Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
zaaf
geplaatst: 18 mei 2017, 16:42 uur
Ik presenteer morgen iets later, moet nog uitgebreid herwaarderen.
0
geplaatst: 18 mei 2017, 17:36 uur
Als jij iets later begint zaaf, kan ik dan ook iets later inleveren? 
En voor de herwaardering en weging van mijn lijstje; ik weet wel wie je bent en was je echt nog niet vergeten

En voor de herwaardering en weging van mijn lijstje; ik weet wel wie je bent en was je echt nog niet vergeten

0
geplaatst: 18 mei 2017, 17:53 uur
zaaf schreef:
Driewerf NEEN
Driewerf NEEN

Tja, als je zo doet, snap ik wel dat iedereen je steeds het liefste wil vergeten

1
zaaf
geplaatst: 18 mei 2017, 17:56 uur
Na augustus ga je je gang maar. Tot die tijd: bovenaan de agenda 

0
geplaatst: 18 mei 2017, 20:39 uur
Inclusief naastgetekende zijn er nu 13 voorspellingen. Daar mogen er last minute nog wel een paar bij komen.
0
geplaatst: 18 mei 2017, 21:05 uur
Gretz schreef:
Inclusief naastgetekende zijn er nu 13 voorspellingen. Daar mogen er last minute nog wel een paar bij komen.
13 users zullen gaan strijden om de wisselbokaal. Er zijn 26 verschillende albums genoemd en het beloofd spannend te worden.
0
geplaatst: 18 mei 2017, 21:10 uur
zaaf schreef:
Slaat ie mij gewoon over ...
Slaat ie mij gewoon over ...
Intussen hersteld. Zaaf ik geef jou ook nog wat extra tijd om een voorspelling op te sturen.
0
zaaf
geplaatst: 18 mei 2017, 21:23 uur
45 lijstjes heb ik mogen aanschouwen. Die gingen over 312 albums en er waren er 23 (lijstjes dan weer) die de nummer 1 en hetzelfde aantal die de nr 2 bevatten. De nummer 1 won, hahahaha, met een totaal van 537 punten.
0
geplaatst: 18 mei 2017, 22:23 uur
Deadlines zijn er om overschreden te worden. Of niet, barmhartige Zaaf?
2
zaaf
geplaatst: 18 mei 2017, 22:26 uur
Ik ben aan het schrijven Etta, dan gaat alles op slot. Barmhartig ben ik de hele week geweest.
0
zaaf
geplaatst: 19 mei 2017, 07:45 uur
10. The White Stripes - White Blood Cells
https://www.musicmeter.nl/album/380
Punten : 253
Nom. : 13
Nr. 1 van : niemand
Niet geheel onverwacht, qua positie. Had m daar ook voorspeld. Startte weliswaar beter, zakte terug, kreeg weer een zet en zakte weer naar de rand van die gapende kloof.
Jack Gillis ontmoette Meg White, die als serveerster werkte in een restaurant in Detroit. Ze raakten bevriend, bezochten coffeeshops, platenzaken, podia en elkaar en trouwden in '96. Jack nam, lekker gek dwars, de achternaam van zijn vrouw over.
Jack had ervaring met muziek maken, had gitaar leren spelen en drumde in Goober & the Peas. Meg wilde ook leren drummen en eenmaal aan de slag ontstond het idee van The White Stripes. Twee maanden na het oppakken van de stokjes was een eerste optreden een feit.
Dat van die naam leidde tot een presentatie-idee met alleen de kleuren rood, wit en zwart. Daarnaast wilden ze het niet over hun relatie hebben, dus waren ze broer en zus. Muzikaal moest het sober, rauw en bluesy zijn.
De eerste twee platen kregen wel wat aandacht en vrij goede pers, maar bleven buiten het voetlicht. Met White Blood Cells, de eerste op major V2 Records, kwam daar verandering in. De plaat had wat meer rock invloed en wat minder blues, verder was het recept niet veel anders. Men werd er wel een van de vaandeldragers van de nieuwe lichting garagerock mee.
De nummers van dit album waren nog erg vers, er was een week op geoefend en Jack wilde direct de studio in. Opgenomen in 4 dagen, want major of niet, 24-track of niet, de energie moest hoorbaar zijn en Jack vroeg mixing engineer Stuart Sikes meermalen "not to make it sound too good."
Prima plaat, mss iets sterker dan de voorganger maar niet veel.
https://www.musicmeter.nl/album/380
Punten : 253
Nom. : 13
Nr. 1 van : niemand
Niet geheel onverwacht, qua positie. Had m daar ook voorspeld. Startte weliswaar beter, zakte terug, kreeg weer een zet en zakte weer naar de rand van die gapende kloof.
Jack Gillis ontmoette Meg White, die als serveerster werkte in een restaurant in Detroit. Ze raakten bevriend, bezochten coffeeshops, platenzaken, podia en elkaar en trouwden in '96. Jack nam, lekker gek dwars, de achternaam van zijn vrouw over.
Jack had ervaring met muziek maken, had gitaar leren spelen en drumde in Goober & the Peas. Meg wilde ook leren drummen en eenmaal aan de slag ontstond het idee van The White Stripes. Twee maanden na het oppakken van de stokjes was een eerste optreden een feit.
Dat van die naam leidde tot een presentatie-idee met alleen de kleuren rood, wit en zwart. Daarnaast wilden ze het niet over hun relatie hebben, dus waren ze broer en zus. Muzikaal moest het sober, rauw en bluesy zijn.
De eerste twee platen kregen wel wat aandacht en vrij goede pers, maar bleven buiten het voetlicht. Met White Blood Cells, de eerste op major V2 Records, kwam daar verandering in. De plaat had wat meer rock invloed en wat minder blues, verder was het recept niet veel anders. Men werd er wel een van de vaandeldragers van de nieuwe lichting garagerock mee.
De nummers van dit album waren nog erg vers, er was een week op geoefend en Jack wilde direct de studio in. Opgenomen in 4 dagen, want major of niet, 24-track of niet, de energie moest hoorbaar zijn en Jack vroeg mixing engineer Stuart Sikes meermalen "not to make it sound too good."
Prima plaat, mss iets sterker dan de voorganger maar niet veel.
0
geplaatst: 19 mei 2017, 07:47 uur
Gelukkig, geweldig, goed dat ze in de top 10 staan. Eén van mijn favoriete bands the White Stripes. Bij mij op nummer 2.
0
geplaatst: 19 mei 2017, 08:04 uur
Bij mij op 5, maar niet voorspeld in de top 10. Hun beste plaat, geweldige nummers.
0
geplaatst: 19 mei 2017, 08:14 uur
In mijn lijst op nummer 24. Dus helaas geen punten, maar....wel voorspeld op nummer 9 van de top 10 en dat levert wél punten op. 
btw De zoekfunctie werkt bij mij niet meer. Hebben jullie daar ook last van?

