Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 23 juli 2015, 23:45 uur
Kan t alleen maar beamen bikkel
. Veel mooie muziek leren kennen die ik anders nooit had leren kennen en supermensen en humor id.. topsite..Is je liefde voor prog nog net zo groot als vroeger of veranderd door alle nieuwe muziek?
. Veel mooie muziek leren kennen die ik anders nooit had leren kennen en supermensen en humor id.. topsite..Is je liefde voor prog nog net zo groot als vroeger of veranderd door alle nieuwe muziek?
0
geplaatst: 23 juli 2015, 23:56 uur
bikkel2 schreef:
Harde jongens hoor !
Maar het is niet verkeerd om de horizon wat te verbreden. Ik sta tegenwoordig wel wat meer open voor andere genre's.
Harde jongens hoor !

Maar het is niet verkeerd om de horizon wat te verbreden. Ik sta tegenwoordig wel wat meer open voor andere genre's.

0
geplaatst: 24 juli 2015, 00:01 uur
Nee, ben nog gegaan voor King Crimson en Van der Graaf Generator via hier. Porcupine Tree vind ik wel goed, ook weer via mijn zoon.
De nieuwere lichting brengt vooral muziek die een herhaling van zetten is.
Marillion, het oudere Yes, Floyd, Genesis ( ook het prillere) zet ik nog wel op, maar ik richt mij er niet echt meer op. Roxy Music is eigenlijk mijn favo band van de 70's geworden. Een perfecte reeks albums, maar dat valt onder Art-pop. XTC is geweldig.
Ik luister nu vooral veel naar New Wave ( The sound is echt fantastisch) Dreampop en ook steeds meer Electro.
En zo'n beetje alles waar Damon Albarn ( Blur) bij betrokken is. Die man is geniaal.
De nieuwere lichting brengt vooral muziek die een herhaling van zetten is.
Marillion, het oudere Yes, Floyd, Genesis ( ook het prillere) zet ik nog wel op, maar ik richt mij er niet echt meer op. Roxy Music is eigenlijk mijn favo band van de 70's geworden. Een perfecte reeks albums, maar dat valt onder Art-pop. XTC is geweldig.
Ik luister nu vooral veel naar New Wave ( The sound is echt fantastisch) Dreampop en ook steeds meer Electro.
En zo'n beetje alles waar Damon Albarn ( Blur) bij betrokken is. Die man is geniaal.
0
geplaatst: 24 juli 2015, 00:13 uur
Ja zal wel n houdbaarheidsdatum zitten op prog zeker.....ja New Wave blijft fab, en The Sound is id geniaal. zelf in aanraking meegekomen via dat Fab live album dat mn vriendin heeft..Dreampop is ook heerlijk..en electro ook natuurlijk daar kun je ook alle kanten mee op. Ja die Albarn is geniaal id, zoveel verschillende stijlen ook he, heb nog veel te leren kennen van hem, was nooit zo van blur, maar everyday robots vind ik erg mooi..
0
geplaatst: 24 juli 2015, 00:18 uur
bikkel2 schreef:
http://i717.photobucket.com/albums/ww173/prestonjjrtr/Smileys/agree.gif
, jij bent nu toch bij de Gorillaz

0
geplaatst: 24 juli 2015, 00:20 uur
0
geplaatst: 24 juli 2015, 00:37 uur
EVEN EEN HUISHOUDELIJKE MEDEDELING VAN MIJN KANT :
Ik ben v.a vandaag een weekje weg en ben niet in staat om het gebruikelijke jaaroverzichtje te verzorgen.
Ik heb overigens wel mijn top 10 van 1996 ingeleverd bij Rudi.
Mocht iemand het leuk vinden om dit een keertje over te nemen........graag !!
Het gaat dus om het muziekjaar 1996.
Laat het even weten. ( mag ook via pm.)
Ik ben vandaag tot ongeveer 11.00 thuis.
Alvast bedankt.
Ik ben v.a vandaag een weekje weg en ben niet in staat om het gebruikelijke jaaroverzichtje te verzorgen.
Ik heb overigens wel mijn top 10 van 1996 ingeleverd bij Rudi.
Mocht iemand het leuk vinden om dit een keertje over te nemen........graag !!

