Muziek / Muziekgames / Metal Album Top 30 (Aller Tijden)
zoeken in:
0
geplaatst: 28 november 2015, 18:55 uur
Mijn lijstje is ook verzonden. Omdat ik maar 54 metal-albums ken (volgens MuMe) is het een redelijk eenzijdig lijstje geworden met maar negen verschillende artiesten, maar soit.
0
buizen
geplaatst: 28 november 2015, 19:41 uur
Zou er geen zinnig woord over kunnen zeggen wie er zoal in de top vijf zullen belanden.
Straks staat een vrij recent album als Iron Maiden - The Book Of Souls er nog in.
Van de "muziek voor oude zakken" verwacht ik zeker Black Sabbath met een notering in de lijst, maar welk specifiek album?..
Straks staat een vrij recent album als Iron Maiden - The Book Of Souls er nog in.
Van de "muziek voor oude zakken" verwacht ik zeker Black Sabbath met een notering in de lijst, maar welk specifiek album?..
0
geplaatst: 28 november 2015, 20:37 uur
Bij Black Sabbath heb ik het gevoel dat er te veel albums kunnen genomineerd worden om een absolute top 3-plek kunnen te krijgen. Uiteraard is Paranoid de bekendste, maar ze hebben de liefhebber zo veel goede platen gegeven...
0
buizen
geplaatst: 28 november 2015, 20:50 uur
bennerd schreef:
Bij Black Sabbath heb ik het gevoel dat er te veel albums kunnen genomineerd worden om een absolute top 3-plek kunnen te krijgen. Uiteraard is Paranoid de bekendste, maar....
Bij Black Sabbath heb ik het gevoel dat er te veel albums kunnen genomineerd worden om een absolute top 3-plek kunnen te krijgen. Uiteraard is Paranoid de bekendste, maar....
Black Sabbath, Paranoid en Mob Rules zijn de absoluut allerbeste.
Maar je zit met de wispelturige jeugd hier, die komt soms raar uit de hoek.
Voor je 't weet belandt er wel een raar grunge-album in de top tien en zie je een Dio of Accept (sommigen beweren dat Accept de eerste echte heavy metal bracht) helemaal niet in de lijst.
Cured laat verder ook niets los.

0
geplaatst: 28 november 2015, 21:24 uur
Het zou de eerste keer zijn dat ik Accept hier in een toplijst zie passeren. En op een grunge-album hoef je ook niet te rekenen, want die zijn niet getagd met 'Metal' hier.
En nu noem je de beste Black Sabbath-platen niet eens
En nu noem je de beste Black Sabbath-platen niet eens

0
geplaatst: 28 november 2015, 21:36 uur
Accept komt niet eens boven de 75 stemmen uit per album, die haalt de top 100 geeneens. Minstens de helft van de top 30 zal post-1990 zijn, gok ik.
0
geplaatst: 29 november 2015, 00:48 uur
buizen schreef:
Voor je 't weet belandt er wel een raar grunge-album in de top tien
(quote)
Voor je 't weet belandt er wel een raar grunge-album in de top tien
De tijd dat de jeugd naar grunge luisterde is eigenlijk al zo'n twintig jaren voorbij.

0
geplaatst: 29 november 2015, 07:45 uur
The_CrY schreef:
De tijd dat de jeugd naar grunge luisterde is eigenlijk al zo'n twintig jaren voorbij.
(quote)

