Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 3 juli 2015, 09:49 uur
9. Orbital - Halcyon + On + On
http://streamd.hitparade.ch/cdimages/orbital-halcyon_s.jpg
Punten : 43
Nom. : 6
Nr. 1 van: ArthurDZ Dwejkk_
Halcyon + On + On moest op het einde ook nog even bibberen, maar had zeker met die 2 topnoteringen nog genoeg buffer voor een top 10 notering.
Electronic deed het sowieso goed in 1992 bij ons.
Halcyon staat voor een rustgevend middel wat populair was bij de moeder van de bandleden.
De muziek is ook heerlijk rustgevend, dromerig zelfs, je zweeft echt op de melodie mee, dan komt er toch een beat onder en komen wij ook de samples met zang tegen (o.a. van een andere dance / electronic klassieker die hier dit jaar ook al graag gezien was).
Grappig is de clip met Opus III zangeres in de rol van moeder.
http://streamd.hitparade.ch/cdimages/orbital-halcyon_s.jpg
Punten : 43
Nom. : 6
Nr. 1 van: ArthurDZ Dwejkk_
Halcyon + On + On moest op het einde ook nog even bibberen, maar had zeker met die 2 topnoteringen nog genoeg buffer voor een top 10 notering.
Electronic deed het sowieso goed in 1992 bij ons.
Halcyon staat voor een rustgevend middel wat populair was bij de moeder van de bandleden.
De muziek is ook heerlijk rustgevend, dromerig zelfs, je zweeft echt op de melodie mee, dan komt er toch een beat onder en komen wij ook de samples met zang tegen (o.a. van een andere dance / electronic klassieker die hier dit jaar ook al graag gezien was).
Grappig is de clip met Opus III zangeres in de rol van moeder.
0
geplaatst: 3 juli 2015, 09:51 uur
0
geplaatst: 3 juli 2015, 09:54 uur
Ha, die ja, ik wil jou niet teleurstellen, maar goed die titel leent zich er wel voor.

0
geplaatst: 3 juli 2015, 10:08 uur
Ik sla de pagina's lange flauwe kul met allerhande 'hints' zo nu en dan wel eens over
.
.
0
geplaatst: 3 juli 2015, 10:15 uur
Deze single uit 1992 heet gewoon Halcyon, de hierop gebaseerde albumtrack uit 1993 heeft de toevoeging +On+On. Rudi gebruikt hier ten onrechte beide namen door elkaar.
Mijn nummer 6 overigens, dus fijn dattie de top 10 gehaald heeft
Mijn nummer 6 overigens, dus fijn dattie de top 10 gehaald heeft

0
geplaatst: 3 juli 2015, 10:20 uur
Met Creep al direct mijn nr 3 in de eindlijst. Mooie start. Orbital is niet slecht, maar niet echt mijn ding.
0
geplaatst: 3 juli 2015, 10:23 uur
GrafGantz schreef:
Deze single uit 1992 heet gewoon Halcyon, de hierop gebaseerde albumtrack uit 1993 heeft de toevoeging +On+On. Rudi gebruikt hier ten onrechte beide namen door elkaar.
Oh, ik kende het nummer niet maar kreeg het liedje steeds binnen met die toevoeging (o.a. van de beide 10punters).
Bij jouw inzending heb ik het toen maar gecorrigeerd

0
geplaatst: 3 juli 2015, 10:30 uur
Ha, ze kennen de juiste titel van hun nummer 1 niet eens 
De geremixte albumtrack vind ik overigens beter, maar die mag helaas niet meespelen in 1993 vanwege de (vrij onbekende) singleversie uit 1992. Ik neem aan dat Arthur en Dwejkk hem vooral op 1 gezet hebben vanwege de 1993-versie, vandaar ook de toevoegingen in hun lijstjes.
Mijn keuze is puur voor de singleversie, anders had ie nog een paar plaatsen hoger gestaan (wellicht zelfs op plek 3). Blijft lastig met die remixes.

De geremixte albumtrack vind ik overigens beter, maar die mag helaas niet meespelen in 1993 vanwege de (vrij onbekende) singleversie uit 1992. Ik neem aan dat Arthur en Dwejkk hem vooral op 1 gezet hebben vanwege de 1993-versie, vandaar ook de toevoegingen in hun lijstjes.
Mijn keuze is puur voor de singleversie, anders had ie nog een paar plaatsen hoger gestaan (wellicht zelfs op plek 3). Blijft lastig met die remixes.
0
geplaatst: 3 juli 2015, 10:52 uur
Ik blijf de ontknopingen uiteraard wel volgen op Pitch.
En dan voor de verandering eens op maandagavond beginnen met mijn 1993 shortlist.

0
geplaatst: 3 juli 2015, 10:52 uur
Jee. Deze had ik niet verwacht. Geweldig nummernummer, mijn nummer 4.
0
geplaatst: 3 juli 2015, 11:51 uur
Creep is leuk..niet in mijn top 10..andere nummer kende ik niet..maar zo te horen klinkt t wel ok..easy..
0
geplaatst: 3 juli 2015, 12:32 uur
Wat was dat ook weer met Creep ?
Radiohead is toen toch beschuldigd van plagiaat ?
Een bepaald stukje zou gejat zijn uit The Air That I Breathe van Albert Hammond.
Het is nog bekender geworden toen The Hollies er in 1973 behoorlijk mee scoorden.
Nietemin....fijn nummer, maar geen top 10 voor mij. Dat komt later helemaal goed.
Radiohead is toen toch beschuldigd van plagiaat ?
Een bepaald stukje zou gejat zijn uit The Air That I Breathe van Albert Hammond.
Het is nog bekender geworden toen The Hollies er in 1973 behoorlijk mee scoorden.
Nietemin....fijn nummer, maar geen top 10 voor mij. Dat komt later helemaal goed.