Het gaat dus om het muziekjaar 1996.
Laat het even weten. ( mag ook via pm.)
Ik ben vandaag tot ongeveer 11.00 thuis.
Alvast bedankt.
0
geplaatst: 24 juli 2015, 00:47 uur
Onmogelijk om het ook maar te evenaren..maar wil wel n poging wagen 

0
geplaatst: 24 juli 2015, 00:54 uur
Gewoon lekker op je eigen manier doen luigi.
Tof man !
Bedankt ! Verheug me er op. Gaat goed komen.
Tof man !

Bedankt ! Verheug me er op. Gaat goed komen.
0
geplaatst: 24 juli 2015, 07:21 uur
Mooi dat jij kan inspringen Luigifort, ach ja jij bent toch ook een bikkel

0
geplaatst: 24 juli 2015, 07:25 uur
Inmiddels zijn na binnenkomst van de laatste lijstjes ( Gretz johan de witt laxus11 herman thelion Johnny Marr ) de punten geteld, mooie nummers, geen lied is gelijk in punten geëindigd en de winnaar heeft uiteindelijk toch een behoorlijke marge overgehouden.
Er is ook weer een act met 7 nominaties
Er is ook weer een act met 7 nominaties

0
geplaatst: 24 juli 2015, 07:51 uur
10. Morrissey – Southpaw
http://i.ytimg.com/vi/0HkxsjX7dgw/maxresdefault.jpg
Punten : 35
Nom : 4
Nr. 1 van : johan de wittluigifort
Morrissey leek net als vorige jaar net de boot te missen hij stond steeds wel dichtbij de top 10, de 10punter van Luigifort op de slotdag gaf de doorslag en Southpaw hield 6 punten over op de nummer 11.
Zo’n groot gat tussen nummer 10 en 11 had ik in het verleden nog niet gezien.
Morrissey heeft wel iets met gitaristen en zijn samenwerking met het gitarenduo en liedjesschrijvers Boz Boorer and Alain Whyte is altijd heel succesvol geweest.
Morrissey zorgt natuurlijk weer voor de tekst en ja hoor het is alleen maar misère.
You were a boy before you became a man
I don't see the joy
And you ran with your pals in the sun
You turned around and they were gone
Again...
En dan zijn we pas bij de opening, dit alles verpakt in een epische rocksong van 10 minuten met psychedelische rockgitaren die teruggrijpen naar de dagen van de jeugd van onze Moz.
http://i.ytimg.com/vi/0HkxsjX7dgw/maxresdefault.jpg
Punten : 35
Nom : 4
Nr. 1 van : johan de wittluigifort
Morrissey leek net als vorige jaar net de boot te missen hij stond steeds wel dichtbij de top 10, de 10punter van Luigifort op de slotdag gaf de doorslag en Southpaw hield 6 punten over op de nummer 11.
Zo’n groot gat tussen nummer 10 en 11 had ik in het verleden nog niet gezien.
Morrissey heeft wel iets met gitaristen en zijn samenwerking met het gitarenduo en liedjesschrijvers Boz Boorer and Alain Whyte is altijd heel succesvol geweest.
Morrissey zorgt natuurlijk weer voor de tekst en ja hoor het is alleen maar misère.
You were a boy before you became a man
I don't see the joy
And you ran with your pals in the sun
You turned around and they were gone
Again...
En dan zijn we pas bij de opening, dit alles verpakt in een epische rocksong van 10 minuten met psychedelische rockgitaren die teruggrijpen naar de dagen van de jeugd van onze Moz.
0
geplaatst: 24 juli 2015, 07:58 uur
Dat kan natuurlijk alleen maar Autechre zijn, met 2 EP's en een gewoon album dit jaar

