Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 28 oktober 2016, 21:54 uur
Bij mij slechts 19de maar de man is een held en ik ben erg blij hem hier te zien 

2
geplaatst: 28 oktober 2016, 22:31 uur
west schreef:
Wat krijgen we nou? Voor 1979 is Joe Jackson een leuke plaat, maar op 7? Scoort hier 3,79 op de site, bij mij 3,5*. Geen top 20 dus.
Wat krijgen we nou? Voor 1979 is Joe Jackson een leuke plaat, maar op 7? Scoort hier 3,79 op de site, bij mij 3,5*. Geen top 20 dus.
Jij krijgt wellicht te weinig gezellige visite om hem op zijn waarde te kunnen schatten.
0
zaaf
geplaatst: 28 oktober 2016, 23:00 uur
6. The Police - Reggatta de Blanc
https://www.musicmeter.nl/album/3695
Punten : 323
Nom. : 15
Nr. 1 van : nelis
Deze Blondies waren stabiel in het presteren: de plaatsen varieerden van 5 tot 8. 6 is hun gemiddelde en eindplek.
Het succes van hun debuut Outlandos d'Amour gaf de groep een goede boost en de mannen wilden snel met een opvolger komen. Waar de platenmij aandrong op een groter budget (langere studiotijd in een luxueuzere studio) koos de groep voor een gelijke aanpak als bij hun eersteling. Dus weer met Nigel Grey in Surrey Sound. En de opbrengsten van Outlandos dekten de opnamekosten, dus de heren voelden zich vrij van druk.
Maar in de korte tijd na het debuut was het materiaal qua duur nog ontoereikend. Soelaas werd gezocht en gevonden in een oud piano-ideetje van Copeland in de vorm van Does Anyone Stare en twee nummers van de oude band van Sting (Last Exit) leidden tot The Bed's Too Big Without You en Bring On The Night (niet de minste nummers - zaaf). No Time This Time werd toegevoegd nadat het ook als B-kant was gebruikt voor So Lonely.
Het instrumentale titelnummer (wat een Frans-achtige vertaling zou zijn van witte reggae) ontstond groepsgewijs tijdens een lange instrumentale break bij het live ten gehore brengen van Can't Stand Losing You. Hiervoor kreeg de groep in 1980 een Grammy, 'Best Rock Instrumental Performance'.
Weer zo'n frisse plaat. Met enkele mindere tracks erop en wat zeer vaak gehoorde hits. En een paar erg lekkere nummers!
https://www.musicmeter.nl/album/3695
Punten : 323
Nom. : 15
Nr. 1 van : nelis
Deze Blondies waren stabiel in het presteren: de plaatsen varieerden van 5 tot 8. 6 is hun gemiddelde en eindplek.
Het succes van hun debuut Outlandos d'Amour gaf de groep een goede boost en de mannen wilden snel met een opvolger komen. Waar de platenmij aandrong op een groter budget (langere studiotijd in een luxueuzere studio) koos de groep voor een gelijke aanpak als bij hun eersteling. Dus weer met Nigel Grey in Surrey Sound. En de opbrengsten van Outlandos dekten de opnamekosten, dus de heren voelden zich vrij van druk.
Maar in de korte tijd na het debuut was het materiaal qua duur nog ontoereikend. Soelaas werd gezocht en gevonden in een oud piano-ideetje van Copeland in de vorm van Does Anyone Stare en twee nummers van de oude band van Sting (Last Exit) leidden tot The Bed's Too Big Without You en Bring On The Night (niet de minste nummers - zaaf). No Time This Time werd toegevoegd nadat het ook als B-kant was gebruikt voor So Lonely.
Het instrumentale titelnummer (wat een Frans-achtige vertaling zou zijn van witte reggae) ontstond groepsgewijs tijdens een lange instrumentale break bij het live ten gehore brengen van Can't Stand Losing You. Hiervoor kreeg de groep in 1980 een Grammy, 'Best Rock Instrumental Performance'.
Weer zo'n frisse plaat. Met enkele mindere tracks erop en wat zeer vaak gehoorde hits. En een paar erg lekkere nummers!
0
geplaatst: 28 oktober 2016, 23:12 uur
En dat jaar stond The Police op Pinkpop. Geweldig optreden gaven ze op die dag.
