MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
6. Elton John – Circle Of Life.

Elton John scoorde in deze Top 10 met een nummer uit een film; namelijk uit de Disney klassieker The Lion King.
Op zich is die film niet eens zo verkeerd, maar het nummer vind ik helemaal niks.
Natuurlijk is het niet te vergelijken met Nikita; die staat bij mij hoog in de lijst van slechtste nummers uit de jaren 80.
Elton John is dezelfde man die verantwoordelijk was voor Your Song, Song for Guy en I'm still standing; toch zeker geen verkeerde songs.
Bij Elton John heb ik altijd het idee dat het fout ging toen hij te strakke toupetjes ging dragen, waardoor er te weinig zuurstof bij de hersenen kwam.
Het nummer bereikte de 5e plek in de Top 40.
Ik heb ook een High Quality versie op YouTube gevonden; blijkt het toch om hetzelfde nummer te gaan.
Ik heb bij dit nummer steeds het beeld voor mij van spelende leeuwenwelpen, wat verstoord wordt door olifant Elton John die aan komt hollen, en per ongeluk het jonge geluk verpletterd onder zijn olifantspoten.

Edgar18 schreef:
(quote)

Het lijstje van één van mijn favoriete muziekjaren is nog niet klaar maar dat New York nummer zal de lijst wel halen en wie weet pik ik er nog één van dat album mee.

Het is inderdaad bezopen dat geen één hip-hop nummer de top 25 van 1993 gehaald heeft. Het lijkt mij handig om in ieder geval één hip-hop gigant in je top 10 te zetten, liefhebbers. Zoals vorig jaar C.R.E.A.M.

Vandaar: ik weet niet hoe de stemming in New York is, maar ik zou 'm (erg) hoog inschatten.

Circle of life heb ik altijd tenenkrommend slecht gevonden..maar is t al zo lang geleden ..dacht eind jaren 90..en nikita is brakend slecht id..

ArthurDZ schreef:
De hiphopliefhebbers hier zijn blijkbaar niet alleen in de minderheid, ze zijn ook behoorlijk verdeeld.

Ik weet niet hoe de stemming in New York is, maar ik zou 'm (erg) hoog inschatten.

Zwaar overschat dat new york gemoedstoestand nummer..ik wil gitaarbands in de top 10 zien..

Teunnis schreef:
(quote)

Heb je alle hiphop gediskwalificeerd ofzo? Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat hiphop het zelfs in 1993 niet lukt?

Hoe was de stemming in 1994 dan in New York? Niet zo geweldig begreep ik, maar nog altijd beter dan die van hater luigifort momenteel...

Haters gonna hate

luigifort schreef:
Circle of life heb ik altijd tenenkrommend slecht gevonden..maar is t al zo lang geleden ..dacht eind jaren 90..en nikita is brakend slecht id..

Tja..... nie best. Maar altijd nog beter aan te horen dan Liefde in de nacht en Sterren aan de hemel. Bauertje zal best een aardig ventje zijn, maar wat een verschrikkelijke liedjes.

luigifort schreef:
Zwaar overschat dat new york gemoedstoestand nummer..ik wil gitaarbands in de top 10 zien..

In 1993 stonden er 10 gitaarbands in, is het nog niet genoeg?

Qua Elton vind ik Circle of Life best gaan nog. Zou het wel een zesje geven (en Nikita een 2 en Sacrifice een 1).

Hehe jawel hoor, mag best wat hiphop in hoor Had iemand nog aan Stakka Bo gedacht voor 93 eigenlijk? Toch wel n lekker nummertje..

Zeker een lekker nummertje, maar de lat ligt wel hoger dan dat...

Ja dacht ik al ..gold voor mij ook rond plek 70 ofzo..

1993 is er bij in geschoten. Dit lijstje telt dus niet mee in de statistieken, maar gelukkig haalde Razzmatazz het zo ook wel .

