Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 30 oktober 2016, 13:38 uur
Zoek de verschillen (beide Wikipedia)
Joe's Garage is a 1979 rock opera by Frank Zappa. Zappa self-deprecatingly described the album as a "stupid little story about how the government is going to do away with music."[1] Originally released as two separate studio albums on Zappa Records, the project was later remastered and reissued as a triple album box set, Joe's Garage, Acts I, II & III, in 1987.
Vs.
Sons and Fascination and Sister Feelings Call were two separate albums. They were assembled from the same sessions and released at the same time and, in some instances, sold as a double-LP set. The two releases are variously categorised as a double album, two single albums or a single album and an extended play. The current CD remaster contains all the tracks once split onto two LPs, with their respective track running orders preserved.
Joe's Garage is a 1979 rock opera by Frank Zappa. Zappa self-deprecatingly described the album as a "stupid little story about how the government is going to do away with music."[1] Originally released as two separate studio albums on Zappa Records, the project was later remastered and reissued as a triple album box set, Joe's Garage, Acts I, II & III, in 1987.
Vs.
Sons and Fascination and Sister Feelings Call were two separate albums. They were assembled from the same sessions and released at the same time and, in some instances, sold as a double-LP set. The two releases are variously categorised as a double album, two single albums or a single album and an extended play. The current CD remaster contains all the tracks once split onto two LPs, with their respective track running orders preserved.
0
geplaatst: 30 oktober 2016, 13:45 uur
Ha, ik heb die Simple minds destijds bij het uitkomen als dubbel set (2 LP's in een enkele hoes) gekocht.
Bij Joe heb ik eerst bij uitkomen deel 1 gekocht , deel 2 en 3 kwam later als dubbelalbum.
In mijn jaarlijstje 1979 staat dus ook (abuis) enkel deel 1 van Joe.
0
zaaf
geplaatst: 30 oktober 2016, 14:22 uur
Volgens Discogs is de gebundelde versie in Europa (buiten UK) in 1985 uitgekomen. Jij zult dan een import-versie hebben bemachtigd.
0
geplaatst: 30 oktober 2016, 14:28 uur
Platenzaak Bullit was daar scherp in, maar goed het is duidelijk dat ze dus gescheiden moeten worden gezien en die dubbelaar een cadeautje voor de snelle beslissers was.
Lastig voor die rare "een album per artiest" users
Lastig voor die rare "een album per artiest" users

0
geplaatst: 30 oktober 2016, 14:29 uur
Een uiterst voorspelbaare winnaar. Ken de band reeds jaren maar heb het album pas eerder dit jaar voor het eerst beluisterd.Tis een heel goede plaat maar niet echt speciaal. Heeft nog wel wat groeimarge.
Oh en die nummer 2. Dat vind ik nu eens echt een afgezaagde plaat. Heb hem al meerdere malen geprobeert, zo ook verleden week en ik kom met veel moeite aan track 9 of 10 en dan moet ik echt dringend iets anders opleggen. En die hoes, amai, dan verwacht je toch wel wat stevige muziek i.p.v. die meezing deuntjes.
Talking Heads, best een leuke plaat maar verre van top 20 matriaal. Hun beste werk, een fantastische plaat, moet nog komen.
Wire is ook lekker en deze is misschien de beste van de 3 die ik tot nu toe gehoord heb. Maar er is veel beter te vinden in '79.
"The Wall" is het enige dat ook in mijn lijstje stond. Op 2.
En waar blijft verdommesse Motörhead???
Misschien in de jaren 80, want dat waren vooral de metal jaren! Hier geen disco of new wave maar lekker doorrammen.
p.s. maar ondertussen zijn we bijna 40 jaar verder.
Oh en die nummer 2. Dat vind ik nu eens echt een afgezaagde plaat. Heb hem al meerdere malen geprobeert, zo ook verleden week en ik kom met veel moeite aan track 9 of 10 en dan moet ik echt dringend iets anders opleggen. En die hoes, amai, dan verwacht je toch wel wat stevige muziek i.p.v. die meezing deuntjes.
Talking Heads, best een leuke plaat maar verre van top 20 matriaal. Hun beste werk, een fantastische plaat, moet nog komen.
Wire is ook lekker en deze is misschien de beste van de 3 die ik tot nu toe gehoord heb. Maar er is veel beter te vinden in '79.
"The Wall" is het enige dat ook in mijn lijstje stond. Op 2.
En waar blijft verdommesse Motörhead???
Misschien in de jaren 80, want dat waren vooral de metal jaren! Hier geen disco of new wave maar lekker doorrammen.

p.s. maar ondertussen zijn we bijna 40 jaar verder.

