MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
bikkel2 schreef:
Over U2 gesproken- 1 song op Zooropa zou toch opgevallen moeten zijn. Voor mij wel in ieder geval.

Mij benieuwen hoe de Counting Crows het gaat doen. Zeer fraai debuutalbum.

Zooropa is mijn fav u2 album dus die heb ik een paar keer hoog.. CC is id n erg mooi album..wel dol op..heb ik ook maar niet in top 10..

CC .....zeer hoog......zeer hoog !

U2 ook trouwens.

ja is een erg mooi album!

7. Red House Painters – Katy Song

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/b3/RHP-Rollercoaster.jpg

Punten : 34
Nom. : 5
Nr. 1 van : Dwejkk_

Evenveel punten als de nummer 6 echter een nominatie minder.

Was het vorig liedje al behoorlijk ingetogen, deze doet er nog een schepje bovenop.
Mark Kozelek die wij buiten Red House Painters ook nog kennen van Sun kil moon en diverse solo projecten, is de drijvende kracht achter deze band.
Katy Song is toch absoluut een van de hoogtepunten uit de discografie van Kozelek.
Het is een bitter lied zowel in de fraaie melodie als in de tekst, maar verdriet en treurigheid is vaak zo mooi.

A final sleep no words from my cutting
Mouth to your ear or taut wicked pinches
From my fingers to your bitter face
That I can't heal

I know tomorrow
You will be somewhere in London, living with someone
You've got some kind of family there to turn to
And that's more than I could ever give you.

De begeleiding is spaarzaam, klein gehouden
Het bijna 4 minuten durende trallala einde is ook nog prachtig, alles is dan al gezegd.

Nog nooit van gehoord Ligt aan mij

Niet mijn ding die rode huizen schilders.

zaaf
tot nu toe alles mooi! ga door rudi. make my day!

Ah mooi dat ie er in staat .

Wordt toch wel een tikkie pijnlijk..

Op welke planeet zat ik in 1993.

Red House Painters ?????

luigifort schreef:
Nog nooit van gehoord Ligt aan mij

Niet echt .....

Met elk nummer wordt deze top-10 mooier, belooft wat voor de rest!

bikkel2 schreef:
(quote)

Niet echt .....

Net geluisterd..vind t wel n aardig liedje..maar nooit top 10 voor mij..Mazzy Star is top..Breeders ook wel..maar dat nummer van de Pumpkins vind ik 3 x niks..sorry..

Is mijn ding ook nooit geweest luigi. Zangstem van Billy irriteert mij snel.

Ja had ik vroeger ook..maar dat is bijgetrokken..op Mellon Collie staat veel moois maar Adore als album spreekt mij het meest aan..vind t n mooi album..je zou die ns moeten proberen is wat rustiger..meer electronisch en geen gebeuk..echt liedjes..echt wel n luistertrip..mooi sfeertje..

Nog nooit gehoord van Red House Painters. En zal het blijkbaar ook niet lang onthouden...

The Breeders en Red House niet per se mijn ding maar wel lekker verfrissend!

Vreemd dat er hier nog mensen zijn die Red House Painters niet kennen, ongeacht of het nu je ding is of niet.

We hebben dan ook maar n beperkte muzieksmaak

DjFrankie (moderator)
Ik verwacht Tool nog wel

zaaf
Tool?

Vind ik ook niet veel aan..beetje gemurmel..technisch ms prima maar doet me niet zoveel..

zaaf
hee, maar je kènt t!

Ik ook Via mijn zoon. Hele goede band trouwens. Niet echt mijn cup of tea, maar wel vaklui.
Sober is trouwens wel een tof nummer.

Ik ken van alles niet. En ik ken toch best wel veel...

Vreemde top 10 tot nu toe. Ben benieuwd wat er nog komt.

zaaf schreef:
hee, maar je kènt t!

Jup

Mooie verrassing Red House Painters Dit zijn toch de krenten in de pap. Ooit wel eens beluisterd en kon er toen ook niet veel mee maar komt nu wel goed binnen. Mooi mooi mooi.

west schreef:
(quote)

Hé Herman, heb jij ook Heart-Shaped Box?

Ja, maar wel buiten de top 20. Ik heb een andere Nirvana nog hoger (net buiten de top 10).

Edgar18 schreef:
Een gekke gok dan maar (waarbij de wens een klein beetje de vader van de gedachte is):

1. When the Sun Hits
2. Disarm
3. Razzmatazz

So Young / Animal Nitrate geef ik ook nog een goede kans. En dan de platen die absoluut niet bij mij opkomen maar wellicht bij anderen wel erg goed scoren (Nirvana, Pearl Jam, R.E.M. (of hebben die niks uitgebracht in '93?)).

Als Babies al niet eens de top 10 haalt, dan Razzmatazz zeker niet. Laat staan de top 3. En bij Slowdive denk ik inderdaad dat er teveel versnippering is. Ik heb zelf al twee andere nummers.

GrafGantz schreef:
(quote)

Wel knap dat hij dat lijstje bij je heeft weten te bezorgen, want volgens mij doet je bel het niet.
Ik was wel blij dat hij er was.

Rudi is tevreden, dan zal Slowdive het wel gehaald hebben

Suede kwam vorig jaar al tot 20, had ik nu zeker wel bij de eerste 10 verwacht, maar anders zeker volgend jaar.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:09 uur

geplaatst: vandaag om 17:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.