MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar

zoeken in:
Hm, ben best wel een Blur fanboi maar deze komt bij mij niet verder dan plek 17. Had hem dus niet verwacht hier, vind het in vergelijking met de voorganger iets te veel een herhaling van zetten.

Life on Twix?

Ik was in die dagen een enorme fanboy, fijne plaat met daarop 2 singles die in mijn Blur Top 10 allertijden staan waarvan eentje zelfs heeeeel hoog.

Toch kwam het album bij mij niet verder dan een 13de plek. In mijn voorspellingen kwam het zelfs helemaal niet voor...

Doet zeker niet onder voor de voorganger, die haalde mijn top 10 niet.
Deze wel, maar dat komt ook omdat dit toch wel een minder jaar is.

Bij mij op 7.

Helaas vergeten te voorspellen, maar deze had ik daarin zeker niet opgenomen. Leuke plaat die ik destijds erg veel heb gedraaid, maar in dit jaar is er beter te vinden. Zelfs al staat The Universal wel in mijn song top 5 aller tijden.

Van Blur ken ik van elk album wel een paar nummers, maar op de eerste plaat na nooit de moeite genomen een heel album van ze te luisteren.
Vorig jaar had je aan 330 niet genoeg voor de top 10. Toch zo'n 60 pts verschil met nu.

Klopt, in de breedte geen heel sterk jaar dus.
De nummers 1 en 2 slokken ook extra veel punten op natuurlijk.

Een hogere ondergrens kan ook aangeven dat er verder niet veel te kiezen was... in ieder geval is er minder consensus.

johan de witt schreef:
Klopt, in de breedte geen heel sterk jaar dus.
En daarom staat er ook een hip-hop album bij mij op nummer 1 en dat is voor deze voormalige hip-hop hater ongekend.

Super wibro! Alleen totaal niet eens dat 1995 een minder jaar zou zijn. Heb mijn hele top 20 op minstens 4 sterren, en mijn hele top 7 heeft de topscore bij mij. Mijn hoogste aantal sinds de jaren '80!

herman schreef:
Een hogere ondergrens kan ook aangeven dat er verder niet veel te kiezen was... in ieder geval is er minder consensus.

Precies, des te sterker het jaar des te breder de keuzes en wordt de ondergrens lager. Maar goed zo werkt het niet altijd natuurlijk. Mits even veel deelnemers bla bla bla Feit is dat er in 1995 veel hiphop classics zijn die breed gedragen worden. Dit gaat een interessante uitslag worden!

Hij is in elk geval nu al zeer verrassend.
Ik denk niet dat iemand de nummer 10 goed had voorspeld.

Casartelli (moderator)
Een hiaat in mijn Blurcollectie, derhalve ook in mijn top-20 en ook voor mijn voorspelling geheel eroverheen gekeken.

Met vier joekels van klassiekers bovenin voor mij ook zeker geen zwak jaar verder. Onderin wel weer de lage 3½jes, maar dat zal later ook wel niet minder worden.

Telamon
Kom er maar in Joezer49263, we zijn net zo benieuwd naar de Voorspelling Top 10 als naar zaaf's nummer 9.

Telamon schreef:
Onverwacht, want zelf volledig langsheen gegeken.
3,65 * is ook niet bijster hoog. Zal de naam wel zijn.

Inderdaad: 3,65* en dan in de top 10...

Hier stond Blur op 16. Zeker niet hun beste en zoals genoemd enigszins wisselvallig, maar met een paar heerlijke nummers erop.
Aan de voorspellingslijst deze week helaas niet toegekomen (net gestart met nieuwe baan, iets met prioriteiten), maar weet niet of ik deze nou gegokt zou hebben. Lijkt er op dat je met veel relatief lage klasseringen dus nog een heel eind komt.

Bonk schreef:
Lijkt er o pl dat je met veel relatief lage klassering dus nog een heel eind komt.

Dat komt omdat er hier te weinig users geïnteresseerd zijn in de zeer hoog gewaardeerde hiphop van dit jaar. Minimaal 3 topplaten voor 1995. Ik vind het juist goed van wibro bijvoorbeeld dat hij het probeert (en vervolgens ook nog waardeert). Zelf vind ik het ook leuk om eens wat anders te luisteren, zo is bijvoorbeeld dan toch nog Pulp in mijn lijstje terecht gekomen, net als Kyuss.
Ik hou nu mijn hart vast of en welke hiphop klassiekers de top 10 halen, als deze Blur er al in staat.

Niet zo goed als Parklife, maar wel een heel aangenaam vervolg.
Het was me het Britpopjaartje wel dit "95."

Ik ben de toorn van West voor; na enige bijscholing heb ik voor 1995 wel een pareltje hiphop gevonden.

Casartelli (moderator)
Ik heb hem niet gevonden, maar ik streep wests toorns weg tegen mijn toorn dat hij ook dit jaar de progklassiekers weer gemist heeft.

west schreef:
(quote)
Ik hou nu mijn hart vast of en welke hiphop klassiekers de top 10 halen, als deze Blur er al in staat.

Ik verwacht één hiphopklassieker in de top-10.