1
geplaatst: 30 oktober 2016, 14:32 uur
Cellulords Fantastisch 20 - 1979
01. Motörhead - Overkill
02. Pink Floyd - The Wall
03. Steve Hillage - Rainbow Dome Musick
04. Judas Priest - Unleashed in the East
05. Ghédalia Tazartès - Diasporas
06. Heldon - Stand By
07. Univers Zero - Hérésie
08. Richard Pinhas - Iceland
09. UFO - Strangers in the Night
10. Onna-Kodomo - Syuuka
11. Led Zeppelin - In Through the Out Door
12. Art Zoyd - Musique Pour L'Odyssée
13. Smegma - Glamour Girl 1941
14. Camarón de la Isla - La Leyenda del Tiempo
15. Naná Vasconcelos - Saudades
16. Pyrolator - Inland
17. Philip Glass/Robert Wilson - Einstein on the Beach
18. Joachim Kühn & Jan Akkerman - The Kiel Concert - The Stuttgart Concert
19. The Residents - Eskimo
20. Throbbing Gristle - 20 Jazz Funk Greats
en 10 xtra
21. Motörhead - Bomber
22. Cabaret Voltaire - Mix-Up
23. Günter Schickert - Überfällig
24. Red Crayola - Soldier Talk
25. Crass - Stations Of The Crass
26. Pekka Pohjola - Visitation
27. Klaus Schulze - Dune
28. Jean-Claude Eloy - Shānti
29. Chameleon - Chameleon
30. Tangerine Dream - Force Majeure
en wederom bedankt zaaf voor al het werk en plezier.
01. Motörhead - Overkill
02. Pink Floyd - The Wall
03. Steve Hillage - Rainbow Dome Musick
04. Judas Priest - Unleashed in the East
05. Ghédalia Tazartès - Diasporas
06. Heldon - Stand By
07. Univers Zero - Hérésie
08. Richard Pinhas - Iceland
09. UFO - Strangers in the Night
10. Onna-Kodomo - Syuuka
11. Led Zeppelin - In Through the Out Door
12. Art Zoyd - Musique Pour L'Odyssée
13. Smegma - Glamour Girl 1941
14. Camarón de la Isla - La Leyenda del Tiempo
15. Naná Vasconcelos - Saudades
16. Pyrolator - Inland
17. Philip Glass/Robert Wilson - Einstein on the Beach
18. Joachim Kühn & Jan Akkerman - The Kiel Concert - The Stuttgart Concert
19. The Residents - Eskimo
20. Throbbing Gristle - 20 Jazz Funk Greats
en 10 xtra
21. Motörhead - Bomber
22. Cabaret Voltaire - Mix-Up
23. Günter Schickert - Überfällig
24. Red Crayola - Soldier Talk
25. Crass - Stations Of The Crass
26. Pekka Pohjola - Visitation
27. Klaus Schulze - Dune
28. Jean-Claude Eloy - Shānti
29. Chameleon - Chameleon
30. Tangerine Dream - Force Majeure
en wederom bedankt zaaf voor al het werk en plezier.
0
geplaatst: 30 oktober 2016, 14:51 uur
Nou dat noem ik nog eens een waardige NR.1.
Heb dat plaatje pas gisteren voor het eerst gehoord en dadelijk meerdere malen gespeeld. Oh wat is dit heerlijk. Een mengeling van vele stijlen maar vooral "straight in your face". Dit is nou (o.a.) muziek waar ik naar op zoek ben. Als ik deze enkelle dagen eerder zou hebben beluisterd zou hij in mijn top 5 (2?) staan.
Volgend jaar beter (hoop ik), want dat plaatje had ik eerst beluisterd.
Verder, een zeer interessante lijst met een deel plaatjes die ik zeker ga beluisteren.
1
geplaatst: 30 oktober 2016, 16:38 uur
Kijk eens aan: daar hebben we die geweldige plaat!

Mooie titel ook van jouw lijst Cellulords (of the Rings)!

