MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 Per Jaar #2

zoeken in:
Prachtige start. Fever Ray stond op een haar na in mijn top 10, Archive haalt de top 3 (en mijn geliefkoosde Kogels volgen hopelijk nog) en ook My Girls is top - al heb ik een andere favoriet van Merriweather in mijn lijstje staan.

Mooie lijst tot nog toe, veel beter dan vorig jaar. Archive viel net buiten m'n top 40, My Girls staat hier op plek 23.

Topnummers

zaaf
hongerrrrrr

Hier is het ook etenstijd.

zaaf

dat bedoel ik niehiet....

Je bedoelt dat Rudi een luie zak is dus

zaaf
hoho, misschien heeft ie weer een bespreking.

Op t matje geroepen vrees ik

Hij viert nog steeds de CL, zal dus wel morgenmiddag worden...

zaaf schreef:
hongerrrrrr
jou ga ik dat niet onthouden.

7. Arctic Monkeys - Crying Lightning

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/e/ef/Crying_lightning.jpg

Punten : 25
Nom. : west hoi123 bikkel2 Rudi S
Nr. 1 van: west

Na het Last Shadow Puppets uitstapje met zijn maatje was Alex weer terug bij de Monkeys en met Josh Homme nog wel aan de knoppen.

Humbug was het album en het mooie Crying Lighting was een van de pareltje op dat album.
Oh wat een heerlijke bas in dat intro, AM klinkt niet op zijn vrolijkst maar oh wat zijn die vocalen van Turner weer lekker.
Jaren ’60 garage gitaren en zelfs een gitaarsolotje, op het einde gooien ze er nog een stukje rock tegenaan en dat allemaal in nog geen 4 minuten, wat een band.

Jammer, waren we net zo lekker onderweg

Ha,ha,meezingers horen er ook bij, AM zijn bij mij toch ook favoriet, ik had deze op 3 staan.

Overigens is het volgende week weer een decennium top 2000-2009.

Lekker nummer toch ?!

Tot nu toe lekkere afwisselende top 10.
Niks mis mee. Mij benieuwen wat we verder gaan verwelkomen.

Rudi S schreef:
Ha,ha,meezingers horen er ook bij, AM zijn bij mij toch ook favoriet, ik had deze op 3 staan.

Overigens is het volgende week weer een decennium top 2000-2009.

Top 20 toch Rudi ?

bikkel2 schreef:
(quote)

Top 20 toch Rudi ?

Decennium maken wij een op 100 (10 keer top 10) en zenden een top 10 in.
Muziek >> Muziekgames >> Song Top 10 per jaar

Na deze editie plaats ik details en keuzelijst.

Gaat een makkie worden die decenniumtop. Kom aan hooguit 10 nummers uit mijn eigen lijsten denk ik zo

Optimist
jij hebt er al 10 van Arcade Fire

Oh ja, hoe kan ik die nu weer vergeten

Dat wordt dus een lijstje met 10x AF, alleen nog even de volgorde bepalen.

6. The Roots – How I Got Over

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/9/9d/The-Roots-How-I-Got-Over-Album-Cover.jpg

Punten : 26
Nom. : ArthurDZ zaaf Johnny Marr Rudi S
Nr. 1 van: niemand

How I got over was het 9e album van The Roots en mijn persoonlijke favoriet van deze band.
Tot dan was dit het album met de meeste “pop” invloeden, pop soul en rock waren ruimschoots aanwezig.

Dice Raw’s refrein zet meteen de toon heerlijk gezongen en dan komt Black Thought binnen bijna als een ballad zanger, daarna gaat het tempo omhoog en krijgen wij toch nog een lekker felle rap en wat loopt dit mooi weer over in het refrein, zo mooi mijn nummer 2.

Overigens waren The Roots hier full time party band van Jimmy Fallon en dit deden zij er nog even bij.

zaaf schreef:
hoho, misschien heeft ie weer een bespreking.

Een redactie vergadering voorafgaande aan de bekendmaking van de 10 beste is normaal, maar gewoonlijk doe ik dat alleen (Tito).

zaaf
Mooi The Roots erin getitoot!

PS wat is voor jou het verschil tussen normaal en gewoonlijk?

Tito Puente was toch echt alweer 9 jaar dood in 2009.

zaaf schreef:

PS wat is voor jou het verschil tussen normaal en gewoonlijk?

Tja lastig, normaal gesproken gebruik ik gewoonlijk eigenlijk nooit

zaaf
Nee door de bank gebruik je veelal "doorgaans"

5. Bat For Lashes – Daniel

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/d/d8/Daniel_Bat_for_Lashes.jpg

Punten : 26
Nom. : ArthurDZ johan de witt Dwejkk_[/user [user]Dwejkk_ Simon77 Gretz
Nr. 1 van: ArthurDZ

Single van het Two Sun album en toch wel een soort van doorbraak naar een groter publiek.

Bat For Lashes is Natasha Khan en de vergelijkingen voor Nathsha waren al niet snel van de lucht, namen als Kate Bush, Stevie Nicks en Bjork warden al snel genoemd.
Dromerig mysterieus liedje, zwevende synths en die mooie stem die ook wel referenties heeft met de muziek van Moya Brennan, maar dan heeft Natasha toch wel meer pit en lekkere arrangementen.

En gaat dit liedje nu wel of niet over dat joch uit The Karate kid?

Mooi nummer, maar deze viel bij mij net buiten de boot omdat ik me wilde beperken tot 2 nummers van Bat for Lashes in m'n top 40. Eentje daarvan zelfs in de top 10, maar die gaat opzeker niet meer komen.

4. Beach House – Norway

http://static.stereogum.com/uploads/2009/11/beach-house-norway.jpg

Punten : 30
Nom. : Johnny Marr Gretz zaaf ArthurDZ Rudi S
Nr. 1 van: Johnny Marr

De 4 stemmers van “How I get over” zorgen samen met Gretz voor een mooi positie voor Beach House, ook een duo (Victoria Legrand (zang, orgel) en Alex Scally (gitaar, toetsen, zang).en Alex Scally ) dat hier nog weleens vaker voorbij zou kunnen komen in de toekomst.

Dit liedje is de voorloper van Teen Dream, drummachine en synths trekken je in dit mooie liedje.
Victoria Legrand heeft zo’n prachtige stem en die kleurt ook zo mooi bij de melancholie van dit nummer.
De gitaar van Scally horen wij ook nog voorzichtig doorklinken en hoor is hoe Victoria het woordje Norway “lang” maakt (“No way”).

Het houdt maar niet op met mooie nummers hier

zaaf
hahaha, het ontloopt elkaar niet heel veel he nrs 4 t/m 10....
maar zeker een mooie lijst, een verademing.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:27 uur

geplaatst: vandaag om 10:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.