Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
Telamon
geplaatst: 24 maart 2017, 12:11 uur
Hè, in beide lijstjes op de reservebank, net buiten de top 10.
In de Voorspelling gekozen voor Het Groene Gras van Morgen op 10.
Nul uit twee.
In de Voorspelling gekozen voor Het Groene Gras van Morgen op 10.
Nul uit twee.

0
geplaatst: 24 maart 2017, 12:21 uur
Yessss, Tindersticks goed voorspeld op 9!!! Mijn eerste keer dat ik een lijstje inzond 

0
geplaatst: 24 maart 2017, 12:22 uur
Blur, op enkel nummertje na. vind ik helemaal niets. alter ego Gorillaz overtuigen me wel !
Tindersticks kan ik blijven draaien, mijn eerste(?) hit vandaag met de top 10
Tindersticks kan ik blijven draaien, mijn eerste(?) hit vandaag met de top 10
0
zaaf
geplaatst: 24 maart 2017, 12:29 uur
shinybeast schreef:
Blur, op enkel nummertje na. vind ik helemaal niets. alter ego Gorillaz overtuigen me wel !
Toch denk ik dat de komende twee platen van de heren beter in je straat passenBlur, op enkel nummertje na. vind ik helemaal niets. alter ego Gorillaz overtuigen me wel !
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 24 maart 2017, 12:36 uur
Tindersticks (op geen stukken na in mijn eigen top-20) had ik op 6 voorspeld, de devotie hier was toch ook weer niet zo hoog als gedacht. Overigens heb ik ook geen hiphopplaat in mijn voorspelling opgenomen. Afgaand op de magere top-10-resultaten van kennelijke hiphopklassiekers die de statistieken nog veel meer mee hadden dan die van dit jaar, leek dat me wel zo veilig.
1
geplaatst: 24 maart 2017, 12:44 uur
shinybeast schreef:
Blur, op enkel nummertje na. vind ik helemaal niets.
Blur, op enkel nummertje na. vind ik helemaal niets.
Niet zo kritisch hoor: daar schrikken ze hier een beetje van...