Deze van Blur heb ik om onduidelijke redenen op het laatste moment van 8 naar 6 gezet in mijn voorspelling. Nog twee onzekerheidjes (waaronder toch de hiphopper), de rest van mijn voorspelling zal wel redelijk accuraat zijn.

De meeste mensen kijken uit naar de vrijdag, west niet... die is elke week teleurgesteld/boos/frustie (doorhalen wat niet van toepassing is) tijdens de bekendmaking

Ik heb overigens 2 hiphoppende platen in mijn voorspelling. Die ik dan weer niet in mijn eigen lijst heb staan. Daar staat dan weer een meer smoothie shit damn motherfucker die over andere dingen zingt

west schreef:
(quote)

Dat komt omdat er hier te weinig users geïnteresseerd zijn in de zeer hoog gewaardeerde hiphop van dit jaar. Minimaal 3 topplaten voor 1995.

Zoals gezegd een druk weekje met opstarten nieuwe baan, waardoor wat minder tijd om extra albums te luisteren (dat vind ik namelijk juist een van de leukste dingen van dit spel; nog niet bekende pareltjes ontdekken).

Ik heb twee van die albums deze week gauw even beluisterd, maar op de een of andere manier pakte het mij allemaal niet heel erg. Nou ben ik ook maar een gelegenheidship-hop liefhebber, maar blijkbaar toch van een wat andere soort. Het kan ook met de eigen onrust te maken gehad hebben natuurlijk en dat je het niet gauw moet willen beluisteren

Daar staat tegenover dat ik goede hoop de Prog klassiekers van Casartelli wel goed geluisterd heb. Scheelt weer wat toorn

vigil schreef:
De meeste mensen kijken uit naar de vrijdag, west niet... die is elke week teleurgesteld/boos/frustie (doorhalen wat niet van toepassing is) tijdens de bekendmaking

Ik heb overigens 2 hiphoppende platen in mijn voorspelling. Die ik dan weer niet in mijn eigen lijst heb staan. Daar staat dan weer een meer smoothie shit damn motherfucker die over andere dingen zingt

Ik ben juist in een uiterst zonnige stemming beste vrienden en vriendinnetjes. Ik ga zo een lang weekend naar het zonnige Schoorl!

zaaf
9. Tindersticks - Tindersticks (The Second Tindersticks Album)
https://www.musicmeter.nl/album/5046

Punten : 312
Nom. : 16
Nr. 1 van : EttaJamesBrown

Tindersticks II stond door het vroege lijstje van mw JamesBrown alras hoog en viel pas maandag en dinsdag iets terug om woensdag de top 10 wederom ingestemd te worden. Net als het debuut eindigend op nr 9.

Na een tour in 1993 met Nick Cave and the Bad Seeds werd de band door Blixa Bargeld de studio van Conny Plank in Keulen aanbevolen. In mei 1994 verbleef de groep er ruim een week, waarin de meeste backing tracks zijn opgenomen.

Sessiemuzikant en Gallon Drunk-lid Terry Edwards hielp de groep met de string arrangementen, die zijn opgenomen in Abbey Road, evenals Sleepy Song dat daar met één microfoon is opgenomen.
De overige opnames, van zang en overdub instrumentaria, zijn in Orinoco Studios in Londen opgenomen.

Op de plaat staan twee vrouwelijke zangbijdragen: een duet met Staples door Carla Torgerson van de Walkabouts op Travelling Light en een gesproken monoloog van Isabel Monteiro, zangeres van de band Drugstore.

Nee hoor. Dit moois is ook niet aan mij besteed.

Hier een impersonatie door Thomas van Luyn van Stuart Staples.

Bonk schreef:
(quote)

Ik heb twee van die albums deze week gauw even beluisterd, maar op de een of andere manier pakte het mij allemaal niet heel erg. Nou ben ik ook maar een gelegenheidship-hop liefhebber, maar blijkbaar toch van een wat andere soort. Het kan ook met de eigen onrust te maken gehad hebben natuurlijk en dat je het niet gauw moet willen beluisteren

Daar staat tegenover dat ik goede hoop de Prog klassiekers van Casartelli wel goed geluisterd heb. Scheelt weer wat toorn

Nou geen enkele toorn van mijn kant op deze zonnige dag en al helemaal niet als jij in al die drukte ook nog de tijd hebt gevonden om naar twee hiphop platen te luisteren.

Mooie nummer 9, die ik net te laat voor de deadline beluisterde, anders had ik dit album wel in mijn lijstje gezet. Wel moet ik 'm nog een paar keer luisteren om 'm misschien hoger te kunnen waarderen.

Ah Tindersticks

Op 6 in mijn lijst en qua voorspelling op 7. Dus mijn 1ste 18 points zijn binnen!

Mooie plaat, maar niet eentje die ik veel draai.
Bij mij op 14 (en voorspeld ook op 9).

Een van de albums die ik nog nooit gehoord had maar speciaal voor dit spelletje beluisterd heb. Niet voor niks achteraf. Zeer genietbaar album. Ook bij mij op nummer 14.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:32 uur

geplaatst: vandaag om 04:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.