Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
1
zaaf
geplaatst: 30 september 2016, 13:48 uur
9. Roxy Music - Siren
https://www.musicmeter.nl/images/cover/8000/8007.300.jpg
Punten : 253
Nom. : 13
Nr. 1 van : niemand
In eerste instantie vooral veel lage scores, waardoor onopvallend in de eindlijst. Later kwamen daar hogere waarderingen bij en reden ze superieur de top 10 binnen.
Plaat die gemengde reacties oproept,
van jubelend - zoals Melody Maker: "It's a superb album, striking the listener immediately with a force and invention reserved only for the most special musical experiences. The overall sound, while never lacking the essential characteristics one associates with Roxy, is less dense and ornate than much of its predecessor. There's a crispness and vitality in Chris Thomas' production which is reminiscent of the sense of adventure and cavalier spirit which marked their early recordings, an impetuosity which has lately been absent from their work"
tot gereserveerd - Ira Robbins: "Reuniting with Chris Thomas, Roxy made the disappointingly dull Siren (with Jerry Hall crawling on the cover), closing the studio book on their first era. The record contains some great tracks (Love Is the Drug, Both Ends Burning, Sentimental Fool), but an overabundance of forgettable numbers substantially diminishes its value"
Met andere woorden, Roxy Music laat zich hier conventioneler horen dan op voorgaande platen (naar verluid om de Amerikaanse markt, waar ze nog weinig succes hadden gehad, te veroveren) en dat spreekt de een meer aan dan de ander. Een ontwikkeling die een radicalere koerswijziging zou inluiden.
Plaat die zich makkelijk laat omarmen. Ik vind het een smeuïge plaat.
B27B25:D46B23:D46A24:D46A25:D46A26:D46A27:D46A28:D46A29:D46A101B30:D46A30:D46A31:D46A30:D46A29:D46
https://www.musicmeter.nl/images/cover/8000/8007.300.jpg
Punten : 253
Nom. : 13
In eerste instantie vooral veel lage scores, waardoor onopvallend in de eindlijst. Later kwamen daar hogere waarderingen bij en reden ze superieur de top 10 binnen.
Plaat die gemengde reacties oproept,
van jubelend - zoals Melody Maker: "It's a superb album, striking the listener immediately with a force and invention reserved only for the most special musical experiences. The overall sound, while never lacking the essential characteristics one associates with Roxy, is less dense and ornate than much of its predecessor. There's a crispness and vitality in Chris Thomas' production which is reminiscent of the sense of adventure and cavalier spirit which marked their early recordings, an impetuosity which has lately been absent from their work"
tot gereserveerd - Ira Robbins: "Reuniting with Chris Thomas, Roxy made the disappointingly dull Siren (with Jerry Hall crawling on the cover), closing the studio book on their first era. The record contains some great tracks (Love Is the Drug, Both Ends Burning, Sentimental Fool), but an overabundance of forgettable numbers substantially diminishes its value"
Met andere woorden, Roxy Music laat zich hier conventioneler horen dan op voorgaande platen (naar verluid om de Amerikaanse markt, waar ze nog weinig succes hadden gehad, te veroveren) en dat spreekt de een meer aan dan de ander. Een ontwikkeling die een radicalere koerswijziging zou inluiden.
Plaat die zich makkelijk laat omarmen. Ik vind het een smeuïge plaat.
B27B25:D46B23:D46A24:D46A25:D46A26:D46A27:D46A28:D46A29:D46A101B30:D46A30:D46A31:D46A30:D46A29:D46
0
geplaatst: 30 september 2016, 13:58 uur
Mijn nummer 16. Had te veel concurrentie om in de top 10 te komen.
0
geplaatst: 30 september 2016, 14:03 uur
Minder eigenzinnig, maar kwalitatief dik in orde.
Einde van een periode.
Op 7 in mijn lijst.
Einde van een periode.
Op 7 in mijn lijst.
0
geplaatst: 30 september 2016, 14:06 uur
17e hier. Prima album, maar ken hem niet zo goed als de eerste drie.
0
geplaatst: 30 september 2016, 14:08 uur
Niks mis met dit album, just another high 
Mooie run van vijf.
Bij mij op 8.

Mooie run van vijf.
Bij mij op 8.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 30 september 2016, 14:27 uur
Siren op 14 hier. Ik kan me wel redelijk in de Ira Robbins recensie vinden. Dit was hoogstwaarschijnlijk ook mijn laatste Roxy Music notering. Qua Kraftwerk weet ik het de komende jaren nog niet helemaal, maar het zou goed kunnen dat Autobahn daar al mijn laatste was.
En Tangerine Dream? Kom maar op!
En Tangerine Dream? Kom maar op!
0
geplaatst: 30 september 2016, 14:27 uur
Brunniepoo schreef:
Ook mijn favoriete Kraftwerk. Ben dan ook erg blij dat ik vorig jaar de integrale live-uitvoering hiervan mee heb mogen maken.
Ook mijn favoriete Kraftwerk. Ben dan ook erg blij dat ik vorig jaar de integrale live-uitvoering hiervan mee heb mogen maken.
Volgend jaar weer in Antwerpen
of volgende maand (7-14 oktober) in Bilbao, 8 avonden met telkens een andere set, van Autobahn tot Tour de France.
Druk bezig deze jongens.
0
geplaatst: 30 september 2016, 15:12 uur
Geweldige Roxy ook, mijn nummer 7 met hoogtepunten als Sentimental Fool, Just Another High en uiteraard Love Is The Drug en Both Ends Burning.
0
geplaatst: 30 september 2016, 16:02 uur
zeer aardig album van Roxy Music, maar eigenlijk waren alle voorgaande albums van hun wel beter. Maar goed, deze is goed voor een 3,5 en dan haal je mijn Top 20 niet.
0
geplaatst: 30 september 2016, 16:14 uur
1
geplaatst: 30 september 2016, 16:24 uur
0
geplaatst: 30 september 2016, 16:55 uur
Twee mooie albums die bij mij de top 20 dan weer niet haalde, vooral Kraftwerk zat er dicht tegenaan.
0
geplaatst: 30 september 2016, 16:59 uur
Match met nr 9
Hierna uit de zgn 2e fase wss nog 2 Roxy nominaties voor mij, jawel ik ben een liefhebber, en deze periode kunnen we hier mooi afsluiten met Viva! ('76)
Hierna uit de zgn 2e fase wss nog 2 Roxy nominaties voor mij, jawel ik ben een liefhebber, en deze periode kunnen we hier mooi afsluiten met Viva! ('76)