0
geplaatst: 29 oktober 2016, 04:16 uur
Opvallend dat Outlandos d'Amour het vorig jaar net niet redde (op 11) en deze nu wel en op 6 nog wel. Mijn nummer 11, Outlandos vind ik beter: had ik zelfs op 2 staan. Ik kan de beschrijving van zaaf goed volgen. Niettemin blijft dit een lekkere plaat.
0
geplaatst: 29 oktober 2016, 04:20 uur
EttaJamesBrown schreef:
Jij krijgt wellicht te weinig gezellige visite om hem op zijn waarde te kunnen schatten.
(quote)
Helpt jouw visite je bij je lijst maken?

Joe Jackson, you love it or hate it was het toen. Nu vind ik het wel aardig.
0
geplaatst: 29 oktober 2016, 08:11 uur
[quote]west schreef:
Bij mij ook zo, Look Sharp niet goed genoeg voor in mijn lijst ,dit jaar,maar Night And Day ('82) is bij mij een echte groeiplaat,en mss zijn Beste ?
Outlandos vorig jaar bij mij op nr 9 ,en deze (mijn meest Policefavo) op 3
(quote)
Bij mij ook zo, Look Sharp niet goed genoeg voor in mijn lijst ,dit jaar,maar Night And Day ('82) is bij mij een echte groeiplaat,en mss zijn Beste ?
Outlandos vorig jaar bij mij op nr 9 ,en deze (mijn meest Policefavo) op 3
0
geplaatst: 29 oktober 2016, 09:40 uur
spek en bonen jaar, de Ieren gaan het niet redden evenals Peter P (niet dat vliegend manneke) dan maar scoren met mindere broeders 
Sommige hebben geen bord voor de kop maar waarschijnlijk een hele muur

0
geplaatst: 29 oktober 2016, 09:59 uur
De politie op nummer 13. Zij scoren nooit hoog bij mij.
Joe Jackson op nummer 18. Had deze nooit in de lijst verwacht. Maar ja, niet iedereen houdt van new wave en punk.
Joe Jackson op nummer 18. Had deze nooit in de lijst verwacht. Maar ja, niet iedereen houdt van new wave en punk.
0
zaaf
geplaatst: 29 oktober 2016, 10:02 uur
5. Pink Floyd - The Wall
https://www.musicmeter.nl/album/70
Punten : 420
Nom. : 17 x
Nr. 1 van : Bonk
De top 5 was vanaf dinsdag wel beklonken, The Wall kwam van iets verderop in de top 10, langzaam doorgeschoven tot deze 5e bereikt werd.
Het idee voor The Wall is ingegeven door een incident dat plaatsvond tijdens de In the flesh-tour ter promotie van het album Animals in 1977. Roger Waters spuugde hierbij in het gezicht van een fan. Uiteraard leidde dit tot het aanbieden van zijn excuses aan het publiek, maar nadien zei hij dat hij wilde dat er een muur tussen hem en het publiek stond.
Ook de andere leden hadden zo hun problemen met de enorm grootschalige concerten en het veeleisende publiek. Waters ontdekte bij zichzelf dat hij die eisende menigte associeerde met autoriteiten van vroeger waar hij mee kon worstelen.
Medio '78 nadat de groep een tijdje niet bijeen was geweest ivm soloprojecten (Wright (Wet Dream) en Gilmour (titelloze solodebuut)) en productieklussen (Mason (Steve Hillage's Green)) presenteerde Waters de groep twee redelijk uitgewerkte ideeën: een 90-minutendemo met de werktitel 'Bricks In The Wall' en een ideeëncomplex over relaties en het gezinsleven. Men koos voor idee nummer 1 en het ander mondde later uit in Waters solo The Pros And Cons...
Intussen was er door slecht financieel beleid een situatie ontstaan waar een nieuw album ook zakelijk van groot belang was. En een 26-delig porseleinen project ligt niet 1-2-3 in de schappen. Dus werd op advies van de toenmalige eega van Waters Bob Ezrin ingehuurd.
Bob werd belangrijk, als smeermiddel bij de stroeve onderlinge contacten, maar ook inhoudelijk: nadat een aantal songs die deel uitmaakten van Waters project waren afgewezen wegens niet goed genoeg, zetten hij en Waters zich aan het schrijven om het verhaal weer kloppend te krijgen (en om tot de hoofdpersoon Pink te komen).
Pink is gebaseerd op zowel Waters als oud-lid Syd Barrett. Ervaringen als het overlijden van een vader op jonge leeftijd, een overbeschermende moeder, pestende leeftijdsgenoten op school en tirannieke leraren vormen de 'bricks' in 'the wall' tussen Pink en de buitenwereld.
