MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Hip Hop top 100

zoeken in:
zaaf schreef:
Die valt op dit moment nog niet te queriën...

Ah, klopt. Het lijstje van Rudi S had je nog niet.

zaaf schreef:
(quote)
Dien je niet in?

Zeer zeker wel

EttaJamesBrown schreef:
(quote)

Ah, klopt. Het lijstje van Rudi S had je nog niet.

Voor nederhop moet je hier zijn.

Lijst van mijn top 20 albums opgestuurd! Altijd moeilijk, zo'n lijstje maken. Hoe verhouden je persoonlijke favorieten zich tot de algemene classics? Moet ik Illmatic in mijn top 20 zetten? Objectief idd misschien wel beste album overall, maar subjectief ook? 36 chambers, liquid swords? Albums die ik vroeger kapot draaide maar nu zelden meer? Lastig, lastig

gweah schreef:
Lijst van mijn top 20 albums opgestuurd! Altijd moeilijk, zo'n lijstje maken. Hoe verhouden je persoonlijke favorieten zich tot de algemene classics? Moet ik Illmatic in mijn top 20 zetten? Objectief idd misschien wel beste album overall, maar subjectief ook? 36 chambers, liquid swords? Albums die ik vroeger kapot draaide maar nu zelden meer? Lastig, lastig

Ik zou zeggen, vergeet wat wel of niet een classic is en stuur de 20 albums op die jou het meest doen. Bij dit soort onmogelijke lijstjes moet je soms niet te veel nadenken.

Mijn top 20 is anders objectief gezien de beste.

Teunnis schreef:
(quote)

Ik zou zeggen, vergeet wat wel of niet een classic is en stuur de 20 albums op die jou het meest doen. Bij dit soort onmogelijke lijstjes moet je soms niet te veel nadenken.

Je hebt uiteraard gelijk, maar wat ik bedoel is, veel van die albums zijn, behalve een genot om te luisteren, ook niet meer los te zien van hun plek in de muziekgeschiedenis. En daarnaast, wat ik al zei, sommige albums heb je vroeger zoveel gedraaid dat je daardoor een plek in je hart hebben, maar het zijn niet meer de albums waar je nu nog vaak naar grijpt. Met mijn eeuwige nummer 1 (Liquid swords) als beste voorbeeld.

zaaf
niels94 schreef:
Mijn top 20 is anders objectief gezien de beste.
Ik heb het wetenschappelijk onderzocht en Niels heeft een punt.

En op 12 april in SIMPLON Groningen: CunninLynguists!

Ga ik waarschijnlijk heen! 22 februari De Jeugd van Tegenwoordig ook in die zaal, daar ga ik sowieso heen.

Rico & Sticks staan op 13 maart in de Gentse Vooruit! Ik heb mijn tickets vandaag binnengekregen

Daar ga ik niet heen, maar AFAS live waarschijnlijk wel!

Iemand nog tips voor albums vergelijkbaar met de Judgment Night soundtrack? Body Count is geen hiphop volgens MuMe...
The Uncluded vind ik ook best leuk trouwens.

zaaf
Poek schreef:
Iemand nog tips voor albums vergelijkbaar met de Judgment Night soundtrack? Body Count is geen hiphop volgens MuMe...
The Uncluded vind ik ook best leuk trouwens.
Wat een moeilijke vraag... Run DMC komt soms in de buurt... Run DMC - Tougher Than Leather - YouTube

Daar ken ik natuurlijk wel nummers van, maar ik zal eens een heel album proberen.

Ik ben hier nu ook aan begonnen en begin al spijt te krijgen. Momenteel heb ik 50 albums uit eigen collectie opgesteld. Ik zit sterk te overwegen om onderstaand lijstje eruit te gooien. Niet omdat ze slecht zijn, maar omdat ik ze al voldoende op lijstjes van anderen verwacht:
Atmosphere - 'When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold
Cunninlynguists - 'A Piece Of Strange
De La Soul - '3 Feet High And Rising
Dr. Dre - 'The Chronic
Dr. Octagon - 'Dr. Octagonecologyst
GZA - 'Liquid Swords
Group Home - 'Living Proof
Ice-T - 'O.G. Original Gangster
Ice Cube - 'Death Certificate
Jeru The Damaja - 'The Sun Rises In The East
Mobb Deep - 'The Infamous
Nas - 'Illmatic
N.W.A. - 'Straight Outta Compton
Pharcyde - 'Bizarre Ride To
Public Enemy - 'It Takes A Nation Of Milions To Hold Us Back
Redman - 'Muddy Waters
The Roots - 'Illadelph Halflife
A Tribe Called Quest - 'The Low End Theory
2Pac - 'Strictly For My N.I.G.G.A.Z.
Wu-Tang Clan - 'Enter The 36 Chambers

Dan nog moet ik er 10 schrappen.....

zaaf
daar heb ik wat van in mijn lijst dus schrap gerust ?

zaaf schreef:
daar heb ik wat van in mijn lijst dus schrap gerust ?