0
geplaatst: 3 juli 2015, 12:47 uur
Dat van dat plagiaat wist ik niet..wie weet hebben ze bij al hun latere werk ook wel plagiaat gepleegd..blijkbaar toch niet zo n origineel bandje 

0
geplaatst: 3 juli 2015, 12:54 uur
Ha nee, zo erg is het ook weer niet. We hebben het hier niet over Led Zeppelin.
0
geplaatst: 3 juli 2015, 13:14 uur
8. Faith No More - Midlife Crisis
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/b/ba/Faithnomoremidlife.jpg/220px-Faithnomoremidlife.jpg
Punten : 44
Nom. : 7
Nr. 1 van: zaaf
Die 10punter van zaaf gisteren gaf natuurlijk de doorslag, 1 puntje meer dan de nummers 9 en 10.
Dat Angel Dust mee zou doen was wel zeer waarschijnlijk, dit nummer is hier op de site het populairst.
FNM klopte met Epic ook al eens bij ons op de deur, nu zijn ze eindelijk ook binnengelaten.
Volgens Patton zou dit liedje over Madonna (werktitel en ook weleens zo live gebracht) gaan?
Het liedje zelf is een fraaie mengelmoes van stijlen, hip hop, metal en pop ook kent het nummer enkel samples.
Midlife Crisis werd een hit en in die slipstream werd het album een succes, hun grootste succes haalde ze echter hier met een mooie 8e plek in onze top 10 van 1992.
You're perfect, yes, it's true
But without me you're only you
Your menstruating heart
It ain't bleedin' enough for two
It's a midlife crisis...
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/b/ba/Faithnomoremidlife.jpg/220px-Faithnomoremidlife.jpg
Punten : 44
Nom. : 7
Nr. 1 van: zaaf
Die 10punter van zaaf gisteren gaf natuurlijk de doorslag, 1 puntje meer dan de nummers 9 en 10.
Dat Angel Dust mee zou doen was wel zeer waarschijnlijk, dit nummer is hier op de site het populairst.
FNM klopte met Epic ook al eens bij ons op de deur, nu zijn ze eindelijk ook binnengelaten.
Volgens Patton zou dit liedje over Madonna (werktitel en ook weleens zo live gebracht) gaan?
Het liedje zelf is een fraaie mengelmoes van stijlen, hip hop, metal en pop ook kent het nummer enkel samples.
Midlife Crisis werd een hit en in die slipstream werd het album een succes, hun grootste succes haalde ze echter hier met een mooie 8e plek in onze top 10 van 1992.
You're perfect, yes, it's true
But without me you're only you
Your menstruating heart
It ain't bleedin' enough for two
It's a midlife crisis...
0
geplaatst: 3 juli 2015, 13:20 uur
Goed nummer..wel n fav band van me..nooit geweten dat t over Madonna ging 
Keb m zelf niet..

Keb m zelf niet..
0
geplaatst: 3 juli 2015, 13:24 uur
Leuk nummer van Faith No More, al stond ie niet in mijn lijstje. Wist ook niet dat het over Madonna zou gaan.
0
geplaatst: 3 juli 2015, 13:30 uur
Dat Madonna verhaal kwam/kom je overal toch wel tegen.
Midlife Crisis
Patton: "The song is based on a lot of observation and a lot of speculation. But in sort of a pointed way its kind of about Madonna...I think it was a particular time where I was being bombarded with her image on TV and in magazines and her whole schtick kind of speaks to me in that way...like she's going through some sort of problem. It seems she's getting a bit desperate." Mike has also said that its not so much about a midlife crisis, as he couldnt empathise in what it would feel like, but "it's more about creating false emotion, being emotional, dwelling on your emotions and in a sense inventing them."
bron Faith No More Frequently Answered Questions - old.fnm.com
Midlife Crisis
Patton: "The song is based on a lot of observation and a lot of speculation. But in sort of a pointed way its kind of about Madonna...I think it was a particular time where I was being bombarded with her image on TV and in magazines and her whole schtick kind of speaks to me in that way...like she's going through some sort of problem. It seems she's getting a bit desperate." Mike has also said that its not so much about a midlife crisis, as he couldnt empathise in what it would feel like, but "it's more about creating false emotion, being emotional, dwelling on your emotions and in a sense inventing them."
bron Faith No More Frequently Answered Questions - old.fnm.com
0
geplaatst: 3 juli 2015, 13:39 uur
top verhaal..id een mooi nummer..maar ik heb nog wat meer met Caffeine..dat nummer heeft zo n lekkere drive 
0
geplaatst: 3 juli 2015, 13:41 uur
Nog niks uit mijn top 10 langs gekomen..hopelijk word ik niet teleurgesteld...
0
geplaatst: 3 juli 2015, 13:44 uur
luigifort schreef:
Tip, liedjes kiezen die andere ook goed vinden

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.