Muziek / Muziekgames / Metal Album Top 30 (Aller Tijden)
zoeken in:
0
geplaatst: 23 november 2015, 20:30 uur
Eens kijken: Black, Death, Heavy, Power, Progressive, Metal heeft per sub-genre al zoveel goede platen dat ik voor ieder wel een top 15 kan maken. Hoe ga ik dit in hemelsnaam samenvoegen tot 1 top 15?
Auw, mijn hoofd doet pijn...
0
Cured
geplaatst: 23 november 2015, 20:58 uur
Prima
, maar geen hints/tips geven, want zo houden we de inzendingen zuiver ; het moet spannend worden.
, maar geen hints/tips geven, want zo houden we de inzendingen zuiver ; het moet spannend worden.
0
geplaatst: 23 november 2015, 21:26 uur
Zo, lijstje ingestuurd. Was even puzzelen, maar gelukkig bewaar ik over het algemeen de 5* voor een enkel paar albums.
0
geplaatst: 23 november 2015, 22:01 uur
Ingediend. Moeilijk moeilijk. Zeer benieuwd naar de uiteindelijke lijst.
0
aslan (crew)
geplaatst: 23 november 2015, 22:46 uur
ik doe mee, doe eerst nog wat luister- en opzoekwerk
0
geplaatst: 24 november 2015, 01:21 uur
Cured schreef:
Vind je het niet juist, moet je eerst een correctie indienen en afwachten of die geaccepteerd wordt.
(quote)
Ik tel hem niet. Als iedereen dat doet, is het einde zoek. Dit is niet om flauw te doen, maar er moet eenduidigheid/duidelijkheid zijn. Vind je het niet juist, moet je eerst een correctie indienen en afwachten of die geaccepteerd wordt.
Het is al aangepast.

0
Cured
geplaatst: 24 november 2015, 06:51 uur
Ik heb nu reeds 8 ! lijstjes binnen , maar begin pas die te verwerken als ik meer aangeleverd krijg. Nou is er tijd en neem die ook, dus dat komt vast wel goed. Als ik er 15 heb, dan komt de 20 ook wel en dan presenteer ik sowieso de eindlijst (20-25 lijstjes minimaal).
Ik heb eens even de eerste 3 bekeken en tel nu al 42 verschillende albums. Als dit een beetje de tendens is, dan belooft dat nog wat (qua spanning en diversiteit) !
Ik heb eens even de eerste 3 bekeken en tel nu al 42 verschillende albums. Als dit een beetje de tendens is, dan belooft dat nog wat (qua spanning en diversiteit) !
0
buizen
geplaatst: 24 november 2015, 07:52 uur
Bouvier666 schreef:
Eens kijken: Black, Death, Heavy, Power, Progressive, Metal heeft per sub-genre al zoveel goede platen dat ik voor ieder wel een top 15 kan maken. Hoe ga ik dit in hemelsnaam samenvoegen tot 1 top 15?
Uiteindelijk zal dan jouw lijstje tevens aangeven welke van die genoemde subgenres dan (toch, uiteindelijk) tot jouw favoriete top doordringen/behoren. Black Metal of Progressive?
Ik vind het ook heel moeilijk een Aller Tijden lijstje in te leveren, het is me nogal wat.
0
Cured
geplaatst: 24 november 2015, 08:03 uur
Ga gewoon af op wat jij het beste/mooiste vindt en maak er geen hoofdpijndossier van
. Voor inspiratie kun je ook via de zoekfunctie op decennia o.i.d. zoeken via Toplijsten. Kun je zelf bepaalde tijdvakken /jaren invullen. Let wel op dat het niet om E.P's , Live of verzamelalbums gaat.
Dat is de enige tip die ik je mee kan geven, want de albums moeten wel op MM staan, waarbij dan de genre('s) vermeldt staat(n) bij desbetreffend album ; als er maar Metal bij staat minimaal.
. Voor inspiratie kun je ook via de zoekfunctie op decennia o.i.d. zoeken via Toplijsten. Kun je zelf bepaalde tijdvakken /jaren invullen. Let wel op dat het niet om E.P's , Live of verzamelalbums gaat.Dat is de enige tip die ik je mee kan geven, want de albums moeten wel op MM staan, waarbij dan de genre('s) vermeldt staat(n) bij desbetreffend album ; als er maar Metal bij staat minimaal.
