MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar

zoeken in:
zaaf schreef:
(quote)
Oja, deze manier van pluggen mag ook. Ik ben donderdag jarig.

Een album uit 1980 dan die je nog niet hebt

ah de eerste van mijn lijstje bij mij op 7. Maar als de bookies hier gelijk hebben dan eindig ik toch nog met 4 van de 10

De muur heb ik niet , maar Wire natuurlijk wel.
De volgende 3 zal ik ook wel hebben, toch wel een new wave jaartje.

Ja mensen: deze week voor het eerst geluisterd naar Wire - 154, vanwege de eerder top 10 noteringen. Dat is weer het leuke van dit spel: je pikt weer van alles op. En ik vind het toch een goede plaat. Daarom zomaar 'nieuw' binnen bij mij op 6.

De eerste uit mijn top-10 (Zappa was 11e), en de laatste drie staat daar ook in.

west schreef:
Daarom zomaar 'nieuw' binnen bij mij op 6.

een beetje laag

thelion schreef:
(quote)

Klopt als een bus..... maar door deze tag zie ik dat jullie bij 1979 zijn aanbeland dus de volgende Top is het decennium overzicht naar ik aan neem, zal daar weer eens insturen (hopelijk staat er dan weer iets uit mijn Top in de lijst).

Goed dat je reageert. Ik vind het jammer dat jij jouw lijstjes niet meer instuurt, ook vanwege wat meer diversiteit dus in de muziek hier. En om zo voor mij nog onbekende vooral soul / funk platen op te pikken (was in de 70's extra leuk geweest).

Dit jaar 1979 mist nu bijvoorbeeld Off The Wall de top 10... hoe kan het he? Misschien was 'ie er met jouw punten erbij geweest? Maar dat zien we straks.

Rudi S schreef:
(quote)

een beetje laag

Er staat ook een Ier boven. Geen band overigens.

Ik heb denk ik andere (jongere) Ieren, in ieder geval niet die knorrepot

zaaf
3. Talking Heads - Fear Of Music
https://www.musicmeter.nl/album/4445

Punten : 491
Nom. : 22 x
Nr. 1 van : Renoir, west

Begon ook hoog, net achter Wire en had een wat langere adem. Nummers twee en één waren een maatje te groot.

Op hun vorige plaat werden de discoritmes al wat prominenter, de groep wilde dit uitbouwen op de nieuwe plaat. Gevieren, zonder Eno, betrad men de studio en begonnen ze de ideeën uit te werken en op te nemen, maar ze waren hier niet tevreden over en de opnames belandden op die beroemde plank.
Men besloot verder te spelen en op te nemen in de loft van Chris en Tina, zoals ze ook deden toen ze nog geen platencontract hadden. En Eno werd gebeld om te helpen.
Op 22 april en 6 mei 1979 werd een flinke hoeveelheid apparatuur naar binnen gesleept en op die twee dagen werden de basic tracks opgenomen met Eno achter de knoppen.
Tina was positief verrast door het gevoel voor ritme van David, zoals ze noemde "insane but fantastic". En met name Byrne was de motor achter de gedreven home sessions.
De songs evolueerden snel en vooral Eno brouwde daar sfeervolle nummers van.

Mijn nummer 4 en aangezien mijn top 10 van zeer grote kwaliteit is en dicht opeen zit, is dat een erg mooie plek. Fear Of Music is ook zo'n plaat die ik al vreselijk lang ken en waar ik met hier en daar een dipje nog steeds een erg goede relatie mee onderhoud. Het heeft me veel mooie momenten gegeven en die waren de gegeven aandacht dubbel en dwars waard.

Mijn nr. 6!

Fantastische plaat en zonder enige twijfel 1 van hun beste.
De inventiviteit is groots.
Op 5 in mijn lijst.

Nou, London Calling en Unknown Pleasures gaan de top 2 vormen. Toch??

Mooie story zaaf.

Denk t wel

zaaf schreef:
(quote)
Oja, deze manier van pluggen mag ook. Ik ben donderdag jarig.

wordt je dan -55 of -53?

Dan hoop ik dat Curtis en consorten het gaan winnen.

Bij mij op 5.

Mijn top-2 komt nog

vigil schreef:
(quote)

wordt je dan -55 of -53?

Zullen we als kado zaaf een weekje vrijaf geven?

Dat vind ik prima

Als cadeau komen we bij m langs en nemen veel bier mee en beluisteren de hele top 10 integraal af.

luigifort schreef:
Als cadeau komen we bij m langs en nemen veel bier mee en beluisteren de hele top 10 integraal af.

Hij ziet ons aankomen!!

MuMe calling

Talking Heads geweldig, de volgende van die gasten is een monumentje.
Inderdaad The Clash en Joy Division ook 2 prachtige platen.

Al met al een prima top 10.

bikkel2 schreef:
(quote)

Hij ziet ons aankomen!!

Hm, daar is wel iets op te verzinnen, vermomming of zo.
Unknown Pleasure

zaaf
Ik ken verder geen ouwe mannen dus ben benieuwd...

bikkel2 schreef:
Nou, London Calling en Unknown Pleasures gaan de top 2 vormen. Toch??

Ik hoop het wel, dan heb ik niet alleen de top 4 goed voorspeld, maar ook nog eens in de juiste volgorde.

zaaf
En daar mag ik niet over plagen

Rudi S schreef:
Ik heb denk ik andere (jongere) Ieren, in ieder geval niet die knorrepot

Ik heb het nog ééns geprobeerd en vind het best een leuke plaat. Maar jij hebt er mooie jeugdherinneringen bij las ik! En oh ja: hier is die ouwe knorrepot nou net niet aan het knorren. Mooie muziek!

bikkel2 schreef:
Al met al een prima top 10.

Met Joy Division op 1 en de verkeerde Jackson erin?

Ik heb er overigens heel wat in mijn top 20 staan, maar vind deze top 10 dus te eenzijdig voor 1979. Overigens ben ik geen ouwe knorrepot, maar gewoon wat kritisch.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:38 uur

geplaatst: vandaag om 04:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.