Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
1
geplaatst: 3 juni 2017, 14:12 uur
2. The Shins - Chutes Too Narrow
https://www.musicmeter.nl/album/1051
Punten : 327
Nom. : 15 x
Nr. 1 van : J.J. Wever
Ook deze begon relatief laat met de opmars en zette de sprint net te laat in, kwam in de buurt van 1 maar da's nie genoeg. Wel om nipt voorbij de olifant te rennen.
Van de royalties van New Slang verhuisde James Mercer naar (een weliswaar 'ruwe wijk' in) Portland, Oregon, waar de groep in de kelder een opnamestudio bouwde en hun tweede plaat opnam.
Mercer had tabee gezegd tegen een slechte partner- en een slechte werkrelatie en had gedurende het opnameproces ook 'doei' gezegd tegen bassist Langford en hem vervangen door Dave Hernandez. Deze ervaringen maakten van Mercer, volgens hemzelf, een betere songwriter.
Tegen het eind van het opnameproces werd de computer van de band gestolen met de master files erop.
"So the master files are now in some crack addict's basement," aldus Mercer tegen Rolling Stone in 2003. Gelukkig was er wel een backup en kon de plaat worden afgemaakt.
Het album werd gemixt door producer Phil Ek, die ervaring had met Built to Spill en Modest Mouse, in de Avast! Studios in Seattle en gemastered in The Lodge in New York City. Phil maakte er een betere productie van dan de lo-fi van het debuut. Ook verschoof de nadruk van de keyboards op het debuut meer naar de gitaar.
Dit vind ik nog meer 'wel leuk' dan Belle. Nou, dan maar hopen op een uitsmijter op 1.
https://www.musicmeter.nl/album/1051
Punten : 327
Nom. : 15 x
Nr. 1 van : J.J. Wever
Ook deze begon relatief laat met de opmars en zette de sprint net te laat in, kwam in de buurt van 1 maar da's nie genoeg. Wel om nipt voorbij de olifant te rennen.
Van de royalties van New Slang verhuisde James Mercer naar (een weliswaar 'ruwe wijk' in) Portland, Oregon, waar de groep in de kelder een opnamestudio bouwde en hun tweede plaat opnam.
Mercer had tabee gezegd tegen een slechte partner- en een slechte werkrelatie en had gedurende het opnameproces ook 'doei' gezegd tegen bassist Langford en hem vervangen door Dave Hernandez. Deze ervaringen maakten van Mercer, volgens hemzelf, een betere songwriter.
Tegen het eind van het opnameproces werd de computer van de band gestolen met de master files erop.
"So the master files are now in some crack addict's basement," aldus Mercer tegen Rolling Stone in 2003. Gelukkig was er wel een backup en kon de plaat worden afgemaakt.
Het album werd gemixt door producer Phil Ek, die ervaring had met Built to Spill en Modest Mouse, in de Avast! Studios in Seattle en gemastered in The Lodge in New York City. Phil maakte er een betere productie van dan de lo-fi van het debuut. Ook verschoof de nadruk van de keyboards op het debuut meer naar de gitaar.
Dit vind ik nog meer 'wel leuk' dan Belle. Nou, dan maar hopen op een uitsmijter op 1.
0
geplaatst: 3 juni 2017, 14:15 uur
Saint Simon wel hun beste nummer wat mij betreft.
Mijn nummer 20.
Alleen mijn nummers 1 en 20 halen de lijst deze week
Mijn nummer 20.
Alleen mijn nummers 1 en 20 halen de lijst deze week
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 3 juni 2017, 14:15 uur
Ja, dat is wel leuk inderdaad. Maar nog niet zo leuk als de opvolger. Net niet in mijn top-20.
Ik weet niet welke blackout zich precies van mij meester gemaakt heeft bij het inzenden van mijn voorspelling, maar deze heb ik, ondanks ruim voldoende statistieken, ondanks ruim voldoende prestatie van de voorganger en ondanks ruime kennis van het knuffelbandgehalte hier dus ook over het hoofd gezien.
Maar wacht maar af, als straks The Mars Volta toch nog op 1 staat, lach ik het best. Of zoiets.
Ik weet niet welke blackout zich precies van mij meester gemaakt heeft bij het inzenden van mijn voorspelling, maar deze heb ik, ondanks ruim voldoende statistieken, ondanks ruim voldoende prestatie van de voorganger en ondanks ruime kennis van het knuffelbandgehalte hier dus ook over het hoofd gezien.
Maar wacht maar af, als straks The Mars Volta toch nog op 1 staat, lach ik het best. Of zoiets.
0
geplaatst: 3 juni 2017, 14:16 uur
Mijn nummer 18. Voorspeld op plek 6. Gaat me niettemin punten kosten.
0
geplaatst: 3 juni 2017, 14:20 uur
Helemaal mee eens.
Ik vind dit ook hun beste plaat, maar ik had hem niet zo hoog verwacht. Ik heb nog overwogen om blur op 1 te zetten in de voorspelling, maar die heb ik ietwat overschat
0
geplaatst: 3 juni 2017, 14:21 uur
Mijn nummer #14 en voorspeld op #4. Prima werkje, maar het debuut en de derde plaat doen me wel wat meer.
0
geplaatst: 3 juni 2017, 14:25 uur
Casartelli schreef:
Ik weet niet welke blackout zich precies van mij meester gemaakt heeft bij het inzenden van mijn voorspelling, maar deze heb ik, ondanks ruim voldoende statistieken, ondanks ruim voldoende prestatie van de voorganger en ondanks ruime kennis van het knuffelbandgehalte hier dus ook over het hoofd gezien.