0
geplaatst: 24 juli 2015, 08:25 uur
Mooi dat Moz het dit jaar wel gered heeft! Southpaw is een van zijn allermooiste.
0
geplaatst: 24 juli 2015, 09:25 uur
9. Oasis – Don’t Look Back In Anger
http://991.com/newgallery/Oasis-Dont-Look-Back-In-62209.jpg
Punten : 36
Nom : 5
Nr. 1 van : niemand
1 punt meer dan Morrissey.
Ja, 1995 zonder Oasis kan natuurlijk niet, dit lied stond de gehele week niet in de buurt van de top top 10, maar de late lijstjes van Laxus11 en Gretz zorgde toch nog voor 15 extra punten en een mooie 9e plek in onze top 10.
De titel verwijst natuurlijk naar het lied ("Look Back In Anger" ) van Bowie uit 1979.
In tegenstelling tot de ander Oasis hits wordt dit lied door songschrijver Noel Gallagher gezongen.
Noel wilde eigenlijk graag Wonderwall zelf zingen, maar hij liet de leadzanger Liam kiezen en dus bleef Don’t look back in anger voor Noel over.
Muzikaal zijn er genoeg verwijzingen naar jaren70 pop en natuurlijk The Beatles, ook tekstueel zijn The Beatles (Lennon)prominent aanwezig zoals o.a. in “I'm gonna start a revolution from my bed”.
De regel: "Stand up beside the fireplace,take that look from off your face", verwijst dan weer naar de kerstfoto’s uit huize Gallagher.
Don’t look back is natuurlijk vanaf het piano intro een prachtig poplied, Noel zingt het geweldig en wie wil nu niet meezingen met Noel,
And so Sally can wait, she knows it's too late as we're walking on by
Her soul slides away, but don't look back in anger I heard you say.
http://991.com/newgallery/Oasis-Dont-Look-Back-In-62209.jpg
Punten : 36
Nom : 5
Nr. 1 van : niemand
1 punt meer dan Morrissey.
Ja, 1995 zonder Oasis kan natuurlijk niet, dit lied stond de gehele week niet in de buurt van de top top 10, maar de late lijstjes van Laxus11 en Gretz zorgde toch nog voor 15 extra punten en een mooie 9e plek in onze top 10.
De titel verwijst natuurlijk naar het lied ("Look Back In Anger" ) van Bowie uit 1979.
In tegenstelling tot de ander Oasis hits wordt dit lied door songschrijver Noel Gallagher gezongen.
Noel wilde eigenlijk graag Wonderwall zelf zingen, maar hij liet de leadzanger Liam kiezen en dus bleef Don’t look back in anger voor Noel over.
Muzikaal zijn er genoeg verwijzingen naar jaren70 pop en natuurlijk The Beatles, ook tekstueel zijn The Beatles (Lennon)prominent aanwezig zoals o.a. in “I'm gonna start a revolution from my bed”.
De regel: "Stand up beside the fireplace,take that look from off your face", verwijst dan weer naar de kerstfoto’s uit huize Gallagher.
Don’t look back is natuurlijk vanaf het piano intro een prachtig poplied, Noel zingt het geweldig en wie wil nu niet meezingen met Noel,
And so Sally can wait, she knows it's too late as we're walking on by
Her soul slides away, but don't look back in anger I heard you say.
0
geplaatst: 24 juli 2015, 09:28 uur
luigifort schreef:
mijn nummer 1 heb ik pas n paar dagen geleden voor t eerst gehoord..zo kan t dus ook
mijn nummer 1 heb ik pas n paar dagen geleden voor t eerst gehoord..zo kan t dus ook

Nu maar hopen op een Top 10 plek

0
geplaatst: 24 juli 2015, 09:31 uur
Ik loop achter met lezen volgens mij
Maar fantastisch om te zien!
Moz is nijn nummer 3!
Nu is enkel nog de vraag wie die vierde stemmer was
0
geplaatst: 24 juli 2015, 09:32 uur
luigifort schreef:
Ja zal wel n houdbaarheidsdatum zitten op prog zeker.....
Vanwaar deze conclussie?Ja zal wel n houdbaarheidsdatum zitten op prog zeker.....
0
geplaatst: 24 juli 2015, 09:52 uur
Dat laatste snap ik
Maar goed wat de ene beter zal vinden zal de ander weer pulp noemen
ow bericht verwijderd
Maar goed wat de ene beter zal vinden zal de ander weer pulp noemen

ow bericht verwijderd

0
geplaatst: 24 juli 2015, 10:02 uur
Dat zou een paar plaatsen verschil opleveren, maar mijn top 3 vind ik echt beter.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.