carrack, Bryan Adams, Cindy Lauper, Marianne Faitfull, The Scorpions en ook Van The Man Morrisson.
Het zag er allemaal fantastisch uit, maar de techniek faalde en de acts waren niet allemaal even geschikt. De mannen van The Band verknalden Mother , door tergend vals te zingen in het coirtje die Sinead haar leadpartij moest begeleiden. Cindy Lauper met haar gebler tijdens Another Brick In The Wall.....nee, niet fijn.
Van the Man die de timing van Comfortably Numb niet begreep......
In alles bleek dat de voorbereiding te kort was voor een megaspektakel. Gelukkig hebben we de dvd nog. Daar was alles rechtgezet. Pffff.
* Alles liep een beetje door elkaar heen in 1990.
Populaire dance acts als Snap, Technotronic , Stevie V en Beats International, scoorden hoog, maar veel werd er nadien niet meer van vernomen.
Old Blues Bard John Lee Hooker maakte een glorieuze come-back met The Healer en Gary Moore ging met heel veel succes de Blues spelen. Still Got The Blues ( de single en het album) scoort waanzinnig.
En ook de eind 60's worden weer hevig in de armen gesloten. De reden is duidelijk; De serie Tour Of Duty ( over oorlog Vietnam) is zeer populair en slim worden de liedjes die er in voor komen op een compilatie gezet. Het 1e deel is het meest succesvol. The Stones scoren zelfs weer een hit met Paint It Black.
*1990 is ook het jaar dat gitaarheld Stevie Ray Vaughn tragisch het leven laat.
Op 27 Augustus verongelukt Vaughn als de helicopter die hem vervoerd neerstort. De dag ervoor had hij nog opgetreden. Eric Clapton speelde daar ook. Er gaan verhalen dat E.C ook was benadert om met dezelfde helicopter te gaan, maar hij besloot om op een andere manier te reizen. Vaughn werd slechts 35 jaar. Een triest einde van eenheel groot artiest.
Vliegen en Rock 'Roll.....geen goeie combi
* Eveneens overleden in "90" :
Mel Appelby ( 23) van het duo Mel & Kim.
Andrew Wood ( 24) Vocalist van de grunge band Mother Love Bone
Nico "foxy foxtrot" Haak ( 51) Geen introductie nodig.
Sammy Davis jr. ( 64) Acteur, zanger, zware drinker.
Drie jazz legends: Art Blakey ( 71) Dexter Gordon (67) en Sarah Vaugh. ( 66)
R.I.P
Voor later.....veel plezier met de top 10 van 1990.
Ennuuh.....niet vergeten je lijstje door te sturen naar Rudi.

Voordat het spektakel losbarst, hier een overzichtje van het muziekjaar 1990.
Hoor ik gejuich ? Mooi !!!

* 21 Juli 1990 wordt er een stukje geschiedenis geschreven als tussen de Postdamer Platz en de Brandenburg Gate in Berlijn, Pink Floyd's The Wall wordt uitgevoerd.
Helaas geen Pink Floyd zelf- die bestonden wel weer, maar zonder Roger Waters. Diezelfde Waters was hier wel de aanjager en organisator.
De Berlijnse muur was 8 maanden ervoor gevallen en dan is de fameuze rockopera natuurlijk geschikt.
Naast Waters en band maakten veel bekenden hun opwachting. Sinead'O Connor, The Band, Paul Carrack, Bryan Adams, Cindy Lauper, Marianne Faitfull, The Scorpions en ook Van The Man Morrisson.
Het zag er allemaal fantastisch uit, maar de techniek faalde en de acts waren niet allemaal even geschikt. De mannen van The Band verknalden Mother , door tergend vals te zingen in het coirtje die Sinead haar leadpartij moest begeleiden. Cindy Lauper met haar gebler tijdens Another Brick In The Wall.....nee, niet fijn.
Van the Man die de timing van Comfortably Numb niet begreep......

In alles bleek dat de voorbereiding te kort was voor een megaspektakel. Gelukkig hebben we de dvd nog. Daar was alles rechtgezet. Pffff.

* Alles liep een beetje door elkaar heen in 1990.
Populaire dance acts als Snap, Technotronic , Stevie V en Beats International, scoorden hoog, maar veel werd er nadien niet meer van vernomen.
Old Blues Bard John Lee Hooker maakte een glorieuze come-back met The Healer en Gary Moore ging met heel veel succes de Blues spelen. Still Got The Blues ( de single en het album) scoort waanzinnig.
En ook de eind 60's worden weer hevig in de armen gesloten. De reden is duidelijk; De serie Tour Of Duty ( over oorlog Vietnam) is zeer populair en slim worden de liedjes die er in voor komen op een compilatie gezet. Het 1e deel is het meest succesvol. The Stones scoren zelfs weer een hit met Paint It Black.
*1990 is ook het jaar dat gitaarheld Stevie Ray Vaughn tragisch het leven laat.
Op 27 Augustus verongelukt Vaughn als de helicopter die hem vervoerd neerstort. De dag ervoor had hij nog opgetreden. Eric Clapton speelde daar ook. Er gaan verhalen dat E.C ook was benadert om met dezelfde helicopter te gaan, maar hij besloot om op een andere manier te reizen. Vaughn werd slechts 35 jaar. Een triest einde van eenheel groot artiest.
Vliegen en Rock 'Roll.....geen goeie combi

* Eveneens overleden in "90" :
Mel Appelby ( 23) van het duo Mel & Kim.
Andrew Wood ( 24) Vocalist van de grunge band Mother Love Bone
Nico "foxy foxtrot" Haak ( 51) Geen introductie nodig.
Sammy Davis jr. ( 64) Acteur, zanger, zware drinker.
Drie jazz legends: Art Blakey ( 71) Dexter Gordon (67) en Sarah Vaugh. ( 66)
R.I.P
Voor later.....veel plezier met de top 10 van 1990.
Ennuuh.....niet vergeten je lijstje door te sturen naar Rudi.
0
zaaf
geplaatst: 16 juni 2015, 21:50 uur
yeah! bikkel rules!
dank vriend, dat heb je weer mooi gedaan. nog even Snap in mn lijstje integreren en hij kan naar rudi.
dank vriend, dat heb je weer mooi gedaan. nog even Snap in mn lijstje integreren en hij kan naar rudi.
0
geplaatst: 16 juni 2015, 22:11 uur
zaaf schreef:
yeah! bikkel rules!
yeah! bikkel rules!
Dank kerel ! Misschien deze ??................
Ome Henk - Ik ben verkouwe! - YouTube
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 16 juni 2015, 22:23 uur
stoepkrijt schreef:
Daarachter is nog van alles mogelijk! Ben benieuwd naar de keuze van Violator, ik heb er ook 1 van
0
zaaf
geplaatst: 16 juni 2015, 22:40 uur
het scheelt dat PJ al is geweest, maar er is nog wat stemmenspreiding mogelijk...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.