MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
herman schreef:
Iets anders: in 1994 debuteert definitief misschien wel de populairste band uit de UK van midden jaren '90, maar de beste albumtrack van dat debuut kwam eind '93 al uit in beperkte oplage.

Bedoel jij die demo ep

Ja, die kwam ik tegen op rateyourmusic.

Gretz schreef:
(quote)

Baal nu wel flink dat ik geen tijd vond om te stemmen nu ik zie dat Creep 10e is geëindigd en Mia + Winter net buiten de lijst vallen. De twee laatstgenoemde nummers zouden mijn #1 en #2 geweest zijn.

Nou Mia stond 13 punten (tussen nummer 13 en 14 zit opeens een flink gat) achter Creep, maar Winter slechts 1.

herman schreef:
Iets anders: in 1994 debuteert definitief misschien wel de populairste band uit de UK van midden jaren '90, maar de beste albumtrack van dat debuut kwam eind '93 al uit in beperkte oplage.

Tja..wat mij betreft n andere band..maar dat is persoonlijke smaak..

Ja, ik vind ook een paar andere bands uit de UK leuker, maar die staan ook allemaal in mijn voorlopige shortlist van 78 nummers. Eens kijken welke 10 daaruit de lijst aan mogen gaan voeren.

herman schreef:
Ja, ik vind ook een paar andere bands uit de UK leuker, maar die staan ook allemaal in mijn voorlopige shortlist van 78 nummers. Eens kijken welke 10 daaruit de lijst aan mogen gaan voeren.

Ja drama he keb er ook zoveel..word helemaal leip ..hopelijk wordt 94 makkelijker

Then again gelukkig zijn er nu singles van die ene band..stel ze waren allemaal in 94 dan ben je zwaar de pineut

Rudi S schreef:
(quote)

Ja, dacht jij echt dat Spanjaarden hier in de winter komen filmen

Maar waar kwam al die sneeuw dan vandaan en die gure wind? We moesten binnen eten!

luigifort schreef:
stel ze waren allemaal in 94 dan ben je zwaar de pineut

Geloof mij, in '94 ben je sowieso de pineut
Maar of het zo onvoorspelbaar als dit jaar gaat worden en dan heb ik ook al geen idee wat de flop top 3 gaat worden

bikkel2 schreef:
Beetje laat.....maar hier dan alsnog mijn top 10
van 1992.

6. Los Lobos - When The Circus Comes To Town

Ik draai momenteel regelmatig Los Lobos.
Ik vond op I'm Not There (OST) een mooie Dylan cover van Los Lobos: Billy 1. De moeite waard, net als die hele Side Four van de LP (daarna: Tweedy, Lanegan, Willy Nelson & Calexico).

Longlist is teruggebracht naar 40 nummers, waarvan er een stuk of 14 strijden om een plek in de top 10.

west schreef:
(quote)

Ik draai momenteel regelmatig Los Lobos.
Ik vond op I'm Not There (OST) een mooie Dylan cover van Los Lobos: Billy 1. De moeite waard, net als die hele Side Four van de LP (daarna: Tweedy, Lanegan, Willy Nelson & Calexico).

Fijne band west idd. Thanx voor de tip.

herman schreef:
vigil nog bedankt voor het onder de aandacht brengen van J met L in het lied van de dag topic, want die had ik anders over het hoofd gezien zie ik nu. Gebeurt me altijd als singles in een later jaar zijn uitgebracht en ik het desbetreffende album niet bestemd heb.

J met L mag het van mij ook wel halen, heerlijke tune

Bij mij wel in ieder geval, niet zo hoog als ik eerst dacht maar dat ligt meer aan de enorme sterke concurrentie dan aan het lied van de butler

Rudi S schreef:
J met L mag het van mij ook wel halen, heerlijke tune

"Jannes - Laat Die Zon Maar Schijnen" is toch echt uit 2007 en niet uit 1993. Nog een paar maandjes geduld dus.