Ook veel gedraaid, ik waardeer hem zeker nog, flink zelfs, maar ervaar inmiddels sommige 'opera-delen' als storend. Maar goed, in mijn bubbling under is ook een prestatie.
https://www.musicmeter.nl/album/70
Punten : 420
Nom. : 17 x
Nr. 1 van : Bonk
De top 5 was vanaf dinsdag wel beklonken, The Wall kwam van iets verderop in de top 10, langzaam doorgeschoven tot deze 5e bereikt werd.
Het idee voor The Wall is ingegeven door een incident dat plaatsvond tijdens de In the flesh-tour ter promotie van het album Animals in 1977. Roger Waters spuugde hierbij in het gezicht van een fan. Uiteraard leidde dit tot het aanbieden van zijn excuses aan het publiek, maar nadien zei hij dat hij wilde dat er een muur tussen hem en het publiek stond.
Ook de andere leden hadden zo hun problemen met de enorm grootschalige concerten en het veeleisende publiek. Waters ontdekte bij zichzelf dat hij die eisende menigte associeerde met autoriteiten van vroeger waar hij mee kon worstelen.
Medio '78 nadat de groep een tijdje niet bijeen was geweest ivm soloprojecten (Wright (Wet Dream) en Gilmour (titelloze solodebuut)) en productieklussen (Mason (Steve Hillage's Green)) presenteerde Waters de groep twee redelijk uitgewerkte ideeën: een 90-minutendemo met de werktitel 'Bricks In The Wall' en een ideeëncomplex over relaties en het gezinsleven. Men koos voor idee nummer 1 en het ander mondde later uit in Waters solo The Pros And Cons...
Intussen was er door slecht financieel beleid een situatie ontstaan waar een nieuw album ook zakelijk van groot belang was. En een 26-delig porseleinen project ligt niet 1-2-3 in de schappen. Dus werd op advies van de toenmalige eega van Waters Bob Ezrin ingehuurd.
Bob werd belangrijk, als smeermiddel bij de stroeve onderlinge contacten, maar ook inhoudelijk: nadat een aantal songs die deel uitmaakten van Waters project waren afgewezen wegens niet goed genoeg, zetten hij en Waters zich aan het schrijven om het verhaal weer kloppend te krijgen (en om tot de hoofdpersoon Pink te komen).
Pink is gebaseerd op zowel Waters als oud-lid Syd Barrett. Ervaringen als het overlijden van een vader op jonge leeftijd, een overbeschermende moeder, pestende leeftijdsgenoten op school en tirannieke leraren vormen de 'bricks' in 'the wall' tussen Pink en de buitenwereld.
Ook veel gedraaid, ik waardeer hem zeker nog, flink zelfs, maar ervaar inmiddels sommige 'opera-delen' als storend. Maar goed, in mijn bubbling under is ook een prestatie.
0
geplaatst: 29 oktober 2016, 10:12 uur
Niet eens de moeite genomen om dit album te beluisteren. Ik was er niet voor in de stemming. De overige vier zijn nu heel makkelijk te voorspellen.
0
geplaatst: 29 oktober 2016, 10:16 uur
Kom kom, laat andere smaken ook in hun waarde... De eindlijst is niet heilig.
Logisch dat deze er in staat, zoals ik al had gedacht niet in de Top 3. Te veel "proggers" (er wordt hier nu eenmaal graag in hokjes gestopt en afgekraakt) vinden dit album lang niet de beste van deze band. Toevallig doen er een aantal aan dit spelletje mee. Ik had hem in ieder geval niet.
Ik lees de overige 4 zijn makkelijk te voorspellen maar ik heb eigenlijk geen enkel idee
0
geplaatst: 29 oktober 2016, 10:18 uur
Correct, hier op plek 17.
zaaf schreef:
Deze Blondies waren stabiel in het presteren: de plaatsen varieerden van 5 tot 8is hun gemiddelde en eindplek.
Deze Blondies waren stabiel in het presteren: de plaatsen varieerden van 5 tot 8is hun gemiddelde en eindplek.
Correct, hier op plek 6.
1
geplaatst: 29 oktober 2016, 10:19 uur
vigil schreef:
dan bedoel je daar ook Het muurtje mee neem ik aan. Ik denk dat die niet extreem hoog zal scoren (daarmee bedoel ik top 3).
dan bedoel je daar ook Het muurtje mee neem ik aan. Ik denk dat die niet extreem hoog zal scoren (daarmee bedoel ik top 3).
