Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2015
zoeken in:
0
geplaatst: 31 augustus 2015, 16:52 uur
1. Julio Bashmore feat. Sam Dew - Holding On
2. LA Priest - Party Zute / Learning to Love
3. Julia Holter - Feel You
4. Etiquette - Attention Seeker
5. Sufjan Stevens - Death with Dignity
2. LA Priest - Party Zute / Learning to Love
3. Julia Holter - Feel You
4. Etiquette - Attention Seeker
5. Sufjan Stevens - Death with Dignity
0
geplaatst: 1 september 2015, 13:41 uur
Teunnis schreef:
De deadline is 30 augustus 18:00 uur.
De deadline is 30 augustus 18:00 uur.
Krijg jij de uitslag nog voor mekaar, Teunnis?
0
geplaatst: 1 september 2015, 14:03 uur
Hij is al een dag of twee niet meer online geweest, dus ik vermoed dat er iets is tussengekomen?
0
geplaatst: 1 september 2015, 14:20 uur
0
geplaatst: 1 september 2015, 14:35 uur
Ik zou de uitslag op zich best willen presenteren maar heb hier pas morgen op zijn vroegst tijd voor. Daarnaast heb ik (nog) geen toegang tot de spreadsheet dus weet ook niet hoe alles er voor staat met betrekking tot percentages, vorige rondes etc.
Los hiervan kan ik dit zeker niet met zoveel jeu als de altijd fijne presentatie van Teun.
Geert, wil jij hem deze maand op je nemen? Ik zal Teun een bericht sturen (was ik sowieso al van plan) of ik toegang kan krijgen tot de sheet / spelregels e.d. zodat ik in het vervolg ook mijn steentje kan bijdragen aan dit spel met bijv. het plaatsen van nieuwe rondes.
Los hiervan kan ik dit zeker niet met zoveel jeu als de altijd fijne presentatie van Teun.
Geert, wil jij hem deze maand op je nemen? Ik zal Teun een bericht sturen (was ik sowieso al van plan) of ik toegang kan krijgen tot de sheet / spelregels e.d. zodat ik in het vervolg ook mijn steentje kan bijdragen aan dit spel met bijv. het plaatsen van nieuwe rondes.
0
geplaatst: 1 september 2015, 15:27 uur
Daar ben ik weer! Ik zou vanaf 31 augustus nauwelijks tijd hebben, dus vandaar dat ik de finale op 30 augustus wilde presenteren. Helaas moest ik die dag ook andere dingen doen.
Gelukkig heb ik deze middag wel even tijd (nja, oorspronkelijk niet, maar ik heb er maar even iets (niet heel belangrijks) voor afgezegd).
Dus de lijnen gaan binnen enkele ogenblikken sluiten en dan volgt de finale!
Ik zou het wel erg waarderen als een ander de volgende maand op kan zetten nadat ik de finale heb gepresenteerd. Edgar18, ik zal je zo ook toegang geven tot de spreadsheet. Heb ik wel je mailadres nodig, dus pm me die maar even.
Gelukkig heb ik deze middag wel even tijd (nja, oorspronkelijk niet, maar ik heb er maar even iets (niet heel belangrijks) voor afgezegd).
Dus de lijnen gaan binnen enkele ogenblikken sluiten en dan volgt de finale!
Ik zou het wel erg waarderen als een ander de volgende maand op kan zetten nadat ik de finale heb gepresenteerd. Edgar18, ik zal je zo ook toegang geven tot de spreadsheet. Heb ik wel je mailadres nodig, dus pm me die maar even.
0
geplaatst: 1 september 2015, 15:57 uur
De lijnen zijn gesloten. Twintig stemmen binnen: prima aantal! De volgende users hebben op deze maandfinale gestemd:
7744leon, Arno, Arrie, Co Jackso, Dance Lover, DjFrankie, Don Cappuccino, dumb_helicopter, Dwejkk_, Edgar18, Gretz, inquestos, kemm, nelis, Ploppesteksel, Poeha, Simon77, Teunnis, Tom Traubert en wibro
Dank voor jullie stem!
Dit keer zat het veld een stuk verder uit elkaar gespreid dan de voorgaande maanden. De strijd om het podium was onwijs spannend.