Ik weet niet welke blackout zich precies van mij meester gemaakt heeft bij het inzenden van mijn voorspelling, maar deze heb ik, ondanks ruim voldoende statistieken, ondanks ruim voldoende prestatie van de voorganger en ondanks ruime kennis van het knuffelbandgehalte hier dus ook over het hoofd gezien.
Haha, ik ben blijkbaar ontzettend slecht in het voorspellen van het verloop van de voorspelcompetitie. Wel een mooie spannende ontknoping nu.
0
geplaatst: 3 juni 2017, 14:27 uur
wibro schreef:
Mijn nummer 18. Voorspeld op plek 6. Gaat me niettemin punten kosten.
Mijn nummer 18. Voorspeld op plek 6. Gaat me niettemin punten kosten.
Staan we nu gelijk Mocht ArthurDZ hier ook wat steekjes hebben laten vallen zal de laatste plaat het beslissen. Anders gefeliciteerd alvast!
1
geplaatst: 3 juni 2017, 14:30 uur
1. Radiohead - Hail to the Thief (The Gloaming)
https://www.musicmeter.nl/album/416
Punten : 359
Nom. : 16 x
Nr. 1 van : nelis, 50tracks, luigifort
Het omgekeerde proces t.o.v. Gridlock. De eerste dagen op 10 en toen vlotjes naar 1 gestegen. De nr 1 van luigi stelde de zege veilig.
Hail To The Thief. De titel zou verwijzen naar de krappe verkiezingsoverwinning van George Bush in 2000. Wanneer een Amerikaanse president ergens binnentreedt is het gebruikelijk om de mars "Hail to the chief..." te spelen. Toen Bush zijn tegenkandidaat Al Gore nipt versloeg, maakten critici hier wel "Hail to the thief" van. Radiohead heeft elke link tussen de albumtitel en deze verkiezingsoverwinning altijd tegengesproken.
Het in Los Angeles opgenomen album verschilt enigszins van de twee voorgaande albums Kid A en Amnesiac, in die zin, dat er weer meer invloeden merkbaar zijn van hun eerdere albums uit de jaren 90. Het album werd van tevoren aangekondigd als radicaal anders dan zijn twee directe voorgangers, maar ook op Hail to the Thief zijn er nog genoeg elektronische invloeden merkbaar, zodat de verwantschap met Kid A en Amnesiac zeker aanwezig is. Het album kan dus gezien worden als een poging een synthese te bereiken tussen de diverse periodes in het verleden van de band.
Een paar songs op het album dateren uit de jaren 90, zoals Sit down. Stand up. en I Will, dat waarschijnlijk is geïnspireerd op het bloedbad in de schuilplaats van Amiriyah in 1991, dat op zanger Thom Yorke diepe indruk had gemaakt. Ook A Wolf at the Door was eerder uitgeprobeerd, tijdens de sessies voor Kid A en Amnesiac, maar paste toen niet goed.
Mei en juni oefende de band en arrangeerde men, en werden de songs vervolgens uitgeprobeerd tijdens de tour door Spanje en Portugal in juli en augustus. Na deze tour namen de opnames nog een klein half jaar in beslag, tot februari 2003.
Nee hoor. Geen uitsmijter. Een bruin bolletje jonge kaas zonder boter.
https://www.musicmeter.nl/album/416
Punten : 359
Nom. : 16 x
Nr. 1 van : nelis, 50tracks, luigifort
Het omgekeerde proces t.o.v. Gridlock. De eerste dagen op 10 en toen vlotjes naar 1 gestegen. De nr 1 van luigi stelde de zege veilig.
Hail To The Thief. De titel zou verwijzen naar de krappe verkiezingsoverwinning van George Bush in 2000. Wanneer een Amerikaanse president ergens binnentreedt is het gebruikelijk om de mars "Hail to the chief..." te spelen. Toen Bush zijn tegenkandidaat Al Gore nipt versloeg, maakten critici hier wel "Hail to the thief" van. Radiohead heeft elke link tussen de albumtitel en deze verkiezingsoverwinning altijd tegengesproken.
Het in Los Angeles opgenomen album verschilt enigszins van de twee voorgaande albums Kid A en Amnesiac, in die zin, dat er weer meer invloeden merkbaar zijn van hun eerdere albums uit de jaren 90. Het album werd van tevoren aangekondigd als radicaal anders dan zijn twee directe voorgangers, maar ook op Hail to the Thief zijn er nog genoeg elektronische invloeden merkbaar, zodat de verwantschap met Kid A en Amnesiac zeker aanwezig is. Het album kan dus gezien worden als een poging een synthese te bereiken tussen de diverse periodes in het verleden van de band.
Een paar songs op het album dateren uit de jaren 90, zoals Sit down. Stand up. en I Will, dat waarschijnlijk is geïnspireerd op het bloedbad in de schuilplaats van Amiriyah in 1991, dat op zanger Thom Yorke diepe indruk had gemaakt. Ook A Wolf at the Door was eerder uitgeprobeerd, tijdens de sessies voor Kid A en Amnesiac, maar paste toen niet goed.
Mei en juni oefende de band en arrangeerde men, en werden de songs vervolgens uitgeprobeerd tijdens de tour door Spanje en Portugal in juli en augustus. Na deze tour namen de opnames nog een klein half jaar in beslag, tot februari 2003.
Nee hoor. Geen uitsmijter. Een bruin bolletje jonge kaas zonder boter.