Enige nadeel is dat de kans groter is dan mijn uiteindelijke nominaties minder vaak genoemd gaan worden en dus meer voor de statistieken zijn.
Keuzes, keuzes...

Schrap gewoon alle titels van minder dan vijf woorden, probleem opgelost

zaaf
Ik heb in mijn keuzes, maar dat is dus hoe ik gekozen heb, lak gehad aan statistieken. Dus de keuzes werden bepaald door - zoals ik het hoor - kwaliteit, en sentiment. En verdeling over de jaren heen. En niet teveel classics. En ook wat Nederlands. En niet meer dan 1 album per artiest.

Best eenvoudig dus.

Was het voor mij maar zo simpel. Maar goed, gewoon knopen doorhakken.
Hieronder mijn laatste afvallers (met pijn in het hart):
Black Moon - Enta Da Stage
Camp Lo - Uptown Saturday Night
Common - One Day It'll All Make Sense
Cypress Hill -
Geto Boys - We Can't Be Stopped
House Of Pain -
KRS-1 - Return Of The Boom Bap
Main Source - Breaking Atoms
Paris - The Devil Made Me Do It
Smif-N-Wessum - 'Dah Shining
Zal mijn top 20 via een PM versturen.

Ik zou er graag een willen sturen, maar een top 10 vind ik al moeilijk genoeg. M'n huidige top 10 klopt op dit moment ook helemaal niks van, die ik in de komende tijd hoop te corrigeren.

zaaf
KILLERBEE99 schreef:
Ik zou er graag een willen sturen, maar een top 10 vind ik al moeilijk genoeg. M'n huidige top 10 klopt op dit moment ook helemaal niks van, die ik in de komende tijd hoop te corrigeren.
Een top 10 mag, is minimaal maar mag. Top 11 ook, of meer, liefst...

KILLERBEE99 schreef:
M'n huidige top 10 klopt op dit moment ook helemaal niks van, die ik in de komende tijd hoop te corrigeren.

Als je maar één plaat laat staan tip: mijn avatar

Nou dit is wel erg lastig. Maar goed zal een poging doen.

Wu-Tang Clan - Wu-Tang Forever
Raekwon - Only Built 4 Cuban Linx
Eminem - Slim Shady LP
Mobb Deep - The Infamous
Nas - Illmatic
Mr. Probz - The Treatment
Great Minds - Great Minds
Masta Ace - Disposable Arts
Method Man & Redman - Blackout
Opgezwolle - Eigen Wereld
Freez & ART - Les Demoiselles
Slum Village - Fantastic vol 2.
KanYe West - My Dark Twisted Beautiful Mind
Westside Connection - Terrorist Threats
Onyx - Shut 'Em Down
Made Men - Classic Limited Edition
2Pac - All Eyez On Me
Dr. Dre - 2001
DMX - .....And Then There was X
LL Cool J - Phenomenon

Ik denk dat ik hier wel mee kan leven.

zaaf
Om dit doel te bereiken nodig ik jullie uit om PER PM aan mij je favoriete 20 hiphopalbums te droppen. Graag op volgorde ? en in het format:
1. Artiest (if any) - Albumtitel (volgens MuMe (indien op de site aanwezig)) (jaartal)

svp verwijderen en pm op volgorde sturen ThingMan

mijn lijstje lijkt wel een leftover van Principal2000, al had ik die van mij eerder bij Zaaf gedropt.

Redman - 'Muddy Waters

En nu ik besef dat Muddy Waters onder hip-hop valt wil ik eigenlijk nog een plaatje vrijmaken voor Electric Mud.

Ja ik lever wel aan hoor, maar nog weinig tijd/zin voor gehad. Presteer altijd het beste als de deadline in zicht is hihi. Nummer 1 wordt in ieder geval GZA.

zaaf
Spoiler alert!@

Gast
geplaatst: vandaag om 03:10 uur

geplaatst: vandaag om 03:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.