7744leon, Arno, Arrie, Co Jackso, Dance Lover, DjFrankie, Don Cappuccino, dumb_helicopter, Dwejkk_, Edgar18, Gretz, inquestos, kemm, nelis, Ploppesteksel, Poeha, Simon77, Teunnis, Tom Traubert en wibro
Dank voor jullie stem!
Dit keer zat het veld een stuk verder uit elkaar gespreid dan de voorgaande maanden. De strijd om het podium was onwijs spannend.
0
geplaatst: 1 september 2015, 16:07 uur
12. Low - No Comprende (9 punten, 7 keer genoemd)
(automatisch genomineerd)
Het debuut van Low is ondertussen al meer dan twintig jaar oud, dus we kunnen wel stellen dat we hier met ervaren rotten te maken hebben. Maar nog steeds doen ze mee. De vorige twee platen uit dit decennium bleven niet geheel onopgemerkt, maar in dit spelletje waren ze nog nooit succesvol - alle nummers, zelfs het prachtige Just Make It Stop sneuvelde direct. Nu halen ze met No Comprende wel de finale. De support was niet slechts met zeven noteringen, maar als die noteringen op zijn hoogst vierde plekken zijn dan doe je in de finale voor spek en bonen mee. Alhoewel, de elfde plaats zat er gewoon in, want er is nog een nummer met slechts negen punten. In ieder geval fijn dat Low lekker bezig blijft en als ik de berichten mag geloven zijn de andere twee singles nog beter. Dat belooft wat! Het album is over tien dagen uit, maar al een paar weken gelekt.
(automatisch genomineerd)
Het debuut van Low is ondertussen al meer dan twintig jaar oud, dus we kunnen wel stellen dat we hier met ervaren rotten te maken hebben. Maar nog steeds doen ze mee. De vorige twee platen uit dit decennium bleven niet geheel onopgemerkt, maar in dit spelletje waren ze nog nooit succesvol - alle nummers, zelfs het prachtige Just Make It Stop sneuvelde direct. Nu halen ze met No Comprende wel de finale. De support was niet slechts met zeven noteringen, maar als die noteringen op zijn hoogst vierde plekken zijn dan doe je in de finale voor spek en bonen mee. Alhoewel, de elfde plaats zat er gewoon in, want er is nog een nummer met slechts negen punten. In ieder geval fijn dat Low lekker bezig blijft en als ik de berichten mag geloven zijn de andere twee singles nog beter. Dat belooft wat! Het album is over tien dagen uit, maar al een paar weken gelekt.
0
geplaatst: 1 september 2015, 16:18 uur
11. Jessica93 - Now (9 punten, 4 keer genoemd)
(genomineerd door jassn, nummer 1 van Poeha)
Van het bekende Low naar het (voor mij compleet) onbekende Jessica93. Deze post-punkers uit Frankrijk schijnen al drie volwaardige albums te hebben uitgebracht, slechts één daarvan staat op deze site (maar dan met een spatie tussen Jessica en 93). Dit nummer staat op hun laatste album uit 2014 en daar is dit jaar een videoclip van uitgekomen. Nou ja, een videoclip... 20 minuten beeld en vervolgens vier minuten. Ik twijfelde even of dit wel echt hun videoclip is, maar gezien de rest van hun clips wil ik dat best geloven
Now kreeg veel te weinig steun om ver te komen. Als dan ook nog eens de nominator niet mee gaat stemmen dan is deze één na laatste plek het resultaat.
(genomineerd door jassn, nummer 1 van Poeha)
Van het bekende Low naar het (voor mij compleet) onbekende Jessica93. Deze post-punkers uit Frankrijk schijnen al drie volwaardige albums te hebben uitgebracht, slechts één daarvan staat op deze site (maar dan met een spatie tussen Jessica en 93). Dit nummer staat op hun laatste album uit 2014 en daar is dit jaar een videoclip van uitgekomen. Nou ja, een videoclip... 20 minuten beeld en vervolgens vier minuten. Ik twijfelde even of dit wel echt hun videoclip is, maar gezien de rest van hun clips wil ik dat best geloven
Now kreeg veel te weinig steun om ver te komen. Als dan ook nog eens de nominator niet mee gaat stemmen dan is deze één na laatste plek het resultaat.