1 The Trash Can Sinatras - Hayfever
2 Suede - Pantomime Horse
3 Red House Painters - Katy Song
4 Tindersticks - Jism
5 Pulp - Razzmatazz
6 New Bomb Turks - Tattooed Apathetic Boys
7 Crowded House - Nails in My Feet
8 Archers of Loaf - Learo, You're a Hole
9 Wu-Tang Clan - Tearz
10 Suede - Animal Nitrate

11 Beborn Beton - Torture
12 Seam - Road to Madrid
13 Shellac - Doris
14 Opus III - It's a Fine Day
15 Slowdive - Machine Gun
16 Jellyfish - New Mistake
17 Crowded House - Walking on the Spot
18 Disco Inferno - A Rock to Cling To
19 Ace of Base - The Sign
20 Red House Painters - Take Me Out

21 Belly - Low Red Moon
22 James - Laid
23 The Auteurs - How Could I Be Wrong
24 The Trash Can Sinatras - Easy Read
25 Björk - Venus as a Boy
26 The Flaming Lips - She Don't Use Jelly
27 The Beloved - Sweet Harmony
28 Mazzy Star - Fade Into You
29 Wu-Tang Clan - C.R.E.A.M.
30 Archers of Loaf - Backwash

31 The The - Slow Emotion Replay
32 Blur - For Tomorrow
33 Terence Trent D'Arby - Delicate
34 Björk - Human Behaviour
35 Porcupine Tree - Synesthesia
36 Snoop Doggy Dogg - Gin and Juice
37 New Bomb Turks - Dragstrip Riot
38 Radiohead - Creep
39 Morphine - I'm Free Now
40 The Afghan Whigs - Debonair

41 James - Sometimes
42 Pet Shop Boys - Can You Forgive Her?
43 A Tribe Called Quest - Award Tour
44 The Smashing Pumpkins - Disarm
45 Slowdive - When the Sun Hits
46 Underworld - Mmm… Skyscraper I Love You
47 Robin S - Show Me Love
48 Dog Faced Hermans - Jan 9
49 Crash Test Dummies - Mmm Mmm Mmm Mmm
50 Tindersticks - Raindrops

Man ben ik mmm vergeten dacht dat 94 was

zaaf
zaaf schreef:
Heb wel zin in die variatie op 1. Mmmm....

zaaf schreef:
Mmmm... we zullen zien

De hints waren te subtiel

Haha ja ws

Een aardig volgepropte week, dus hier is ie dan al vast.

HET OVERZICHTJE VAN 1994......HIER ROFFELT IEMAND OP TAFEL......DUS.......GO !!!!!

* Op 8 April wordt Kurt Cobain dood aangetroffen. Zelfmoord blijkt al snel.
Het boegbeeld van Nirvana heeft zichzelf door het hoofd geschoten.
Corbain deed al eerder een zelfmoord poging , maar nu is het echt over. Chronische buikpijn en een daaruit vloeiende hardnekkige heroineverslaving en god weet nog meer voor ellende, blijkt echt teveel van het goede.
Hij liet een briefje achter met de legendarische zin uit het Neil Young nummer Hey Hey, My My.
" It's Better To Burn Out, Than To Fade Away."
Young verklaarde later pogingen gedaan te hebben om Corbain te spreken over zijn problemen.
Overigens bleek uit onderzoek dat de betreurde grunger zich op 5 April van het leven beroofde.
27 jaar oud, dus automatisch bij de club van 27 bijgezet.
Nirvana stopt en drummer Dave Grohl begint de Foo Fighters, die binnen no- time een zeer succesvolle band wordt.

* Op pop/rock gebied blijkt Grace van Jeff Buckley misschien wel de opvallendste release van " 94". De zoon van de in 1975 overleden Tim Buckley, bezit eveneens een geweldige stem en zijn schrijverstalent en muzikaliteit blijken ook niet misselijk.
De definitieve doorbraak van een talent die jaren in het clubcircuit geploetert heeft.
Magistrale plaat met originele rock, maar ook stilistisch en ontroerend.
Ook met Jeff loopt het uiteindelijk slecht, maar dat komt verder op in de 90's ter sprake.