0
geplaatst: 3 juni 2017, 14:30 uur
En de rest van de top 25:
11. The Jayhawks - Rainy Day Music
183 punten, 9 x genoemd nr 1 van vigil , LucM
12. Death Cab for Cutie - Transatlanticism
182 punten, 9 x genoemd
13. Anathema - A Natural Disaster
167 punten, 8 x genoemd
14. Placebo - Sleeping with Ghosts
165 punten, 9 x genoemd
15. Opeth - Damnation
156 punten, 8 x genoemd
16. Blur - Think Tank
149 punten, 8 x genoemd
17. The Postal Service - Give Up
140 punten, 7 x genoemd nr 1 van Gretz
18. The Mars Volta - De-loused in the Comatorium
128 punten, 6 x genoemd
19. Four Tet - Rounds
123 punten, 6 x genoemd
20. Boris - Boris at Last -Feedbacker- [i]
122 punten, 6 x genoemd nr 1 van Lying Mouth
21. Diane Cluck - Oh Vanille
113 punten, 5 x genoemd nr 1 van Lura
22. The National - Sad Songs for Dirty Lovers
111 punten, 6 x genoemd
23. William Basinski - The Disintegration Loops II
109 punten, 6 x genoemd
24. Oceansize - Effloresce
109 punten, 5 x genoemd nr 1 van Finidi Bonk
25. Sleep - Dopesmoker
107 punten, 5 x genoemd nr 1 van bennerd
Er vielen niet helemaal onverwacht 19 nummers 1 buiten de boot: die van Dwejkk_ en Renoir (28), HugovdBos (29), Casartelli (42), wibro (46), dynamo d (47), herman (57), Manfield (64), EttaJamesBrown (69), Teunnis (73), GrafGantz (77), Ataloona en dix (85), andré (92), Superbitch (95) en achtereenvolgens Arno, Brunniepoo, Cellulord en Koenr (152)
11. The Jayhawks - Rainy Day Music
183 punten, 9 x genoemd nr 1 van vigil , LucM
12. Death Cab for Cutie - Transatlanticism
182 punten, 9 x genoemd
13. Anathema - A Natural Disaster
167 punten, 8 x genoemd
14. Placebo - Sleeping with Ghosts
165 punten, 9 x genoemd
15. Opeth - Damnation
156 punten, 8 x genoemd
16. Blur - Think Tank
149 punten, 8 x genoemd
17. The Postal Service - Give Up
140 punten, 7 x genoemd nr 1 van Gretz
18. The Mars Volta - De-loused in the Comatorium
128 punten, 6 x genoemd
19. Four Tet - Rounds
123 punten, 6 x genoemd
20. Boris - Boris at Last -Feedbacker- [i]
122 punten, 6 x genoemd nr 1 van Lying Mouth
21. Diane Cluck - Oh Vanille
113 punten, 5 x genoemd nr 1 van Lura
22. The National - Sad Songs for Dirty Lovers
111 punten, 6 x genoemd
23. William Basinski - The Disintegration Loops II
109 punten, 6 x genoemd
24. Oceansize - Effloresce
109 punten, 5 x genoemd nr 1 van Finidi Bonk
25. Sleep - Dopesmoker
107 punten, 5 x genoemd nr 1 van bennerd
Er vielen niet helemaal onverwacht 19 nummers 1 buiten de boot: die van Dwejkk_ en Renoir (28), HugovdBos (29), Casartelli (42), wibro (46), dynamo d (47), herman (57), Manfield (64), EttaJamesBrown (69), Teunnis (73), GrafGantz (77), Ataloona en dix (85), andré (92), Superbitch (95) en achtereenvolgens Arno, Brunniepoo, Cellulord en Koenr (152)
1
geplaatst: 3 juni 2017, 14:30 uur
Voor de volledigheid nog even de top 25 op een rij:
1. Radiohead - Hail to the Thief
2. The Shins - Chutes Too Narrow
3. The White Stripes - Elephant
4. Belle & Sebastian - Dear Catastrophe Waitress
5. Sufjan Stevens - Michigan (Greetings from Michigan: The Great Lakes State)
6. Explosions in the Sky - The Earth Is Not a Cold Dead Place
7. Muse - Absolution
8. Massive Attack - 100th Window
9. Songs: Ohia - The Magnolia Electric Co
10. Gridlock - Formless
11. The Jayhawks - Rainy Day Music
12. Death Cab for Cutie - Transatlanticism
13. Anathema - A Natural Disaster
14. Placebo - Sleeping with Ghosts
15. Opeth - Damnation
16. Blur - Think Tank
17. The Postal Service - Give Up
18. The Mars Volta - De-loused in the Comatorium
19. Four Tet - Rounds
20. Boris - Boris at Last -Feedbacker-
21. Diane Cluck - Oh Vanille
22. The National - Sad Songs for Dirty Lovers
23. William Basinski - The Disintegration Loops II
24. Oceansize - Effloresce
25. Sleep - Dopesmoker
1. Radiohead - Hail to the Thief
2. The Shins - Chutes Too Narrow
3. The White Stripes - Elephant
4. Belle & Sebastian - Dear Catastrophe Waitress
5. Sufjan Stevens - Michigan (Greetings from Michigan: The Great Lakes State)
6. Explosions in the Sky - The Earth Is Not a Cold Dead Place
7. Muse - Absolution
8. Massive Attack - 100th Window
9. Songs: Ohia - The Magnolia Electric Co
10. Gridlock - Formless
11. The Jayhawks - Rainy Day Music
12. Death Cab for Cutie - Transatlanticism
13. Anathema - A Natural Disaster
14. Placebo - Sleeping with Ghosts
15. Opeth - Damnation
16. Blur - Think Tank
17. The Postal Service - Give Up
18. The Mars Volta - De-loused in the Comatorium
19. Four Tet - Rounds
20. Boris - Boris at Last -Feedbacker-
21. Diane Cluck - Oh Vanille
22. The National - Sad Songs for Dirty Lovers
23. William Basinski - The Disintegration Loops II
24. Oceansize - Effloresce
25. Sleep - Dopesmoker
1
geplaatst: 3 juni 2017, 14:31 uur
Mijn troep
1. Gridlock - Formless
2. CYNE - Time Being
3. Massive Attack - 100th Window
4. Vector Lovers - Vector Lovers
5. CunninLynguists - SouthernUnderground
6. Ween - Quebec
7. Four Tet - Rounds
8. Shiina Ringo - Karuki Zamen Kuri No Hana
9. OutKast - Speakerboxxx / The Love Below
10. Blur - Think Tank
11. Sufjan Stevens - Greetings from Michigan The Great Lakes State
12. Yasume - Where We're From The Birds Sing A Pretty Song
13. Viktor Vaughn - Vaudeville Villain
14. The Thermals - More Parts Per Million
15. Damien Jurado - Where Shall You Take Me?
16. Nujabes - Metaphorical Music
17. The White Stripes - Elephant
18. Mew - Frengers
19. Desert Sessions - Volume 9
20. M83 - Dead Cities, Red Seas and Lost Ghosts
1. Gridlock - Formless
2. CYNE - Time Being
3. Massive Attack - 100th Window
4. Vector Lovers - Vector Lovers
5. CunninLynguists - SouthernUnderground
6. Ween - Quebec
7. Four Tet - Rounds
8. Shiina Ringo - Karuki Zamen Kuri No Hana
9. OutKast - Speakerboxxx / The Love Below
10. Blur - Think Tank
11. Sufjan Stevens - Greetings from Michigan The Great Lakes State
12. Yasume - Where We're From The Birds Sing A Pretty Song
13. Viktor Vaughn - Vaudeville Villain
14. The Thermals - More Parts Per Million
15. Damien Jurado - Where Shall You Take Me?
16. Nujabes - Metaphorical Music
17. The White Stripes - Elephant
18. Mew - Frengers
19. Desert Sessions - Volume 9
20. M83 - Dead Cities, Red Seas and Lost Ghosts
0
geplaatst: 3 juni 2017, 14:32 uur
1. Radiohead - Hail To The Thief
2. Dave Matthews - Some Devil
3. Neil Young & Crazy Horse - Greendale
4. Damien Rice - O
5. The Pineapple Thief - Varations On A Dream
6. Joseph Arthur - Redemption's Son
7. Tindersticks - Waiting For The Moon
8. The Weakerthans - Reconstruction Site
9. Club 8 - Strangely Beautiful
10. Broken Social Scene - You Forgot It In People
11. The White Stripes - Elephant
12. Royal City - Alone At The Microphone
13. Kings Of Leon - Youth & Young Manblood
14. Blur - Think Thank
15. The National - Sad Songs For Dirty Lovers
16. The Waterboys - Universal Hall
17. Songs: Ohia - The Magnolia Electric Co
18. Great Lake Swimmers - Great Lake Swimmers
19. Jim Guthrie - Now, More Than Ever
20. Starsailor - Silence Is Easy
2. Dave Matthews - Some Devil
3. Neil Young & Crazy Horse - Greendale
4. Damien Rice - O
5. The Pineapple Thief - Varations On A Dream
6. Joseph Arthur - Redemption's Son
7. Tindersticks - Waiting For The Moon
8. The Weakerthans - Reconstruction Site
9. Club 8 - Strangely Beautiful
10. Broken Social Scene - You Forgot It In People
11. The White Stripes - Elephant
12. Royal City - Alone At The Microphone
13. Kings Of Leon - Youth & Young Manblood
14. Blur - Think Thank
15. The National - Sad Songs For Dirty Lovers
16. The Waterboys - Universal Hall
17. Songs: Ohia - The Magnolia Electric Co
18. Great Lake Swimmers - Great Lake Swimmers
19. Jim Guthrie - Now, More Than Ever
20. Starsailor - Silence Is Easy
2
geplaatst: 3 juni 2017, 14:32 uur
Nog even wat Goede Smaak in de mix gooien:
1. Tindersticks - Waiting for the Moon
2. The Microphones - Mount Eerie
3. Barbara Morgenstern - Nichts Muss
4. Laibach - WAT
5. Arab Strap - Monday at the Hug and Pint
6 Throwing Muses - Throwing Muses
7. Turin Brakes - Ether Song
8. The Silver Mt. Zion Memorial Orchestra & Tra-La-La Band with Choir - "This Is Our Punk-Rock," Thee Rusted Satellites Gather + Sing