0
geplaatst: 24 maart 2017, 12:48 uur
Mijn #11 in de voorspelling. Ik begin een beetje te vrezen voor hiphop. Zouden de stemmen te verdeeld zijn over de twee grote klassiekers van dit jaar?
Tot nu toe twee albums die ik niet ken. Wel waar ik een enkel nummertje goed kan waarderen (zeker The Universal), maar ik heb niet het idee dat de hele albums me gaan bevallen. Tijd voor de echte toppers! Of Bowie. Die ken ik nog niet, maar lijkt me zeker wel interessant. Of eigenlijk zie ik nog liever Oasis of Pulp nu langskomen, want die gaan geheid overschat worden door de deelnemers hier.
Tot nu toe twee albums die ik niet ken. Wel waar ik een enkel nummertje goed kan waarderen (zeker The Universal), maar ik heb niet het idee dat de hele albums me gaan bevallen. Tijd voor de echte toppers! Of Bowie. Die ken ik nog niet, maar lijkt me zeker wel interessant. Of eigenlijk zie ik nog liever Oasis of Pulp nu langskomen, want die gaan geheid overschat worden door de deelnemers hier.
0
Joezer49263
geplaatst: 24 maart 2017, 13:05 uur
10 deelnemers bij de voorspellingen, en precies 2 ( ! ) daarvan durfden de gok aan voor Blur.
Dat levert dat duo ( voorlopig ) gelijk de kopposities op in het schaduwspel.
17 Johnny Marr
16 Teunnis
0 Casartelli
0 Dwejkk_
0 EttaJamesBrown
0 GrafGantz
0 Joezer49263
0 johan de witt
0 Telamon
0 vigil
Dan de nummer 9; die is door 8 gebruikers genoemd, waarvan 3 de exacte klassering opgaven.
In het klassement zien we daardoor dat de koploper duidelijk afstand neemt, dan volgt een heel leger achtervolgers, en één deelnemer draagt nu de rode lantaarn.
37 Johnny Marr +20
20 Dwejkk_ +20
20 johan de witt +20
19 EttaJamesBrown +19
19 GrafGantz +19
18 Joezer49263 +18
18 vigil +18
17 Casartelli +17
16 Teunnis +16
0 Telamon
Dat levert dat duo ( voorlopig ) gelijk de kopposities op in het schaduwspel.
17 Johnny Marr
16 Teunnis
0 Casartelli
0 Dwejkk_
0 EttaJamesBrown
0 GrafGantz
0 Joezer49263
0 johan de witt
0 Telamon
0 vigil
Dan de nummer 9; die is door 8 gebruikers genoemd, waarvan 3 de exacte klassering opgaven.
In het klassement zien we daardoor dat de koploper duidelijk afstand neemt, dan volgt een heel leger achtervolgers, en één deelnemer draagt nu de rode lantaarn.
37 Johnny Marr +20
20 Dwejkk_ +20
20 johan de witt +20
19 EttaJamesBrown +19
19 GrafGantz +19
18 Joezer49263 +18
18 vigil +18
17 Casartelli +17
16 Teunnis +16
0 Telamon
0
geplaatst: 24 maart 2017, 13:11 uur
Casartelli schreef:
Afgaand op de magere top-10-resultaten van kennelijke hiphopklassiekers die de statistieken nog veel meer mee hadden dan die van dit jaar, leek dat me wel zo veilig.
Afgaand op de magere top-10-resultaten van kennelijke hiphopklassiekers die de statistieken nog veel meer mee hadden dan die van dit jaar, leek dat me wel zo veilig.
Tov vorig jaar bedoel je?
Op 1 in de toplijst van 95 staat toch gewoon een hiphopplaat (die ook op 3 in de jaren 90 toplijst en op 69 in de MuMe toplijst te vinden is)
0
Telamon
geplaatst: 24 maart 2017, 13:23 uur
'Zo zullen de laatsten de eersten zijn en de eersten de laatsten.’ Matteüs 20 vers 16
0
geplaatst: 24 maart 2017, 14:02 uur
vigil schreef:
Op 1 in de toplijst van 95 staat toch gewoon een hiphopplaat (die ook op 3 in de jaren 90 toplijst en op 69 in de MuMe toplijst te vinden is)
(quote)
Maar wel een flink lager aantal stemmen dan die van vorig jaar. Maar weer meer stemmen (en een hoger gemiddelde) dan ATCQ, die het wel haalde (nipt). ATCQ is dan natuurlijk wel weer wat toegankelijker.
Nee, nu we de nummers 10 en 9 hebben gehad, geloof ik er niet meer in. Jammer, want albums met 600+ stemmen en een gemiddelde van 4,26 zijn heel zeldzaam (26 stuks) en horen in het eindlijstje (wat tot dusver ook altijd gemakkelijk lukte).
0
geplaatst: 24 maart 2017, 14:26 uur
" Let's stick to tinder" is het motto van de echte fans.
Nu een klein traantje wegpinken.
Nu een klein traantje wegpinken.
2
zaaf
geplaatst: 24 maart 2017, 15:02 uur
8. Slowdive - Pygmalion
https://www.musicmeter.nl/album/3426
Punten : 328
Nom. : 15
Nr. 1 van : zaaf, Dwejkk_
Grillig verloop voor deze laatste Slowdive. Aanvankelijk deed de plaat het erg goed, dat werd allengs minder en dinsdag lag het album uit de top 10 om stap voor stap weer wat te stijgen, naar deze achtste plek dus.
Slowdive had wat strubbelingen met platenmaatschappij SBK in de US. De campagne rond Souvlaki zal volgens AllMusic "undoubtedly go down in industry history as one of the laziest ever": her en der werden 50 flyers geplakt en de vinders kregen een gratis exemplaar van Souvlaki. Punt.
Halverwege de US tour trok SBK de financiering in en liet Slowdive de rest van de tour zelf voor de kosten opdraaien. Slowdive probeerde nog wat extra opbrengsten te genereren door zelf een cassette met live-opnamen te verkopen met een tourboekje erbij dat het label flink op de hak nam.
