Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 6 augustus 2016, 00:19 uur
Ataloona schreef:
Astral Weeks staat toch wel flink te laag. Mijn nr. 2 zal ik maar verklappen.
Astral Weeks staat toch wel flink te laag. Mijn nr. 2 zal ik maar verklappen.
Zelfde hier, ook op 2 en toch wel teleurgesteld met deze 7e plek. Veruit het beste dat de beste Man ooit heeft gemaakt.
0
geplaatst: 6 augustus 2016, 01:27 uur
Jup, ook teleurgesteld hier. Misschien wel het beste album van de sixties. Veeeeel te laag.
0
zaaf
geplaatst: 6 augustus 2016, 07:48 uur
6. The Kinks - The Kinks are the Village Green Preservation Society
Punten : 307
Nom. : 14
Nr. 1 van : ArthurDZ, Telamon
Dit is ook een plaat die pas later in de week goed in beeld kwam en de laatste twee dagen nog meer doorschoof. Zesde plaats. Well done lads.
The Village Green, naar de song (die al uit eind '66 stamt), is een zeer Engelse plek om te ontspannen. De song zelf schreef Davies in eerste instantie voor Something Else, maar het bracht hem op een idee, dat hij het jaar erop gaandeweg uitwerkte. De zo Britse gedachten en beschreven tradities verstootten The Kinks wel tamelijk van de Amerikaanse markt.
Davies was al een perfectionist, maar het succes maakte die eigenschap sterker, zodat de nummers zeer druppelsgewijs 'af' kwamen. Bij het opnemen werd de groep zeer geholpen door de bekende toetsenist Nicky Hopkins waaruit een twist ontstond: waar hij naar eigen zeggen ongeveer 70% van de keyboardpartijen heeft gespeeld, werd niet hij maar Davies daarvoor gecredit.
Fijne plaat met erg mooie liedjes. De lulligheid echter stoort me soms wat.
Punten : 307
Nom. : 14
Nr. 1 van : ArthurDZ, Telamon
Dit is ook een plaat die pas later in de week goed in beeld kwam en de laatste twee dagen nog meer doorschoof. Zesde plaats. Well done lads.
The Village Green, naar de song (die al uit eind '66 stamt), is een zeer Engelse plek om te ontspannen. De song zelf schreef Davies in eerste instantie voor Something Else, maar het bracht hem op een idee, dat hij het jaar erop gaandeweg uitwerkte. De zo Britse gedachten en beschreven tradities verstootten The Kinks wel tamelijk van de Amerikaanse markt.
Davies was al een perfectionist, maar het succes maakte die eigenschap sterker, zodat de nummers zeer druppelsgewijs 'af' kwamen. Bij het opnemen werd de groep zeer geholpen door de bekende toetsenist Nicky Hopkins waaruit een twist ontstond: waar hij naar eigen zeggen ongeveer 70% van de keyboardpartijen heeft gespeeld, werd niet hij maar Davies daarvoor gecredit.
Fijne plaat met erg mooie liedjes. De lulligheid echter stoort me soms wat.
0
Telamon
geplaatst: 6 augustus 2016, 07:59 uur
En die lulligheid gaat zo ver dat je Days erbij plaatst die niet op dit album staat? ?
0
geplaatst: 6 augustus 2016, 09:15 uur
[quote]zaaf schreef:
6.
Fijne plaat met erg mooie liedjes. De lulligheid echter stoort me soms wat
Deze uitspraak kan ik me iets van voorstellen ,voorloper Something Else blijft mijn favoriete Kinks album,hoewel die wat onsamenhangender is dan dit conceptalbum ,rockt en klinkt hij gewoon beter in mijn oren en dat bepaalt het bij mij,
Dit was ook mijn nominatie op 18, verder ben ik voorlopig het meest blij met het mooiste Byrdsalbum ooit gemaakt terecht in deze Top 10
6.
Fijne plaat met erg mooie liedjes. De lulligheid echter stoort me soms wat
Deze uitspraak kan ik me iets van voorstellen ,voorloper Something Else blijft mijn favoriete Kinks album,hoewel die wat onsamenhangender is dan dit conceptalbum ,rockt en klinkt hij gewoon beter in mijn oren en dat bepaalt het bij mij,
Dit was ook mijn nominatie op 18, verder ben ik voorlopig het meest blij met het mooiste Byrdsalbum ooit gemaakt terecht in deze Top 10
0
geplaatst: 6 augustus 2016, 09:40 uur
Astral Weeks op een prima plek, stond in mijn lijstje ook op 7.
The Kinks had ik op 10.
The Kinks had ik op 10.
0
geplaatst: 6 augustus 2016, 10:29 uur
Het zijn wel ouwe lullen rock lijstjes aan het worden. Ik mis thelion voor een goede scheut soul. Want dat waren de jaren '60 ook: die van geweldige soulplaten. 