9. Nina Nastasia - Run to Ruin
10. Boris - Boris at Last -Feedbacker
11. Gridlock - Formless
12. Sleep - Dopesmoker
13. Shiina Ringo - Karuki Zamen Kuri No Hana
14. I Am Kloot - I Am Kloot
15. Killing Joke - Killing Joke
16. John Fahey - Red Cross
17. Lhasa - The Living Road
18. Jolie Holland - Catalpa
19. Mark Eitzel - The Ugly American
20. Aki Onda - Bon Voyage!: Cassette Memories Vol. 2.
1. Tindersticks - Waiting for the Moon
2. The Microphones - Mount Eerie
3. Barbara Morgenstern - Nichts Muss
4. Laibach - WAT
5. Arab Strap - Monday at the Hug and Pint
6 Throwing Muses - Throwing Muses
7. Turin Brakes - Ether Song
8. The Silver Mt. Zion Memorial Orchestra & Tra-La-La Band with Choir - "This Is Our Punk-Rock," Thee Rusted Satellites Gather + Sing
9. Nina Nastasia - Run to Ruin
10. Boris - Boris at Last -Feedbacker
11. Gridlock - Formless
12. Sleep - Dopesmoker
13. Shiina Ringo - Karuki Zamen Kuri No Hana
14. I Am Kloot - I Am Kloot
15. Killing Joke - Killing Joke
16. John Fahey - Red Cross
17. Lhasa - The Living Road
18. Jolie Holland - Catalpa
19. Mark Eitzel - The Ugly American
20. Aki Onda - Bon Voyage!: Cassette Memories Vol. 2.
0
geplaatst: 3 juni 2017, 14:34 uur
01. Phosphorescent - A Hundred Times or More
02. Sufjan Stevens - Michigan
03. Yasume - Where We're from the Birds Sing a Pretty Song
04. The Fading Collection - Interactive Family Radio
05. The Books - The Lemon of Pink
06. William Basinski - The Disintegration Loops II
07. Immortal Technique - Revolutionary Volume 2
08. Gridlock - Formless
09. Rachel's - Systems / Layers
10. M. Ward - Transfiguration of Vincent
11. Xanopticon - Liminal Space
12. Rokia Traoré - Bowmboï
13. Viktor Vaughn - Vaudeville Villain
14. CYNE - Time Being
15. Earlimart - Everyone Down Here
16. Club 8 - Strangely Beautiful
17. Nujabes - Metaphorical Music
18. Jon Brion - Punch-Drunk Love
19. Andrew Bird - Weather Systems
20. Void Settler / Labyrinth - Amphibious Lemonade Strangling
02. Sufjan Stevens - Michigan
03. Yasume - Where We're from the Birds Sing a Pretty Song
04. The Fading Collection - Interactive Family Radio
05. The Books - The Lemon of Pink
06. William Basinski - The Disintegration Loops II
07. Immortal Technique - Revolutionary Volume 2
08. Gridlock - Formless
09. Rachel's - Systems / Layers
10. M. Ward - Transfiguration of Vincent
11. Xanopticon - Liminal Space
12. Rokia Traoré - Bowmboï
13. Viktor Vaughn - Vaudeville Villain
14. CYNE - Time Being
15. Earlimart - Everyone Down Here
16. Club 8 - Strangely Beautiful
17. Nujabes - Metaphorical Music
18. Jon Brion - Punch-Drunk Love
19. Andrew Bird - Weather Systems
20. Void Settler / Labyrinth - Amphibious Lemonade Strangling
0
geplaatst: 3 juni 2017, 14:35 uur
1. Oceansize - Effloresce
2. The Mayan Factor - In Lake 'Ch
3. Aereogramme - Sleep and Release
4. Katatonia - Viva Emptiness
5. The Mars Volta - De-Loused In The Comatorium
6. The Postal Service - Give Up
7. The Pineapple Thief - Variations On A Dream
8. The Lawrence Arms - The Greatest Story Ever Told
9. Drive-By Truckers - Decoration Day
10. Anathema - A Natural Disaster
11. Explosions In The Sky - The Earth Is Not A Cold Dead Place
12. Muse - Absolution
13. Four Tet - Rounds
14. Opeth - Damnation
15. Sun Kil Moon - Ghosts of the Great Highway
16. Gridlock - Formless
17. Stellastarr* - Stellastarr*
18. Placebo - Sleeping With Ghosts
19. Yasume - Where We're from the Birds Sing a Pretty Song
20. Metric - Old World Underground, Where Are You Now
Deze Radiohead vind ik eigenlijk het minste, op King of Limbs en Pablo Honey na.
2. The Mayan Factor - In Lake 'Ch
3. Aereogramme - Sleep and Release
4. Katatonia - Viva Emptiness
5. The Mars Volta - De-Loused In The Comatorium
6. The Postal Service - Give Up
7. The Pineapple Thief - Variations On A Dream
8. The Lawrence Arms - The Greatest Story Ever Told
9. Drive-By Truckers - Decoration Day
10. Anathema - A Natural Disaster
11. Explosions In The Sky - The Earth Is Not A Cold Dead Place
12. Muse - Absolution
13. Four Tet - Rounds
14. Opeth - Damnation
15. Sun Kil Moon - Ghosts of the Great Highway
16. Gridlock - Formless
17. Stellastarr* - Stellastarr*
18. Placebo - Sleeping With Ghosts
19. Yasume - Where We're from the Birds Sing a Pretty Song
20. Metric - Old World Underground, Where Are You Now
Deze Radiohead vind ik eigenlijk het minste, op King of Limbs en Pablo Honey na.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 3 juni 2017, 14:35 uur
Radiohead had ik nog net op 20 en zo kom ik nog nipt aan 6 matches. Vooral bovenin is het wel erg schraal dit jaar:
01 [42] Anekdoten - Gravity
02 [----] The Gathering - Souvenirs
03 [----] The Pineapple Thief - Variations on a Dream
04 [----] Arena - Contagion
05 [12] Death Cab for Cutie - Transatlanticism
06 [----] Spock's Beard - Feel Euphoria
07 [----] Dream Theater - Train of Thought
08 [----] Alamaailman Vasarat - Käärmelautakunta
09 [7] Muse - Absolution
10 [----] Green Carnation - A Blessing in Disguise
11 [----] Gazpacho - Bravo
12 [24] Oceansize - Effloresce
13 [----] Satellite - A Street Between Sunrise and Sunset
14 [----] Goldfrapp - Black Cherry
15 [----] OSI - Office of Strategic Influence
16 [8] Massive Attack - 100th Window
17 [----] Aereogramme - Sleep and Release
18 [13] Anathema - A Natural Disaster
19 [----] Beardfish - Från en Plats Du Ej Kan Se
20 [1] Radiohead - Hail to the Thief
Ook had ik Radiohead op 1 voorspeld; ik zal de enige wel niet zijn. Na een vliegende start bij het voorspellen toch wel flink natgegaan in de finale. The Strokes (5), Placebo (8) en The Mars Volta (9) ten onrechte in mijn voorspelling opgenomen.