En ook jij bent correct!
0
geplaatst: 29 oktober 2016, 10:20 uur
ff in de eindlijst gekeken, dat zal de voorloper van New Order wel winnen, Talking Heads of Wire op 2 (en dus ook op 3) en de 4de plek misschien Supertramp of The Clash
0
geplaatst: 29 oktober 2016, 10:23 uur
Nou ben ik zo'n "progger" die het dan wel niet het beste album van Pink Floyd vind, maar wel een monument in de muziekgeschiedenis. Zowel vanwege de theatrale kant, als de muzikale kant, als het concept. Een fantastische rockopera die zelden geëvenaard is.
Ik snap best wel dat dit niet voor iedereen zijn kopje thee is, maar heb ook wel eens het idee dat het bijna 'hip' is om je er ongefundeerd tegen af te zetten.
Maar goed, ook dat kan me niet heel veel schelen. Ik vind het echt een fantastisch album.
Ik snap best wel dat dit niet voor iedereen zijn kopje thee is, maar heb ook wel eens het idee dat het bijna 'hip' is om je er ongefundeerd tegen af te zetten.
Maar goed, ook dat kan me niet heel veel schelen. Ik vind het echt een fantastisch album.
0
geplaatst: 29 oktober 2016, 10:26 uur
Eens met GrafGantz.
Al had de 3e van XTC zeker in de top 10 mogen staan.
Evenals de Canadees met het gekke paard live.
Al had de 3e van XTC zeker in de top 10 mogen staan.
Evenals de Canadees met het gekke paard live.
0
geplaatst: 29 oktober 2016, 10:27 uur
Bonk schreef:
maar wel een monument in de muziekgeschiedenis..
maar wel een monument in de muziekgeschiedenis..
Dat zal ik ook zeker niet ontkennen, ik zet me er verder ook niet tegen af maar ik heb hem op een 3,5* en dat is te weinig voor mijn eindlijst dit jaar. Ik vind dit qua Floyd albums een middenmoter. Het had een prima enkele plaat geweest maar 2 albums is mij eigenlijk een beetje te vermoeiend. Er staan zeker wel heel goede liedjes op (Hey You, Is There Anybody Out There?, Mother en Run like Hell bv.)
Bonk schreef:
That's the spirit!
0
geplaatst: 29 oktober 2016, 10:31 uur
Even voor de zekerheid vigil. Ik had jou ook absoluut niet in gedachten (overigens niemand specifiek) toen ik het had over de mensen die zich 'hip' ongefundeerd afzetten tegen het album. Dat betreft veel meer een soort algemene indruk die ik soms krijg als het er over dit album gesproken wordt, ook buiten dit forum. Het was dus niet als reactie op.
0
geplaatst: 29 oktober 2016, 10:32 uur
Sterk Floyd album ,maar vind het lang niet hun topper ,Meddle ,Moon ,en Wishing bij mij hoger in het vaandel ,mss idd iets te lange speelduur ,bij mij wel op 4
0
geplaatst: 29 oktober 2016, 10:32 uur
Staat bij mij op 14. Uitstekend album maar heeft toch een beetje van haar pluimen verloren.
0
zaaf
geplaatst: 29 oktober 2016, 10:36 uur
Bonk schreef:
Even voor de zekerheid vigil. Ik had jou ook absoluut niet in gedachten (overigens niemand specifiek) toen ik het had over de mensen die zich 'hip' ongefundeerd afzetten tegen het album. Dat betreft veel meer een soort algemene indruk die ik soms krijg als het er over dit album gesproken wordt, ook buiten dit forum. Het was dus niet als reactie op.
Zit je in je gevoelige periode bonk?Even voor de zekerheid vigil. Ik had jou ook absoluut niet in gedachten (overigens niemand specifiek) toen ik het had over de mensen die zich 'hip' ongefundeerd afzetten tegen het album. Dat betreft veel meer een soort algemene indruk die ik soms krijg als het er over dit album gesproken wordt, ook buiten dit forum. Het was dus niet als reactie op.
1
geplaatst: 29 oktober 2016, 10:38 uur
Goed, helder. Denk het. Was wellicht bang dat vigil in zijn gevoelige periode zat, maar ben bang dat het inderdaad de mijne is 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.