0
geplaatst: 1 september 2015, 16:27 uur
10. Pender Street Steppers - The Glass City (11 punten, 3 keer genoemd)
(genomineerd door en nummer 1 van Ploppesteksel)
Nog een artiest waar ik nog nooit van gehoord had. Maar goed, ze hadden dan ook voor dit jaar alleen nog een of andere mixtape op cassette uitgebracht en twee bijbehorende singletjes. Dit jaar is er niet alleen deze single maar hebben ze een mix mogen maken voor de befaamde serie van Resident Advisor. Hebben we hier dan te maken met aanstormend talent waar we de komende jaren nog heel veel van gaan horen? Misschien in hun niche, want ik denk niet dat dit muziek is voor een heel groot publiek. Niet dat het ontoegankelijk klinkt. Integendeel, het is juist erg ontspannend. Maar drie noteringen in de maandfinale is niet veel.
(genomineerd door en nummer 1 van Ploppesteksel)
Nog een artiest waar ik nog nooit van gehoord had. Maar goed, ze hadden dan ook voor dit jaar alleen nog een of andere mixtape op cassette uitgebracht en twee bijbehorende singletjes. Dit jaar is er niet alleen deze single maar hebben ze een mix mogen maken voor de befaamde serie van Resident Advisor. Hebben we hier dan te maken met aanstormend talent waar we de komende jaren nog heel veel van gaan horen? Misschien in hun niche, want ik denk niet dat dit muziek is voor een heel groot publiek. Niet dat het ontoegankelijk klinkt. Integendeel, het is juist erg ontspannend. Maar drie noteringen in de maandfinale is niet veel.
0
geplaatst: 1 september 2015, 16:35 uur
9. Blur - My Terracotta Heart (21 punten, 6 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Arrie en nelis)
We maken een enorme sprong (10 punten!) en komen aan bij juist een wereldberoemde band. Damon Albarn lijkt met de jaren juist steeds productiever te worden. Eerder dit jaar haalde Lonesome Street al de elfde plek, maar met My Terracotta Heart weten ze die prestatie nog net wat te verbeteren. Ik vind hem zelf ook net wat beter dan Lonesome Street.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Arrie en nelis)
We maken een enorme sprong (10 punten!) en komen aan bij juist een wereldberoemde band. Damon Albarn lijkt met de jaren juist steeds productiever te worden. Eerder dit jaar haalde Lonesome Street al de elfde plek, maar met My Terracotta Heart weten ze die prestatie nog net wat te verbeteren. Ik vind hem zelf ook net wat beter dan Lonesome Street.
0
geplaatst: 1 september 2015, 16:45 uur
8. Kurt Vile - Pretty Pimpin (22 punten, 7 keer genoemd)
(genomineerd door wibro, nummer 1 van Simon77 en Tom Traubert)
Slechts één puntje hoger vinden we Kurt Vile. Hij heeft verrassend genoeg met zijn vorige album nooit de finale gehaald. Wel met een nummer van het album daarvoor (Society Is My Friend in maart 2011). Deze achtste plek is de beste prestatie van Kurt Vile tot dusver. Zal de hype rondom The War on Drugs - Kurt Vile heeft daar t/m 2008 in gespeeld - zijn populariteit goed doen? Gezien dit resultaat lijkt het er wel op.
(genomineerd door wibro, nummer 1 van Simon77 en Tom Traubert)
Slechts één puntje hoger vinden we Kurt Vile. Hij heeft verrassend genoeg met zijn vorige album nooit de finale gehaald. Wel met een nummer van het album daarvoor (Society Is My Friend in maart 2011). Deze achtste plek is de beste prestatie van Kurt Vile tot dusver. Zal de hype rondom The War on Drugs - Kurt Vile heeft daar t/m 2008 in gespeeld - zijn populariteit goed doen? Gezien dit resultaat lijkt het er wel op.
