Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
1
geplaatst: 3 juni 2017, 12:36 uur
Casartelli schreef:
Waarschijnlijk de meest overschatte 21e eeuwse artiest hier op MuMe. Wát een narigheid...
Waarschijnlijk de meest overschatte 21e eeuwse artiest hier op MuMe. Wát een narigheid...
Deed Steven Wilson niet mee aan die competitie?

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 3 juni 2017, 12:41 uur
west schreef:
Alleen kan ik Damnation ook waarderen.
Ik heb hem (krapaan) ook op 3½*, maar een Opeth zonder contrasten is toch wel een vrij kale Opeth, naar mijn mening.Alleen kan ik Damnation ook waarderen.
0
geplaatst: 3 juni 2017, 12:41 uur
Dief weet ik niet: toch hun minst gewaardeerde. Ik hoop op Sjaak de wit!
1
geplaatst: 3 juni 2017, 12:42 uur
Casartelli schreef:
(quote)
Ik heb hem (krapaan) ook op 3½*, maar een Opeth zonder contrasten is toch wel een vrij kale Opeth, naar mijn mening. Nou ja, zonder contrasten gaat wat ver. Zonder grunts, dat wel. Voor mij gevuld met veel goede songs, op 4,5*.
0
geplaatst: 3 juni 2017, 12:43 uur

Geloof dat dat toch wel wat afhankelijk is van persoonlijke smaak. Ik moet bij de meest overschatte artiest vaak denken aan een grot vol radiohoofden, maar dat schijnt nogal vloeken in de MuMe-kerk te zijn

1
geplaatst: 3 juni 2017, 12:43 uur
Daar houden wii hier dan weer geen rekening mee, wij kiezen goeie plaatjes.
0
geplaatst: 3 juni 2017, 12:46 uur
Als deze B&S op vier eindigt moet het wel een matig jaar geweest zijn.
Wat komt er behalve Radiohead nog? The Jayhawks op één neem ik aan
, en verder? The Postal Service?
Wat komt er behalve Radiohead nog? The Jayhawks op één neem ik aan
, en verder? The Postal Service?
0
geplaatst: 3 juni 2017, 12:52 uur
De scheenbenen wellicht? Hun eerste plaat deed het hier ook al zo goed.
0
geplaatst: 3 juni 2017, 12:55 uur
Laat die scheenbenen maar komen. Staan in mijn voorspellingslijstje. 

0
geplaatst: 3 juni 2017, 12:56 uur
Edgar18 schreef:
en verder? The Postal Service?
en verder? The Postal Service?
Die heb ik al opgegeven eerlijk gezegd. Had de top 10 wel sterk verrijkt natuurlijk, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een Muse