0
geplaatst: 30 oktober 2016, 17:18 uur
zaaf schreef:
Volgens Discogs is de gebundelde versie in Europa (buiten UK) in 1985 uitgekomen. Jij zult dan een import-versie hebben bemachtigd.
Weet bijna zeker dat in het jaar van release van beide albums ('81) al gelijk een soort van compilatie in de handel was met beide albums als een geheel
zelf heb ik nu weer opnieuw beide albums op een CD (remaster 2003) met sleeve en titel van Sons and Fascination en daarop toegevoegd als ondertitel Sister Feelings Call (Virgin Records)
de verdere uitgave betreft idd import ( Compilatie 2012 EMI Music Australia)
Wat jij al aangaf ,beste spelleider lijkt me idd het beste ...beoordelen als losse albums
0
geplaatst: 30 oktober 2016, 18:11 uur
Dit schreef ik op 31 okt 2010 bij Sons and Fascination:
Nu heb ik dit album op LP maar als ik een muziekwinkel binnenstap dan tref ik altijd dit album samengevoegd met Sisters Feelings Call op een CD aan. In de jaren tachtig zijn die albums zo ver ik weet toch altijd gescheiden geweest.
Dus twee losse albums, anders had SFC
ook op mijn LP SaF
moeten staan of in ieder geval als extra album daar moet zijn bijgevoegd.
Nu heb ik dit album op LP maar als ik een muziekwinkel binnenstap dan tref ik altijd dit album samengevoegd met Sisters Feelings Call op een CD aan. In de jaren tachtig zijn die albums zo ver ik weet toch altijd gescheiden geweest.
Dus twee losse albums, anders had SFC
ook op mijn LP SaF
moeten staan of in ieder geval als extra album daar moet zijn bijgevoegd.
0
geplaatst: 30 oktober 2016, 18:30 uur
Weet je wat? Iedereen met de juiste simpele geest noemt ze alletwee!
0
geplaatst: 30 oktober 2016, 18:55 uur
Cellulord schreef:
Heb dat plaatje pas gisteren voor het eerst gehoord en dadelijk meerdere malen gespeeld. Oh wat is dit heerlijk. Een mengeling van vele stijlen maar vooral "straight in your face". Dit is nou (o.a.) muziek waar ik naar op zoek ben. Als ik deze enkelle dagen eerder zou hebben beluisterd zou hij in mijn top 5 (2?) staan.
Verder, een zeer interessante lijst met een deel plaatjes die ik zeker ga beluisteren.
(quote)
Dat is de plaat zeker. Verder heb jij ook weer een deels onbekend en onbemind lijstje afgeleverd deze week. 't is dat ik nog zoveel uit 1980 te beluisteren heb, maar zal er nog wel later eens wat dingen uitpikken

p.s. verrassende nr. 1. Wel een zeer sympathieke rockplaat. Vrij van franjes, dus bijzonder genietbaar!
0
geplaatst: 30 oktober 2016, 20:32 uur
Zomaar op het internet:
http://pics.qxlstatic.dk/12_808586220_Big/musik-cder/boghandle-whats-going-on-closing-time-cdsingle.jpg
Tja...
http://pics.qxlstatic.dk/12_808586220_Big/musik-cder/boghandle-whats-going-on-closing-time-cdsingle.jpg
Tja...
0
Telamon
geplaatst: 30 oktober 2016, 20:45 uur
Cellulord schreef:
(quote)
Nu wilde ik zeggen dat ze vorig jaar nog op Le Guess Who stonden, maar ik zie dat ze zelfs over vier weken in Amsterdam Noord te zien zijn:
Zondag 27 november 2016
The Pop Group - locatie: Paradiso Noord, Tolhuistuin
0
geplaatst: 31 oktober 2016, 10:57 uur
Ik ben nu druk met 1980 en 1981 bezig. Er komt bij mij nu echter een luxeprobleem boven drijven. Was in de jaren zestig en zeventig voor een album 4,0* genoeg om een plaats in mijn top 20 te bemachtigen. Dit gaat in de beginjaren tachtig niet meer op. Er zijn toen zo veel goede albums gemaakt dat veel 4.0* albums helaas buiten mijn top 20 vallen. 
Voor de album top 20 van de seventies heb ik eigenlijk weinig belangstelling, omdat veel van mijn favoriete albums niet mee mogen doen. Ik zal niettemin mijn lijstje aan de grote ZAAF opsturen. Hij steekt er zo veel moeite in. Ik zou 'm in ieder geval niet na kunnen doen.