0
geplaatst: 1 september 2015, 16:51 uur
7. Wilco - You Satellite (24 punten, 8 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van 7744leon
Wilco is misschien niet zo bekend als Blur, maar ook deze mannen hebben sinds de jaren '90 een flinke reputatie opgebouwd. Anderhalve maand geleden kwamen ze ineens vanuit het niets met een nieuw album genaamd Star Wars. Gratis te downloaden voor iedereen. The Whole Love uit 2011 werd met veel lof ontvangen en Art of Almost werd zelfs de Song van het Jaar 2011 op deze site. Ondanks de opmerkelijke manier van uitbrengen wordt dit album tot dusver ietsjes lauwer ontvangen. You Satellite doet het niet slechts met deze zevende plaats, maar het lijkt er allerminst op dat dit nummer hetzelfde kan gaan presteren als Art of Almost.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van 7744leon
Wilco is misschien niet zo bekend als Blur, maar ook deze mannen hebben sinds de jaren '90 een flinke reputatie opgebouwd. Anderhalve maand geleden kwamen ze ineens vanuit het niets met een nieuw album genaamd Star Wars. Gratis te downloaden voor iedereen. The Whole Love uit 2011 werd met veel lof ontvangen en Art of Almost werd zelfs de Song van het Jaar 2011 op deze site. Ondanks de opmerkelijke manier van uitbrengen wordt dit album tot dusver ietsjes lauwer ontvangen. You Satellite doet het niet slechts met deze zevende plaats, maar het lijkt er allerminst op dat dit nummer hetzelfde kan gaan presteren als Art of Almost.
0
geplaatst: 1 september 2015, 17:05 uur
Teunnis schreef:
Nog een artiest waar ik nog nooit van gehoord had.
Jack J is één helft van Pender Street Steppers. Misschien dat die bekender is. In ieder geval is Mood Hut een label dat het goed doet bij de RA- en XLR8R-volgers, en ook bij mij. Young Marco draaide onlangs op Dekmantel nog Starcave van House of Doors (ook Mood Hut), ook een plaatje dat lichtjes gehyped wordt en wat dansbaarder is dan The Glass City Nog een artiest waar ik nog nooit van gehoord had.

Anyway, sowieso heel vet dat PSS het tot in de maandfinale heeft geschopt.
0
geplaatst: 1 september 2015, 17:11 uur
6. Julio Bashmore feat. Sam Dew - Holding On (27 punten, 9 keer genoemd)
(genomineerd door Ploppesteksel, nummer 1 van Dance Lover)
Au Seve werd in 2012 een enorme hit in de dance-scene: als je wel eens naar house of techno feestjes ging kon je niet om dit nummer heen. Holding On heeft een iets lager banger-gehalte, maar zal het ook goed doen op de feestjes, vooral als er een lekker zonnetje schijnt. Het is iets meer laid-back en heeft fijne strijkers. Julio Bashmore eindigde in de finaleladders nog onder Low en Wilco en van alle finalisten haalde hij het laagste stempercentage in de reguliere ladders. Goede comeback dus. Hierna volgt er wel een gat van vijf punten naar de top-5.
(genomineerd door Ploppesteksel, nummer 1 van Dance Lover)
Au Seve werd in 2012 een enorme hit in de dance-scene: als je wel eens naar house of techno feestjes ging kon je niet om dit nummer heen. Holding On heeft een iets lager banger-gehalte, maar zal het ook goed doen op de feestjes, vooral als er een lekker zonnetje schijnt. Het is iets meer laid-back en heeft fijne strijkers. Julio Bashmore eindigde in de finaleladders nog onder Low en Wilco en van alle finalisten haalde hij het laagste stempercentage in de reguliere ladders. Goede comeback dus. Hierna volgt er wel een gat van vijf punten naar de top-5.
0
geplaatst: 1 september 2015, 17:18 uur
Teunnis schreef:
Van het bekende Low naar het (voor mij compleet) onbekende Jessica93. Deze post-punkers uit Frankrijk schijnen al drie volwaardige albums te hebben uitgebracht
dit is een éénmansgroep hoorVan het bekende Low naar het (voor mij compleet) onbekende Jessica93. Deze post-punkers uit Frankrijk schijnen al drie volwaardige albums te hebben uitgebracht
0
geplaatst: 1 september 2015, 17:19 uur
5. Etiquette - Attention Seeker (32 punten, 11 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Gretz en inquestos)
Attention Seeker is één van de twee finalisten die in de finaleladder een duidelijk minder stempercentage haalden. Die ander moet zelfs ook nog lnagskomen! In de reguliere ladderronde haalde beiden nummers juist wel een hoog stempercentage en het lijkt er dus op dat het in de finaleladder een eenmalig slippertje was (beiden stonden ook in dezelfde ladder). Waar ze daar nog dik verloren van Pender Street Steppers halen ze nu bijna drie (!) keer zoveel punten. Etiquette is een groep uit Canada met o.a. leden van Great Lake Swimmers en Holy Fuck en maken hele dromerige synth pop. Het scheelde overigens slechts drie punten met de nummer twee.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Gretz en inquestos)
Attention Seeker is één van de twee finalisten die in de finaleladder een duidelijk minder stempercentage haalden. Die ander moet zelfs ook nog lnagskomen! In de reguliere ladderronde haalde beiden nummers juist wel een hoog stempercentage en het lijkt er dus op dat het in de finaleladder een eenmalig slippertje was (beiden stonden ook in dezelfde ladder). Waar ze daar nog dik verloren van Pender Street Steppers halen ze nu bijna drie (!) keer zoveel punten. Etiquette is een groep uit Canada met o.a. leden van Great Lake Swimmers en Holy Fuck en maken hele dromerige synth pop. Het scheelde overigens slechts drie punten met de nummer twee.
