Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
1
geplaatst: 1 juli 2017, 11:14 uur
Je opent dit topic... hoopt eindelijk een plaat te zien deze week die jij ook echt heel erg goed vindt... dan zie je Porcupine Tree met Deadwing... die vind je ook echt geweldig.... dan zoek je op in je lijstje die je aan zaaf hebt gestuurd hoe hoog je hem hebt staan... en dan kom je er achter dat je hem op de een of andere manier niet in je lijstje hebt staan

Waar is dat hoekje waar je wonden kunt likken, Etta?
Hij had anders op plek 4 gestaan.

Waar is dat hoekje waar je wonden kunt likken, Etta?
Hij had anders op plek 4 gestaan.
0
geplaatst: 1 juli 2017, 11:15 uur
Zowel Takk... en Deadwing niet in mijn top 20 maar wel voorspeld in de top 10 (plek 4 en 6). 
De volgende drie moeten dan volgens mij zijn: Vliegende Antoon, King Kong en Suffe Jan.

De volgende drie moeten dan volgens mij zijn: Vliegende Antoon, King Kong en Suffe Jan.
0
geplaatst: 1 juli 2017, 11:22 uur
Eindelijk een plaat die ik echt goed voorspeld heb. Aerial en The Back Room waren mijn laatste afvallers. Vooral laatstgenoemde had ik toch echt niet verwacht. Maar goed, als ook dEUS het haalt..
Ik had toch wel een iets minder rockistische lijst verwacht. Gorillaz? Boards of Canada? Spinvis? Ik had zelfs Venetian Snares verwacht met dit publiek. Verkeerd ingeschat.
Ik had toch wel een iets minder rockistische lijst verwacht. Gorillaz? Boards of Canada? Spinvis? Ik had zelfs Venetian Snares verwacht met dit publiek. Verkeerd ingeschat.

0
geplaatst: 1 juli 2017, 11:59 uur
Was het de progallergie die users EttaJamesBrown en johan de witt parten speelde? Chevy93, ArthurDZ en Johnny Marr scoren in deze ronde optimaal, de laatste komt nu plots langszij. Voor de toppositie heeft deze faux-pas geen consequenties enkel en alleen omdat onze lijstaanvoerder drie maal precies goed zat. Maar hoe is het met zijn podium?
EttaJamesBrown 112 ***
Johnny Marr 112**
dix 109
ArthurDZ 108*
wibro 108*
gretz 107
Casartelli 106
Vigil 101*
chevy93 91*
koenr 91
Joezer49263 91
Johan de witt 88*
motel matches 87
herman 86
west 70
EttaJamesBrown 112 ***
Johnny Marr 112**
dix 109
ArthurDZ 108*
wibro 108*
gretz 107
Casartelli 106
Vigil 101*
chevy93 91*
koenr 91
Joezer49263 91
Johan de witt 88*
motel matches 87
herman 86
west 70
0
geplaatst: 1 juli 2017, 12:08 uur
dix schreef:
Was het de progallergie die users EttaJamesBrown en johan de witt parten speelde?
Was het de progallergie die users EttaJamesBrown en johan de witt parten speelde?
Principes als het ergens echt om gaat