0
Cured
geplaatst: 29 november 2015, 08:10 uur
Halverwege de inzendingstermijn zo'n beetje (zondag 6 december 23.59 uur) en al zo'n 30 lijstjes binnen, maar nog niet alle verwerkt. Al meer dan 250 albums genoemd, dus dat maakt de onderlinge verschillen niet erg groot. De eerste 100 hebben grofweg nog een goeie/realistische kans voor de Top 30 ; hoe meer naar beneden in de lijst, hoe minimaler de verschillen ! Meer wil ik voor de zuiverheid voor de klasseringen niet kwijt.
Een Top 30 is toch relatief het representatiefst, want lager gaat het al gauw "nergens" meer over qua nominaties per album en/of verschillen door de grote aantallen verschillende albums die me om de oren vliegen !
Een Top 30 is toch relatief het representatiefst, want lager gaat het al gauw "nergens" meer over qua nominaties per album en/of verschillen door de grote aantallen verschillende albums die me om de oren vliegen !
0
geplaatst: 29 november 2015, 15:45 uur
buizen schreef:
(...)
(...)
(...)
(...)
Wat bedoel je hier precies mee? Iedereen heeft toch recht op zijn/haar eigen mening? Doet de ene mening onder voor de andere?
Cliché, maar waar: over smaak valt niet te twisten.
0
geplaatst: 29 november 2015, 16:06 uur
0
geplaatst: 29 november 2015, 16:18 uur
HezzardNL schreef:
Op het moment dat Baby Metal in de top 30 komt weet je dat er wispelturige jeugd op MuMe rondhangt.
Op het moment dat Baby Metal in de top 30 komt weet je dat er wispelturige jeugd op MuMe rondhangt.
Zo'n vaart zal het wel niet lopen

Hoop ik dan toch...
Vind het zelf wel behoorlijk moeilijk om een bepaalde "top" voor het Metal genre samen te stellen. Het genre is immers zo divers en bij de meeste subgenres vind je op zijn minst wel een paar platen die meer dan de moeite waard zijn om te beluisteren.
0
buizen
geplaatst: 29 november 2015, 16:20 uur
Nicole_1989 schreef:
Wat bedoel je hier precies mee? Iedereen heeft toch recht op zijn/haar eigen mening? Doet de ene mening onder voor de andere?
(quote)
Ik zeg (toch ook) niet dat de jeugd haar of zijn eigen smaak en mening niet mag hebben?
Ik zeg dat de jeugd - naar verwachting - wispelturig is in wat zij zal kiezen voor een top-15. Balsturig zo je wilt. Waar ik zo benieuwd naar ben, naar wat mensen nomineren. Bij de jeugd is dat maar gissen.
Of heb jij meer kijk op die spruiten en zou je zo vijf nummers op kunnen noemen die gegarandeerd in de top-10 komen? Dankzij de jeugd?