GrafGantz schreef:
(quote)

"Jannes - Laat Die Zon Maar Schijnen" is toch echt uit 2007 en niet uit 1993. Nog een paar maandjes geduld dus.

Oh, wat een pech, dat moet door het weer komen.
Wel jammer prachtig nummer, misschien ook iets voor Deric's campagne.
Prachtige koortjes.

Zo, het lijstje is verzonden

ik heb volgens mij nog niemand een lans zien breken voor den kameleon die over dezelfde achterbuurten zong als waar Pet Shop Boys een grote hit mee hadden halverwege de jaren 80. Enkel zijn de buurten verbeterd want er is nu zelfs een soort religeus verlicht persoon in da hood.

vigil schreef:
Zo, het lijstje is verzonden

ik heb volgens mij nog niemand een lans zien breken voor den kameleon die over dezelfde achterbuurten zong als waar Pet Shop Boys een grote hit mee hadden halverwege de jaren 80. Enkel zijn de buurten verbeterd want er is nu zelfs een soort religeus verlicht persoon in da hood.

Oei..doesn t ring a bell

Hier wel, al ben ik eigenlijk helemaal niet bekend met die soundtrack. Hoewel ik erg tegenstrijdige berichten lees hier op MuMe wellicht toch eens checken

Overigens vigil: suburbs zijn toch niet per definitie achterbuurten?

Nee dat klopt, maar in het geval van PSB sowieso wel

Dat het dezelfde suburs zouden zijn is waarschijnlijk ook niet helemaal waar, al zongen ze natuurlijk efkes later de Spaceboy wel de hitlijsten in dus ik sluit het ook niet helemaal uit

Telamon
De uitgedanste Marietje Jeen riep: Neem Me! Vandaag!
Voor Jeems geen probleem, hij kent haar, ze komt enkel als ze bovenop zit. En hij weet hoe t moet, hij schiet Kannonballen, maar soms ook Knikkers. Na de daad Ontwapenen, en Doen Alsof je Dood bent
op het zachte bed van Pluche. Ze is ook nog Zo Jong.

deric raven schreef:
7. Meat Loaf - I'd Do Anything for Love (But I Won't Do That)

Heerlijk nummer juist

Mee eens, niet z'n beste maar wel een prima track

Telamon schreef:
De uitgedanste Marietje Jeen riep: Neem Me! Vandaag! Voor Jeems geen probleem, hij kent haar, ze komt enkel als ze bovenop zit. En hij weet hoe t moet, hij schiet Kannonballen, maar soms ook Knikkers. Na de daad Ontwapenen, en Doen Alsof je Dood bent op het zachte bed van Pluche. Ze is ook nog Zo Jong.

Voor dit soort tekste kan je gewoon voor opgepakt worden hoor

Zeker, en 2,5 jaar cel meneertje.

Telamon
Rudi S schreef:
Zeker, en 2,5 jaar cel meneertje.

Haha, ik ben Marietje niet he!

Maar u refereert aan het strandseks berichtje van vanochtend ?

6. Jackyl – The Lumberjack

Parodie op het gitaargeweld, met de nadruk op de houthakkersblues van de grunge.
Gooi er een elektrische zaag tussendoor en je hebt een echt lied.
Muzikaal gezien zit het tussen Guns ‘N ‘ Roses en AC/DC in.
Brian Johnson van AC/DC zingt ook op een nummer van zijn album.
Die man in het begin van de clip lijkt op mijn schoonvader.
Ik moet bij dit nummer op de een of andere manier altijd aan Bertus Staigerpaip denken.
Scoorde hier best goed; haalde de 8e plek in de Top 40.

zaaf
deric raven schreef:
Die man in het begin van de clip lijkt op mijn schoonvader.
ook zo blij als je langskomt?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:55 uur

geplaatst: vandaag om 13:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.