01 [42] Anekdoten - Gravity
02 [----] The Gathering - Souvenirs
03 [----] The Pineapple Thief - Variations on a Dream
04 [----] Arena - Contagion
05 [12] Death Cab for Cutie - Transatlanticism
06 [----] Spock's Beard - Feel Euphoria
07 [----] Dream Theater - Train of Thought
08 [----] Alamaailman Vasarat - Käärmelautakunta
09 [7] Muse - Absolution
10 [----] Green Carnation - A Blessing in Disguise
11 [----] Gazpacho - Bravo
12 [24] Oceansize - Effloresce
13 [----] Satellite - A Street Between Sunrise and Sunset
14 [----] Goldfrapp - Black Cherry
15 [----] OSI - Office of Strategic Influence
16 [8] Massive Attack - 100th Window
17 [----] Aereogramme - Sleep and Release
18 [13] Anathema - A Natural Disaster
19 [----] Beardfish - Från en Plats Du Ej Kan Se
20 [1] Radiohead - Hail to the Thief
Ook had ik Radiohead op 1 voorspeld; ik zal de enige wel niet zijn. Na een vliegende start bij het voorspellen toch wel flink natgegaan in de finale. The Strokes (5), Placebo (8) en The Mars Volta (9) ten onrechte in mijn voorspelling opgenomen.
1
geplaatst: 3 juni 2017, 14:35 uur
Dank u Sinterzaaf voor de mooie cadeautjes van 2003.
2003:
1. The Postal Service - Give Up (2003)
2. Death Cab for Cutie - Transatlanticism (2003)
3. La Oreja de Van Gogh - Lo Que Te Conté Mientras Te Hacías La Dormida (2003)
4. Belle & Sebastian - Dear Catastrophe Waitress (2003)
5. Explosions in the Sky - The Earth Is Not a Cold Dead Place (2003)
6. Nelly Furtado - Folklore (2003)
7. Sufjan Stevens - Michigan (2003)
8. Klee - Unverwundbar (2003)
9. Lene Marlin - Another Day (2003)
10. Wir Sind Helden - Die Reklamation (2003)
11. Yann Tiersen - Good Bye Lenin! (2003)
12. Four Tet - Rounds (2003)
13. Elin Sigvardsson - Saturday Light Naive (2003)
14. The Shins - Chutes Too Narrow (2003)
15. Michelle Branch - Hotel Paper (2003)
16. Mew - Frengers (2003)
17. The National - Sad Songs for Dirty Lovers (2003)
18. Delta Goodrem - Innocent Eyes (2003)
19. Dido - Life for Rent (2003)
20. Sophie Zelmani - Love Affair (2003)
2003:
1. The Postal Service - Give Up (2003)
2. Death Cab for Cutie - Transatlanticism (2003)
3. La Oreja de Van Gogh - Lo Que Te Conté Mientras Te Hacías La Dormida (2003)
4. Belle & Sebastian - Dear Catastrophe Waitress (2003)
5. Explosions in the Sky - The Earth Is Not a Cold Dead Place (2003)
6. Nelly Furtado - Folklore (2003)
7. Sufjan Stevens - Michigan (2003)
8. Klee - Unverwundbar (2003)
9. Lene Marlin - Another Day (2003)
10. Wir Sind Helden - Die Reklamation (2003)
11. Yann Tiersen - Good Bye Lenin! (2003)
12. Four Tet - Rounds (2003)
13. Elin Sigvardsson - Saturday Light Naive (2003)
14. The Shins - Chutes Too Narrow (2003)
15. Michelle Branch - Hotel Paper (2003)
16. Mew - Frengers (2003)
17. The National - Sad Songs for Dirty Lovers (2003)
18. Delta Goodrem - Innocent Eyes (2003)
19. Dido - Life for Rent (2003)
20. Sophie Zelmani - Love Affair (2003)
1
geplaatst: 3 juni 2017, 14:36 uur
Soms heb ik kleine stemmen in mijn hoofd:
1. Joe Henry - Tiny Voices
2. Belle & Sebastian - Dear Catastrophe Waitress
3. Death Cab for Cutie - Transatlanticism
4. Amy Winehouse - Frank
5. Joss Stone - The Soul Sessions
6. Yeah Yeah Yeahs - Fever to Tell
7. The Thrills - So Much for the City
8. The Jayhawks - Rainy Day Music
9. Bonnie 'Prince' Billy - Master and Everyone
10. The Shins - Chutes Too Narrow
11. The Thermals - More Parts Per Million
12. Calexico - Feast of Wire
13. ‪CunninLynguists - Southernunderground‬
14. The Dears - No cities left
15. Rachel's - Systems / Layers
16. British Sea Power - The Decline of British Sea Power
17. Katie Melua - Call Off the Search
18. Nick Cave & The Bad Seeds - Nocturama
19. Mark Lanegan Band - Here Comes That Weird Chill
20. Gridlock - Formless
Dank Zaaf.