* Hiphop en Rap slaan echt zijn slag dit jaar.
Een nieuwe lichting valt op door hun clips en alles wat bij de hood hoort.
Maar het gaat veel verder- tot uit de hand lopende ruzies en al.
Er bestaat namelijk zoiets als East Coast en West Coast, en dat gaat niet lekker samen.
Gangsta rap jongens en meisjes. Niet de lekkerste.
Het escaleert vooral tussen succesvolle driftkoppen als The Notorius Big en Tupac Shakar. Uiteindelijk vinden beiden de dood.
Muziek verbroedert.........echt niet. .......nou ja, meestal wel. Dit was meer oorlog.

Uit de La.Scene zijn er succesvolle rappers als Dr.Dre, Waren G en beroeps blower Snoop Dog.
Deze leunen vooral zwaar op samples uit de P- Funk ( oa.George Clinton ) het krijgt daardoor een wat toegankelijkere snit.
De Eastside is minder gelikt en experimenteler en de Westside is meer synth georienteerd en relaxter.
MTV heeft het er maar druk mee, want veel clips zijn verbannen naar de nacht.

* Nederpop..........ja, het gaat weer de goede kant op. Van Dik Hout scoort een grote hit met het uitstekend meezingbare Stil In Mij. Broekmannen uit Den Helder.
De Dijk draait lekker, Trockener Kecks en natuurlijk The Scene......kun je goed hebben op een festival.
Oh ja.....en Marco Borsato breekt door met Dromen Zijn Bedrog. Een draakje, maar
kikkerland zingt het massaal mee.

* Wist je dat deze artiesten hun laatste adem uitbliezen in 1994:

Eddie Boyd ( 79) Jazzmuzikant

Cab Calloway ( 86) Orkestleider/zanger. ( remember The Blues Brothers film)

Nicky Hopkins ( 50) sessiemuzikant, pianist / toetsenist. Bekend van zijn bijdragen aan div. Rolling Stones albums.

Niet zo'n lange lijst gelukkig.

Dat was ' m weer. Vergeet je top 10 niet in te sturen en veel.plezier bij deze editie. Topjaar !

Groet van Bikkel de 2e.

.....

zaaf
hulde bikkeltje. mooi overzicht weer.

zaaf schreef:
hulde bikkeltje. mooi overzicht weer.

My pleasure !

Met plezier weer gelezen dank

Graag gedaan luigi. Blijft leuk om te doen.

Michael Stipe had Kurt n vliegticket gestuurd met de smoes van een mogelijke samenwerking..gewoon om hem uit te halen waar hij in zat..maar de limo heeft n halve dag tevergeefs gewacht..hij kwam niet naar buiten.

Het laatste album wat Kurt draaide was trouwens Automatic For The People..hij was er verzot op..

bikkel2 schreef:
Graag gedaan luigi. Blijft leuk om te doen.

Ja, eigenlijk een heel triest verhaal. Ontsnapt uit een kliniek en uiteindelijk de beslissing genomen om het leven te laten voor wat het is.
Een hoop collega's hadden het goed met hem voor.
Het was echter te laat.

Inmiddels een verbeterde versie.. FF wat schoonheidsfoutjes verwijderd.
Morgen naar Pearl !

Ja sneu he..soms is iemand niet meer te helpen..al gaan er ook rumours dat Love hem omgelegd heeft..Pearl de zoon van Jozef?

luigifort schreef:
Man ben ik mmm vergeten dacht dat 94 was

jij hebt Mmm... Skyscraper I Love You gemist, ja dat hadden wij toch echt wel ergens in dit topic kunnen melden dat die in 1993 mee mocht doen

Nee die van de crash test dummies

Ook nog de verkeerde Mmmm vergeten

..ken die andere ook niet..leef vooral in de bovenwereld

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:23 uur

geplaatst: vandaag om 16:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.