0
geplaatst: 1 september 2015, 17:25 uur
4. LA Priest - Party Zute / Learning to Love (33 punten, 10 keer genoemd)
(genomineerd door Teunnis, nummer 1 van kemm en Teunnis)
Ik zag het al voor me hoe LA Priest zijn titel ging prolongeren. Het is hem, ondanks dat dit toch duidelijk het beste nummer van het album is, helaas niet gelukt. Dat zelfs The Maccabees hoger zijn geëindigd doet wel een beetje pijn, maar met een vierde plek is natuurlijk niet mis. En kijkend naar de resultaten in de ladders is dit toch nog best een verrassend goed resultaat.
(genomineerd door Teunnis, nummer 1 van kemm en Teunnis)
Ik zag het al voor me hoe LA Priest zijn titel ging prolongeren. Het is hem, ondanks dat dit toch duidelijk het beste nummer van het album is, helaas niet gelukt. Dat zelfs The Maccabees hoger zijn geëindigd doet wel een beetje pijn, maar met een vierde plek is natuurlijk niet mis. En kijkend naar de resultaten in de ladders is dit toch nog best een verrassend goed resultaat.
0
geplaatst: 1 september 2015, 17:31 uur
3. The Maccabees - Spit It Out (34 punten, 8 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Arno, DjFrankie, dumb_helicopter en wibro)
Nog verrassender is deze podiumplaats voor The Maccabees. Een zeer behoorlijke, maar geen schokkende score in de eerste ladderronde, met de hakken over de sloot naar de finale en daar ook maar acht keer genoemd (wat meestal goed is voor een plek in de middenmoot). Maar iedereen die hem noemde zette Spit It Out minstens in de top-3 en zelfs de helft van de keren dat het genoemd wordt stond het helemaal bovenaan. Ik heb zelf helemaal niks met The Maccabees, maar vind dit wel een van hun beteren. Bovendien klinkt het ook echt als een nummer dat boven de rest uitsteekt. Dus is het niet zo gek dat degenen die hier meer mee hebben het dan ook direct bovenaan zetten. En zo heeft The Maccabees met acht noteringen gewoon het podium gehaald.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Arno, DjFrankie, dumb_helicopter en wibro)
Nog verrassender is deze podiumplaats voor The Maccabees. Een zeer behoorlijke, maar geen schokkende score in de eerste ladderronde, met de hakken over de sloot naar de finale en daar ook maar acht keer genoemd (wat meestal goed is voor een plek in de middenmoot). Maar iedereen die hem noemde zette Spit It Out minstens in de top-3 en zelfs de helft van de keren dat het genoemd wordt stond het helemaal bovenaan. Ik heb zelf helemaal niks met The Maccabees, maar vind dit wel een van hun beteren. Bovendien klinkt het ook echt als een nummer dat boven de rest uitsteekt. Dus is het niet zo gek dat degenen die hier meer mee hebben het dan ook direct bovenaan zetten. En zo heeft The Maccabees met acht noteringen gewoon het podium gehaald.
0
geplaatst: 1 september 2015, 17:53 uur
2. Julia Holter - Feel You (35 punten, 13 keer genoemd)
(genomineerd door Edgar18, nummer 1 van Don Cappuccino)
Er waren twee nummers die de ladderrondes domineerden. Maar er was maar één nummer die in de finale van iedereen gehakt maakte. Julia Holter moest al snel afhaken voor de titelstrijd en had nog alle moeite om de rest achter haar te houden. Het is haar zeer nipt gelukt. En daarmee verbeterd ze haar persoonlijke record van een derde plek (Maxim's I in september 2013) naar een tweede plek. Wie weet is de volgende in het rijtje wel raak...