Bij mij op 10 deze PT.
0
geplaatst: 1 juli 2017, 12:34 uur
× Ik ben een vogel nu
× Ik ben een gorilla nu
× Ik ben een paling nu
× Ik ben een gorilla nu
× Ik ben een paling nu
0
geplaatst: 1 juli 2017, 12:37 uur
Hoe dan¡¡¡¡¡
Sufjan wint toch
en dat album gaat toch niet over Volendam?
0
geplaatst: 1 juli 2017, 12:42 uur
Als die paling er doorheen glibbert, heb ik duidelijk te vroeg gepiekt. Hebben mijn heldere ogen mij dan zo in de steek gelaten? Dit zijn dagen dat de demonen mij parten spelen.
2
zaaf
geplaatst: 1 juli 2017, 12:53 uur
3. Gorillaz - Demon Days
https://www.musicmeter.nl/album/21588
Punten : 362
Nom. : 16 x
Nr. 1 van : zaaf, ArthurDZ, west
In week 1 was Gorillaz te vinden op de scheidslijn van succes. Daarna begon een gestage opmars die geen dubbeltelbonus nodig had.
Damon Albarn begon met het werk aan een nieuw album in begin 2004 met het uitwerken van ideeën die hij had tijdens de Think Tank toernee. Na die toer kon hij zich volledig wijden aan de nieuwe leg van Gorillaz.
Het werk en het concept werd bijgestuurd en sterk beïnvloed door een treinreis, die Albarn ondernam met vrouw en dochter door een deel van China en Mongolië dat hem een beeld gaf van de aarde in deplorabele toestand: "A weird, unspoken, forgotten part of China. It was basically dead trees as far as the eye can see. Dust bowls, loose earth rapidly turning into desert. There are little satellite towns in the middle of these semi deserts that are absolutely on their knees. And it's the size of Europe this area. And then you wake up in the morning with this nightmare in your head and it's blue sky and beautiful sand, which looks fantastic now but was probably something else millions of years ago. And that will happen to us in our lifetime."
Makker Hewlett was opgetogen weer met Gorillaz aan de slag te gaan, met de gedachte:
"Let's repeat the same process, but do it better. Because everyone thought it was a gimmick. If you do it again, it's no longer a gimmick, and if it works then we've proved a point. And instantly, all of us got excited".
Net als op het debuutalbum werden veel artiesten geïntroduceerd met bijdragen als Neneh Cherry, Bootie Brown, De La Soul, Ike Turner, DOOM, Roots Manuva, Martina Topley-Bird, Shaun Ryder, Dennis Hopper.
Als producer werd Danger Mouse gevraagd, op dat moment eigenlijk alleen bekend van The Grey Album. Gezamenlijk werken aan de track November Has Come leidde tot het project DANGERDOOM met MF DOOM.
Burton: "I learned so much working on the record with Damon and it was sink or swim. You just pick it up. At the end of the day, the people you're working with – whether it's the choir or string section or guitarist – are specialized in what they do. All you have to do is figure out the best thing they're doing and how it's going to fit within the context of the whole project. That goes back to putting together a song on a computer-based program. You're looking for all the parts that are going to make something sound right. It's also being able to communicate. I had done stuff before Gorillaz – like the Pelican City stuff – where I worked with musicians, so it wasn't completely foreign to me."
Februari 2005 werden de titel van het album en de eerste single Feel Good Inc. door de 'virtuele' bandleden bekendgemaakt.
Voorbeeldige crossoverplaat die een aantal door mij geliefde elementen in muziek verbindt.
https://www.musicmeter.nl/album/21588
Punten : 362
Nom. : 16 x
Nr. 1 van : zaaf, ArthurDZ, west
In week 1 was Gorillaz te vinden op de scheidslijn van succes. Daarna begon een gestage opmars die geen dubbeltelbonus nodig had.
Damon Albarn begon met het werk aan een nieuw album in begin 2004 met het uitwerken van ideeën die hij had tijdens de Think Tank toernee. Na die toer kon hij zich volledig wijden aan de nieuwe leg van Gorillaz.
