Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
Joezer49263
geplaatst: 20 maart 2017, 14:22 uur
Misschien wel wat vroeg nog, maar toch maar vast even het geheugen opfrissen voor degenen die een voorspelling voor de top - 10 van 1995 willen doen, maar die de prognose nog niet ingediend hebben.
Momenteel 6 inzenders, en in die 6 lijsten vinden we 6 albums ( ! ) die door alle 6 de deelnemers genoemd zijn.
Wél zit het verschillend aantal genoemde nummers 1 duidelijk onder dat van 1994...
Momenteel 6 inzenders, en in die 6 lijsten vinden we 6 albums ( ! ) die door alle 6 de deelnemers genoemd zijn.
Wél zit het verschillend aantal genoemde nummers 1 duidelijk onder dat van 1994...

0
geplaatst: 20 maart 2017, 17:01 uur
Echt waar? Veel electronic / dance zeker?
Ik heb moeite om een goede top 20 samen te stellen. Zo zie je.
1
geplaatst: 20 maart 2017, 17:18 uur
west schreef:
(quote)
Tja, de hoogtijdagen van de britpop, verder ook heel wat goede albums in de electronische en dance-hoek. Triphop deed het ook goed en ik heb ook nog iets wereld/jazz-achtigs uit België in mijn top 20. Met mijn abendunterhaltung zit het wel goed.

0
geplaatst: 20 maart 2017, 17:52 uur
Ja, het is overdaad deze jaren. Maar EP's, 12 inches en mixalbums passeer ik veelal voor mijn lijstje, dus er valt vanaf nu ook veel af uit m'n stemmen per jaar.
0
zaaf
geplaatst: 21 maart 2017, 12:13 uur
Nog 2,37 dagen… lijstjes over 1995 binnen van:
Arno, Brunniepoo, deric raven, dix, dynamo d, EttaJamesBrown, GrafGantz, herman, Joezer49263, johannesA, likeahurricane, Lying Mouth, motel matches, nelis, Renoir, Rudi S, shinybeast, Superbitch, Telamon, vigil
Dus nog niet en graag wel van:
andré, ArthurDZ, Ataloona, bennerd, bikkel2, Bonk, Casartelli, catchup, Cellulord, dazzler, Dwejkk_, Film Pegasus, HugovdBos, J.J. Wever, johan de witt, Johnny Marr, Koenr, LucM, luigifort, Lura, Manfield, nico1616, Teunnis, west, wibro en uiteraard onze e.v.a.
En zoals jullie uit bovenstaand kunnen afleiden heeft ook motel matches zich bij het peloton aangesloten!
Arno, Brunniepoo, deric raven, dix, dynamo d, EttaJamesBrown, GrafGantz, herman, Joezer49263, johannesA, likeahurricane, Lying Mouth, motel matches, nelis, Renoir, Rudi S, shinybeast, Superbitch, Telamon, vigil
Dus nog niet en graag wel van:
andré, ArthurDZ, Ataloona, bennerd, bikkel2, Bonk, Casartelli, catchup, Cellulord, dazzler, Dwejkk_, Film Pegasus, HugovdBos, J.J. Wever, johan de witt, Johnny Marr, Koenr, LucM, luigifort, Lura, Manfield, nico1616, Teunnis, west, wibro en uiteraard onze e.v.a.
En zoals jullie uit bovenstaand kunnen afleiden heeft ook motel matches zich bij het peloton aangesloten!
2
geplaatst: 21 maart 2017, 12:14 uur
Ik vraag me af wat ik eigenlijk deed in de jaren negentig. Luisterde ik toen wel naar muziek? Zo veel albums beluisterd nu die ik destijds heb laten schieten. Zou het misschien komen omdat er toen nog geen Spotify was of ... Music Meter. Je zou het haast wel zeggen. In ieder geval levert 1995 een groot aantal nieuwe ontdekkingen op. Maar liefst 2 hip-hop albums zullen in mijn top 5 hun opwachting maken.
0
geplaatst: 21 maart 2017, 12:26 uur
zaaf schreef:
Bestverkochte albums in Nederland:
1. André Rieu - Strauß & co
2. Irene Moors & De Smurfen - Ga Je Mee Naar Smurfenland
3. Marco Borsato - Marco
4. Vangelis - 1492: Conquest Of Paradise
5. Bruce Springsteen - Greatest Hits
6. Irene Moors & De Smurfen - Smurf The House
7. Clouseau - Oker
8. Céline Dion - The Colour Of My Love
9. André Rieu - Wiener melange
10. René Froger - Live In Concert
Bestverkochte albums in Nederland:
1. André Rieu - Strauß & co
2. Irene Moors & De Smurfen - Ga Je Mee Naar Smurfenland
3. Marco Borsato - Marco
4. Vangelis - 1492: Conquest Of Paradise
5. Bruce Springsteen - Greatest Hits
6. Irene Moors & De Smurfen - Smurf The House
7. Clouseau - Oker
8. Céline Dion - The Colour Of My Love
9. André Rieu - Wiener melange
10. René Froger - Live In Concert
Mijn lijst is al gepost. Dit is trouwens het eerste jaar waarin ik op geen een album uit deze top 10 gestemd heb. Het niveau van de best verkochte albums wordt in deze periode (afgezien van dat verzamelalbum van Springsteen) wel zeer slecht, terwijl er in jaren '80 en de vroege jaren '90 vaak nog zeer goede albums waren die goed verkochten.
0
Telamon
geplaatst: 21 maart 2017, 12:34 uur
geen hiphop voor mij. Ook slechts een top 10. Kon er niet meer van maken, al ben ik Outside vergeten nog te beluisteren.
0
geplaatst: 21 maart 2017, 13:00 uur
Telamon schreef:
geen hiphop voor mij. Ook slechts een top 10. Kon er niet meer van maken, al ben ik Outside vergeten nog te beluisteren.
Snel nog even doen: een van Bowie's beste albums!