(genomineerd door Edgar18, nummer 1 van Don Cappuccino)
Er waren twee nummers die de ladderrondes domineerden. Maar er was maar één nummer die in de finale van iedereen gehakt maakte. Julia Holter moest al snel afhaken voor de titelstrijd en had nog alle moeite om de rest achter haar te houden. Het is haar zeer nipt gelukt. En daarmee verbeterd ze haar persoonlijke record van een derde plek (Maxim's I in september 2013) naar een tweede plek. Wie weet is de volgende in het rijtje wel raak...
0
geplaatst: 1 september 2015, 17:53 uur
1. Sufjan Stevens - Death with Dignity (43 punten, 14 keer genoemd)
(genomineerd door Edgar18, nummer 1 van Co Jackso, Dwejkk_ en Edgar18)
Sufjan Stevens liet er geen gras over groeien. Na zijn zesde plek in januari, zijn tweede plek in maart en zijn derde plek in april was hij dit keer resoluut. In de reguliere ladderronde haalde hij het hoogste stempercentage met een enorm puntverschil in zijn eigen ladder en in de finaleladder deed hij dat kunstje nog eens opnieuw. Het openingsnummer van Carrie & Lowell is net als het hele album een greep terug naar de oudere sound van Sufjan Stevens waar bijna alleen plaats is voor gitaar en stem. Naast een piano horen we op het einde ook een stukje echoënde zang die toch weer een beetje doet denken aan het bombastischere Illinois. Maar daar stopt dan ook direct de vergelijking, want Death with Dignity is alles behalve bombastisch. Met bijna 500 stemmen en een gemiddelde van 4,18 - wat zelfs een stuk meer is dan Seven Swans (!) - lijkt het me niet meer dan terecht dat Sufjan Stevens nu eindelijk beloond wordt met maandwinst.
(genomineerd door Edgar18, nummer 1 van Co Jackso, Dwejkk_ en Edgar18)
Sufjan Stevens liet er geen gras over groeien. Na zijn zesde plek in januari, zijn tweede plek in maart en zijn derde plek in april was hij dit keer resoluut. In de reguliere ladderronde haalde hij het hoogste stempercentage met een enorm puntverschil in zijn eigen ladder en in de finaleladder deed hij dat kunstje nog eens opnieuw. Het openingsnummer van Carrie & Lowell is net als het hele album een greep terug naar de oudere sound van Sufjan Stevens waar bijna alleen plaats is voor gitaar en stem. Naast een piano horen we op het einde ook een stukje echoënde zang die toch weer een beetje doet denken aan het bombastischere Illinois. Maar daar stopt dan ook direct de vergelijking, want Death with Dignity is alles behalve bombastisch. Met bijna 500 stemmen en een gemiddelde van 4,18 - wat zelfs een stuk meer is dan Seven Swans (!) - lijkt het me niet meer dan terecht dat Sufjan Stevens nu eindelijk beloond wordt met maandwinst.
0
geplaatst: 1 september 2015, 17:57 uur
Wat trouwens heel opvallend is, is dat alle finalisten 1e of 2e zijn geworden in de reguliere ladderronde. In andere maanden had een aanzienlijk deel van de finalisten het moeilijk in die ronde en ik kan me niet heugen dat dit ooit eerder is voorgekomen. Blijkbaar waren jullie vanaf de eerste ladders deze maand vrij consistent met stemmen. De nummers 1 en 2 qua stempercentage zijn ook alle drie de rondes hetzelfde gebleven.
