MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!

zoeken in:
2. HUSTLER MUSIK | 60 punten | Nr. 1 van: crosskip, MDRAIJER, catdog en mezelf

En daar is ie dan toch, niet op 1 maar op een ook respectvolle tweede plaats (of derde, heeft evenveel punten als Tha Mobb). Teunnis heeft dus wel een groot verschil kunnen maken met z'n lijstje anders was deze gewonnen. Samen met de nummer één en de nummer 4 van deze editie wel z'n grootste klassieker denk ik. De beat heeft toch wel een soort oldschool-vibe wat ik minder terugvind op andere nummers van Lil' Wayne. Was een mooie winnaar geweest, maar de uiteindelijke winnaar is in mijn ogen ook zeer terecht en dat is......

1. A MILLI | 62 punten | Nr. 1 van: nedbed

Tadaaaam! Verder rest mij niks meer over dit nummer te zeggen dan dit:

A MILLI A MILLI A MILLI A MILLI A MILLI A MILLI A MILLI A MILLI A MILLI A MILLI A MILLI A MILLI A MILLI A MILLI A MILLI A MILLI A MILLI A MILLI A MILLI A MILLI A MILLI A MILLI A MILLI A MILLI A MILLI A MILLI A MILLI A MILLI A MILLI A MILLI A MILLI A MILLI A MILLI A MILLI A MILLI A MILLI A MILLI A MILLI A MILLI A MILLI

En bedankt aan alle deelnemers, sympathiek dat men toch met een mooi aantal kwam opdagen voor de finale, hulde!

Dan zie ik jullie terug op 26 augustus met iets helemaal anders: de geweldige band Beach House! De groeten.

Geweldige winnaar!

Bedankt voor het organiseren, Johnny!

Dankje, is zeer graag gedaan!

Was leuk! Geweldige winnaar. James Blake heeft er een sterke remix van gemaakt: Lil Wayne - A Milli (James Blake Harmonimix) - YouTube

nedbed
Geweldige nummer 1 inderdaad! Toch vind ik één nummer van Wayne nog net iets beter. Deze. Stond helaas niet in de startlijst.

Bedankt, Johnny Marr!

John werd ook hier hard gemist.

John had bij mij ook nog hoog gestaan. Bedankt voor het organiseren, Johnny! Heerlijk.

En nog even het beste stukje van Tha Mobb. Omdat het kan:

When the jungle was open I rolled in with the riders
Stole food from the bears and bought it back to the lions
Quote unquote with the eighth I'm a gorilla but lighter
With the eye of a tiger the heart of a fighter yeah

Startlijst voor Eefje de Visser komt eraan.

Dat is wel een harde overgang. Eefje rocks.

Ik heb een uitgebreide post klaar staan EttaJamesBrown, maar nog even de lijst aan het finetunen.

The Greatest Hits of http://www.musicmeter.nl/artist/200549]Eefje de Visser!

De aankomende week nemen we de tijd voor Eefje de Visser, een van de meest succesvolle Nederlandse artiesten van dit decennium. Tegenwoordig ook wel bekend als de Nederpopkoningin. Wat mij betreft is ze nu ook al een van de beste liedjesschrijvers die ons land ooit gekend heeft.

Eefje de Vissers carrière begint feitelijk in 2009 wanneer ze De Grote Prijs van Nederland wint (in de categorie singer-songwriter). Ze is op dat moment nog student aan de Rockacademie en schrijft voornamelijk Engelstalige nummers. Ze besluit de Rockacademie kort daarna te laten voor wat het is en te gaan werken aan een debuutalbum, volledig Nederlandstalig. Ruim een jaar later brengt ze in eigen beheer De Koek uit. Een fris en springerig popalbum dat niet in het standaard singer-songwriterhokje blijkt te vallen en wellicht mede daarom snel wordt opgepikt. 2011 is het jaar van de doorbraak, met o.a. een mooie clubtour en een optreden op Lowlands.