0
geplaatst: 29 november 2015, 16:35 uur
Je komt er toch snel genoeg achter wat mensen stemmen, daar is de lijst immers voor. En zoals vaak gebeurt nadat de nr. 1 bekend is gemaakt is dat er lijstjes gepost worden, zodat iedereen kan zien wie wat gestemd heeft.
0
geplaatst: 29 november 2015, 16:41 uur
buizen schreef:
Ik zeg (toch ook) niet dat de jeugd haar of zijn eigen smaak en mening niet mag hebben?
Ik zeg dat de jeugd - naar verwachting - wispelturig is in wat zij zal kiezen voor een top-15. Balsturig zo je wilt. Waar ik zo benieuwd naar ben, naar wat mensen nomineren. Bij de jeugd is dat maar gissen.
Of heb jij meer kijk op die spruiten en zou je zo vijf nummers op kunnen noemen die gegarandeerd in de top-10 komen? Dankzij de jeugd?
Ah, op die manier.
Nee, uiteraard heb ik geen kijk op 'de jeugd'. Het is ook maar wat je als jeugd bestempelt. Geen idee wat voor leeftijden mee doen aan deze lijst. Maar waarom zou de jeugd wispelturig of tegendraads zijn? Zo'n uitspraak komt op mij juist wel over alsof hun mening minder betrouwbaar en minder relevant is. 'Ach, zij vinden volgende maand weer iets anders leuk.' Wie zegt dat dat zo is? Ik weet niet of je mij ook onder de jeugd schaart, maar ik ben al vanaf ongeveer mijn 12e fan van een aantal bands, dus die staan sowieso in mijn ingestuurde lijst. Het feit dat deze bands nieuwe albums uitbrengen waar naar mijn idee een stijgende lijn in zit qua kwaliteit, maakt dat in mijn ingestuurde lijst ook recente albums van die bands zitten.
Ik vind het nogal opvallend dat hier veel uitspraken worden gedaan als dat bijvoorbeeld Black Sabbath absoluut tot de top behoort, dat dit de allerbeste in het genre is en dat deze dus sowieso in de lijst moet komen te staan.Zulke uitspraken suggereren voor mij dat er geen persoonlijke meningen mogen zijn. Echter: deze hele lijst is afhankelijk van persoonlijke smaak en ieders eigen referentiekader, er is geen 'De Beste'. Maar daarom is het nog wel leuk om te zien wat het gros hier op MusicMeter leuk vindt.
Ik ben niet opgegroeid met bijv. Black Sabbath en heb het, op de bekende nummers na, nooit gehoord. Het boeit mij ook niet. Maar dat maakt nog niet dat ik het als slecht of irrelevant bestempel, evenmin als dat ik mijn keuze tot 'De Beste' nomineer.
0
geplaatst: 29 november 2015, 16:50 uur
Ik heb zonet een lijstje ingediend met enkele "reserve" albums indien er toch rock gelabelde albums tussen zitten, ik heb geen tijd om dat precies uit te zoeken (sorry Cured). Inderdaad dacht ik snel een lijstje te maken, maar dat viel toch wat tegen. Ik probeerde van elke band slechts één album te plaatsen, terwijl van een aantal bands toch meerdere keuzes mogelijk zijn in ijn optiek. Mij overkwam dat o.a. bij Metallica (Ride the Lightning en Master of Puppets), Judas Priest (Defenders en Screaming) en Megadeth (So Far So Good, Peace sell's en Rust in Peace).
0
buizen
geplaatst: 29 november 2015, 16:57 uur
Bij mij zag het er best lange tijd naar uit dat één band met twee albums post zou vatten in de top-10.
Maar als je dan even nadenkt en bezint over hoeveel ontzettend goede metalalbums er wel niet zijn kun je dat gewoon niet maken.
Met hangen en wurgen is die band dan uiteindelijk op nr. 2 geëindigd. Best opzienbarend.
En ik heb nu alweer spijt dat de lijst toch te vroeg is ingediend want achteraf ben ik een zeer bruut album helemaal vergeten, hoort gewoon in de top tien zelfs. Maar ja, lijst al verstuurd.
God zegene de greep. \m/
Maar als je dan even nadenkt en bezint over hoeveel ontzettend goede metalalbums er wel niet zijn kun je dat gewoon niet maken.
Met hangen en wurgen is die band dan uiteindelijk op nr. 2 geëindigd. Best opzienbarend.
En ik heb nu alweer spijt dat de lijst toch te vroeg is ingediend want achteraf ben ik een zeer bruut album helemaal vergeten, hoort gewoon in de top tien zelfs. Maar ja, lijst al verstuurd.
God zegene de greep. \m/
0
buizen
geplaatst: 29 november 2015, 17:05 uur
Nicole_1989, je moet m'n uitspraken niet - alleen maar - al te serieus nemen. Houd wel van een beetje prikkelen, zeker als het over 'wispelturige jeugd' gaat is het eigenlijk gewoon een beetje ouwehoeren.
Als ik Black Sabbath promoot, tja dan natuurlijk in superlatieven. Dramatiek.
Maar als het een band 'van voor iemands tijd' was en iemand de band dus niet kent en ook totaal geen behoefte heeft om die band alsnog te leren kennen: ook goed.
Dankzij de jeugd leer je hier ook nog eens wat nieuws kennen.
Maar als het een band 'van voor iemands tijd' was en iemand de band dus niet kent en ook totaal geen behoefte heeft om die band alsnog te leren kennen: ook goed.
0
geplaatst: 29 november 2015, 17:09 uur
Over smaak valt niet te twisten.
Maar hier trek ik toch de lijn
Maar hier trek ik toch de lijn