0
geplaatst: 30 september 2016, 17:03 uur
Roxy zal bij mij ook nog wel langskomen, al ligt het beste dan wel achter hun.
Debuut, For Your Pleasure en Stranded behoren tot de beste 70's platen.
Ja??? Ja !!
Debuut, For Your Pleasure en Stranded behoren tot de beste 70's platen.
Ja??? Ja !!

0
zaaf
geplaatst: 30 september 2016, 17:06 uur
8. Brian Eno - Another Green World
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/796.300.jpg
Punten : 286
Nom. : 15
En weer pakt Brian zijn oude werkgever in. De hele week in het tweede deel van de top 10, zeer stabiel.
Overgangsplaat van Eno: de art rock van de vorige platen maakt langzaam plaats voor ambient invloeden.
De Oblique Strategy cards maken weer deel uit van zijn creatieve proces, want toen hij medio '75 de studio in ging had hij niets en na 4 dagen nog steeds niet.
Hij experimenteerde uiteindelijk veel met instrumentaria, effectapparaten en opnametechnieken. Na het instrumentale opnamedeel, vergezeld door gastmuzikanten als Phil Collins, Percy Jones en Robert Fripp, voegde Eno het zangdeel aan sommige tracks toe zoals hij dat altijd deed: woordloos meezingen, klankgebaseerd en daar later bestaande woorden van maken. Niet van humor gespeend...
Eno vroeg Fripp overigens om een 'bliksemsnelle' gitaarsolo te improviseren die zou moeten denken aan de lading tussen twee polen op een Wimshurst hoogspanningsgenerator. Dit was de reden voor Eno om Fripp's solo op deze track te crediten met 'Fripp on Wimshurst Guitar'.
Erg fraai album, voor mij doorspekt met jeugdsentiment. Erg veel gedraaid en dat zal niet minder worden.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/796.300.jpg
Punten : 286
Nom. : 15
En weer pakt Brian zijn oude werkgever in. De hele week in het tweede deel van de top 10, zeer stabiel.
Overgangsplaat van Eno: de art rock van de vorige platen maakt langzaam plaats voor ambient invloeden.
De Oblique Strategy cards maken weer deel uit van zijn creatieve proces, want toen hij medio '75 de studio in ging had hij niets en na 4 dagen nog steeds niet.
Hij experimenteerde uiteindelijk veel met instrumentaria, effectapparaten en opnametechnieken. Na het instrumentale opnamedeel, vergezeld door gastmuzikanten als Phil Collins, Percy Jones en Robert Fripp, voegde Eno het zangdeel aan sommige tracks toe zoals hij dat altijd deed: woordloos meezingen, klankgebaseerd en daar later bestaande woorden van maken. Niet van humor gespeend...
Eno vroeg Fripp overigens om een 'bliksemsnelle' gitaarsolo te improviseren die zou moeten denken aan de lading tussen twee polen op een Wimshurst hoogspanningsgenerator. Dit was de reden voor Eno om Fripp's solo op deze track te crediten met 'Fripp on Wimshurst Guitar'.
Erg fraai album, voor mij doorspekt met jeugdsentiment. Erg veel gedraaid en dat zal niet minder worden.
1
geplaatst: 30 september 2016, 17:25 uur
Zeker, het zou nog een jaar of 15 duren voordat Groenlinks werd opgericht.
0
geplaatst: 30 september 2016, 17:26 uur
0
geplaatst: 30 september 2016, 17:39 uur
Ja!! Gelijk genoteerd. 
Toch al zwaar fan van Animal, dus dat komt goed uit.

Toch al zwaar fan van Animal, dus dat komt goed uit.
0
geplaatst: 30 september 2016, 20:32 uur
Mijn nummer 2.
Zo goed ben ik nog nooit begonnen volgens mij.
Voor mij een van de gitaarplaten van Eno, al is de invloed van ambient hier al wel meer hoorbaar. Later zou hij ook in dat genre meesterwerken gaan maken.
Zo goed ben ik nog nooit begonnen volgens mij. Voor mij een van de gitaarplaten van Eno, al is de invloed van ambient hier al wel meer hoorbaar. Later zou hij ook in dat genre meesterwerken gaan maken.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.