In 2013 volgt haar tweede album Het Is. De ontvangst is buitengewoon goed met lovende kritieken in de media. Men prijst haar unieke manier van zingen en de prachtige, ongrijpbare teksten. Liefhebbers die naar eigen zeggen normaal niets met Nederlandstalige muziek hebben geven toe met de liedjes van Eefje compleet weg te lopen. Een bekende recensent heeft het in zijn lofzang over 'indiepop van internationale allure', waarmee hij de muziek op Het Is treffend omschrijft. In het najaar en het daaropvolgende voorjaar volgt een nieuwe reeks van succesvolle clubshows in Nederland. Begin 2014 gaat ook Vlaanderen voor de bijl. En hier op MusicMeter breidt de fanbase zich ondertussen gestaag uit, wat er onder andere voor zorgt dat Eefje een vaste klant wordt in de allertijdenlijsten (MuMeLadder en de Witte Trui).

Na dik twee jaar van intensief toeren komt in januari 2016 haar derde album Nachtlicht uit, dat qua geluid in het verlengde ligt van Het is. Met daarop nummers die zich laten omschrijven als combinatie van indie- en dreampop, maar waar in de arrangementen wel meer elektronische klanken te horen zijn dan op de voorgangers. Het album doet het erg goed in de charts, de uitverkochte optredens in Nederland + België volgen elkaar rap op en de zomerfestivals van de Lage Landen staan in de rij om haar vast te leggen. Een recensent van 3voor12 beschrijft haar als 'de onbetwiste Nederpopkoningin van het moment'; een koosnaam is geboren. En Eefjes succesverhaal blijft maar groeien. Ze heeft bijvoorbeeld ook al fans in Brazilië, Israël, Duitsland de VS en Denemarken. Wie weet dat er ooit nog eens een echte internationale doorbraak in zit.

Dan nu door met de startlijst waarmee we gaan beginnen; deze is hoofdzakelijk gebaseerd op de voorkeurstemmen bij de drie albums en de frequentie waarop de nummers op de setlists voorkomen. De Koek levert 5 nummers en Het Is en Nachtlicht beiden 7. Het laatste nummer is Tijdreis, geschreven voor Art Rocks 2014 en tegenwoordig regelmatig deel uit makend van haar setlist.

Afdwaalt
De Bedoeling
Er Is
Genoeg
Hartslag
In het Echt
Jong
Mee
Naartoe
Nee Joh
Nu Af Aan
Ongeveer
Scheef
Staan
Stof
[url=https://www.youtube.com/watch?v=pquJa2n5t58]Tijdreis

Trein
Uit de Lucht
Verdriet
Wel

Nomineer nu maximaal 8 nummers (minder mag ook) die nog niet in de startlijst staan. De deadline voor het nomineren is maandagavond 1 augustus 20:00. Zou Lukas, panjoe of trebremmit de topictitel even aanpassen aub?

Voor zover ik weet zijn dit alle nummers waar je uit kunt kiezen:
The Greatest Hits of Eefje de Visser (zonder startlijst) - Pastebin.com

zaaf
De Koek
En
In het Gras
Kantlijn
Lise
Luister
Wakker
Wiegeliedje

Ik sluit na de nominatieronde graag aan!

Vanaf de tweede ronde doe ik ook mee.

Naast me
Huis
De Koek
Alles doen
Sneller
Staan
Wacht
Lise

Zeker bij de eerste albums moet ik sterk aan The Texas Campfire Tapes denken.

Bijna alle toppers staan er in maar onderstaande 3 (vooral "En" is geweldig) moeten er zeker nog bij:

En
Lise
Wiegeliedje

Mooie introductie, Gretz! Ben je soms fan?

Even (niet al te zuinig) een aantal users taggen die mogelijk interesse hebben om deel te nemen.

De opdracht voor Ronde 1 is simpel: nomineer (maximaal) 8 nummers die niet in de startlijst staan. Voor inspiratie, luisteren op Spotify doe je hier:
The Greatest Hits of Eefje de Visser (zonder startlijst) on Spotify - open.spotify.com
Het is ook mogelijk om in Ronde 2 (eliminatie) of in Ronde 3 (finale) in te haken als je bijv. niet alle albumtracks even goed kent.