0
geplaatst: 1 september 2015, 18:03 uur
De top-20 van juli:
1. Sufjan Stevens - Death with Dignity
2. Julia Holter - Feel You
3. The Maccabees - Spit It Out
4. LA Priest - Party Zute / Learning to Love
5. Etiquette - Attention Seeker
6. Julio Bashmore feat. Sam Dew - Holding On
7. Wilco - You Satellite
8. Kurt Vile - Pretty Pimpin
9. Blur - My Terracotta Heart
10. Pender Street Steppers - The Glass City
11. Jessica93 - Now
12. Low - No Comprende
13. Hero Fisher - Break My Heart and Mend It
14. Patrick Watson - Turn Into the Noise
15. Beach House - Space Song
16. The Chemical Brothers - EML Ritual
17. Alice on the Roof - Easy Come Easy Go
18. Hot Chip - Need You Now
19. Adrian Younge & Ghostface Killah feat. Raekwon & RZA - Return of the Savage
20. Ghost - Cirice
Alle uitslagen:
Januari
Februari
Maart
April
Mei
Juni
Spotify-playlists per maand:
Januari
Februari
Maart
April
Mei
Juni
Juli
1. Sufjan Stevens - Death with Dignity
2. Julia Holter - Feel You
3. The Maccabees - Spit It Out
4. LA Priest - Party Zute / Learning to Love
5. Etiquette - Attention Seeker
6. Julio Bashmore feat. Sam Dew - Holding On
7. Wilco - You Satellite
8. Kurt Vile - Pretty Pimpin
9. Blur - My Terracotta Heart
10. Pender Street Steppers - The Glass City
11. Jessica93 - Now
12. Low - No Comprende
13. Hero Fisher - Break My Heart and Mend It
14. Patrick Watson - Turn Into the Noise
15. Beach House - Space Song
16. The Chemical Brothers - EML Ritual
17. Alice on the Roof - Easy Come Easy Go
18. Hot Chip - Need You Now
19. Adrian Younge & Ghostface Killah feat. Raekwon & RZA - Return of the Savage
20. Ghost - Cirice
Alle uitslagen:
Januari
Februari
Maart
April
Mei
Juni
Spotify-playlists per maand:
Januari
Februari
Maart
April
Mei
Juni
Juli
0
geplaatst: 1 september 2015, 19:06 uur
Yes, redelijk terecht dat Sufjan Stevens nu eindelijk eens bovenaan staat in dit glorieuze comebackjaar. Ik denk dat we hem nog wel terug gaan zien. Anders gezegd, ik zou er raar van opkijken als hij niet met 1 of meerdere nummers in de eindfinale komt.
Mooi ook dat Julia Holter haar beste resultaat ooit scoort.
Mooi ook dat Julia Holter haar beste resultaat ooit scoort.
0
geplaatst: 1 september 2015, 19:18 uur
Nee, die nieuwe Sufjan doet me nog altijd bitter weinig. Maar voor de rest een geweldige uitslag, want mijn drie favorieten eindigen allen in de top vier. Weerom dank aan de organisatoren, op naar augustus! (Al is het intussen 1 september
)
)
0
geplaatst: 1 september 2015, 20:01 uur
Mijn twee nominaties op de plekken één en twee! Een heugelijke maand deze julimaand in het jaar 2015, jullie muzieksmaak is nu definitief dik in orde
. Ik trakteer op cakejes en cola.
. Ik trakteer op cakejes en cola.
0
geplaatst: 1 september 2015, 20:42 uur
Edgar18 schreef:
Mijn twee nominaties op de plekken één en twee!
Mijn twee nominaties op de plekken één en twee!
Hé joh, dat was me nog helemaal niet opgevallen. Goed bezig!

0
geplaatst: 2 september 2015, 20:45 uur
En we kunnen verder met de maand augustus. Ik heb mijn uiterste best gedaan alles goed op te zetten, nu maar duimen dat het is gelukt.
Er zijn 28 nummers die alvast genomineerd zijn. Dit zijn de vijf hoogst gewaardeerde singles op RYM die op zijn laatst op 31 augustus zijn uitgekomen. Daarnaast de acht best beoordeelde nummers in de maand augustus uit het "Maak kennis met... 2015"-topic. Dit wordt aangevuld met de populairste nummers van de populairste vijftien albums op MuMe die in augustus zijn uitgekomen.