Voor de album top 20 van de seventies heb ik eigenlijk weinig belangstelling, omdat veel van mijn favoriete albums niet mee mogen doen. Ik zal niettemin mijn lijstje aan de grote ZAAF opsturen. Hij steekt er zo veel moeite in. Ik zou 'm in ieder geval niet na kunnen doen.

0
zaaf
geplaatst: 31 oktober 2016, 11:01 uur
Dat is waar, dat ervaar ik ook. En halverwege de jaren 80 moet ik weer schrapen ipv schrappen.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 31 oktober 2016, 11:14 uur
Als ik het me goed herinner, loop ik in 1984 tegen het grootste luxeprobleem op. Over dik een maand zullen we zien hoe accuraat mijn herinnering is. Heb gisteren een hoop 1980-albums herbeluisterd en daar zat alvast een hoop moois tussen.
0
geplaatst: 31 oktober 2016, 12:40 uur
Ik heb nog even een recensie geschreven over mijn favoriet van 1979: Off the Wall.
Wat mij betreft was de tweede helft van de jaren '70 lastig om te schrappen. Zo hebben bijvoorbeeld Supertramp en "Heroes" het niet eens gehaald. In een ander jaar waren die er probleemloos bij geweest. Voor mij wordt het tegen eind de jaren '80 iets minder, maar ik zie vooral op tegen de periode rond 2005, toen de muziekindustrie gedeeltelijk ineengestort is. Uiteindelijk is er in elk jaar wel voldoende te vinden, maar het ene jaar moet je harder zoeken dan het andere.
Wat mij betreft was de tweede helft van de jaren '70 lastig om te schrappen. Zo hebben bijvoorbeeld Supertramp en "Heroes" het niet eens gehaald. In een ander jaar waren die er probleemloos bij geweest. Voor mij wordt het tegen eind de jaren '80 iets minder, maar ik zie vooral op tegen de periode rond 2005, toen de muziekindustrie gedeeltelijk ineengestort is. Uiteindelijk is er in elk jaar wel voldoende te vinden, maar het ene jaar moet je harder zoeken dan het andere.
0
geplaatst: 31 oktober 2016, 12:46 uur
Telamon schreef:
Nu wilde ik zeggen dat ze vorig jaar nog op Le Guess Who stonden, maar ik zie dat ze zelfs over vier weken in Amsterdam Noord te zien zijn:
Zondag 27 november 2016
(quote)
Zondag 27 november 2016
Verwacht er niet teveel van. Heb ze een paar jaar terug gezien en dat was niet al te best...
1
geplaatst: 31 oktober 2016, 13:09 uur
Johnny Marr schreef:
Ik mis Unleashed in the East van Judas Priest. Wereldplaat.
Ik mis Unleashed in the East van Judas Priest. Wereldplaat.
Aan mij zal het niet gelegen hebben. Deze fantastische rockplaat staat bij mij in de top 5.
Er zal zeer waarschijnlijk meer Metal volgen in de jaren 80. In ieder geval op mijn lijstjes

0
geplaatst: 31 oktober 2016, 13:21 uur
Cellulord schreef:
Aan mij zal het niet gelegen hebben. Deze fantastische rockplaat staat bij mij in de top 5.
Er zal zeer waarschijnlijk meer Metal volgen in de jaren 80. In ieder geval op mijn lijstjes
(quote)
Bij mij stond ie zelfs op 3
.En ik hoop het alvast!
0
geplaatst: 31 oktober 2016, 14:07 uur
Telamon schreef:
Zondag 27 november 2016
(quote)
Zondag 27 november 2016
Tja das een beetje ver voor mij. Hier in Frankrijk komen de meeste bands niet verder dan Parijs. Zo ook "The Pop Group". Ik zit momenteel in de buurt van Bordeaux en voor zo'n groote stad is er maar bitter weinig te doen/horen/zien.

