MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar

zoeken in:
Casartelli (moderator)
We gaan de top-4 in en komen hier de eerste plaat tegen die in alle voorspellingen meedeed. Nu nog even kijken of het mij ook lukt om bij iedereen de punten op te tellen.

93 Joezer49263 +18
88 Teunnis +18
85 Dwejkk_ +16
75 Telamon +20
73 johan de witt +19
73 west +20
57 vigil +19
56 Bonk +17
55 EttaJamesBrown +19
54 GrafGantz +18
54 herman +19
53 Casartelli +19
51 nico1616 +18

Suds & Soda is een erkende klassieker, de rest van het album niet, derhalve niet in mijn top-20.

Teunnis schreef:

(vigil, je vergeet mijn punten voor Pavement op te tellen

Laat mij er buiten wil je

Nine Inch Nails, Low en Underworld stemmen gunstig overeen ?

zaaf
3. Blur - Parklife
https://www.musicmeter.nl/album/988

Punten : 432
Nom. : 23 x
Nr. 1 van : niemand

Begon de race na de eerste lijstjes op de rand van de top 10 en steeg en steeg tot de laatste dag plek 2 moest worden opgegeven…

Na de sessies voor de tweede Blur, Modern Life Is Rubbish, vloeide de pen van Albarn overvloedig. Dat kwam goed uit, want de band was krap bij kas en wilde eigenlijk zo snel mogelijk nog een succespoging doen.
Met hun producer, de ons inmiddels bekende Stephen Street, gingen ze augustus '93 alweer de Maison Rouge in. Op This Is A Low na ging dat behoorlijk voorspoedig.

Uiteindelijk was de groep tevreden met het eindresultaat, alleen de eigenaar van hun platenmij Food Records niet. Maar toen deze Food overdeed aan EMI stond niets de release meer in de weg.

Waar op de voorganger de overgang van shoegaze naar Britpop nog goed te horen is, is dit de plaat waar Britpop hoogtij viert. Zij het in verschillende muzikale hoedanigheden: synthpop, punk, psychedelica en new wave zijn onder meer de invloeden. De teksten van Albarn zijn volgens concurrent Noel Gallagher "Like Southern England personified", volgens Albarn zelf heeft het boek London Fields van Martin Amis hem sterk geïnspireerd.

Erg lekkere upbeat plaat, met daarop het pareltje This Is A Low (dat iets minder upbeat is).

Ach ja, Blur moest nog komen (heb ik op 8 ). Op 2 Portishead en op 1 Jeff Buckley zal het zijn.

Toch nog Britpop dus.
Bij mij op 14, en op 5 voorspeld.

Ik verwacht Jeff op 2 en Dummy op 1.

Of heeft Cave toch gestunt?

zaaf
t is hier geen supermarkt!

Casartelli (moderator)
Een unicum? Slechts 3 mensen plaatsten de nummer 3 in hun voorspelling. Hoewel er dit jaar, anders dan de vorige twee jaar, geen unanimiteit over de nummer 1 bestond, wil ik aannemen dat de strijd nu wel beslist is... maar ja, aannames...

93 Joezer49263
91 johan de witt +18
88 Teunnis
85 Dwejkk_
75 Bonk +19
75 Telamon
73 west
65 nico1616 +14
57 vigil
55 EttaJamesBrown
54 GrafGantz
54 herman
53 Casartelli

Weet eerlijk gezegd ook niet precies waarom ik deze niet in mijn voorspelling opgenomen heb. Vind Blur verder wel een sympathieke band, waar de albums niet altijd over de hele linie boeiend zijn. Deze had ik op 16 in mijn top-20. Ik tel er mijn zegeningen maar mee, in een verder uiterst magere top-10.

Dwejkk_ schreef:
Of heeft Cave toch gestunt?

Cave had ik op 4 voorspeld, dus zo'n stunt is het ook weer niet.. Eerder een deceptie als hij buiten de top-10 valt.
Maar dat geldt voor die andere twee nog veel meer.
Moeilijk te voorspellen hoe populair Grace hier nog is.

Tof dEUS en Blur
Underworld moet ik nodig eens oppakken.
Liijkt mij een intetessante plaat.
Pavement is duidelijk niet mijn ding.
Finisch ...Nick en Jeff?

zaaf
Michel zet je bril op!

Blur was mijn nummer 13. Een aangenaam plaatje, die ik niet heel vaak draai, maar wel altijd goed van kan genieten. Verbazingwekkend dat zo weinig mensen deze in hun voorspelling opgenomen hadden.
Het is ook niet mijn top 10 geloof ik. Dit was de tweede overeenkomst met mijn lijst en bij de laatste twee verwacht ik nog mijn nummer 19 en een plaat die niet in mijn lijstje staat

En nog maar eens eentje waar ik de populariteit van onderschat heb. Bij mij zelf op 3, maar had hem net niet in de top 10 verwacht.

Bonk schreef:
Blur was mijn nummer 13.

Je bent twee albums te vroeg

GrafGantz schreef:
(quote)

Je bent twee albums te vroeg

Of 5 jaar mijn tijd vooruit...

Grace hoeft echt niet meer te komen van mij. Hopelijk Biggie Smalls of Portishead op 1

johan de witt schreef:
Toch nog Britpop dus.
Bij mij op 14, en op 5 voorspeld.

Ik verwacht Jeff op 2 en Dummy op 1.

Watte geen Moz, geen Suede , geen Oasis.
Tja Jeff en Dummy moeten ook nog blijkbaar.

Rudi S schreef:
Watte geen Moz, geen Suede , geen Oasis.

De toppers zitten bij de 11-25

zaaf schreef:
Michel zet je bril op!

Rudi heeft 'm geleend.

Wel Blur op 3 en geen Oasis in de top 10? Ik ben boos.

johan de witt schreef:
(quote)

De toppers zitten bij de 11-25

Kan , maar ik bebrijp die thumbs up niet

west schreef:
Wel Blur op 3 en geen Oasis in de top 10? Ik ben boos.

Verrassend west. Jij bent elk weekend boos!
Komt volgend jaar wel goed denk ik.

bikkel2 schreef:
(quote)

Komt volgend jaar wel goed denk ik.

Ik ben niet boos bikkel: ik zeg het omdat iedereen mij gisteren pestte hier, door te zeggen dat ik vaak boos was.....

bikkel2 schreef:
(quote)

Ik zal jouw bril wel aan hem doorgeven.

Rudi S schreef:
(quote)

Ik zal jouw bril wel aan hem doorgeven.

Nee hoor: ik heb het goed gelezen. Blur staat op 3 en Oasis niet in de top 10.

Johnny Marr schreef:
Hopelijk Biggie Smalls ... op 1

Wat had je nou verwacht? Dat ie door een mirakel de top 10 zou halen?

De beste band vd wereld met het beste album, zanger, componist en broertjes van de wereld verliest van een album dat Dummy heet

GrafGantz schreef:
En nog maar eens eentje waar ik de populariteit van onderschat heb. Bij mij zelf op 3, maar had hem net niet in de top 10 verwacht.

Ja dit precies maar dan ook echt precies.

Cave op 2 en dummy op 1 en ik haal in ieder geval nog 40 punten

Rudi S schreef:
De beste band vd wereld met het beste album, zanger, componist en broertjes van de wereld verliest van een album dat Dummy heet

Ja ik had ook Brave nog wel verwacht... Maar broertjes?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:55 uur

geplaatst: vandaag om 14:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.