Het werk en het concept werd bijgestuurd en sterk beïnvloed door een treinreis, die Albarn ondernam met vrouw en dochter door een deel van China en Mongolië dat hem een beeld gaf van de aarde in deplorabele toestand: "A weird, unspoken, forgotten part of China. It was basically dead trees as far as the eye can see. Dust bowls, loose earth rapidly turning into desert. There are little satellite towns in the middle of these semi deserts that are absolutely on their knees. And it's the size of Europe this area. And then you wake up in the morning with this nightmare in your head and it's blue sky and beautiful sand, which looks fantastic now but was probably something else millions of years ago. And that will happen to us in our lifetime."
Makker Hewlett was opgetogen weer met Gorillaz aan de slag te gaan, met de gedachte:
"Let's repeat the same process, but do it better. Because everyone thought it was a gimmick. If you do it again, it's no longer a gimmick, and if it works then we've proved a point. And instantly, all of us got excited".
Net als op het debuutalbum werden veel artiesten geïntroduceerd met bijdragen als Neneh Cherry, Bootie Brown, De La Soul, Ike Turner, DOOM, Roots Manuva, Martina Topley-Bird, Shaun Ryder, Dennis Hopper.
Als producer werd Danger Mouse gevraagd, op dat moment eigenlijk alleen bekend van The Grey Album. Gezamenlijk werken aan de track November Has Come leidde tot het project DANGERDOOM met MF DOOM.
Burton: "I learned so much working on the record with Damon and it was sink or swim. You just pick it up. At the end of the day, the people you're working with – whether it's the choir or string section or guitarist – are specialized in what they do. All you have to do is figure out the best thing they're doing and how it's going to fit within the context of the whole project. That goes back to putting together a song on a computer-based program. You're looking for all the parts that are going to make something sound right. It's also being able to communicate. I had done stuff before Gorillaz – like the Pelican City stuff – where I worked with musicians, so it wasn't completely foreign to me."
Februari 2005 werden de titel van het album en de eerste single Feel Good Inc. door de 'virtuele' bandleden bekendgemaakt.
Voorbeeldige crossoverplaat die een aantal door mij geliefde elementen in muziek verbindt.
0
geplaatst: 1 juli 2017, 13:04 uur
Dat het je smaak niet is (dat heb ik ook wel eens met albums uit dit lijstje
) kan ik snappen, maar overschat? 
Ik vind het een geweldige innovatieve plaat die door de jaren heen nog niets aan kracht heeft verloren en nog steeds met grote regelmaat en met heel veel plezier gedraaid wordt in Huize Bonk.
Fantastische plaat! Mijn nummer twee!
) kan ik snappen, maar overschat? 
Ik vind het een geweldige innovatieve plaat die door de jaren heen nog niets aan kracht heeft verloren en nog steeds met grote regelmaat en met heel veel plezier gedraaid wordt in Huize Bonk.
Fantastische plaat! Mijn nummer twee!
0
geplaatst: 1 juli 2017, 13:11 uur
Deadwing had ik niet, maar met de vorige successen van PT leek dit me wel een zekerheidje voor de voorspelling.
Gorillaz had geweldige singles destijds. Album ook erg leuk, stukje beter dan de vorige. Maar viel bij mij toch nog net buiten de top 40.
Gorillaz had geweldige singles destijds. Album ook erg leuk, stukje beter dan de vorige. Maar viel bij mij toch nog net buiten de top 40.
0
geplaatst: 1 juli 2017, 13:35 uur
Bij de lijstaanvoerder is het scherpste er wel vanaf, hij wordt links en rechts ingehaald met nog twee voorspellingen te gaan. De nummers één en twee van zaaf's eindlijst 2005 lijken wel bekend, maar de volgorde? Niet iedereen is daar even zeker van, lees maar mee met de quote die ik bij één van de voorspellingen trof:

Johnny Marr 129**
dix 128
EttaJamesBrown 127 ***
wibro 127*
gretz 126
Casartelli 125
ArthurDZ 124*
Vigil 119*
Joezer49263 111*
koenr 109
chevy93 107*
Johan de witt 106*
herman 106*
motel matches 106
west 90*
"Lastig jaar om te voorspellen, meestal is de nr 1 wel duidelijk, maar dit keer niet. Ben benieuwd."
It ain't over till the fat Birdy sings 
Johnny Marr 129**
dix 128
EttaJamesBrown 127 ***
wibro 127*
gretz 126
Casartelli 125
ArthurDZ 124*
Vigil 119*
Joezer49263 111*
koenr 109
chevy93 107*
Johan de witt 106*
herman 106*
motel matches 106
west 90*
1
zaaf
geplaatst: 1 juli 2017, 13:53 uur
2. Antony and the Johnsons - I Am a Bird Now
https://www.musicmeter.nl/album/21417
Punten : 434
Nom. : 19 x
Nr. 1 van : Johnny Marr
Aldoor op het podium en alle treedjes bezoedeld. Het werd mathematisch gezien de middelste.
Anohni is geboren als Antony Hegarty in Chichester, Engeland. Het gezin Hegarty verhuisde nogal veel en leefde o.a. in Amsterdam en in '81, Antony was 10, settelde men zich in San Francisco. In haar tienerjaren werd ze beïnvloed door Kate Bush, Alison Moyet, Marc Almond en Boy George, later ook door Diamanda Galás, Rozz Williams en Klaus Nomi.
Ze verhuisde naar NY, in de veronderstelling dat haar presentatie als homoseksuele androgyne man daar meer geaccepteerd zou worden. Zij begaf zich in het avant-garde-nachtleven waarin homoseksualiteit en travestie een belangrijke rol speelden en richtte samen met Johanna Constantine het cabarettheatergezelschap Blacklips op. Zij schreef musicals, acteerde in experimentele toneelstukken en verzorgde muzikale intermezzo's in de programma's van de Blacklips.
Eind jaren 90 verzamelde Antony muzikanten om zich heen om nummers die ze begin jaren 90 had geschreven uit te voeren en hopelijk op te nemen. Nadat er steeds meer werd opgetreden werd de groep, die inmiddels Antony & the Johnsons heette, opgepikt door David Tibet van Current 93. Zijn label, Durtro Records, wilde de groep in staat stellen het materiaal uit te brengen en aldus ontstond het debuutalbum.
Een EP volgde: I Fell in Love with a Dead Boy, met naast het titelnummer een cover van een David Lynch/Angelo Badalamenti song, Mysteries of Love, en een nummer oorspronkelijk van Current 93, Soft Black Stars.
Na gastrollen bij projecten van onder meer Lou Reed en Rufus Wainwright werd de follow-up uitgebracht met eerder genoemden als gast, naast Devendra Banhart.
Ben niet zo van het theatrale, maar als het zo gezongen wordt… dan helemaal niet.
https://www.musicmeter.nl/album/21417
Punten : 434
Nom. : 19 x
Nr. 1 van : Johnny Marr
Aldoor op het podium en alle treedjes bezoedeld. Het werd mathematisch gezien de middelste.
Anohni is geboren als Antony Hegarty in Chichester, Engeland. Het gezin Hegarty verhuisde nogal veel en leefde o.a. in Amsterdam en in '81, Antony was 10, settelde men zich in San Francisco. In haar tienerjaren werd ze beïnvloed door Kate Bush, Alison Moyet, Marc Almond en Boy George, later ook door Diamanda Galás, Rozz Williams en Klaus Nomi.
Ze verhuisde naar NY, in de veronderstelling dat haar presentatie als homoseksuele androgyne man daar meer geaccepteerd zou worden. Zij begaf zich in het avant-garde-nachtleven waarin homoseksualiteit en travestie een belangrijke rol speelden en richtte samen met Johanna Constantine het cabarettheatergezelschap Blacklips op. Zij schreef musicals, acteerde in experimentele toneelstukken en verzorgde muzikale intermezzo's in de programma's van de Blacklips.
Eind jaren 90 verzamelde Antony muzikanten om zich heen om nummers die ze begin jaren 90 had geschreven uit te voeren en hopelijk op te nemen. Nadat er steeds meer werd opgetreden werd de groep, die inmiddels Antony & the Johnsons heette, opgepikt door David Tibet van Current 93. Zijn label, Durtro Records, wilde de groep in staat stellen het materiaal uit te brengen en aldus ontstond het debuutalbum.
Een EP volgde: I Fell in Love with a Dead Boy, met naast het titelnummer een cover van een David Lynch/Angelo Badalamenti song, Mysteries of Love, en een nummer oorspronkelijk van Current 93, Soft Black Stars.
Na gastrollen bij projecten van onder meer Lou Reed en Rufus Wainwright werd de follow-up uitgebracht met eerder genoemden als gast, naast Devendra Banhart.
Ben niet zo van het theatrale, maar als het zo gezongen wordt… dan helemaal niet.
1
geplaatst: 1 juli 2017, 13:53 uur
EttaJamesBrown kon de sprint duidelijk niet aan. Uw gastheer heeft nog een harde klap uitgedeeld, maar net niet hard genoeg voor de winst. Laten we het een bandbreedte noemen, want in de laatste ronde zal De Aap Van Napels niet meer uit de mouw gaan komen. Johnny, schenk de champagne maar uit 
Johnny Marr 148**
dix 148*
EttaJamesBrown 145 ***
wibro 144*
Casartelli 144
gretz 143
ArthurDZ 141*
Vigil 138*
koenr 128
Joezer49263 127*
Johan de witt 125*
chevy93 124*
motel matches 123
herman 121*
west 106*

Johnny Marr 148**
dix 148*
EttaJamesBrown 145 ***
wibro 144*
Casartelli 144
gretz 143
ArthurDZ 141*
Vigil 138*
koenr 128
Joezer49263 127*
Johan de witt 125*
chevy93 124*
motel matches 123
herman 121*
west 106*
0
zaaf
geplaatst: 1 juli 2017, 13:55 uur
Wat kwam het nog allemaal dicht bijeen zeg. Fantastisch om te zien.
0
geplaatst: 1 juli 2017, 14:09 uur
Twee toppers. Ik had ze net andersom. 
Ik ben een Albarnliefhebber en Demon Days is perfect verpakt.
Ik begrijp dat I Am A Bird Now niet iedereen smaakt.
Dit theatrale mag ik wel. Vrij briliante plaat m.i.
Nr.1 lijkt mij duidelijk ( of ik moet mij erg vergissen.)

Ik ben een Albarnliefhebber en Demon Days is perfect verpakt.
Ik begrijp dat I Am A Bird Now niet iedereen smaakt.
Dit theatrale mag ik wel. Vrij briliante plaat m.i.
Nr.1 lijkt mij duidelijk ( of ik moet mij erg vergissen.)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.