Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 29 oktober 2016, 10:42 uur
The Wall leek me de gedoodverfde nr. 1 dus ik was blij om m niet op 1 te zien, that's all folks!
0
geplaatst: 29 oktober 2016, 10:46 uur
De nr 1 positie is denk ik voor de Depri Division
ook bij mij in de lijst maar minder hoog
ook bij mij in de lijst maar minder hoog
1
geplaatst: 29 oktober 2016, 10:47 uur
0
geplaatst: 29 oktober 2016, 11:16 uur
Kan Nog ..zowel studio als Live ,alle 2 meer dan Top!
Maar ja ea hangt natuurlijk sterk af van het soort pluimage wat hier aan mee doet en/of de concurrentie uit dat jaar
0
geplaatst: 29 oktober 2016, 11:20 uur
0
geplaatst: 29 oktober 2016, 11:57 uur
luigifort schreef:
The Wall leek me de gedoodverfde nr. 1 dus ik was blij om m niet op 1 te zien, that's all folks!
Ik heb disco, punk, funk, rock en pop in mijn 1979 lijst. Dat was het mooie aan die tijd: er was van alles wat moois Het enige wat er tot nu toe in staat (en komt?) is punk en rock. Zo krijgen we weer een alternatieve top 10. Is that all folks? Ik heb het idee dat iemand als thelion daarom ook niet meer meedoet, maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
Ben je echt blij als bepaalde muziek er niet in staat? Of in het geval van The Wall niet te hoog? Ik had 'm trouwens op 7. Heb 'm live gezien in de Gelredome: was fraai.
0
geplaatst: 29 oktober 2016, 12:00 uur
Prima hoor dat jullie er allemaal dingen bijslepen, maar daar heb ik t niet over 
Bepaalde klassiekers zijn gedoodverfde nr. 1 kandidaten zoals deze van Floyd of Dark Side of the Moon of klassiekers van andere bands. Dan vind ik het mooi dat ze niet automatisch op 1 staan ivm de verrassingsfactor

Bepaalde klassiekers zijn gedoodverfde nr. 1 kandidaten zoals deze van Floyd of Dark Side of the Moon of klassiekers van andere bands. Dan vind ik het mooi dat ze niet automatisch op 1 staan ivm de verrassingsfactor

0
geplaatst: 29 oktober 2016, 12:10 uur
west schreef:
Ik heb disco, punk, funk, rock en pop in mijn 1979 lijst. Dat was het mooie aan die tijd: er was van alles wat moois Het enige wat er tot nu toe in staat (en komt?) is punk en rock. Zo krijgen we weer een alternatieve top 10. Is that all folks? Ik heb het idee dat iemand als thelion daarom ook niet meer meedoet, maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
Ben je echt blij als bepaalde muziek er niet in staat? Of in het geval van The Wall niet te hoog? Ik had 'm trouwens op 7. Heb 'm live gezien in de Gelredome: was fraai.
Klopt als een bus..... maar door deze tag zie ik dat jullie bij 1979 zijn aanbeland dus de volgende Top is het decennium overzicht naar ik aan neem, zal daar weer eens insturen (hopelijk staat er dan weer iets uit mijn Top in de lijst).
1
geplaatst: 29 oktober 2016, 12:22 uur
thelion schreef:
Klopt als een bus..... maar door deze tag zie ik dat jullie bij 1979 zijn aanbeland
Klopt als een bus..... maar door deze tag zie ik dat jullie bij 1979 zijn aanbeland
Yup, het jaar waarin jij 5* hebt uitgedeeld aan The Wall, Unknown Pleasures en London Calling. Zo'n afwijkende lijst zou je dus niet ingestuurd hebben dit jaar

0
zaaf
geplaatst: 29 oktober 2016, 12:24 uur
thelion schreef:
Klopt als een bus..... maar door deze tag zie ik dat jullie bij 1979 zijn aanbeland dus de volgende Top is het decennium overzicht naar ik aan neem, zal daar weer eens insturen (hopelijk staat er dan weer iets uit mijn Top in de lijst).
Dat klopt inderdaad Lion. Zou leuk zijn. Ik geniet altijd juist van de lijstjes die wat minder doorsnee zijn, of in ieder geval ook wat minder gangbare namen in staan. Die top 10 is ook het leukst als er namen tussen staan die je wat lager zou verwachten.(quote)
Ik vind het fijn als je je mengt in het geweld.
0
geplaatst: 29 oktober 2016, 12:47 uur
zaaf schreef:
Ik geniet altijd juist van de lijstjes die wat minder doorsnee zijn, of in ieder geval ook wat minder gangbare namen in staan. Die top 10 is ook het leukst als er namen tussen staan die je wat lager zou verwachten.
Ik geniet altijd juist van de lijstjes die wat minder doorsnee zijn, of in ieder geval ook wat minder gangbare namen in staan. Die top 10 is ook het leukst als er namen tussen staan die je wat lager zou verwachten.
tja dat is dan ook wel een beetje je eigen schuld, door jouw enthousiasme en sprankelende presentatie doen veel mensen mee en daardoor krijg je eigenlijk automatisch een meer mainstreamlijstje (al dan niet met een MuMe verantwoorde basis).