De top vijf singles op RYM t/m 31 augustus:
Drake - Hotline Bling
Carly Rae Jepsen - E·MO·TION
Carly Rae Jepsen - Warm Blood
Timbre - Song of the Sun
Dälek - Masked Laughter (Nothing's Left)
De acht best beoordeelde nummers van de maand juni uit het topic Maak kennis met... 2015:
Communions - Forget It's a Dream
My Baby - Seeing Red
The Yukon Club - Absence
Circe - Lila
Petite Noir - Best
KIN - Passing Car
Lera Lynn - My Least Favorite Life
The Forest Rangers feat. Alison Mosshart - Trying to Believe You're Mine
En tot slot de meest als favoriet aangevinkte tracks van de vijftien populairste albums uit juni op MusicMeter. Waarbij albums met 30 stemmen of meer én een gemiddelde van 3,00 of hoger automatisch meedoen. Voor de albums die tussen de 10 en 29 stemmen hebben wordt de IMDB-formule gebruikt:
Dr. Dre - Talking To My Diary
FKA Twigs - In Time
Mac DeMarco - A Heart Like Hers
Destroyer - Times Square
Noah Gundersen - Heartbreaker
Disturbed - The Sound of Silence
Spock's Beard - To Be Free Again
Nathaniel Rateliff & The Night Sweats - S.O.B.
Paul Kalkbrenner - Battery Park
Frank Turner - Get Better
Ultimate Painting - Paying the Price
HEALTH - L.A. Looks
Motörhead - Electricity *
Sadistik x Kno feat. JMSN - Daydreams
Bon Jovi - We Don't Run
Alfabetische lijst:
Bon Jovi - We Don't Run
Circe - Lila
Destroyer - Times Square
Drake - Hotline Bling
FKA Twigs - In Time
HEALTH - L.A. Looks
KIN - Passing Car
Motörhead - Electricity
My Baby - Seeing Red
Petite Noir - Best
The Yukon Club - Absence
Timbre - Song of the Sun
Nu mogen er nog 36 nummers genomineerd worden. Elke user mag maximaal twee nummers per maand nomineren. De enige voorwaarden zijn 1) dat een nummer in 2015 is/wordt uitgebracht en 2) dat (dezelfde versie van) het nummer nog niet eerder heeft meegedaan - in welke editie dan ook.
Hier een lijst met alle nummers die al in 2015 hebben meegedaan:
Overzicht 2015
* Bij dit album stond nog geen enkele populaire track aangevinkt, ik heb daarom gekozen voor de single die is uitgebracht.
Teunnis, Gretz of dumb_helicopter, zou één van jullie willen checken of alles goed is gegaan?
Er zijn 28 nummers die alvast genomineerd zijn. Dit zijn de vijf hoogst gewaardeerde singles op RYM die op zijn laatst op 31 augustus zijn uitgekomen. Daarnaast de acht best beoordeelde nummers in de maand augustus uit het "Maak kennis met... 2015"-topic. Dit wordt aangevuld met de populairste nummers van de populairste vijftien albums op MuMe die in augustus zijn uitgekomen.
De top vijf singles op RYM t/m 31 augustus:
Drake - Hotline Bling
Timbre - Song of the Sun
De acht best beoordeelde nummers van de maand juni uit het topic Maak kennis met... 2015:
My Baby - Seeing Red
The Yukon Club - Absence
Circe - Lila
Petite Noir - Best
KIN - Passing Car
En tot slot de meest als favoriet aangevinkte tracks van de vijftien populairste albums uit juni op MusicMeter. Waarbij albums met 30 stemmen of meer én een gemiddelde van 3,00 of hoger automatisch meedoen. Voor de albums die tussen de 10 en 29 stemmen hebben wordt de IMDB-formule gebruikt:
FKA Twigs - In Time
Destroyer - Times Square
HEALTH - L.A. Looks
Motörhead - Electricity *
Bon Jovi - We Don't Run
Alfabetische lijst:
Bon Jovi - We Don't Run
Circe - Lila
Destroyer - Times Square
Drake - Hotline Bling
FKA Twigs - In Time
HEALTH - L.A. Looks
KIN - Passing Car
Motörhead - Electricity
My Baby - Seeing Red
Petite Noir - Best
The Yukon Club - Absence
Timbre - Song of the Sun
Nu mogen er nog 36 nummers genomineerd worden. Elke user mag maximaal twee nummers per maand nomineren. De enige voorwaarden zijn 1) dat een nummer in 2015 is/wordt uitgebracht en 2) dat (dezelfde versie van) het nummer nog niet eerder heeft meegedaan - in welke editie dan ook.
Hier een lijst met alle nummers die al in 2015 hebben meegedaan:
Overzicht 2015
* Bij dit album stond nog geen enkele populaire track aangevinkt, ik heb daarom gekozen voor de single die is uitgebracht.
Teunnis, Gretz of dumb_helicopter, zou één van jullie willen checken of alles goed is gegaan?
* denotes required fields.