0
geplaatst: 31 oktober 2016, 19:09 uur
Een beetje laat maar hier is mijn 1979 lijst.
01 - UFO - Strangers In The Night
02 - Ramones - It’s Alive
03 - Motörhead - Overkill
04 - Thin Lizzy - Black Rose
05 - Riot - Narita
06 - Max Webster - A Million Vacations
07 - Stiff Little Fingers - Inflammable Material
08 - Scorpions - Lovedrive
09 - The Police - Reggatta De Blanc
10 - Triumph - Just A Game
11 - Ian Dury & The Blockheads - Do It Yourself
12 - Motörhead - Bomber
13 - The Undertones - The Undertones
14 - Joe Jackson - Look Sharp
15 - Mythra - The Death and Destiny EP
16 - Cheap Trick - Dream Police
17 - AC/DC - Highway To Hell
18 - Judas Priest - Unleashed In The East
19 - Gillan - Mr.Universe
20 - Kansas - Monolith
21 - Joe Jackson - I’m The Man
22 - UK - Danger Money
23 - Accept - Accept
24 - Mother's Finest - Live
25 - Pat Travers - Go For What You Know
26 - Journey - Evolution
27 - Queen - Live Killers
28 - ZZ Top - Deguello
29 - Rainbow - Down To Earth
30 - Van Halen - Van Halen II
Waarschijnlijk opvallend; de lage positie van 'Unleashed In The East’ van Priest. Ik heb dat live album nooit zo sterk gevonden.
Dat komt omdat er relatief veel nummers van ‘Sad Wings of Destiny’ opstaan die ik in de originele uitvoering veel mooier vond. ‘Sad Wings of Destiny’ is sowieso een van mijn absoluut favoriete albums. Gelukkig staan er wel zeer sterke uitvoeringen op van ’The Sinner’, ‘Diamonds and Rust’ en ’The Green Manalishi (With The Two Pronged Crown)’ op 'Unleashed In The East’.
Zowel ‘The Sinner’ als ‘Diamonds and Rust’ komen van ‘Sin After Sin’ dat, wat mij betreft, deels naar de klote is geholpen door de tamme productie van Rodger Glover die bijzonder weinig van de muziek van Priest begreep.
Trouwens is de Priest versie van ‘Diamonds and Rust’ ook nog met een betere productie verschenen op een van de vele door Gull, het eerste label van Judas Priest, uitgegeven verzamel albums met nummers van de eerste twee Priest albums.
‘Strangers in the Night’ van UFO (Michael Schenker!) en 'It’s Alive’ van de Ramones heb ik mede om de hierboven genoemde reden altijd meer gewaardeerd.
01 - UFO - Strangers In The Night
02 - Ramones - It’s Alive
03 - Motörhead - Overkill
04 - Thin Lizzy - Black Rose
05 - Riot - Narita
06 - Max Webster - A Million Vacations
07 - Stiff Little Fingers - Inflammable Material
08 - Scorpions - Lovedrive
09 - The Police - Reggatta De Blanc
10 - Triumph - Just A Game
11 - Ian Dury & The Blockheads - Do It Yourself
12 - Motörhead - Bomber
13 - The Undertones - The Undertones
14 - Joe Jackson - Look Sharp
15 - Mythra - The Death and Destiny EP
16 - Cheap Trick - Dream Police
17 - AC/DC - Highway To Hell
18 - Judas Priest - Unleashed In The East
19 - Gillan - Mr.Universe
20 - Kansas - Monolith
21 - Joe Jackson - I’m The Man
22 - UK - Danger Money
23 - Accept - Accept
24 - Mother's Finest - Live
25 - Pat Travers - Go For What You Know
26 - Journey - Evolution
27 - Queen - Live Killers
28 - ZZ Top - Deguello
29 - Rainbow - Down To Earth
30 - Van Halen - Van Halen II
Waarschijnlijk opvallend; de lage positie van 'Unleashed In The East’ van Priest. Ik heb dat live album nooit zo sterk gevonden.
Dat komt omdat er relatief veel nummers van ‘Sad Wings of Destiny’ opstaan die ik in de originele uitvoering veel mooier vond. ‘Sad Wings of Destiny’ is sowieso een van mijn absoluut favoriete albums. Gelukkig staan er wel zeer sterke uitvoeringen op van ’The Sinner’, ‘Diamonds and Rust’ en ’The Green Manalishi (With The Two Pronged Crown)’ op 'Unleashed In The East’.
Zowel ‘The Sinner’ als ‘Diamonds and Rust’ komen van ‘Sin After Sin’ dat, wat mij betreft, deels naar de klote is geholpen door de tamme productie van Rodger Glover die bijzonder weinig van de muziek van Priest begreep.
Trouwens is de Priest versie van ‘Diamonds and Rust’ ook nog met een betere productie verschenen op een van de vele door Gull, het eerste label van Judas Priest, uitgegeven verzamel albums met nummers van de eerste twee Priest albums.
‘Strangers in the Night’ van UFO (Michael Schenker!) en 'It’s Alive’ van de Ramones heb ik mede om de hierboven genoemde reden altijd meer gewaardeerd.
1
geplaatst: 31 oktober 2016, 19:34 uur
Nogmaals dank aan zaaf maar ook aan allen die aan dit leuke spel meedoen.
Alhoewel ik slecht scoor in de top 10 blijf ik wel, voor mijn smaak, fantastische muziek ontdekken.
De 1979 ontdekkingen in Celluland
Chrome - Half Machine Lip Moves (1979) 4* (te laat voor mijn ingezonden lijstje)
Laurent Thibault - Mais On Ne Peut Pas Rêver Tout le Temps (1979) 4*
Chameleon - Chameleon (1979) 4*
Zoogz Rift - Idiots On The Miniature Golf Course (1979) 3.5*
Swell Maps - A Trip to Marineville (1979) 3.5*
Jean Baptiste Barriere - Pandemonium; Non, Jamais L'Espérance (1979) 3.5*
Eindelijk!
------------
Philip Glass/Robert Wilson - Einstein on the Beach (1979) 4/4.5*
Crass - Stations of the Crass (1979)
Pekka Pohjola - Visitation (1979) 4*
The Residents - Eskimo (1979) 4*
Bruford - One of a Kind (1979) 4*
Wire - 154 (1979) 3.5*
Stiff Little Fingers - Inflammable Material (1979) 3.5*
The Damned - Machine Gun Etiquette (1979) 3.5*
POPulaire vrienden
----------------------------
David Bowie - Lodger (1979) 4*
Neil Young & Crazy Horse - Rust Never Sleeps (1979) 3.5*
Public Image Ltd. - Metal Box (1979) 3.5*
Talking Heads - Fear of Music (1979) 3.5*
Japanse Fetish
---------------------
Onna-Kodomo - Syuuka (Japan, 1979) 4/4.5*
Hiroshi Satoh - Orient (1979) 3.5/4*
Kazuki Tomokawa - Inu (Dog) Akita Concert Live (1979) 3.5*
Ook een xtra dankje aan Ataloona voor enkele gouden tips!
Alhoewel ik slecht scoor in de top 10 blijf ik wel, voor mijn smaak, fantastische muziek ontdekken.

