MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar

zoeken in:
Ah vanochtend mag ik niet positief doen, want daar is Sufjan.

Oh wacht, ik mag ook positief doen. Explosions in the Sky heb ik in mijn lijstje. Op 6 hier? Toe maar.

Was ik vorige week nog bang dat ik met mijn mainstream smaak zelfs mainstream aan het worden was op MusicMeter gezien de vele overeenkomsten met de top 10, is daar gelukkig deze week weer niets van over
Tot nu toe heb ik alleen Muse op 18. Maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat Explosions in the Sky ook weer totaal onbekend is, dus heb wat inhaalwerk te doen

Wie houdt er nu niet van de fluisterende banjospelende Sufjan?
En de volgende jaren worden zijn platen alsmaar beter

Suffe Jan . Op 4 voorspeld, in mijn eigen lijst op 9. Mooi album, maar het kan niet aan de mokerslag dat Illinois is.

Verrassend dat de grotman de top 10 niet heeft gehaald (of ik zit er wel heel ver naast met de 4 die nog moeten komen). Sufjan is mijn nr 3 en inderdaad de aankondiging van het nog mooiere dat zou volgen. Op deze plaat staat wel mijn favoriete nummer van hem (Romulus).

Het gemiddelde van de grotman bij deze plaat is ook veruit zijn laagste in vergelijk met de rest van zijn discografie.

nico1616 schreef:

Verrassend veel mensen, waaronder ik.

vigil schreef:
Het gemiddelde van de grotman bij deze plaat is ook veruit zijn laagste in vergelijk met de rest van zijn discografie.

Taj als deze onbeduidende staat al de top 5 haalt, zullen die uit de HBO series bekendere staten wel gaan winnen, weer een leuk spel verpest

zaaf

zaaf
4. Belle & Sebastian - Dear Catastrophe Waitress
https://www.musicmeter.nl/album/514

Punten : 271
Nom. : 11 x
Nr. 1 van : Rudi S, ArthurDZ, johan de witt

Deze was wel steeds (hoog) in de top 10 te vinden en piekte minder goed: na een tijdje runner-up geweest te zijn (achter Gridlock) werd de plaat gestaag gepasseerd door uiteindelijk drie albums.

Oudgedienden Belle & Sebastian scoren hier weer eens met hun zesde album, geproduceerd door Trevor Horn. Dat geeft de plaat een gepolijstere sound dan men gewend was. Dat was dus ook de bedoeling, om radiovriendelijker muziek te maken.Ook werden meer uitstapjes gemaakt weg van hun 'roots', de lo-fi-achtige folky albums uit hun begintijd, bijvoorbeeld met dansbare nummers als het slotnummer Stay Loose.

De band had in 2002 afscheid genomen van Isobel Campbell, die al onder de naam The Gentle Waves aan een solocarrière werkte en die nu onder haar eigen naam voortzette. En ook vertrok men bij hun label Jeepster om een vier-album-deal te tekenen bij Rough Trade Records.

Dit album is tevens de terugkeer van Murdoch als dé songschrijver van de groep.

Belle & Sebastian zijn goed voor mooie of leuke liedjes waarvan ik een heel album teveel vind.

Ach het is allemaal zo somber bij Der Jan, liever een gezellig plaatje van The Poques of komen The Thermals nog

zaaf
Ik geef je net je dotje gezelligheid

Hoezee, hoezee, hoezee

Niet in mijn top 20 maar wel voorspeld; op nummer 5 wel te verstaan. Weer 19 puntjes erbij.

Mooie notering voor B&S! Bij mij op #4, net achter 3 andere 5 sterrenalbums.

Het is een mooie dag If You Find Yourself Caught in Love, mensen.

Teaser

Ik kan pas rond 13.15 de volgende tussenstand publiceren en die zal spectaculair zijn!

Een mindere Belle & Sebastian, had ik niet verwacht in de top-10 (hun jaren '90-albums zijn merkelijk beter).

En weer een album dat niet in m'n stemmenlijst staat en ook niet in de toplijst, dus ook deze heb ik over het hoofd gezien met voorspellen. Ik denk dat ik er maar de brui aan geef met het voorspellen, m'n eigen lijstjes wijken momenteel zo veel af dat ik er nog minder dan voorheen van bak, en dat was al niet veel soeps

Mijn eerste treffer en meteen een voltreffer!
Ik denk niet dat er nog eentje bij komt.

LucM schreef:
Een mindere Belle & Sebastian, had ik niet verwacht in de top-10 (hun jaren '90-albums zijn merkelijk beter).

Helemaal mee eens, na de Jeepster-jaren was het toch een stuk minder met B&S. De eerste drie albums deden bij mij allemaal mee voor de eerste plek, deze heeft de top 20 niet gehaald. Leuke plaat, maar verbaast me dat deze zo goed scoort.

vigil schreef:
Teaser

Ik kan pas rond 13.15 de volgende tussenstand publiceren en die zal spectaculair zijn!

m.a.w. Casartelli heeft weer een steek laten vallen.

herman schreef:
(quote)

Helemaal mee eens, hier was het toch een stuk minder met B&S. De eerste drie albums deden bij mij allemaal mee voor de eerste plek, deze heeft de top 20 niet gehaald. Leuke plaat, maar verbaast me dat deze zo goed scoort.

Schitterende plaat vind ik net, samen met Sinister en The Boy... mijn favoriete album van de band. Eigenlijk alleen maar goede nummers naar mijn mening.

Casartelli (moderator)
nico1616 schreef:
Waarschijnlijk de meest overschatte 21e eeuwse artiest hier op MuMe. Wát een narigheid... was me er ook niet echt bewust van dat we anno 2003 al in zijn territorium beland waren. Die van Belle & Sebastian heb ik dan weer wel, omdat ik Piazza New York Catcher een tof nummer vind. Zoals dat zo vaak gaat: de rest van het album bleek minder en mijn Top 20 heeft-ie dan ook niet gehaald.

Tja en die zag ik voor de voorspelling dus beide niet aankomen. Ik zal Gretz' morele steun maar in mijn zak steken, want van de achtervolgers die na SS al dichtbij kwamen, heeft er vast wel minstens één B&S ook niet over het hoofd gezien.

En dus krijgen we in plaats van alle 10 goed nu voor het eerst een winnaar met maar 8 goed.
Meer in lijn der verwachting ook

Damn(ation): Belle & the Beast, ook dat nog.

Oh, deze heb ik zelfs niet aan gedacht. Vond B&S's eerdere werk al niet boeiend, dus dit ook niet meer gecheckt.

Casartelli (moderator)
west schreef:
Damn(ation): Belle & the Beast, ook dat nog.
Dát zou nog eens een aanfluiting zijn: als na al die - om duidelijke redenen - genegeerde Opethtoppers Damnation ineens in de topdrie staat.

johan de witt schreef:
En dus krijgen we in plaats van alle 10 goed nu voor het eerst een winnaar met maar 8 goed.
Meer in lijn der verwachting ook

Zal straks eens een lijstje publiceren met topscores door de jaren heen. Ook leuk om die ranglijst bij te houden.

Casartelli schreef:
(quote)
Dát zou nog eens een aanfluiting zijn: als na al die - om duidelijke redenen - genegeerde Opethtoppers Damnation ineens in de topdrie staat.

Ja, ik heb ze ook gemist. Alleen kan ik Damnation ook waarderen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:52 uur

geplaatst: vandaag om 18:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.