MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Metal Album Top 30 (Aller Tijden)

zoeken in:
ASman schreef:
Over smaak valt niet te twisten.

Video Attila (of zoets)

Maar hier trek ik toch de lijn

Nou ik ook. Wat een kutzooi..

gigage schreef:
(quote)

Nou ik ook. Wat een kutzooi..

Je hebt met Attila wel zowat het vreselijkste gehad. Er is natuurlijk nog prul genoeg te vinden, maar zo erbarmelijk als Attila zal het niet snel nog worden imho

Persoonlijk vind ik de volgende clip ook beter met de speaker gedempt...

Oh ja, hen was ik volledig vergeten. Ook verantwoordelijk voor de verschrikkelijkste muziek. Maar zoals je zegt, met het geluid uit, kan de clip nog wel door de beugel

gigage Volgens mij is Rainbow Rising niet een metal act, helaas, want dan had ie er beslist bij gestaan
Mijn metal nummero 1 zijn de Defenders of the metal.....

Volgens mume wel.

Echt nog leuker dan ik dacht om zo'n lijstje te maken. Inmiddels ingestuurd.

Ik heb een vraag, ik ken een geweldige metalplaat van een relatief onbekende band uit 2014 uitgebracht in eigen beheer, die hier nog niet op MuMe staat. Hoe/Waar kan ik deze onder de aandacht brengen zodat deze een plaatsje krijgt op deze site? (de plaat verdient het echt)

Bij je avatar rechtsboven in het menu naar Album Toevoegen en hem op de site zetten

Ik ga vanavond mijn schoen zetten en hopelijk word ik blij verrast met een bizar slechte, belabberde en/of lachwekkende metalclip. Ondertussen kan Sintercured het grote boek vullen met topalbums.

Eindtijd van je top 15 metalalbums inzending: zondag 6 december om 23.59 uur. Spelregels op pagina 1 voor wie nog een reminder nodig heeft.

HezzardNL schreef:
Bij je avatar rechtsboven in het menu naar Album Toevoegen en hem op de site zetten

Haha, gevonden, thanx.
Op mijn mobiel had ik niet het volledige menu maar heb em doorgestuurd. Nu maar hopen dat ie er door komt.

Ben overigens reuze benieuwd naar de top 50 wie weet wordt ik nog eens verast door een knaller van een plaat die ik nog niet ken.

Bouvier666 schreef:
(quote)

....wie weet wordt ik nog eens verast door een knaller van een plaat die ik nog niet ken.

Dat hoop ik niet voor je, zou nog een beetje vroeg zijn misschien?

Cured
Ashes To Ashes........Dust To Dust

Ga rond de feestdagen even over mijn lijstje nadenken

Cured
.....dat mag best , maar voor dit topic is de sluitingsdatum voor inzending zondag 6 december om 23.59 uur !

Cured
Voor degenen die nog mee willen doen......je hebt dit weekend nog de tijd om een lijstje in te sturen via een PM naar mij . Zie voor korte regels 1e bericht van dit topic !

Het zou gaaf zijn als we 40 lijstjes kunnen halen !

buizen
Cured schreef:
Ashes To Ashes........Dust To Dust

Cured
N.a.v. de post van West op Bouvier 666 zijn bericht......ver-ast

buizen

Cured
Voor degenen die nog mee willen doen......je hebt dit weekend nog de tijd om een lijstje in te sturen via een PM naar mij . Zie voor korte regels 1e bericht van dit topic !

Je hebt de uiterste inzenddatum gezet op 6 dec. Heb je ook al een verwachte uitzenddatum

Cured
Omdat mijn computer een soort van een 'crash' had, moet ik sommige dingen weer opnieuw doen. Ik ben inmiddels alweer de goeie kant op, maar ik hoop zo spoedig mogelijk.

Verwachting : begin deze week (dinsdag moet mogelijk zijn, als ik geen verdere tegenslagen /oponthoud krijg). Ik spreid de uitslagen toch uit over verscheidende dagen vanwege mijn eigen tijdsinvulling en om users er tussendoor de kans te geven om er hun licht op te schijnen e.d.

Metaalhoofden, een fijne feestdag vandaag.

haha geweldig! \m/

Cured
....passend !

buizen
Denk dat metalheads en metalchicks de leukste ouders zijn die een nog in Sinterklaas en Zwarte Piet gelovend kind zich kan wensen. Zo'n kind krijgt echt wel leuke surprises.

Casartelli (moderator)
Zo, ik heb ook maar een lijstje ingediend. Ik zag dat iemand zo goed is geweest om Rainbow Rising een metalaanduiding te geven. We blijven met een vrij strenge definitie van metal zitten hier op MuMe, al ben ik zelf ook zeker niet van de school dat alle wat steviger rock meteen metal is. Maar enkele vreemde omissies in de MuMeMetal (waar ik evt. ook zelf iets aan had kunnen doen):

- Green Carnation - Light of Day, Day of Darkness
- Anathema - Alternative 4 (daar Judgement wel metal schijnt te zijn)

en uiteraard

Jethro Tull - gehele oeuvre (hebben nog eens een heavy metal award voor de neus van Metallica weggekaapt )

Quote:
Ik zag dat iemand zo goed is geweest om Rainbow Rising een metalaanduiding te geven.

Dat is echter niet onlangs geweest. Vorig jaar waarbij op jaartal het beste metal album is verkozen stond Rising (alleen die, en wat mij betreft terecht, steviger dan menig 70's judas priest of Budgie album) ook reeds bij Rock/Metal.

buizen
Rainbow Rising heeft helemaal geen 'metaalaanduiding'. En alle albums daarna ook niet, het is allemaal 'rock'.
Het ouder, debuut, album daarvoor, Ritchie Blackmore's Rainbow wel ('metal/rock').
Kunt u het nog volgen?
Als ik eerder had gezien dat Richie Blackmore's Rainbow wel een metalaanduiding heeft was het album zeker in de top-5 beland. Nu valt het helemaal buiten de lijst, dacht dat alles 'rock' was.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:42 uur

geplaatst: vandaag om 05:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.