Stiekem vond ik de losse liedjes versie leuker. Minder deelnemers en veel meer keuzes. Daar moest ik (en de andere neem ik aan ook) echt mijn best voor doen. Toen waren er veel meer verrassingen en wist je echt niet wat er voorbij ging komen want 3 met een zelfde (album)liedje van bv Morrissey en James (als real life voorbeelden) en je kon zo maar in de Top 10 terecht komen.
1
zaaf
geplaatst: 29 oktober 2016, 12:51 uur
Ik zal het wat minder enthousiast doen, in de hoop dat er wat mensen afhaken. En dan vooral de mensen met een mainstreamsmaak. En daar bedoel ik niemand specifiek mee, Micha 

1
geplaatst: 29 oktober 2016, 12:51 uur
Ofschoon ik het echt een kutplaat van jewelste vind, is het logisch dat The Wall erin staat. Pink Floyd heeft nu eenmaal (en op basis van een aantal van de voorgaande platen ook zeker terecht) een behoorlijke groep volgers. Volgens mij heb ik dit zelf een 1,5/5 gegeven. Opmerkelijk genoeg elke keer dat ik 'm heb gedraaid gedaald in mijn waardering (wel ooit het eerste album dat ik hoorde van PF). Ik draai 'm verstandig genoeg dan ook gewoon niet meer. Ben wel blij verrast dat ie niet in de top 3 staat 

0
geplaatst: 29 oktober 2016, 12:55 uur
vigil schreef:
tja dat is dan ook wel een beetje je eigen schuld, door jouw enthousiasme en sprankelende presentatie doen veel mensen mee en daardoor krijg je eigenlijk automatisch een meer mainstreamlijstje (al dan niet met een MuMe verantwoorde basis).
Stiekem vond ik de losse liedjes versie leuker. Minder deelnemers en veel meer keuzes. Daar moest ik (en de andere neem ik aan ook) echt mijn best voor doen. Toen waren er veel meer verrassingen en wist je echt niet wat er voorbij ging komen want 3 met een zelfde (album)liedje van bv Morrissey en James (als real life voorbeelden) en je kon zo maar in de Top 10 terecht komen.

Dat was ook alleen maar in de latere jaren, als er sowieso minder consensus is.
Ik verwacht ook hier dat de kans op verrassingen flink zal toenemen in de laatste 20 jaar of zo.
0
geplaatst: 29 oktober 2016, 12:56 uur
johan de witt schreef:
Ik verwacht ook hier dat de kans op verrassingen flink zal toenemen in de laatste 20 jaar of zo.
(quote)
Ja denk je? Ook met 35 a 40 man? Er gaan na de 80's ook weer mensen aanhaken, de Gretzen e.d.
Ik haakte overigens zelf ook pas aan bij 1980 in die versie dus ik weet het verloop toen niet.
0
geplaatst: 29 oktober 2016, 13:01 uur
De Nationals, AF's en Eefjes zullen vast goed gaan scoren, maar verder ken ik niet zo gauw 10 breed gedeelde klassiekers uit, pak hem beet, 2008.
En met 2 of 3 man iets in de top-10 'krijgen' is volgens mij ook niet iedereen voorstander van.
Breed gedeeld en toch verrassend kan uiteraard ook!
En met 2 of 3 man iets in de top-10 'krijgen' is volgens mij ook niet iedereen voorstander van.
1
geplaatst: 29 oktober 2016, 13:03 uur
zaaf schreef:
Ik zal het wat minder enthousiast doen, in de hoop dat er wat mensen afhaken. En dan vooral de mensen met een mainstreamsmaak. En daar bedoel ik niemand specifiek mee, Micha
Pestkop.
0
geplaatst: 29 oktober 2016, 13:07 uur
johan de witt schreef:
Ik heb het ook niet over keukentafels heh