1
geplaatst: 6 augustus 2016, 10:37 uur
west schreef:
Het zijn wel ouwe lullen rock lijstjes aan het worden.
Het zijn wel ouwe lullen rock lijstjes aan het worden.
Jij weet toch wel dat het over 1968 gaat

0
geplaatst: 6 augustus 2016, 10:52 uur
Kinks had ik in in de top 5 verwacht.
Geeft niets........verder nog ?
De witte, andere witte, omdat de originele hoes aanvankelijk niet door de beugel kon, Hendrix ongetwijfeld.
Moodies zou leuk zijn en nog eentje van Otis.
Ben benieuwd.
Geeft niets........verder nog ?
De witte, andere witte, omdat de originele hoes aanvankelijk niet door de beugel kon, Hendrix ongetwijfeld.
Moodies zou leuk zijn en nog eentje van Otis.
Ben benieuwd.

0
zaaf
geplaatst: 6 augustus 2016, 11:08 uur
5. The Velvet Underground - White Light / White Heat
Punten : 310
Nom. : 14 x
Nr. 1 van : GrafGantz, Rudi S, Ataloona
Stabiel rond plek 5, de gantze week. Voor mij toch een vrij onverwachte prestatie.
1968. De groep was klaar met Andy en Nico en eensgezind in wat er gebracht moest worden: chaos, ongerief. De thema's verschillen niet erg in vergelijking met het debuut, de vorm enorm. De vorm is in 1967 al veel gepraktiseerd tijdens de vele optredens, waar veel gejamd werd, met kakofonie als verbindend motto.
Volgens Sterling Morrison was er in die tijd erg veel heftige onenigheid, maar vonden ze elkaar unaniem in de staat van hun leven op dat moment: puinhoop.
Tom Wilson werd als producer aangetrokken, maar deze kon het spektakel van geluiden zelf slecht verdragen en liep tijdens de tweedaagse opnamesessies geregeld de studio uit...
Draai deze zeer weinig. Sister Ray komt nog wel eens langs hier, da's toch een ouwe liefde. De rest bevalt me met mate. Maar... geen ouwelullenrok!
Punten : 310
Nom. : 14 x
Nr. 1 van : GrafGantz, Rudi S, Ataloona
Stabiel rond plek 5, de gantze week. Voor mij toch een vrij onverwachte prestatie.
1968. De groep was klaar met Andy en Nico en eensgezind in wat er gebracht moest worden: chaos, ongerief. De thema's verschillen niet erg in vergelijking met het debuut, de vorm enorm. De vorm is in 1967 al veel gepraktiseerd tijdens de vele optredens, waar veel gejamd werd, met kakofonie als verbindend motto.
Volgens Sterling Morrison was er in die tijd erg veel heftige onenigheid, maar vonden ze elkaar unaniem in de staat van hun leven op dat moment: puinhoop.
Tom Wilson werd als producer aangetrokken, maar deze kon het spektakel van geluiden zelf slecht verdragen en liep tijdens de tweedaagse opnamesessies geregeld de studio uit...
Draai deze zeer weinig. Sister Ray komt nog wel eens langs hier, da's toch een ouwe liefde. De rest bevalt me met mate. Maar... geen ouwelullenrok!
0
geplaatst: 6 augustus 2016, 11:13 uur
west schreef:
Het zijn wel ouwe lullen rock lijstjes aan het worden. Ik mis thelion voor een goede scheut soul. Want dat waren de jaren '60 ook: die van geweldige soulplaten.
Ik blijf duimen.
0
geplaatst: 6 augustus 2016, 11:17 uur
Dit album heb ik niet in mijn top-20. Prima album (vooral dankzij Sister Ray) maar het heeft niet de magie van het magistrale debuut.
0
geplaatst: 6 augustus 2016, 11:30 uur
Aan ons zal het niet liggen Etta.....James Brown (beiden in mijn top 10
).
0
geplaatst: 6 augustus 2016, 11:33 uur
0
geplaatst: 6 augustus 2016, 11:37 uur
0
geplaatst: 6 augustus 2016, 11:38 uur
En aan mij ook niet Otisdiedoodis en mevr A.Fr beiden in mijn Top 20 maar....
Denk niet dat ze de Top bereiken
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 6 augustus 2016, 11:42 uur
Ik heb mijn lijstje er ook nog even bijgepakt. 15 uit 15 blanke man(nen). Het is wat het is.
't Is niet allemaal rock, maar ik verwacht niet de uitzondering nog tegen te komen.
't Is niet allemaal rock, maar ik verwacht niet de uitzondering nog tegen te komen.
0
geplaatst: 6 augustus 2016, 11:51 uur
Yup, hier ook een hoog blankemannen-gehalte, al heb ik ook soul/vrouwen/wereld, etc.
Ik wacht nog op de zon, een stel levende doden, sloebers aan het banket en de dubbele witte. Had gehoopt op de Braziliaanse mutanten in de top 10, maar die zijn te onbekend waarschijnlijk.
Velvet Underground stond bij mij op 5 en de Kinks op 12. Vind deze van de Kinks toch ook wel wat minder dan de vorige 2, maar nog steeds heel goed.
Ik wacht nog op de zon, een stel levende doden, sloebers aan het banket en de dubbele witte. Had gehoopt op de Braziliaanse mutanten in de top 10, maar die zijn te onbekend waarschijnlijk.
Velvet Underground stond bij mij op 5 en de Kinks op 12. Vind deze van de Kinks toch ook wel wat minder dan de vorige 2, maar nog steeds heel goed.
0
geplaatst: 6 augustus 2016, 11:54 uur
0
zaaf
geplaatst: 6 augustus 2016, 12:52 uur
herman schreef:
Yup, hier ook een hoog blankemannen-gehalte, al heb ik ook soul/vrouwen/wereld, etc.
Ik heb het nog meer verdeeld, exotica, chanson, man, vrouw, country, soul. Met weinig succes Yup, hier ook een hoog blankemannen-gehalte, al heb ik ook soul/vrouwen/wereld, etc.