0
buizen
geplaatst: 29 november 2015, 17:16 uur
p'/.}
Vette muziek zeg. Maar het imago is verwarrend. Grindmetal of hoe noem je het maar dan acteren als blingblinghiphoppers met bitches en pimps. Wat moet je daar nou mee.
Vette muziek zeg. Maar het imago is verwarrend. Grindmetal of hoe noem je het maar dan acteren als blingblinghiphoppers met bitches en pimps. Wat moet je daar nou mee.
0
geplaatst: 29 november 2015, 17:26 uur
buizen schreef:
(quote)
p'/.}Vette muziek zeg. Maar het imago is verwarrend. Grindmetal of hoe noem je het maar dan acteren als blingblinghiphoppers met bitches en pimps. Wat moet je daar nou mee.
Mijn post was vooral sarcastisch bedoeld haha. Dit is eigenlijk Deathcore met wat Rap-invloeden. In de VS is het onder jongeren uitermate populair. Ik vind het echter pure prut. Geen originaliteit (er bestaan letterlijk nog tientallen andere bands die precies dezelfde sound hebben en toch dezelfde mate aan populariteit ervaren), geen creativiteit en uiterst weinig dynamiek. Niet aan mij besteed die hap. Ben zoal geen fan van Deathcore.
Hun imago helpt de al (naar mijn mening) erbarmelijke muziek ook niet echt, neen. Het is nogal karikaturaal. Hoewel ik helemaal niets tegen hiphop heb. Wu-Tang Clan, Cypress Hill, NWA, Mobb Deep, Public Enemy, de goeie ouwe W-Coast G Funk...smaken mij na al die jaren van tijd tot stond nog steeds even goed.
0
geplaatst: 29 november 2015, 17:53 uur
buizen schreef:
Nicole_1989, je moet m'n uitspraken niet - alleen maar - al te serieus nemen. Houd wel van een beetje prikkelen, zeker als het over 'wispelturige jeugd' gaat is het eigenlijk gewoon een beetje ouwehoeren.
Helder!

Geouwehoer en sarcasme is soms lastig te interpreteren via tekst op een scherm...
0
geplaatst: 29 november 2015, 19:08 uur
Ah, Atilla! Mijn to-go foutheidsband. Heerlijke muziek als je graag eens je eigen muzieksmaak een hak zet. Live ook goed te doen.
En volg die zanger op Twitter. Leesplezier.
0
geplaatst: 29 november 2015, 19:21 uur
bennerd schreef:
Ah, Atilla! Mijn to-go foutheidsband. Heerlijke muziek als je graag eens je eigen muzieksmaak een hak zet. Live ook goed te doen.
In mijn geval houd ik sowieso al niet van Deathcore. De sound kan me gewoon niet boeien. En als ik The Acacia Strain, Whitechapel of Suicide Silence al niets vind, dan is Attila of Emmure me helemaal een stap te fout

0
geplaatst: 29 november 2015, 22:14 uur
Hehe, als de basis je al niet ligt...
Maar ik zou je toch deze kunnen aanraden. Toch echt het toppunt in deathcore, uit de tijd dat deathcore echt nog een spannende evolutie was.
Elysia - Masochist (2006)
Maar ik zou je toch deze kunnen aanraden. Toch echt het toppunt in deathcore, uit de tijd dat deathcore echt nog een spannende evolutie was.Elysia - Masochist (2006)
0
geplaatst: 29 november 2015, 23:09 uur
bennerd schreef:
Maar ik zou je toch deze kunnen aanraden. Toch echt het toppunt in deathcore, uit de tijd dat deathcore echt nog een spannende evolutie was.
Elysia - Masochist (2006)
Maar ik zou je toch deze kunnen aanraden. Toch echt het toppunt in deathcore, uit de tijd dat deathcore echt nog een spannende evolutie was.Elysia - Masochist (2006)
Bedankt voor de tip Bennerd.
Zal het eens een luisterbeurt geven. Je weet nooit wat je er aan hebt, totdat je het volledig hebt beluisterd.
Ook al is het Deathcore...

0
geplaatst: 30 november 2015, 00:01 uur
AstroRocker schreef:
Ik heb zonet een lijstje ingediend met enkele "reserve" albums indien er toch rock gelabelde albums tussen zitten, ik heb geen tijd om dat precies uit te zoeken (sorry Cured).
Ik heb zonet een lijstje ingediend met enkele "reserve" albums indien er toch rock gelabelde albums tussen zitten, ik heb geen tijd om dat precies uit te zoeken (sorry Cured).
Je hebt toch zeker wel je avatar ingestuurd?
* denotes required fields.