Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
zaaf
geplaatst: 1 november 2016, 12:18 uur
Nog 2,41 dagen… lijstjes over de zeventigs binnen van:
Ataloona, bikkel2, Brunniepoo, dynamo d, EttaJamesBrown, Film Pegasus, GrafGantz, herman, HugovdBos, nelis, Renoir, Rudi S, Superbitch, Telamon, teus, thelion
Neem aan dat inluisteren niet meer hoeft, dus een kwestie van kiezen voor:
Arno, ArthurDZ, Bonk, Casartelli, catchup, Cellulord, Dwejkk_, Henri-S, J.J. Wever, Joezer49263, johan de witt, Johnny Marr, Koenr, LucM, luigifort, Lura, Lying Mouth, Teunnis, vigil, west, wibro
Er zijn nog 96 albums die op hun eerste stem wachten...
Ataloona, bikkel2, Brunniepoo, dynamo d, EttaJamesBrown, Film Pegasus, GrafGantz, herman, HugovdBos, nelis, Renoir, Rudi S, Superbitch, Telamon, teus, thelion
Neem aan dat inluisteren niet meer hoeft, dus een kwestie van kiezen voor:
Arno, ArthurDZ, Bonk, Casartelli, catchup, Cellulord, Dwejkk_, Henri-S, J.J. Wever, Joezer49263, johan de witt, Johnny Marr, Koenr, LucM, luigifort, Lura, Lying Mouth, Teunnis, vigil, west, wibro
Er zijn nog 96 albums die op hun eerste stem wachten...
0
geplaatst: 1 november 2016, 13:38 uur
Dan hebben die andere 154 albums (mooi getal trouwens) gemiddeld 2,2 stemmen. En 12,14 punten.
Toch?
Toch?
0
geplaatst: 1 november 2016, 13:43 uur
Ho ho, ik ga deze week nog luisteren naar La Düsseldorf en de New York Dolls!
1
zaaf
geplaatst: 1 november 2016, 13:45 uur
Teunnis schreef:
Sorry Teun, ik wil je niet opjagen... maar schiet een beetje op(quote)
0
zaaf
geplaatst: 1 november 2016, 13:46 uur
EttaJamesBrown schreef:
Dan hebben die andere 154 albums (mooi getal trouwens) gemiddeld 2,2 stemmen. En 12,14 punten.
Toch?
Ja, klopt en inderdaad. Feiten die geheel voor zich spreken. Heb je pauze?Dan hebben die andere 154 albums (mooi getal trouwens) gemiddeld 2,2 stemmen. En 12,14 punten.
Toch?
0
geplaatst: 1 november 2016, 14:22 uur
Mijn top 20 seventies inmiddels opgestuurd. Ben nu bezig met 1982. De methode die ik hanteer is dat ik elke dag voor een bepaald genre kies. Dus vandaag new wave, morgen rock etc. Mijn ervaring is dat als je een puur new wave album beluistert zoals Faith van The Cure en je gaat daarna een puur rock album beluisteren zoals Moving Pictures van Rush je helemaal uit de stemming wordt gebracht. Die combinatie werkt voor mij gewoon niet. Het verschil is gewoon te groot. Of ervaren jullie dat anders?
0
geplaatst: 1 november 2016, 14:26 uur
Ik luister gewoon helemaal niet naar Rush of naar wat jij noemt 'pure rock'.
Ik heb een bepaalde smaak en naar aanleiding van die smaak luister ik muziek.
Maar ik kan niet wachten tot we aan de 80s beginnen, wat mij betreft het beste album-decennium.
Ik heb een bepaalde smaak en naar aanleiding van die smaak luister ik muziek.
Maar ik kan niet wachten tot we aan de 80s beginnen, wat mij betreft het beste album-decennium.
0
geplaatst: 1 november 2016, 14:31 uur
Ik heb naar het album van Rush geluisterd alleen vanwege de positie (nr 137) in de top 250. Halverwege jaren tachtig - toen ik even genoeg had van depri muziek - vond ik het goed. Nu doet het me eigenlijk niets meer. Tja, er is ook een periode geweest dat ik alleen maar naar klassieke muziek (Bach, Beethoven, Brahms etc.) luisterde. In wat voor stemming ik verkeer is voor mij dan ook heel belangrijk om muziek goed te kunnen beoordelen.
1
geplaatst: 1 november 2016, 15:04 uur
Ik luister juist alles door elkaar heen. Ben deze week vrij en kan dus lekker veel muziek luisteren. Heb nu een dance-set aan, net was het shoegaze (My Bloody Valentine). Na 2 albums in hetzelfde genre ben ik echt wel weer toe aan iets anders. Het is juist de afwisseling die ervoor zorgt dat het allemaal leuk blijft. Gedurende de dag heb ik ook wel behoefte aan verschillende soorten muziek wat betreft tempo en sfeer. Een stemming is toch ook niet de hele dag hetzelfde?
0
geplaatst: 1 november 2016, 15:07 uur
wibro schreef:
Mijn top 20 seventies inmiddels opgestuurd. Ben nu bezig met 1982. De methode die ik hanteer is dat ik elke dag voor een bepaald genre kies. Dus vandaag new wave, morgen rock etc. Mijn ervaring is dat als je een puur new wave album beluistert zoals Faith van The Cure en je gaat daarna een puur rock album beluisteren zoals Moving Pictures van Rush je helemaal uit de stemming wordt gebracht. Die combinatie werkt voor mij gewoon niet. Het verschil is gewoon te groot. Of ervaren jullie dat anders?
Ik heb daar geen probleem mee, ik wil zoveel afwisseling horen. De ene keer draai ik een stevig rockalbum, daarna bv. soul, dan weer folk, dan weer new wave ...
Inmiddels mijn top-20 opgestuurd. De jaren '70 blijken (wat mij betreft) veruit het beste albumdecennium met tot nu toe al 545 albums met ten minste 4*.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 1 november 2016, 15:09 uur
Smaakdiversiteit is voor de een wat groter dan voor de ander... maar ik beluister doorgaans ook juist niet twee gelijkluidende albums achter elkaar.
0
geplaatst: 1 november 2016, 15:09 uur
Ik luister ook naar smaak. Ik ga niet voor afwisseling's sake meuk luisteren die ik niet moet zoals Can, Zappa of Rush bv. Uiteraard heb ik die artiesten wel eens een album of een deel ervan geprobeerd, maar ik ga niet steeds weer albums van ze proberen. Ik luister naar wat ik mooi vind, er is zoveel en zoveel dat ik nog niet ken en het verveelt me eigenlijk nooit dat ik denk o nu moet ik Soul of Jazz ns gaan proberen..
1
geplaatst: 1 november 2016, 15:35 uur
Mijn lijst is ook verzonden, deze keer vol met afwisselende meuk...
0
geplaatst: 1 november 2016, 15:54 uur
wibro schreef:
Normaal speel ik een bepaald genre, bv jazz, en langzaamaan komen er enkelle (bv.) electronica albums bij en voor ik het weet zit ik plots volledig in het electronica genre.
Maar de laatste tijd, en zeker sinds dit spelletje, speel ik vanalles doormekaar en dat schijnt wonderwel te werken.
0
zaaf
geplaatst: 1 november 2016, 16:10 uur
Nu nog 64 albums onbestemd. En zojuist is de eerste plaat bij twee liefhebbers op 1 gezet.
Mw JamesBrown komt straks met aanvullende cijfers
Mw JamesBrown komt straks met aanvullende cijfers

