Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
2
geplaatst: 22 maart 2017, 23:13 uur
Ha Zaaf, kan je niet een tijdje je avatar gelijk houden? Ik heb nu steeds het idee dat ik onbedoeld overspel aan het plegen ben en naast een vreemde wakker word.
0
geplaatst: 22 maart 2017, 23:33 uur
Ik post ook morgen mijn lijst.
Zal ergens in de middag zijn.
Druk weekie weer......
Zal ergens in de middag zijn.
Druk weekie weer......

0
geplaatst: 23 maart 2017, 20:07 uur
100% van mijn top-2 is hiphop, 60% van mijn top-5 en 40% van mijn top-10. Wat dat betreft lijkt me dat geen enkel ander jaar daar nog overheen gaat.
1
geplaatst: 23 maart 2017, 20:55 uur
Lijstje net voor de deadline ingeleverd.
Nu nog een Top 10, mogelijk vanaf 1998 een Top 20. 
Nu nog een Top 10, mogelijk vanaf 1998 een Top 20. 
0
zaaf
geplaatst: 23 maart 2017, 21:03 uur
En met Gretz is weer een verse MuMe'er (nouja...) aan ons bestand toegevoegd.
Zijn lijstje is het 44e en laatste van dit jaar.
Die 44 lieden kozen voor 261 albums. 32 van hen noemden de uiteindelijke nummer 1 in hun lijst, waarmee deze plaat op een totaalscore van 802 punten kwam.
Zijn lijstje is het 44e en laatste van dit jaar.
Die 44 lieden kozen voor 261 albums. 32 van hen noemden de uiteindelijke nummer 1 in hun lijst, waarmee deze plaat op een totaalscore van 802 punten kwam.
0
geplaatst: 23 maart 2017, 21:12 uur
Zeg ouwe Ajacied, kom je hier ook gezellig meedoen!

Hopelijk heb je een betere muzieksmaak dan die andere twee ajacieden...

1
geplaatst: 23 maart 2017, 21:13 uur
Mooi 
Alice in kettingen, verloren paradijs en gek seizoen niet goed genoeg voor je?

Alice in kettingen, verloren paradijs en gek seizoen niet goed genoeg voor je?
0
geplaatst: 23 maart 2017, 21:14 uur
0
geplaatst: 23 maart 2017, 21:21 uur
west schreef:
(quote)

Ik had zowaar voor 1994 al een Top 10 klaar staan maar vergeten om hem op tijd in te leveren. Het gloriejaar 1995 is niettemin een veel mooier jaar om in te stappen. Hopelijk kunnen oude tijden herleven dit jaar.

0
geplaatst: 23 maart 2017, 21:26 uur
west + vigil: nog een 1995 tip van mijn kant, nu de deadline gepasseerd is. Magistrale thematiek. 
https://open.spotify.com/album/5BJenTHRlNzciXSDnjahP6

https://open.spotify.com/album/5BJenTHRlNzciXSDnjahP6
0
zaaf
geplaatst: 23 maart 2017, 21:31 uur
als je hier een beetje komt spammen, ben je bij mij aan het verkeerde adres!
0
geplaatst: 23 maart 2017, 21:49 uur
zaaf schreef:
Nee, ik deel enkel een kleine sneer uit aan mijn Rotterdamse vriend.

2
zaaf
geplaatst: 23 maart 2017, 22:04 uur
Een van de komende weken kan de presentatie wat gehinderd worden door mijn aanwezigheid op de Coolsingel.
0
geplaatst: 23 maart 2017, 22:11 uur
Vieren ze dit jaar het 18 jarig jubileum van dat kampioenschap daar over een paar weken? 