0
geplaatst: 21 maart 2017, 13:08 uur
0
geplaatst: 21 maart 2017, 13:13 uur
Bij mij top 5. Maar daar vlak achter nog heel wat prachtplaten natuurlijk.
2
geplaatst: 21 maart 2017, 13:20 uur
1
Joezer49263
geplaatst: 22 maart 2017, 12:09 uur
Aantal ingestuurde voorspellingen voor 1995 bedraagt nu 9 stuks.
5 albums zijn door alle 9 deelnemers genoemd... !
Totaal zijn er nu 18 verschillende albums genoemd.
Over het aantal verschillend genoemde nummers 1 doe ik verder maar geen mededeling...
Deelnemers die in de editie 1994 deelnamen, maar voor 1995 nog geen prognose instuurden, maar dit nog wel willen doen :
Bonk , herman , johan de witt , nico1616 , west , en natuurlijk zijn nieuwe voorspellers altijd van harte welkom !
U heeft nog 1,375 dag om dit te doen... ( copyright zaaf )
5 albums zijn door alle 9 deelnemers genoemd... !
Totaal zijn er nu 18 verschillende albums genoemd.
Over het aantal verschillend genoemde nummers 1 doe ik verder maar geen mededeling...

Deelnemers die in de editie 1994 deelnamen, maar voor 1995 nog geen prognose instuurden, maar dit nog wel willen doen :
Bonk , herman , johan de witt , nico1616 , west , en natuurlijk zijn nieuwe voorspellers altijd van harte welkom !
U heeft nog 1,375 dag om dit te doen... ( copyright zaaf )
0
geplaatst: 22 maart 2017, 12:54 uur
0
geplaatst: 22 maart 2017, 13:36 uur
In dit spelletje van Zaaf gaat steeds meer tijd zitten en dat komt omdat de albums die ik wil beluisteren om tot een voor mij geloofwaardige top 20 te komen steeds meer tijd vergen. Vanmorgen drie albums uit 1995 beluisterd. Totale duur van die albums drie uur en twintig minuten. In de jaren tachtig duurden de albums toch aanzienlijk korter dacht ik. Ik besteed daarom ook geen tijd meer aan andere MM games.
0
Telamon
geplaatst: 22 maart 2017, 13:42 uur
Survival of the fittest, wibro. Alleen de sterksten overwinnen.
En een kwestie van prioriteiten stellen uiteraard.
0
zaaf
geplaatst: 22 maart 2017, 13:42 uur
Dat zijn voorstelbare en terechte keuzes. Ik verwacht je toch bij de Greatest Hits of Ween vanaf volgende week zaterdag 
(die zet ik om omdat we - analoog aan de overweging van Vriendin Etta - nu in de nineties zitten en Ween daar er grotere rol in speelt dan Nancy.)

(die zet ik om omdat we - analoog aan de overweging van Vriendin Etta - nu in de nineties zitten en Ween daar er grotere rol in speelt dan Nancy.)
0
geplaatst: 22 maart 2017, 13:43 uur
De albums van het lijstje dat ik heb ingediend duren gemiddeld nog gewoon 40 minuten, toch wel de ideale albumlengte.
UK: 14
US: 4
Ierland: 1
IJsland: 1
UK: 14
US: 4
Ierland: 1
IJsland: 1
0
geplaatst: 22 maart 2017, 14:20 uur
Telamon schreef:
Oh ja, nog even de waarderingen voor die drie albums: 5.0*!, 3.5* en 4.0*.
Het was de moeite voor het beluisteren dus toch wel waard.

0
geplaatst: 22 maart 2017, 16:33 uur
wibro schreef:
Ik besteed daarom ook geen tijd meer aan andere MM games.
Ik besteed daarom ook geen tijd meer aan andere MM games.
Herkenbaar, jij begint in een isolement te raken.
Duidelijk gevolgen van een topic verslaving.
1
geplaatst: 22 maart 2017, 16:33 uur
zaaf schreef:
Dat zijn voorstelbare en terechte keuzes. Ik verwacht je toch bij de Greatest Hits of Ween vanaf volgende week zaterdag

Jazeker! Chuck Berry was groot in The nineties.
1
geplaatst: 22 maart 2017, 18:46 uur
Zolang ik mijn vinyl niet in de cd-speler prop kan ik wel leven met mijn verwarring.
Ik mis mijn buizenversterker trouwens wel
0
Telamon
geplaatst: 22 maart 2017, 19:26 uur
wibro schreef:
In dit spelletje van Zaaf gaat steeds meer tijd zitten.... Totale duur van die albums drie uur en twintig minuten.
In dit spelletje van Zaaf gaat steeds meer tijd zitten.... Totale duur van die albums drie uur en twintig minuten.
Makkie! Ik zit nu in '99 en ben The Magnetic Fields - 69 Love Songs aan het beluisteren: totale tijdsduur: 2:50:04

0
geplaatst: 22 maart 2017, 19:33 uur
Telamon schreef:
Makkie! Ik zit nu in '99 en ben The Magnetic Fields - 69 Love Songs aan het beluisteren: totale tijdsduur: 2:50:04
(quote)
Oeh bij luisteren om het luisteren zijn dat inderdaad lange zitten. Die plaat zou je eigenlijk ook niet in een keer helemaal willen luisteren. Heb zelf eerst vaker CD1 geluisterd, daarna pas 2 en 3. Nu zou ik 'm wel helemaal op kunnen zetten, maar zou dat ook pas willen als ik een plaat een van die duur al een beetje ken. Van The Epic van Kamasi Washington moet ik ook nog steeds de tweede en derde helemaal luisteren.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.