0
zaaf
geplaatst: 3 juni 2017, 13:00 uur
3. The White Stripes - Elephant
https://www.musicmeter.nl/album/377
Punten : 326
Nom. : 16 x
Nr. 1 van : west, Johnny Marr
Na een vrij goede start besteeg dit album langzaam maar zeker alle treden van het podium om deze in hetzelfde tempo ook weer af te dalen. Brons werd het.
Met dit album volgde The White Stripes het idee van "Back to Basics" en moedigde andere bands aan dit ook te doen. Voor de groep betekende dat: 10 dagen in een niet-moderne studio. April 2002 werd het geval opgenomen, met engineer Liam Watson in diens Toe Rag studio (Londen). Met twee songs uitgezonderd: Well It's True That We Love One Another werd weliswaar in Toe Rag opgenomen, maar al in november 2001 en de Bacharach cover I Just Don't Know What to Do With Myself werd opgenomen in BBC's Maida Vale Studios.
Jack White produceerde zelf, met oude spullen, zoals in de liner notes van het album staat: "No computers were used during the writing, recording, mixing, or mastering of this record and none of the recording equipment was more recent than 1963. "
Ondanks het flinke succes van de plaat ervoer Allmusic het als volgt: "sounds even more pissed-off, paranoid, and stunning than its predecessor... Darker and more difficult than White Blood Cells.".
Verder was Elephant de eerste plaat waarop Jack officieel een gitaarsolo laat optekenen.
Veel gedraaid indertijd, nu weinig, maar als ik m draai is t wel lekker.
https://www.musicmeter.nl/album/377
Punten : 326
Nom. : 16 x
Nr. 1 van : west, Johnny Marr
Na een vrij goede start besteeg dit album langzaam maar zeker alle treden van het podium om deze in hetzelfde tempo ook weer af te dalen. Brons werd het.
Met dit album volgde The White Stripes het idee van "Back to Basics" en moedigde andere bands aan dit ook te doen. Voor de groep betekende dat: 10 dagen in een niet-moderne studio. April 2002 werd het geval opgenomen, met engineer Liam Watson in diens Toe Rag studio (Londen). Met twee songs uitgezonderd: Well It's True That We Love One Another werd weliswaar in Toe Rag opgenomen, maar al in november 2001 en de Bacharach cover I Just Don't Know What to Do With Myself werd opgenomen in BBC's Maida Vale Studios.
Jack White produceerde zelf, met oude spullen, zoals in de liner notes van het album staat: "No computers were used during the writing, recording, mixing, or mastering of this record and none of the recording equipment was more recent than 1963. "
Ondanks het flinke succes van de plaat ervoer Allmusic het als volgt: "sounds even more pissed-off, paranoid, and stunning than its predecessor... Darker and more difficult than White Blood Cells.".
Verder was Elephant de eerste plaat waarop Jack officieel een gitaarsolo laat optekenen.
Veel gedraaid indertijd, nu weinig, maar als ik m draai is t wel lekker.
0
geplaatst: 3 juni 2017, 13:04 uur
En deze had ik op nummer 1 verwacht. Ook voorspeld uiteraard op de 1e plek, maar helaas....
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 3 juni 2017, 13:08 uur
Seven Nation Army is een erkende klassieker. Verder is The Hardest Button to Button de enige titel die me zo direct iets zegt en, tja, dat is een matige kopie. Zal het album indertijd ook wel eens integraal gehoord hebben bij deze of gene, maar 't is weggezakt.
In de voorspelling had ik deze op 2. Nu scheelt dat maar één plekje, maar per constructie staat er dan toch wel ten minste één voor mij zeer verrassende plaat in de toptwee.
In de voorspelling had ik deze op 2. Nu scheelt dat maar één plekje, maar per constructie staat er dan toch wel ten minste één voor mij zeer verrassende plaat in de toptwee.
0
geplaatst: 3 juni 2017, 13:13 uur
Nu al broer en zus White. Dan hebben de Albuquerquenaren gestunt lijkt me met een tweede plek.
2
geplaatst: 3 juni 2017, 13:19 uur
Je hoefde Sebastiaan niet te belle om te weten dat deze plaat er in zou staan, hadden sommige dat maar wel gedaan... Gezien het succes bij de vorige platen sta ik er wel van te kijken dat er maar liefst 6 nul punters zijn. En dat voor een numero 4 plaat!
92 ArthurDZ ** +19
92 Wibro +19
90 Casartelli * +0
88 johan de witt +19
85 vigil +16
82 gretz +17
73 dix * +18
70 EttaJamesBrown * +15
70 Johnny Marr +0
53 Motel matches +17
52 GrafGantz * +0
52 Koenr +0
51 Herman +0
51 finidi +0
en zo hebben we ineens 6 potentiele winnaars!
92 ArthurDZ ** +19
92 Wibro +19
90 Casartelli * +0
88 johan de witt +19
85 vigil +16
82 gretz +17
73 dix * +18
70 EttaJamesBrown * +15
70 Johnny Marr +0
53 Motel matches +17
52 GrafGantz * +0
52 Koenr +0
51 Herman +0
51 finidi +0
en zo hebben we ineens 6 potentiele winnaars!
0
geplaatst: 3 juni 2017, 13:22 uur
vigil schreef:
.. en zo hebben we ineens 6 potentiele winnaars!
.. en zo hebben we ineens 6 potentiele winnaars!
Vooral omdat er bij de nummer 2 ook wel een steekje zal vallen hier en daar.
Hoeveel fans van Boris zijn er eigenlijk op mume ?

0
geplaatst: 3 juni 2017, 13:26 uur
De witte hebben een streepje voor...
111 ArthurDZ ** +19
110 Wibro +18
109 Casartelli * +19
108 johan de witt +20
104 vigil +19
101 gretz +19
92 dix * +19
89 EttaJamesBrown * +19
89 Johnny Marr +19
73 Motel matches * +20
71 Koenr +19
70 GrafGantz * +18
70 Herman +19
70 finidi +19
vigil en gretz kunnen langzaam afscheid nemen van een eventuele titel. De top 4 staat binnen een paar punten!
Eindelijk ook weer wat twintig punters, twee maal maar liefst en die twee moeten dan samen de zak met koetjesrepen maar delen.
111 ArthurDZ ** +19
110 Wibro +18
109 Casartelli * +19
108 johan de witt +20
104 vigil +19
101 gretz +19
92 dix * +19
89 EttaJamesBrown * +19
89 Johnny Marr +19
73 Motel matches * +20
71 Koenr +19
70 GrafGantz * +18
70 Herman +19
70 finidi +19
vigil en gretz kunnen langzaam afscheid nemen van een eventuele titel. De top 4 staat binnen een paar punten!
Eindelijk ook weer wat twintig punters, twee maal maar liefst en die twee moeten dan samen de zak met koetjesrepen maar delen.
0
geplaatst: 3 juni 2017, 13:58 uur
Mijn nummer 1, staat ook in mijn top 10 allertijden. Lang leve Jack en Meg! 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.