1. Joe Henry - Tiny Voices
2. Belle & Sebastian - Dear Catastrophe Waitress
3. Death Cab for Cutie - Transatlanticism
4. Amy Winehouse - Frank
5. Joss Stone - The Soul Sessions
6. Yeah Yeah Yeahs - Fever to Tell
7. The Thrills - So Much for the City
8. The Jayhawks - Rainy Day Music
9. Bonnie 'Prince' Billy - Master and Everyone
10. The Shins - Chutes Too Narrow
11. The Thermals - More Parts Per Million
12. Calexico - Feast of Wire
13. ‪CunninLynguists - Southernunderground‬
14. The Dears - No cities left
15. Rachel's - Systems / Layers
16. British Sea Power - The Decline of British Sea Power
17. Katie Melua - Call Off the Search
18. Nick Cave & The Bad Seeds - Nocturama
19. Mark Lanegan Band - Here Comes That Weird Chill
20. Gridlock - Formless
Dank Zaaf.
2
geplaatst: 3 juni 2017, 14:36 uur
johan de witt schreef:
Alleen mijn nummers 1 en 20 halen de lijst deze week
Alleen mijn nummers 1 en 20 halen de lijst deze week
Alleen m'n nummer 18 haalt de lijst, maar dat is dan wel gelijk de nummer 1 in de eindlijst. Op zich geen wonder dat ik zo slecht voorspel, ik heb echt geen idee waar normale mensen in deze jaren naar luisterden
1. Erlend Øye - Unrest
2. British Sea Power - The Decline of British Sea Power
3. Ulrich Schnauss - A Strangely Isolated Place
4. Freak Electrique - P.H.A.S.E.R.
5. Carl A. Finlow - Electrilogy +
6. Klee - Unverwundbar
7. Luomo - The Present Lover
8. FPU - Traxxdata
9. Ellen Allien - Berlinette
10. Polmo Polpo - Like Hearts Swelling
11. Tim Hecker - Radio Amor
12. Anthony Rother - Magic Diner
13. Jay-Z - The Black Album
14. The Radio Dept. - Pulling Our Weight
15. Yann Tiersen - Good Bye Lenin!
16. Nigel Kennedy and the Kroke Band - East Meets East
17. Blur - Think Tank
18. Radiohead - Hail to the Thief
19. Kraftwerk - Tour de France Soundtracks
20. Barbara Morgenstern - Nichts Muss
0
geplaatst: 3 juni 2017, 14:36 uur
Jammer dat Ben Gibbards genialiteit hier wat onderbelicht blijft. Een van de platen waar hij aan heeft meegewerkt in 2003 had ik wel iets hoger verwacht.
3
geplaatst: 3 juni 2017, 14:36 uur
2003:
1. Songs: Ohia - The Magnolia Electric Co
2. Current 93 / Antony and the Johnsons - Live at Saint Olave's Church
3. Supersilent- 6
4. Gridlock - Formless
5. Diane Cluck - Oh Vanille
6. Motorpsycho + Jaga Jazzist Horns - In the Fishtank 10
7. Boris - Akuma No Uta
8. The Microphones - Mount Eerie
9. Cat Power - You Are Free
10. The Fiery Furnaces - Gallowsbird's Bark
11. Aidan Baker - Threnody One: Lamenta
12. Cordouan - Love
13. Boris - Boris at Last -Feedbacker-
14. Placebo - Sleeping with Ghosts
15.The Twilight Singers - Blackberry Belle
16.Neurosis & Jarboe - Neurosis & Jarboe
17.M83 - Dead Cities, Red Seas & Lost Ghosts
18. Menomena - I Am the Fun Blame Monster
19. Opeth - Damnation
20. Ryan Adams - Love Is Hell, Pt. 1
1. Songs: Ohia - The Magnolia Electric Co
2. Current 93 / Antony and the Johnsons - Live at Saint Olave's Church
3. Supersilent- 6
4. Gridlock - Formless
5. Diane Cluck - Oh Vanille
6. Motorpsycho + Jaga Jazzist Horns - In the Fishtank 10
7. Boris - Akuma No Uta
8. The Microphones - Mount Eerie
9. Cat Power - You Are Free
10. The Fiery Furnaces - Gallowsbird's Bark
11. Aidan Baker - Threnody One: Lamenta
12. Cordouan - Love
13. Boris - Boris at Last -Feedbacker-
14. Placebo - Sleeping with Ghosts
15.The Twilight Singers - Blackberry Belle
16.Neurosis & Jarboe - Neurosis & Jarboe
17.M83 - Dead Cities, Red Seas & Lost Ghosts
18. Menomena - I Am the Fun Blame Monster
19. Opeth - Damnation
20. Ryan Adams - Love Is Hell, Pt. 1
1
geplaatst: 3 juni 2017, 14:38 uur
Ah, gelukkig heeft medefijnproever GrafGantz Klee ook in zijn lijstje opgenomen. In de eerste jaren van deze eeuw is er veel goede Deutschpop uitgekomen.