1
geplaatst: 6 augustus 2016, 12:56 uur
zaaf schreef:
Ik heb het nog meer verdeeld, exotica, chanson, vrouw, country, soul.
Ik heb het nog meer verdeeld, exotica, chanson, vrouw, country, soul.
Is dat niet allemaal exotica

0
geplaatst: 6 augustus 2016, 12:57 uur
VU bij mij ook op 5! Buiten Sister Ray toch ook alleen maar toppers/classics 

0
geplaatst: 6 augustus 2016, 13:02 uur
10. The Kinks - Are the Village Green Preservation Society (1968)
19. The Byrds - The Notorious Byrd Brothers (1968)
Matigjes tot nu toe. En de zwarte muziek die ook in mijn lijst (uiteraard) ruim vertegenwoordigd is gaan we echt niet meer zien hier. Beatles, Stones, Doors, Hendrix? Iedere andere uitslag zou wat mij betreft een verrassing zijn.
19. The Byrds - The Notorious Byrd Brothers (1968)
Matigjes tot nu toe. En de zwarte muziek die ook in mijn lijst (uiteraard) ruim vertegenwoordigd is gaan we echt niet meer zien hier. Beatles, Stones, Doors, Hendrix? Iedere andere uitslag zou wat mij betreft een verrassing zijn.
0
geplaatst: 6 augustus 2016, 13:13 uur
Edgar18 schreef:
Beatles, Stones, Doors, Hendrix?
Beatles, Stones, Doors, Hendrix?
Yup, die 4 gaan we nog krijgen. Weer eens een gokje wagen?
4. Stones
3. Doors
2. Beatles
1. Hendrix
0
geplaatst: 6 augustus 2016, 13:16 uur
Jammer van The Zombies, had ik wel in de top 10 gehoopt.
4. Stones
3. Hendrix
2. Doors
1. Beatles
4. Stones
3. Hendrix
2. Doors
1. Beatles
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.