De 1979 ontdekkingen in Celluland
Chrome - Half Machine Lip Moves (1979) 4* (te laat voor mijn ingezonden lijstje)
Laurent Thibault - Mais On Ne Peut Pas Rêver Tout le Temps (1979) 4*
Chameleon - Chameleon (1979) 4*
Zoogz Rift - Idiots On The Miniature Golf Course (1979) 3.5*
Swell Maps - A Trip to Marineville (1979) 3.5*
Jean Baptiste Barriere - Pandemonium; Non, Jamais L'Espérance (1979) 3.5*
Eindelijk!
------------
Philip Glass/Robert Wilson - Einstein on the Beach (1979) 4/4.5*
Crass - Stations of the Crass (1979)
Pekka Pohjola - Visitation (1979) 4*
The Residents - Eskimo (1979) 4*
Bruford - One of a Kind (1979) 4*
Wire - 154 (1979) 3.5*
Stiff Little Fingers - Inflammable Material (1979) 3.5*
The Damned - Machine Gun Etiquette (1979) 3.5*
POPulaire vrienden
----------------------------
David Bowie - Lodger (1979) 4*
Neil Young & Crazy Horse - Rust Never Sleeps (1979) 3.5*
Public Image Ltd. - Metal Box (1979) 3.5*
Talking Heads - Fear of Music (1979) 3.5*
Japanse Fetish
---------------------
Onna-Kodomo - Syuuka (Japan, 1979) 4/4.5*
Hiroshi Satoh - Orient (1979) 3.5/4*
Kazuki Tomokawa - Inu (Dog) Akita Concert Live (1979) 3.5*
Ook een xtra dankje aan Ataloona voor enkele gouden tips!
0
geplaatst: 31 oktober 2016, 20:20 uur
0
geplaatst: 31 oktober 2016, 20:38 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.