Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 19 juni 2015, 16:18 uur
west schreef:
Hoe kan dat nou? Ik ben het fantastische Thunderstruck met die geweldige riff nergens tegengekomen. Anders had 'ie van mij 10 punten gehad....
40 punten in totaal dus.
(quote)
Hoe kan dat nou? Ik ben het fantastische Thunderstruck met die geweldige riff nergens tegengekomen. Anders had 'ie van mij 10 punten gehad....

40 punten in totaal dus.
Hoe kan dat nou West

Maar ik moet er niet te veel over zeggen want ik was MJ 1x vergeten

0
geplaatst: 19 juni 2015, 16:19 uur
Thunderstruck opent wel met een geweldig gitaarspel.
Nog eventjes een video van een mooi gitaarduel.
Natuurlijk speelt Steve Vai in het echt ook de partij van karate kid.
Nog eventjes een video van een mooi gitaarduel.
Natuurlijk speelt Steve Vai in het echt ook de partij van karate kid.
0
geplaatst: 19 juni 2015, 16:20 uur
Oooooooh zoooo doe je dat: je zet het jaar er gewoon achter. Daar kom ik dus nu pas achter....

0
geplaatst: 19 juni 2015, 16:22 uur
west schreef:
Oooooooh zoooo doe je dat: je zet het jaar er gewoon achter. Daar kom ik dus nu pas achter....
(quote)
Ik hoop dat dit een grapje is

0
geplaatst: 19 juni 2015, 16:32 uur
Telamon schreef:
Vooruit, heb ik gedaan, en vind het nog steeds niet mooi. Te gladjes, te binnen de lijntjes, en van de zang als rond 2:50 krijg ik jeuk.
Ik hoop niet dat je nog meer onderbouwing verwacht als iemand iets niet mooi vind...
(quote)
Vooruit, heb ik gedaan, en vind het nog steeds niet mooi. Te gladjes, te binnen de lijntjes, en van de zang als rond 2:50 krijg ik jeuk.
Ik hoop niet dat je nog meer onderbouwing verwacht als iemand iets niet mooi vind...
Je moet hem gewoon nog even 10 keer draaien, dan ga je het wel snappen.

0
Cured
geplaatst: 19 juni 2015, 17:15 uur
Houthakker !!
..., oh nee ; een jaar te vroeg
, maar verder....Come As You Are !
..., oh nee ; een jaar te vroeg
, maar verder....Come As You Are !
0
geplaatst: 19 juni 2015, 17:30 uur
Kijk dat is nog eens vakwerk, waarom mag ik die niet presenteren 

0
geplaatst: 19 juni 2015, 18:41 uur
Vooruit omdat jullie zo aardig zijn doen wij er nog eentje, morgen wordt het pas echt spannend 

0
geplaatst: 19 juni 2015, 18:45 uur
6. Fish - Vigil in a Wilderness of Mirrors
http://classicrockmag.nl/wp-content/uploads/2015/01/Vigil-Wilderness.png
Punten : 32
Nom. : 5
Nr. 1 van: vigil (wie anders).
Vigil in a wilderness of mirrors nestelde zich al snel bovenin de top 10 en bleef tot het einde zijn positie vasthouden.
Weer een track van een debuut hoewel Fish natuurlijk hier al eerder scoorde met de band Marillion.
Vigil is door Fish geschreven samen met toetsenist Mickey Simmonds en heeft een Marillion achtige langzame opening.
Mooie zang , sterke refreinen en een mooie melodie, het folky middendeel draagt ook bij tot het luisterplezier.
Fish heeft nog diezelfde felheid als in zijn beste Marillion jaren en hij wilde nog gehoord worden.
Listen to me
Just hear me out
If I could have your attention
Just quieten down for a voice in the crowd
I get so confused and I don't understand
I know you feel the same way you've always wanted to say
But you don't get the chance
Just a voice in the crowd
http://classicrockmag.nl/wp-content/uploads/2015/01/Vigil-Wilderness.png
Punten : 32
Nom. : 5
Nr. 1 van: vigil (wie anders).
Vigil in a wilderness of mirrors nestelde zich al snel bovenin de top 10 en bleef tot het einde zijn positie vasthouden.
Weer een track van een debuut hoewel Fish natuurlijk hier al eerder scoorde met de band Marillion.
Vigil is door Fish geschreven samen met toetsenist Mickey Simmonds en heeft een Marillion achtige langzame opening.
Mooie zang , sterke refreinen en een mooie melodie, het folky middendeel draagt ook bij tot het luisterplezier.
Fish heeft nog diezelfde felheid als in zijn beste Marillion jaren en hij wilde nog gehoord worden.
Listen to me
Just hear me out
If I could have your attention
Just quieten down for a voice in the crowd
I get so confused and I don't understand
I know you feel the same way you've always wanted to say
But you don't get the chance
Just a voice in the crowd
0
geplaatst: 19 juni 2015, 19:00 uur
Queensryche... AC/DC... Fish...
Gelukkig staan daar Three Days en Vapour Trail tegenover. Het is tot nu toe echt hit or miss.
Gelukkig staan daar Three Days en Vapour Trail tegenover. Het is tot nu toe echt hit or miss.
0
Telamon
geplaatst: 19 juni 2015, 19:12 uur
Teunnis schreef:
Je zou denken dat t Excel sheetje nog steeds niet klopt...
0
geplaatst: 19 juni 2015, 19:21 uur
Teunnis schreef:
Dat zijn nou net de 2 mindere nummers die voorbij zijn gekomen

0
geplaatst: 19 juni 2015, 19:31 uur

Het excel sheetje klopt en heeft van het begin af aan geklopt.