0
geplaatst: 24 november 2015, 10:34 uur
Cured schreef:
Ga gewoon af op wat jij het beste/mooiste vindt en maak er geen hoofdpijndossier van
.
. Dit kan heel goed samen gaan.
0
geplaatst: 24 november 2015, 13:02 uur
Cured schreef:
. Voor inspiratie kun je ook via de zoekfunctie op decennia o.i.d. zoeken via Toplijsten. Kun je zelf bepaalde tijdvakken /jaren invullen. Let wel op dat het niet om E.P's , Live of verzamelalbums gaat.
. Voor inspiratie kun je ook via de zoekfunctie op decennia o.i.d. zoeken via Toplijsten. Kun je zelf bepaalde tijdvakken /jaren invullen. Let wel op dat het niet om E.P's , Live of verzamelalbums gaat. Of op het icoon rechts in de zoekbalk klikken, en dan zoeken in eigen stemmen op alle reguliere metal-albums waarop je gestemd hebt. De zoekfunctie hier is best episch te noemen.
0
Cured
geplaatst: 24 november 2015, 13:22 uur
Inmiddels 10 inzendingen.......een moment om reeds bij stil te staan ! 

0
buizen
geplaatst: 24 november 2015, 14:29 uur
Is het niet een idee om tipjes van sluiers op te lichten?
Dat bijv. deelnemers - als zij hun top-15 naar Cured hebben gezonden - hun nrs. 6 t/m 10, of bijv. 11 t/m 15 hier vast kenbaar maken? Dan weet je nog niks over de top 5 en zelfs over 10 v.d. 15 weet je nog niks maar het 'leeft' wel wat meer, je ziet van 5 albums van deelnemers dat deze de top-15 zijn binnengedrongen.
Nu hebben we alleen mededelingen van Cured over hoeveel inzendingen er binnen zijn en moeten we verder maar wachten tot na 13 december.
Waar bemoei ik me ook mee. Cured is de spelleider en bepaalt de regels, maar het leek me een idee.
Ik respecteer natuurlijk wat Cured beslist.
Dat bijv. deelnemers - als zij hun top-15 naar Cured hebben gezonden - hun nrs. 6 t/m 10, of bijv. 11 t/m 15 hier vast kenbaar maken? Dan weet je nog niks over de top 5 en zelfs over 10 v.d. 15 weet je nog niks maar het 'leeft' wel wat meer, je ziet van 5 albums van deelnemers dat deze de top-15 zijn binnengedrongen.
Nu hebben we alleen mededelingen van Cured over hoeveel inzendingen er binnen zijn en moeten we verder maar wachten tot na 13 december.
Waar bemoei ik me ook mee. Cured is de spelleider en bepaalt de regels, maar het leek me een idee.
Ik respecteer natuurlijk wat Cured beslist.
0
Cured
geplaatst: 24 november 2015, 15:29 uur
Ik zal af en toe wel eens wat zeggen, maar daar ben ik nog niet aan toe (en af) 

0
buizen
geplaatst: 24 november 2015, 15:41 uur
Ik worstel nog met een aantal zaken. En dat heeft o.a. te maken met het metalhistorisch perspectief.
En met of ik nu wel of niet van 1 band meerdere albums in de top-15 Aller Tijden (!) op neem.
En sowieso met de rubricering van albums hier op MuMe. Google bestaande top-100's of whatsoever over metalalbums er maar eens op na: albums van Rainbow en Led Zeppelin zitten in al die bestaande top-zoveels (ook: aller tijden) rotsvast in het zadel op een hoge positie.
Maar hier op MuMe vallen deze albums onder "Rock" dus daar ga je. Weg historisch perspectief. Ik wou die frustratie toch nog 1x benoemd hebben.
En er zijn eigenlijk veel meer dan 15 steen- en steengoede metalalbums, maar ja: meer dan 15 komen er niet in in een top-15.
En er zit ook een album tussen die ik hoog wou laten noteren maar het blijkt dat ik dat album al zeker 12 jaar niet heb beluisterd. Raar dus.
Moeilijk
En met of ik nu wel of niet van 1 band meerdere albums in de top-15 Aller Tijden (!) op neem.
En sowieso met de rubricering van albums hier op MuMe. Google bestaande top-100's of whatsoever over metalalbums er maar eens op na: albums van Rainbow en Led Zeppelin zitten in al die bestaande top-zoveels (ook: aller tijden) rotsvast in het zadel op een hoge positie.
