MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
DjFrankie schreef:
Ik verwacht Tool nog wel

Puur toevallig staat Undertow nu op hier. Toevallig omdat het de keuze van m'n vriendin is die geen weet heeft van het feit dat we hier met 1993 bezig zijn

Mijn kopje thee is het overigens totaal niet, dus geen notering van mijn kant.

6. Suede – So Young

http://no4ko4.com/wordpress/wp-content/uploads/2011/04/soyoung.png

Punten : 34
Nom. : 6
Nr. 1 van : niemand

Weer een nummer wat de gehele week binnen en buiten de top 10 te vinden was.

Mijn nummer 2 in de onlangs gespeelde Suede greatest hits en nu dus ook in mijn top 10.
Heerlijke opener van dat geweldig debuut van Suede en laat het maar aan Brett Anderson om de nodige drama in een lied te brengen en dus horen wij Glam rock met hier en daar ook nog een falsetto, Flicker! Start.

Butler’s gitaar zorgt voor een heerlijke drive, de brug in het midden met Butler op piano geeft net dat extra waardoor deze 6e plek dik verdiend is.

Ah als deze het al gehaald heeft dan is Animal Nitrate wel een kandidaat voor het podium.

Heeft nooit echt geboterd tussen Suede en Graf dus ik hoop dat Herman er naast zit.

Ook bij mij op 6
Als die andere topsingle ook op dezelfde positie staat als bij mij ben ik zeer tevreden

Vind deze wel mooi, gave singlehoezen hadden ze ook ten tijde van hun eerste twee albums. Had zelf Pantomime Horse en Animal Nitrate, maar dan weer niet in mijn top 10.

Nu is er sowieso nog niets uit mijn top 10 langsgekomen, maar dat zal wel voor meer gelden.

Nog niks genoemd uit mijn top 10, hopelijk komt daar snel verandering in

Morgenvroeg eerst maar weer eens een verrassing lijkt mij zo

Rudi S schreef:
Mijn nummer 2 in de onlangs gespeelde Suede greatest hits en nu dus ook in mijn top 10.

Ok Rudi, nu is het leuk geweest. De grap is voorbij. Leg je eigen top 10 maar opzij (alles tot nu toe stond er zo ongeveer in) en ga morgen maar de echte top 10 van 1993 presenteren. Toch?

herman schreef:
Nu is er sowieso nog niets uit mijn top 10 langsgekomen, maar dat zal wel voor meer gelden.

Yup, zelfde hier. Verwacht toch nog wel 1of 2 nummers trouwens.

1993 is mijn top jaar, vooruit die van morgenochtend heb ik ook nog maar dan is het voorbij voor mij
De nummer 1 had ik eigenlijk ook horen te hebben, maar die heb ik gemist.

Hoezo gemist? Je ziet toch alles langskomen? Wat let je dan om nog een last minute wijziging in je eigen lijstje door te voeren?

GrafGantz schreef:
Wat let je dan om nog een last minute wijziging in je eigen lijstje door te voeren?

Ik luister alles wat vanaf het midden van de week rondom de top 10 staat, de nummer 1 ken ik wel maar bij terugluisteren vond ik het toch ook wel top 10 waardig, maar ik was ook best tevreden mijn al ingevoerde top 10.

Ah, auf so ein Fahrrad.

Suede, mijn nummer 5

zaaf
nou ik ga weer naar bed hoor...

Wakker gemaakt door zaaf

5. James - Laid

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/6/6b/Artworks-000040685797-7yd4nl-original.jpg/220px-Artworks-000040685797-7yd4nl-original.jpg

Punten : 35
Nom. : 5
Nr. 1 van : Telamon

Weer een puntje meer en weer een prachtig nummer, James stond al vrij snel redelijk goed in de top 10 , dit lied was deze week ook al te horen in het “lied van de dag topic” , dat wil ook wel helpen.
Maar wat wordt het weer een prachtige top 10, ik vind alle nummers fraai, was het een album met deze 10 nummers kreeg het van mij *****

Heerlijke melodie en drive, en wat een combinatie van tekst, muziek en clip, dit moet wel autobiografisch zijn.

This bed is on fire
With passionate love
The neighbours complain about the noises above
But she only comes when she's on top

Caught your hand inside the till
Slammed your fingers in the door
Fought with kitchen knives and skewers
Dressed me up in womens clothes
Messed around with gender roles
Dye my eyes and call me pretty

Die clip met dameskleding en die stem van Tim Booth’s die de hoogte in gaat.
Nog geen 3 minuten voor een ideaal popliedje, meer is toch ook niet nodig.

Mijn nummer 4
Fantastisch dat-ie het gehaald heeft,
toch een wat 'vergeten' band in Nederland, dacht ik altijd, maar nu scoren ze zeer goed in twee topics op rij.

Ze waren hier echt op hun best.

En nogmaals een band waar ik niet veel mee heb. Dit is niet echt mijn jaar geloof ik.

zaaf
zo. alweer wakker.
het blijft goed gaan met deze top 10. en rudi's woorden blijven bemoedigend stemmen.

ik haal even wat lekkers voor bij de koffie.

edit - nee idd, Suede is niet mijn ding. had ik verdrongen

GrafGantz schreef:
En nogmaals een band waar ik niet veel mee heb. Dit is niet echt mijn jaar geloof ik.

Geduld zoon.

Is goed pa.

Mooi liedje..haalde alleen mijn top 10 niet..

4. Counting Crows – Round Here

http://eil.com/images/main/Counting-Crows-Round-Here-126076.jpg

Punten : 45
Nom. : 6
Nr. 1 van : bikkel2

De 10punter van Bikkel en de beide 9punters van johnny en Deric waren al bijna voldoende voor een top 10 notering (30 punten nodig).
6 nominaties is niet veel, in 1979 hadden wij een nummer 4 met 5 nominaties ( 42 punten, de nummer 1 had 100 punten).
Het debuut van Counting Crows heb ik destijds met veel plezier ontvangen, de daarop volgend albums heb ik ook steeds weer gekocht, hoewel de liefde ondertussen wel is bekoeld.

Het lied stamt uit de tijd van zanger Adam Duritz vorige band en komt bij Counting Crows in een langzamere versie volledig tot bloei.
Mooie introductie en Duritz emotionele stem neemt je mee in het melancholische liedje, dit moet wel Bikkels favoriete herfstliedje zijn.
Duritz “maniertjes” (dichter zijn, tegen het einde schreeuwen, fans laten huilen) pakken hier goed uit, het einde is ook weer zeer mooi.

Wat zei Duritz er zelf over: "This is a song about me,", hoewel hij dat ook al eens over "Accidentally in Love" (Shrek 2 liedje) gezegd heeft.

Kijk !

Mooie notering en dito verhaal Rudi.
Heb wel meer melanchonische herfstmuziek die ik omarm, maar dit is idd een favo. Snik.

Mooi nummer..hele cd wel mooi. Als je mooie herfstmuziek wil horen..zou ik t album van Beth Gibbons en Rustin Man nemen..zij is van Portishead..hij van Talk Talk..fenomenaal album..

Is dat in duo vorm uitgebracht luigi ? Of apart.

Album heet Out of Season van Beth Gibbons en Rustin Man samen dus..1 album..prachtige samenwerking..jammer dat ze nooit n vervolg gemaakt hebben..

bikkel2 schreef:
Is dat in duo vorm uitgebracht luigi ? Of apart.

Beth Gibbons & Rustin Man - Out of Season (2002)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:48 uur

geplaatst: vandaag om 07:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.