Scott werd vervangen op drums door Ian McCutcheon en Halstead volgde in de voorbereiding van het derde album zijn wijzigende voorkeur en schreef veel materiaal dat minimalistischer was en sterker door ambient beïnvloed, vergelijkbaar met artiesten als Seefeel, A.R. Kane en Labradford. Teksten van Miranda en Visions of LA waren van de hand van Rachel Goswell.
Een week na de release werd Slowdive ook nog eens gedropt door 'thuis'label Creation Records. Direct hierna namen Halstead, Goswell en McCutcheon voor het label 4AD een plaat op die meer country invloeden kent onder de naam Mojave 3.
Bijzonder fraaie laatste leg van Slowdive. Ondanks het hiphopgeweld mijn nummer 1.
https://www.musicmeter.nl/album/3426
Punten : 328
Nom. : 15
Nr. 1 van : zaaf, Dwejkk_
Grillig verloop voor deze laatste Slowdive. Aanvankelijk deed de plaat het erg goed, dat werd allengs minder en dinsdag lag het album uit de top 10 om stap voor stap weer wat te stijgen, naar deze achtste plek dus.
Slowdive had wat strubbelingen met platenmaatschappij SBK in de US. De campagne rond Souvlaki zal volgens AllMusic "undoubtedly go down in industry history as one of the laziest ever": her en der werden 50 flyers geplakt en de vinders kregen een gratis exemplaar van Souvlaki. Punt.
Halverwege de US tour trok SBK de financiering in en liet Slowdive de rest van de tour zelf voor de kosten opdraaien. Slowdive probeerde nog wat extra opbrengsten te genereren door zelf een cassette met live-opnamen te verkopen met een tourboekje erbij dat het label flink op de hak nam.
Scott werd vervangen op drums door Ian McCutcheon en Halstead volgde in de voorbereiding van het derde album zijn wijzigende voorkeur en schreef veel materiaal dat minimalistischer was en sterker door ambient beïnvloed, vergelijkbaar met artiesten als Seefeel, A.R. Kane en Labradford. Teksten van Miranda en Visions of LA waren van de hand van Rachel Goswell.
Een week na de release werd Slowdive ook nog eens gedropt door 'thuis'label Creation Records. Direct hierna namen Halstead, Goswell en McCutcheon voor het label 4AD een plaat op die meer country invloeden kent onder de naam Mojave 3.
Bijzonder fraaie laatste leg van Slowdive. Ondanks het hiphopgeweld mijn nummer 1.
1
geplaatst: 24 maart 2017, 15:11 uur
Nog maar eens: spookachtig mooie plaat. Dé ontdekking van 1995 voor mij. Had deze trouwens wel wat hoger verwacht, op 5 om precies te zijn. Ikzelf had 'm ook op die plek.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 24 maart 2017, 15:24 uur
Ja, van Slowdive heb ik dat boxje waar dus ook deze in zit. Heeft me vooralsnog evenwel net niet genoeg kunnen boeien voor een top-20 positie. Daarmee bleef hij ook onder de radar voor mijn voorspelling.
0
geplaatst: 24 maart 2017, 15:46 uur
Van de drie studioplaten mijn favoriet en derhalve op een zeer behoorlijke 9de plaats terug te vinden in mijn lijst.
Qua voorspelling heb ik deze op t laatst uit de lijst gehaald ipv hiphop...
Qua voorspelling heb ik deze op t laatst uit de lijst gehaald ipv hiphop...
0
geplaatst: 24 maart 2017, 15:51 uur
Bij mij op plek 9 deze zwanenzang van Slowdive. M'n voorspellende gaven zijn wederom ruk dit jaar, ook deze had ik niet zo populair verwacht, voorlopig slechts een treffer met wat schamele puntjes.
0
Telamon
geplaatst: 24 maart 2017, 16:01 uur
Mooie langzame duik. Hier op zes en in de Voorspelling op zeven. We zijn van de nul af!
0
Telamon
geplaatst: 24 maart 2017, 16:45 uur
Ik zoek voor 1999 een zanger waarvan ik de naam niet meer weet. Ik kocht de cd tegelijkertijd met Madrugada indertijd. Zanger zat in een bekende jaren 90 (grunge?)band. En ik meen dat hij sinds een paar jaar door het leven gaat als vrouw. Eén nummer dat me te binnen schiet is Honneycomb of Honneybee. Wie was dat ook alweer?
0
Telamon
geplaatst: 24 maart 2017, 17:05 uur
Dat is m!
'Ze' heet nu Mina. ?
En de band was Life Of Agony
2000, dus nog een jaartje wachten.
'Ze' heet nu Mina. ?
En de band was Life Of Agony
2000, dus nog een jaartje wachten.
0
geplaatst: 24 maart 2017, 17:21 uur
Ja dolle Mina, deze hele kleine doch stoere rocker had ik niet snel in minirok verwacht maar ja het bleek te kunnen 

1
geplaatst: 24 maart 2017, 17:33 uur
Pygmalion ontbreekt om mysterieuze redenen in mijn voorspelling. Ik dacht namelijk dat ik hem er wel ingezet had 
Mooie plaat, mijn #6. Rutti is hemels. Voor mij een beetje dezelfde categorie als An Ending (Ascent) of Reach for the Dead. Ultiem zweven.

Mooie plaat, mijn #6. Rutti is hemels. Voor mij een beetje dezelfde categorie als An Ending (Ascent) of Reach for the Dead. Ultiem zweven.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.