De naam van de band was in een geval verkeerd geschreven en werd dus apart geteld, per ronde zijn er zo'n 160 liedjes .
0
geplaatst: 19 juni 2015, 19:41 uur
Mooi zo ! Fish er bij. Afwisseling is groot en gelukkig ( tot nu toe) allemaal verschillende acts.
Heel verfrissend.
Heel verfrissend.

0
geplaatst: 19 juni 2015, 20:11 uur
Tot nu toe heb ik enkel Three Days in m'n top 10. Dat was wel direct mijn #2, wat een nummer. Van Ride had ik de opener. Ik verwacht wel nog een nummer van Madonna, toch?
0
geplaatst: 19 juni 2015, 20:17 uur
Johnny Marr schreef:
Ik verwacht wel nog een nummer van Madonna, toch?
Ik had het echt eerlijk waar in de planning zitten om een nummer van haar in m'n top 10 te zetten. Vervolgens bleek dat voor pak hem beet 15 nummers te gelden, Madge is een van de jammerlijke afvallers helaas.
0
geplaatst: 19 juni 2015, 20:19 uur
Fijn dat mijn nummer 1 het voor de verandering eens tot de top 10 geschopt heeft
.
.
0
zaaf
geplaatst: 19 juni 2015, 20:28 uur
je had ook eindelijk eens een toffe nummer 1 
zonder gekheid, blij met je keuze lukas! eenzaam hoogtepunt thus far.

zonder gekheid, blij met je keuze lukas! eenzaam hoogtepunt thus far.
0
geplaatst: 19 juni 2015, 21:58 uur
Teunnis schreef:
Queensryche... AC/DC... . Het is tot nu toe echt hit or miss.
Queensryche... AC/DC... . Het is tot nu toe echt hit or miss.
Wat leuk dat je AC/DC zo goed vindt!

0
geplaatst: 19 juni 2015, 22:00 uur
Johnny Marr schreef:
Ook hier is het niet gelukt voor Madonna. 26e zelfs

Maar dit jaar was wel extreem lastig. Ik had in eerste instantie 29 nummers die per se in mijn top-30 moesten en toen herman nog met een massieve aanval kwam werden dat er precies 30. Waarbij mijn nummer 30 weinig onder hoeft te doen voor mijn nummer 1. Het ontbreekt in 1990 aan een echt ultiem hoogtepunt, maar er is dus meer dan genoeg in de categorie daar net onder. In een andere bui had ik Madonna misschien wel in mijn top-10 gezet.
0
Cured
geplaatst: 20 juni 2015, 06:32 uur
Ik verwacht nog zeker Depeche Mode en ........ MC Hammer/Vanilla Ice
.
.
0
geplaatst: 20 juni 2015, 07:55 uur
5. Primal Scream - Loaded
http://www.primalscream.net/cdn/mceuploads/releases/loaded-ep.jpg
Punten : 34
Nom. : 6
Nr. 1 van: west
Op de een of andere manier moet ik hierbij altijd aan herman denken als ik dit hoor.
Mooi dat er toch aan Primal Scream gedacht is.
In 1989 is toch een mooie als I'm Losing More Than I'll Ever Have niet eens in het geweld aan bod gekomen.
Omdat alles erg dicht op elkaar zit was het onder de top 3 best spannend en dus ook voor de nummer 5.
Heerlijke fusie van rock en dance, als je een plaat begint met Peter Fonda mag je wel iets boeiends verwachten en dat komt er ook.
Lekker ritme, en vooral de prachtig gekozen samples, de album uitvoering precies lang genoeg.
Deze single (4 minuten, er was ook een langere 12”) was de voorloper van het album Screamadelica (1991) waar de 7 minuten uitvoering staat, die smokkel ik hieronder even binnen.
http://www.primalscream.net/cdn/mceuploads/releases/loaded-ep.jpg
Punten : 34
Nom. : 6
Nr. 1 van: west
Op de een of andere manier moet ik hierbij altijd aan herman denken als ik dit hoor.
Mooi dat er toch aan Primal Scream gedacht is.
In 1989 is toch een mooie als I'm Losing More Than I'll Ever Have niet eens in het geweld aan bod gekomen.
Omdat alles erg dicht op elkaar zit was het onder de top 3 best spannend en dus ook voor de nummer 5.
Heerlijke fusie van rock en dance, als je een plaat begint met Peter Fonda mag je wel iets boeiends verwachten en dat komt er ook.
Lekker ritme, en vooral de prachtig gekozen samples, de album uitvoering precies lang genoeg.
Deze single (4 minuten, er was ook een langere 12”) was de voorloper van het album Screamadelica (1991) waar de 7 minuten uitvoering staat, die smokkel ik hieronder even binnen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.