1
geplaatst: 3 juni 2017, 14:40 uur
Bedankt zaaf voor weer een mooi jaar, top iedere week weer
2003
1.Belle & Sebastian - Dear Catastrophe Waitress
2.The Thermals - More Parts Per Million
3.Radiohead - Hail to the Thief
4.The White Stripes - Elephant
5.Blur - Think Tank
6.Ryan Adams - Love Is Hell, Pt. 1
7.Joe Strummer & The Mescaleros - Streetcore
8.Massive Attack - 100th Window
9.Elvis Costello - North (2003)
10.Yeah Yeah Yeahs - Fever to Tell
11.OutKast - Speakerboxxx / The Love Below
12.The National - Sad Songs for Dirty Lovers
13.Nick Cave & The Bad Seeds - Nocturama
14.Wovenhand - Blush Music
15.Dizzee Rascal - Boy in da Corner
16.Neal Morse - Testimony
17.Lucinda Williams - World Without Tears
18.Regina Spektor - Soviet Kitsch
19.Caesar - Caesar
20.Vic Chesnutt - Silver Lake
2003
1.Belle & Sebastian - Dear Catastrophe Waitress
2.The Thermals - More Parts Per Million
3.Radiohead - Hail to the Thief
4.The White Stripes - Elephant
5.Blur - Think Tank
6.Ryan Adams - Love Is Hell, Pt. 1
7.Joe Strummer & The Mescaleros - Streetcore
8.Massive Attack - 100th Window
9.Elvis Costello - North (2003)
10.Yeah Yeah Yeahs - Fever to Tell
11.OutKast - Speakerboxxx / The Love Below
12.The National - Sad Songs for Dirty Lovers
13.Nick Cave & The Bad Seeds - Nocturama
14.Wovenhand - Blush Music
15.Dizzee Rascal - Boy in da Corner
16.Neal Morse - Testimony
17.Lucinda Williams - World Without Tears
18.Regina Spektor - Soviet Kitsch
19.Caesar - Caesar
20.Vic Chesnutt - Silver Lake
0
geplaatst: 3 juni 2017, 14:40 uur
1. Belle & Sebastian - Dear Catastrophe Waitress
2. The Hidden Cameras - The Smell of Our Own
3. The Radio Dept. - Lesser Matters
4. Paddy McAloon - I Trawl the Megahertz
5. British Sea Power - The Decline of British Sea Power
6. Broadcast - Haha Sound
7. Camera Obscura - Underachievers Please Try Harder
8. Ian McCulloch - Slideling
9. Cat Power - You Are Free
10. Lloyd Cole - Music in a Foreign Language
11. The Pernice Brothers - Yours, Mine & Ours
12. The Sleepy Jackson - Lovers
13. Adam Green - Friends of Mine
14. The Strokes - Room on Fire
15. The Go-Betweens - Bright Yellow Bright Orange
16. Black Box Recorder - Passionoia
17. M83 - Dead Cities, Red Seas & Lost Ghosts
18. The Exploding Hearts - Guitar Romantic
19. The Dears - No Cities Left
20. The Shins - Chutes Too Narrow
2. The Hidden Cameras - The Smell of Our Own
3. The Radio Dept. - Lesser Matters
4. Paddy McAloon - I Trawl the Megahertz
5. British Sea Power - The Decline of British Sea Power
6. Broadcast - Haha Sound
7. Camera Obscura - Underachievers Please Try Harder
8. Ian McCulloch - Slideling
9. Cat Power - You Are Free
10. Lloyd Cole - Music in a Foreign Language
11. The Pernice Brothers - Yours, Mine & Ours
12. The Sleepy Jackson - Lovers
13. Adam Green - Friends of Mine
14. The Strokes - Room on Fire
15. The Go-Betweens - Bright Yellow Bright Orange
16. Black Box Recorder - Passionoia
17. M83 - Dead Cities, Red Seas & Lost Ghosts
18. The Exploding Hearts - Guitar Romantic
19. The Dears - No Cities Left
20. The Shins - Chutes Too Narrow
1
geplaatst: 3 juni 2017, 14:40 uur
1. Sun Kil Moon - Ghosts of the Great Highway (2003)
2. Four Tet - Rounds (2003)
3. Belle & Sebastian - Dear Catastrophe Waitress (2003)
4. The Exploding Hearts - Guitar Romantic (2003)
5. Crescent - By the Roads and the Fields (2003)
6. The Knife - Deep Cuts (2003)
7. Patrick Wolf - Lycanthropy (2003)
8. The Shins - Chutes Too Narrow (2003)
9. Sufjan Stevens - Michigan (2003)
10. The Books - The Lemon of Pink (2003)
11. The Microphones - Mount Eerie (2003)
12. Ulrich Schnauss - A Strangely Isolated Place (2003)
13. Ween - Quebec (2003)
14. Movietone - The Sand and the Stars (2003)
15. Manitoba - Up in Flames (2003)
16. William Basinski - The Disintegration Loops II (2003)
17. Yo La Tengo - Summer Sun (2003)
18. The American Analog Set - Promise of Love (2003)
19. Sweet Trip - Velocity : Design : Comfort (2003)
20. Cat Power - You Are Free (2003)
2. Four Tet - Rounds (2003)
3. Belle & Sebastian - Dear Catastrophe Waitress (2003)
4. The Exploding Hearts - Guitar Romantic (2003)
5. Crescent - By the Roads and the Fields (2003)
6. The Knife - Deep Cuts (2003)
7. Patrick Wolf - Lycanthropy (2003)
8. The Shins - Chutes Too Narrow (2003)
9. Sufjan Stevens - Michigan (2003)
10. The Books - The Lemon of Pink (2003)
11. The Microphones - Mount Eerie (2003)
12. Ulrich Schnauss - A Strangely Isolated Place (2003)
13. Ween - Quebec (2003)
14. Movietone - The Sand and the Stars (2003)
15. Manitoba - Up in Flames (2003)
16. William Basinski - The Disintegration Loops II (2003)
17. Yo La Tengo - Summer Sun (2003)
18. The American Analog Set - Promise of Love (2003)
19. Sweet Trip - Velocity : Design : Comfort (2003)
20. Cat Power - You Are Free (2003)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.