Maar hier op MuMe vallen deze albums onder "Rock" dus daar ga je. Weg historisch perspectief. Ik wou die frustratie toch nog 1x benoemd hebben.
En er zijn eigenlijk veel meer dan 15 steen- en steengoede metalalbums, maar ja: meer dan 15 komen er niet in in een top-15.
En er zit ook een album tussen die ik hoog wou laten noteren maar het blijkt dat ik dat album al zeker 12 jaar niet heb beluisterd. Raar dus.
Moeilijk

0
geplaatst: 24 november 2015, 17:43 uur
Ik kan er eigenlijk heel weinig mee wat er historisch gezien de beste platen zijn. Voor mij wordt het echt een persoonlijke top 15, dus de platen die op mij door de tijd heen de grootste impact hebben gehad.
(Als ik ook met de historische waarde rekening moet gaan houden kom ik er helemaal niet meer uit?)
(Als ik ook met de historische waarde rekening moet gaan houden kom ik er helemaal niet meer uit?)
0
buizen
geplaatst: 24 november 2015, 17:43 uur
Publiceer je straks, na 13 dec., of in een iets later stadium, nog wel een volledige lijst, Cured?
Dus zeg maar een top 100 of misschien wel top 150? Zodat je kan zien dat jouw ene album 97e is geworden maar dat je ook ziet dat er nog 1 iemand op heeft gestemd?
Puur voor de gemoedsrust.
Want een Aller Tijden - verkiezing is niet zomaar wat.
Dus zeg maar een top 100 of misschien wel top 150? Zodat je kan zien dat jouw ene album 97e is geworden maar dat je ook ziet dat er nog 1 iemand op heeft gestemd?
0
geplaatst: 24 november 2015, 17:48 uur
buizen schreef:
Uiteindelijk zal dan jouw lijstje tevens aangeven welke van die genoemde subgenres dan (toch, uiteindelijk) tot jouw favoriete top doordringen/behoren. Black Metal of Progressive?
Ik vind het ook heel moeilijk een Aller Tijden lijstje in te leveren, het is me nogal wat.
(quote)
En ben ik nou serieus Thrash vergeten te melden?! Oef, ik ga mij even heel hard in een hoekje zitten schamen?
0
Cured
geplaatst: 24 november 2015, 18:12 uur
buizen schreef:
Publiceer je straks, na 13 dec., of in een iets later stadium, nog wel een volledige lijst, Cured?
Ik presenteer in principe een Top 50, maar als de diversiteit zo groot wordt dat het in de onderste regiionen nergens om gaat wordt dat een Top 30 met een aantal gegevens per album.Publiceer je straks, na 13 dec., of in een iets later stadium, nog wel een volledige lijst, Cured?
Als ik de volledige lijst gepresenteerd heb, kan iedereen die wil zijn eigen lijst plaatsen zodat je mooi kunt zien/neuzen wat een ander precies heeft gekozen.
Tot nu toe heb ik 6 lijstjes verwerkt met maar liefst 77 albums, m.a.w. : gemiddeld zijn maar 2 albums dezelfde uit een lijst. Als deze tendens zich doorzet, wordt het een waslijst
, maar dat is op zich wél interessant en spannend.
0
geplaatst: 24 november 2015, 23:50 uur
Als we een paar dubbele albumnominaties willen hebben we een stuk meer stemmers nodig, denk ik. Hier nog een paar tags (vergeef mij in het geval van een dubbele):
vielip Rinus Von Helsing james_cameron Bastiaan Tuenter Neal Peart notsub Ayreonfreak Zuurmatje rolandobabel ErikkievD Nicole_1989 jailhouserocker1 Spiritwalker Stijn_Slayer progressive
Ik zoek morgen nog wel wat meer namen om te taggen.
vielip Rinus Von Helsing james_cameron Bastiaan Tuenter Neal Peart notsub Ayreonfreak Zuurmatje rolandobabel ErikkievD Nicole_1989 jailhouserocker1 Spiritwalker Stijn_Slayer progressive
Ik zoek morgen nog wel wat meer namen om te taggen.
0
Cured
geplaatst: 25 november 2015, 07:50 uur
Dank je
. Er zijn wel een paar weken 'denk' tijd eventueel voor diegenen die dat nodig hebben, maar ik doelde ook op dat enkele album noteringen voor een Metal Lijst niet representatief/voldoende is. Ik heb nu nog even tijd om enkele lijstjes te verwerken, maar ik merk nu wel dat er albums komen met meerdere nominaties en dat is wel nodig voor zoiets.