0
geplaatst: 29 oktober 2016, 13:32 uur
The Wall is net een single malt. Gedoseerd heerlijk, in grote hoevelen garantie voor hoofdpijn.
Wel in mijn top tien, uiteraard.
En voor de mainstream zou ik 'Into the Music' van Van the Man wel in de top 10 willen hebben.
Wel in mijn top tien, uiteraard.
En voor de mainstream zou ik 'Into the Music' van Van the Man wel in de top 10 willen hebben.
0
zaaf
geplaatst: 29 oktober 2016, 13:41 uur
4. Wire - 154
https://www.musicmeter.nl/album/456
Punten : 429
Nom. : 20 x
Nr. 1 van : zaaf, herman
Wire ging woest van start, mijn lijstje lag als eerste in de bus, vandaar… Een tweetal dagen van een beetje dreigen naar de nr 1 volgden, maar zakte toen iets verder weg - niet gek als je het podium bekijkt.
De sessies voor 154 waren gespannen. Die spanning was er altijd wel, in de groep, maar nu er iets meer succes leek te ontstaan nam die spanning toe. Eigenlijk wilden sommigen helemaal geen 'succes'. Ze wilden de vrijheid te maken wat ze te maken hadden. En men ervoer, terecht of onterecht, dat succes concessies impliceerde.
De ideeën kwamen verder van elkaar af te liggen, de gevoeligheden over eigen versus elkaars voorkeuren ook. Het ging soms zover dat de een niet op het nummer van de ander wilde spelen. Daar werd weliswaar, ogenschijnlijk, niet moeilijk over gedaan, maar uiteraard deed het de groep geen goed.
Achteraf beschouwde de groep 154 als hun White Album.
Wat een emotie, en toch de Wire-strakheid. Inventief, op meerdere vlakken baanbrekend en trendsettend, afwisselend donker en licht, prachtig! Al decennia lang.
https://www.musicmeter.nl/album/456
Punten : 429
Nom. : 20 x
Nr. 1 van : zaaf, herman
Wire ging woest van start, mijn lijstje lag als eerste in de bus, vandaar… Een tweetal dagen van een beetje dreigen naar de nr 1 volgden, maar zakte toen iets verder weg - niet gek als je het podium bekijkt.
De sessies voor 154 waren gespannen. Die spanning was er altijd wel, in de groep, maar nu er iets meer succes leek te ontstaan nam die spanning toe. Eigenlijk wilden sommigen helemaal geen 'succes'. Ze wilden de vrijheid te maken wat ze te maken hadden. En men ervoer, terecht of onterecht, dat succes concessies impliceerde.
De ideeën kwamen verder van elkaar af te liggen, de gevoeligheden over eigen versus elkaars voorkeuren ook. Het ging soms zover dat de een niet op het nummer van de ander wilde spelen. Daar werd weliswaar, ogenschijnlijk, niet moeilijk over gedaan, maar uiteraard deed het de groep geen goed.
Achteraf beschouwde de groep 154 als hun White Album.
Wat een emotie, en toch de Wire-strakheid. Inventief, op meerdere vlakken baanbrekend en trendsettend, afwisselend donker en licht, prachtig! Al decennia lang.
0
geplaatst: 29 oktober 2016, 13:44 uur
Heerlijk album inderdaad, wel de minste van de top-4.
Bij mij op 16.
Bij mij op 16.
0
geplaatst: 29 oktober 2016, 14:02 uur
Naar verwachting de beste van de Top 4, mijn nummer 10!
met dank aan Casartelli die dit album een aantal jaar geleden ivm mijn verjaardag aan mij gaf
met dank aan Casartelli die dit album een aantal jaar geleden ivm mijn verjaardag aan mij gaf
0
geplaatst: 29 oktober 2016, 14:22 uur
Te verwachten in de top 10.
Fraaie plaat, al doet ie mij tot dusver iets minder dan Chairs Missing.
Kan uiteraard nog groeien.
Viel net buiten de top 10.
Fraaie plaat, al doet ie mij tot dusver iets minder dan Chairs Missing.
Kan uiteraard nog groeien.
Viel net buiten de top 10.
1
zaaf
geplaatst: 29 oktober 2016, 14:23 uur
vigil schreef:
Naar verwachting de beste van de Top 4, mijn nummer 10!
Oja, deze manier van pluggen mag ook. Ik ben donderdag jarig.Naar verwachting de beste van de Top 4, mijn nummer 10!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.