0
geplaatst: 24 maart 2017, 00:00 uur
zaaf schreef:
Een van de komende weken kan de presentatie wat gehinderd worden door mijn aanwezigheid op de Coolsingel.
Gaan we elkaar eindelijk zien? Vraag is alleen hoe je af kan spreken tussen de verwachte honderdduizenden.
1
zaaf
geplaatst: 24 maart 2017, 07:01 uur
Straight from the laptop...
10. Blur - The Great Escape
https://www.musicmeter.nl/album/1958
Punten : 268
Nom. : 14
Nr. 1 van : niemand
Blur was aanvankelijk niet van de partij, pas vanaf maandagavond (rond de 20e lijst) verscheen de plaat in de top 25 om direct door te stomen richting top 10. De plaat bleef tot het eind op de scheidslijn balanceren om op het moment supreme aan de goede kant te zijn.
The Great Escape zou het laatste Britpop album van Blur zijn en nummer 3 uit de 'Life' trilogie, al kon de band geen fatsoenlijke titel met 'life' meer bedenken aldus Albarn en James op de BBC: We've got until this Wednesday, our record company inform us, to come up with it," zei Albarn. "We've been trying to get life into it, but nothing was very good – Wifelife, Darklife, Nextlife," aldus James.
Het album kent tekstueel een los concept, het zijn beschouwingen van eenzaamheid en onthechting.
James: "It was all more elaborate, more orchestral, more theatrical, and the lyrics were even more twisted... It was all dysfunctional, misfit characters fucking up."
Het album speelt een rol in de "Battle of Britpop" tussen Blur en Oasis, vooral de lead single Country House. In niet mis te verstane termen daagde men elkaar uit en beschimpte elkaar.
Een episode vol bravoure waar Albarn zich achteraf flink voor schaamde.
Plaat met erg fraaie nummers, The Universal
… Ook wat mindere naar mijn smaak. Niet in mijn top 20 derhalve.
10. Blur - The Great Escape
https://www.musicmeter.nl/album/1958
Punten : 268
Nom. : 14
Nr. 1 van : niemand
Blur was aanvankelijk niet van de partij, pas vanaf maandagavond (rond de 20e lijst) verscheen de plaat in de top 25 om direct door te stomen richting top 10. De plaat bleef tot het eind op de scheidslijn balanceren om op het moment supreme aan de goede kant te zijn.
The Great Escape zou het laatste Britpop album van Blur zijn en nummer 3 uit de 'Life' trilogie, al kon de band geen fatsoenlijke titel met 'life' meer bedenken aldus Albarn en James op de BBC: We've got until this Wednesday, our record company inform us, to come up with it," zei Albarn. "We've been trying to get life into it, but nothing was very good – Wifelife, Darklife, Nextlife," aldus James.
Het album kent tekstueel een los concept, het zijn beschouwingen van eenzaamheid en onthechting.
James: "It was all more elaborate, more orchestral, more theatrical, and the lyrics were even more twisted... It was all dysfunctional, misfit characters fucking up."
Het album speelt een rol in de "Battle of Britpop" tussen Blur en Oasis, vooral de lead single Country House. In niet mis te verstane termen daagde men elkaar uit en beschimpte elkaar.
Een episode vol bravoure waar Albarn zich achteraf flink voor schaamde.
Plaat met erg fraaie nummers, The Universal
… Ook wat mindere naar mijn smaak. Niet in mijn top 20 derhalve.
0
Telamon
geplaatst: 24 maart 2017, 07:20 uur
Onverwacht, want zelf volledig langsheen gegeken.
3,65 * is ook niet bijster hoog. Zal de naam wel zijn.
3,65 * is ook niet bijster hoog. Zal de naam wel zijn.
0
geplaatst: 24 maart 2017, 07:52 uur
Niet de moeite genomen dit album te beluisteren. Dus niet in mijn top 20. Andere albums hadden voor mij meer prioriteit.
En...zoals Telamon zegt; het zal de naam wel zijn. Meer dan duidelijk ook wie 1995 gaat winnen. Een band met een nog grotere naam. Maar ook dat album zal in mijn top 20 ontbreken.
En...zoals Telamon zegt; het zal de naam wel zijn. Meer dan duidelijk ook wie 1995 gaat winnen. Een band met een nog grotere naam. Maar ook dat album zal in mijn top 20 ontbreken.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.