-SprayIt-, 123poetertjes, 7744leon, Abram Olsen, aERodynamIC, akira124, Amicus, AOVV, archangel9, Arno, ArnoldusK, Aroentje, Arrie, AstroStart, Aurum, beatcluster, Bonk, brooklyn, Brunniepoo, Bugno, captain scarlet, Choconas, Cortex, cosmic kid, curufin, De-noir, Deranged, Dikkop, DirkM, dix, Don Cappuccino, dumb_helicopter, Dwejkk_, Eigenwijze 30, Emile93, Erwin72, erwinz, evol, Faalhaas, Fathead, fatima, feebl, Fietsflip, Gele Stift, gerre, Gilles Michiels, goedzaksmurf74, Goodfella, GrafGantz, Grecio, Gyzzz, harm1985, Hendrik68, hoi123, Homer, Improvision, inquestos, IntoMusic, jasper1991, jassn, Jelle O, JoaMuse, Jochempie, Joerii, jokerman, kaj_666, kemm, Kevsch, Kill_illuminati, kobe_bloodflower, Koenr, llorando, luc011190, Maartenn,Madjack71, malariamug, Manfield, Marco dB, Mastroianni, MDV, Meara, Mercurio, midnight boom, Mindshifter, Mr Grieves, Nautilus, Nick4, nico1616, nognooit, Norrage, oceanvolta, OscarWilde, papat, paulet, peterjames777, Poeha, radiosonido, Ramonr, reejman, Reevid, relaxex, RickGretsch, Rudi S, sander.h, Sander14, Scorpion_21, sean leonard, Sfeermaker, Silent_shout, sinusfiction, sj0n88, Sjaakspeare, Slowgaze, Snoeperd, sqounk, stardust_be, Streup, Stylo, Sundance, Sunderland, Svendra, TC Records, Teunnis, Tom Traubert, tumkie, VanDeGriend, vigil, Vince vega, wandelindenatuur, webrob, WesleyX16, wexxel99, WhyNotSmile, wibro, Woutout,XtReM3 SkILLz, Yak, zalwelnikszijn!

Gretz schreef:
Voor zover ik weet zijn dit alle nummers waar je uit kunt kiezen:
The Greatest Hits of Eefje de Visser (zonder startlijst) - Pastebin.com
ik heb nog een demootje van haar liggen met "Niets" en ""Hier Zijn" er op.

Nominaties volgen!

Met een beetje mazzel pik ik Eefjes nominatierondetje nog mee. Ik heb eigenlijk vooral Nachtlicht grijsgedraaid, De Koek ken ik nog amper (alleen Afdwaalt). Snel maar eefjes luisteren dan.

Alles Doen
En
Ik Dacht Na
Kantlijn
Lise
Luister
Sneller
Wakker

Dit nummer is abusievelijk in de extra lijst met nummers beland, maar is wel gewoon automatisch genomineerd. Dat betekent dat je nog een andere track mag nomineren.

123poetertjes schreef:
Met een beetje mazzel pik ik Eefjes nominatierondetje nog mee. Ik heb eigenlijk vooral Nachtlicht grijsgedraaid, De Koek ken ik nog amper (alleen Afdwaalt). Snel maar eefjes luisteren dan.

Op enkele demos na zijn al haar nummers op Spotify en/of YouTube te vinden.

Sunderland schreef:
(quote)
ik heb nog een demootje van haar liggen met "Niets" en ""Hier Zijn" er op.

Jaloers. Heb die nummers nog niet eerder gehoord.

Alle toppers staan wat mij betreft al in het lijstje, behalve Wacht

Ik laat het voorlopig bij zeven.

Alles Doen
Dat kan
De Stad
En
Luister
Schip
Wakker

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:53 uur

geplaatst: vandaag om 20:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.