Nu zijn iif geval voldoende mensen benaderd (zo'n 40) en je moet het ook wat de tijd geven.
Ik kom af en toe wel met wat updates hierover. Na vanmorgen vroeg ben ik straks /overdag niet meer on-line voor helaas minder leuke zaken des levens.
. Er zijn wel een paar weken 'denk' tijd eventueel voor diegenen die dat nodig hebben, maar ik doelde ook op dat enkele album noteringen voor een Metal Lijst niet representatief/voldoende is. Ik heb nu nog even tijd om enkele lijstjes te verwerken, maar ik merk nu wel dat er albums komen met meerdere nominaties en dat is wel nodig voor zoiets. Nu zijn iif geval voldoende mensen benaderd (zo'n 40) en je moet het ook wat de tijd geven.
Ik kom af en toe wel met wat updates hierover. Na vanmorgen vroeg ben ik straks /overdag niet meer on-line voor helaas minder leuke zaken des levens.
0
geplaatst: 25 november 2015, 18:21 uur
Hier nog een lading:
Rockfan ricardo steve harris Faalhaas kippenhok Funky Bookie niels94 orbit stoepkrijt Nihilisme Dr.Pat trebremmit Rudi S Agony Eddie Epitaph vork666 Lau1986 Status Seeker Devoo Aghora MDV Silver lambf mastodonner Fza HammerHead phantasia Dexter Cabeza Borradora Gallow Norbert Joy4ever andnino laboomzaa lykathea D-ark Guardian of Isis horned_reaper Gajarigon Sammael meyer Scython Them orbit MichelDumoulin Guinness1980 essence Nicholas123 leander? master-rens Ferre Clabau Nehbur guess who korenbloem hoi123 cornucopia Quadraphonic [WZ] Barfly Musichiel McSavah Papartis Ozric Spacefolk Nyarlathotep angelin Thin Air! JLjuju exodus uffing Misterfool west odi oceanvolta Yann Samsa Fleppie luigifort ASman Soulmaggot Sanderkeuh kaztor BoordAppel Carolaah Sammy Halloween Phoebe318 Metal-D78 BlauweVla Sinner glenn53 Leptop DargorDT Robertoooooh Wibren Mindscapes Deranged Casartelli Dream Theater berrege vin13 kobe bryant fan jellecomicgek72 FinisTerra Eveningguard Leeds king_pin JacoBaco woordenaar knoltor Hega scott Alarum wimmeken _Rene muismat
Rockfan ricardo steve harris Faalhaas kippenhok Funky Bookie niels94 orbit stoepkrijt Nihilisme Dr.Pat trebremmit Rudi S Agony Eddie Epitaph vork666 Lau1986 Status Seeker Devoo Aghora MDV Silver lambf mastodonner Fza HammerHead phantasia Dexter Cabeza Borradora Gallow Norbert Joy4ever andnino laboomzaa lykathea D-ark Guardian of Isis horned_reaper Gajarigon Sammael meyer Scython Them orbit MichelDumoulin Guinness1980 essence Nicholas123 leander? master-rens Ferre Clabau Nehbur guess who korenbloem hoi123 cornucopia Quadraphonic [WZ] Barfly Musichiel McSavah Papartis Ozric Spacefolk Nyarlathotep angelin Thin Air! JLjuju exodus uffing Misterfool west odi oceanvolta Yann Samsa Fleppie luigifort ASman Soulmaggot Sanderkeuh kaztor BoordAppel Carolaah Sammy Halloween Phoebe318 Metal-D78 BlauweVla Sinner glenn53 Leptop DargorDT Robertoooooh Wibren Mindscapes Deranged Casartelli Dream Theater berrege vin13 kobe bryant fan jellecomicgek72 FinisTerra Eveningguard Leeds king_pin JacoBaco woordenaar knoltor Hega scott Alarum wimmeken _Rene muismat
0
Cured
geplaatst: 25 november 2015, 18:23 uur
Hey, ik moet ook nog al het werk doen
. Rustig aan maar, we hebben genoeg iig, maar dank voor je hulp.
. Rustig aan maar, we hebben genoeg iig, maar dank voor je hulp.* denotes required fields.