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 19 mei 2017, 08:46 uur
Ah, die band met één goed nummer. Maar dat staat op het volgende album. Ik zie dat Fell in Love with a Girl wel hierop staat, dat nummer is wel ongeveer het toppunt van stompzinnigheid.
Overwogen voor de voorspelling, maar besloten dat ik nog nooit iemand over dit album had gehoord en dat hij er dus waarschijnlijk niet in stond. Driewerf helaas.
Overwogen voor de voorspelling, maar besloten dat ik nog nooit iemand over dit album had gehoord en dat hij er dus waarschijnlijk niet in stond. Driewerf helaas.
0
geplaatst: 19 mei 2017, 09:06 uur
wibro schreef:
Vanochtend eventjes, gelukkig is het nu opgelost. Er was na onderhoud blijkbaar iets niet helemaal goed heropgestart. Het grote feedback / opmerkingen topic #2 - MusicMeter.nl
The White Stripes stonden bij mij op 14, als best scorende 3.5*. Heb er niet vaak zin in, maar als ik 'm weer eens opzet, kan ik er toch altijd goed van genieten.
0
geplaatst: 19 mei 2017, 09:06 uur
Had hem wel iets hoger verwacht, maar blijkbaar is de klik er hier minder.
Ik heb hem zelf ook nooit (in zijn geheel) gehoord, dus niet in mijn lijst.
Ik heb hem zelf ook nooit (in zijn geheel) gehoord, dus niet in mijn lijst.
0
geplaatst: 19 mei 2017, 09:43 uur
niet in mijn lijst ook niet in de voorspelling.
Ik heb hem wel voorbij zien komen in de toplijst van 2001 en daar heb ik vast dan ook even over nagedacht maar er niet voor gekozen.
Ik heb hem wel voorbij zien komen in de toplijst van 2001 en daar heb ik vast dan ook even over nagedacht maar er niet voor gekozen.
0
geplaatst: 19 mei 2017, 09:58 uur
Lang niet geweten dat ze eigenlijk getrouwd waren, geniale prank. Had m zelf op 16 maar helaas niet voorspeld. Goed album maar bijlange niet zo goed als Elephant.
0
geplaatst: 19 mei 2017, 10:08 uur
Wat mij betreft hun beste album, al stond ie niet in mijn lijstje. Daarvoor waren er teveel goede albums om uit te kiezen. Maar Hotel Yorba, Dead Leaves and the Dirty Ground, I Think I Smell A Rat (met het intro van Earth & Fire's Seasons) etc. zijn fantastische nummers.
Had hem hier wel iets hoger verwacht, in mijn voorspelling had ik hem op 7 ingeschaald.
Het album van de Von Bondies, een bevriende band waarvan de zanger uiteindelijk in elkaar werd geslagen door Jack White, had ik wel in mijn lijstje. In die jaren nog in het voorprogramma gezien van de White Stripes in de Melkweg. Echt een legendarische concertavond.
Had hem hier wel iets hoger verwacht, in mijn voorspelling had ik hem op 7 ingeschaald.
Het album van de Von Bondies, een bevriende band waarvan de zanger uiteindelijk in elkaar werd geslagen door Jack White, had ik wel in mijn lijstje. In die jaren nog in het voorprogramma gezien van de White Stripes in de Melkweg. Echt een legendarische concertavond.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.