0
geplaatst: 1 november 2016, 16:17 uur
Grapjas. Pas na 17.00 uur.
Ga je wel een verkiezing regelen om te gokken op die missende 64?
Ga je wel een verkiezing regelen om te gokken op die missende 64?
0
geplaatst: 1 november 2016, 19:38 uur
LucM schreef ....De jaren '70 blijken (wat mij betreft) veruit het beste albumdecennium . [/quote]
Bij mij ook duidelijk ,moest zoveel albums waar ik ook van hou buiten de 20 houden en de meeste die ik dan uiteindelijk nomineer komen dan ook nog eens uit de eerste helft van de '70,s
Dat laatste werd me dit jaar ook al duidelijk in een ander spel hier op MM
Kan geen albumjeugdsentiment zijn want dan zou eind '70 tot in de '80 favoriet moeten zijn
Bij mij ook duidelijk ,moest zoveel albums waar ik ook van hou buiten de 20 houden en de meeste die ik dan uiteindelijk nomineer komen dan ook nog eens uit de eerste helft van de '70,s
Dat laatste werd me dit jaar ook al duidelijk in een ander spel hier op MM
Kan geen albumjeugdsentiment zijn want dan zou eind '70 tot in de '80 favoriet moeten zijn

0
geplaatst: 2 november 2016, 11:36 uur
Voor mij zijn de 00s het beste albumdecennium. Dan heb ik bijna net zoveel albums met 4,5* of 5* bestemd als in de 60s, 70s en 80s bij elkaar. Wordt nog heel lastig lijstjes maken dan.
0
geplaatst: 2 november 2016, 12:00 uur
zaaf schreef:
En zojuist is de eerste plaat bij twee liefhebbers op 1 gezet.
En zojuist is de eerste plaat bij twee liefhebbers op 1 gezet.
luigifort en johan de witt?

0
geplaatst: 2 november 2016, 12:05 uur
0
zaaf
geplaatst: 2 november 2016, 12:51 uur
En shinybeast volgt, al verdiept hij zich nog in de spelregels 

0
geplaatst: 2 november 2016, 13:38 uur
door beperkte keuzelijst vallen mijn nrs1(Tim Buckley), 5(Ash Ra Temple), 6(Captain Beefheart), 9(John Fahey), 12(Jimi Hendrix) af ?
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 2 november 2016, 14:02 uur
vigil schreef:
Mijn lijst is ook verzonden, deze keer vol met afwisselende meuk...
Die van mij ook. Om me even tot de kwantificeerbare diversiteit te beperken: 1976 is in deze selectie het topjaar (4x genoemd), terwijl 1974 en 1977 (beide 3x) ook goed meekomen. 1970 is als enige helemaal niet genoemd en 1972 en 1979 beide 1x.Mijn lijst is ook verzonden, deze keer vol met afwisselende meuk...
3
geplaatst: 2 november 2016, 14:04 uur
Spelregel 1: kies uit de lijst van 250 minstens 1 album van Zappa en 1 van Eno.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.